Calas de Mallorca

Dat je in Mallorca ook rust en schoonheid vindt, bewijst de pittoreske badplaats Calas de Mallorca. Gelegen aan de oostkust van het eiland en een populaire bestemming voor wie zich niet wil begeven in het feestgedruis. Een zeer geschikte plek voor gezinnen met kinderen dankzij de kindvriendelijke stranden en activiteiten in de omgeving.

Lees meer over Calas de Mallorca

We hebben een aantal aanbieders voor Calas de Mallorca voor je op een rij gezet:

vakanties Calas de Mallorca

Over Calas de Mallorca

Voor een ontspannen vakantie zit je goed in Calas de Mallorca. Je vindt deze wat kleinere badplaats in het oosten van het zonovergoten eiland Mallorca. Dit is het perfecte adres voor een rustige vakantie aan de Middellandse Zee. Ook is Calas de Mallorca een fijne uitvalsbasis om het eiland Mallorca te verkennen. Wil je meer weten over een vakantie in Calas de Mallorca? Wij delen graag een aantal leuke to do’s met je.

Vakantie in Calas de Mallorca

Een vakantie in Calas de Mallorca staat in het teken van zon, zee en strand. Je vindt hier meerdere zandstranden waar je neerstrijkt in het parelwitte zand. Het grootste strand van Calas de Mallorca is Cala Domingos Grande. Hier huur je een ligbed en geniet je van een ontspannen dag in de zon. Naast door een azuurblauwe zee ben je hier ook omgeven door heel veel groen en bergen.

Een van de kenmerken van het Spaanse eiland Mallorca zijn de vele baaitjes. Ook tijdens je vakantie in Calas de Mallorca ontdek je een van deze baaitjes. Wandel langs de grillige kust van Cala Antena en bewonder de bijzondere rotsformaties. Na een duik in de zee droog je op op het zandstrand.

Calas de Mallorca is vrij klein en daarmee een ideale vakantiebestemming voor rustzoekers. Wel beschikt Calas de Mallorca over een gezellig centrum waar je tapas kunt eten of een verkoelend drankje kunt drinken. Ook zijn er een aantal souvenirwinkels om een aandenken te kopen aan je vakantie.

Bezoek hoofdstad Palma

Een vakantie op Mallorca is niet compleet zonder een bezoek aan de hoofdstad Palma. Vanuit Calas de Mallorca is Palma iets meer dan een uur rijden. Je kunt de auto of de bus pakken om naar deze hoofdstad af te reizen. Palma is zowel voor shopliefhebbers als voor cultuursnuivers een leuke stad om te ontdekken. Voor cultuurliefhebbers is een bezoekje aan de kathedraal la Seu een aanrader. Het interieur van deze kathedraal is ontworpen door de bekende architect Gaudí. Zeker de moeite waard om hier even binnen te kijken dus.

Overnachten in Calas de Mallorca

Ben je klaar voor je vakantie in Calas de Mallorca? Deze badplaats is vooral in trek bij gezinnen met kinderen en daarom vind je hier veel kindvriendelijke accommodaties. Van een zwembad met een apart kinderbad tot aan animatie voor de kids: zij zullen zich hier niet snel vervelen. Wil je echt even aan niets denken tijdens je vakantie? Kies dan voor een all-inclusive verblijf zodat je volop kunt ontspannen.

Weer & Klimaat Calas de Mallorca

Dagen regen127588444791411

Reviews over Calas de Mallorca

• 7Rene19-09-2016

Klein knus stadje!

Gezellig stadje, weg van het massatoerisme! Mooie rustige stranden en baaitjes in de omgeving. Wel handig om een auto te huren, wat overigens niet duur is.

• 7Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

juni 2016

• 8K.19-08-2013

Mooie stille baaitjes

Mooie stille baaitjes met diverse faciliteiten strandbedden en parasols wel tegen betaling.

augustus 2013

• 8Rene11-10-2013

Leuk, knus en gezellig stadje!

• 8Sfeer in stad
    • 8Cultuur

juni 2013

• 8Bart10-09-2013

Prima bestemming

Prima als je niet op zoek bent naar massatoetisme

• 8Sfeer in stad
    • 1Uitgaanslevenn

augustus 2013

• 8Dick05-02-2012

Rustig dorpje, weinig vertier

In het dorpje zelf is weinig te zien. Er is een winkelcentrum, voornamelijk gericht op toeristen. Aardig door te lopen. Wij pakten de auto en reden naar de leuke dorpjes 25 km noordelijke en zuidelijk

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in juli 2011

• 7Bas19-06-2014

Een saai dorpje

Calas de Mallorca is een klein dorpje met weinig faciliteiten. Er zijn wel veel winkels (allemaal dezelfde) een aantal barretjes. In andere, omliggende dorpen vind je leuke restaurants en prachtige stranden en havens. Wij gaan zeker nog een keer terug naar Mallorca maar dan niet naar Calas de Mallorca.

• 5Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 2Uitgaanslevenn
    • 5Stranden

mei 2014

• 4Jessica22-05-2016

Engels en ongezellig

Wij vonden het geen leuk dorp, voornamelijk Engels, ongezellig centrum en terrassen. Stranden ook minder dan we gewend zijn.

• 4Sfeer in stad
    • 6Stranden

september 2015

• 10pawel23-07-2011

elegancko,elegancko,elegancko:)

naprawde super miejsce.moze zabardzo rozrywek nocnych niema,ale jak ktos sie umie zabawic to wszedzie sie zabawi!fajne plazewszedzie blisko no i bardzo fajny klub tyffany!atmosfera i ludzie zaje.....!naprawde warto tam pojechac!polecam!!!

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in juni 2011

• 7Arno van der Zijden08-08-2012

echte toeristen plaats

bijna alleen hotels en (souvenier) winkeltjes voor wat meer cultuur moet je echt wat verder weg

Gereisd met partner in mei 2012

• 8daphne12-08-2007

palma nova is op zich leuk, mooi strand, wel druk. voor uitgaan moet je echt naar magaluf, in palma nova is bijna niks, behalve leuke restaurantjes. Cappucino is echt een aanrader om te gaan eten!! De hoofdstad palma is ook erg leuk, je komt er makkelijk met de bus en het is iets minder toeristisch.

• 7Cultuur

Gereisd met vrienden in augustus 2007