San Nicolás de Tolentino

We hebben een aantal aanbieders voor San Nicolás de Tolentino voor je op een rij gezet:

Reviews over San Nicolás de Tolentino

Eenzaam oord

Rinus Manders
    31-3-2017

San Nicolas de Tolentino ook wel La Aldea de San Nicolas genoemd is een dorp gelegen aan de westkant van het eiland, het is slechts bereikbaar over een drietal spectaculaire bergwegen, het dorp zelf heeft weinig te bieden maar aan de rand van het dorp ligt een bezienswaardigheid van formaat nl. de Cactualdea Garden, het is de grootste cactussentuin van Europa en een bezoek is zeer aan te bevelen. Men kan het dorp bereiken vanuit het noorden vanuit Agaete via de prachtige kustruoute, vanaf het zuiden de mooie bergweg vanuit Mogan en via de meest spectaculaire bergweg vanuit het midden van het eiland via de GC210 vanuit Artenara, deze weg voert langs een aantal presas (stuwmeertjes) die in de Aldeakloof zijn gelegen, deze route is erg smal en bochtig, maar voert langs onvergetelijke berglandschappen en door diepe ravijnen.

Gereisd Met partner in maart 2017

Erg afgelegen

Annemarie
    12-7-2010

San Nicolas wordt gepresenteerd als de tomatenhoofdstad van het eiland. Dat klinkt leuk maar het ziet er niet mooi uit. De velden/kassen waar de tomatengroeien zijn namelijk afgedekt/ingepakt. Dat ziet er lelijk uit, ik zal er een foto van bijvoegen. De plaats is redelijk groot, maar ga hier niet verblijven. Je zit heel ver van alle andere leuke plaatsjes af. Qua sfeer is het niet bijzonder doordat het toch wat groter en drukker is. De drie wegen waarmee je het stadje kunt bereiken zijn alledrie wel spektaculair. Dus lekker lunchen aan de haven van het vlakbij gelegen Puerto de la Aldea en weer doorrijden.

Gereisd Met partner in Tue Jun 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Heel eenzaam en geisoleerd: pas na lang rijden door zie in

paola
    28-2-2006

Heel eenzaam en geisoleerd: pas na lang rijden door spectaculaire berglandschappen, zie in de verte San Nicoals de Tolentino, he tmeest afgelegen dorpje van het eiland. Tomatenteelt in de kassen beheersen de valei van het dorp. Aan het einde van de weg, voordat deze wer omhoog gaat, kan je aan zee stoppen om te lunchen: er zijn 4 restaurantjes op 1 rij, met de lekkerste vis en de mooiste uitzicht: de vulkaan Teide van Tenerife staat pal voor je en is of het boven de zee zweeft. Er komt verder bijna niemand.

Gereisd Anders in Tue Feb 28 2006 16:41:40 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
San Nicolás de Tolentino scoort een 7,8 uit 10, op basis van 4 reviews