Hotel Riu VistaMar

8.6Fantastisch

Spanje, Gran Canaria, Puerto Rico

Je kunt vanaf nu meer dan 1.500 accommodaties bij ons boeken. Zoek, vergelijk reviews en prijzen en kies de vakantie die bij jou past. Allemaal op één platform, wel zo makkelijk.

Vanaf
€ 709p.p.
  • Inclusief vlucht
  • Met All inclusive
  • Vertrekt vanaf Eindhoven
Reisduur
Vertrekdatum
Reisgezelschap
  • Vergelijk reisaanbieders in één overzicht
  • 3,8 miljoen onafhankelijke reviews
  • Boek direct bij Zoover
  • Onze klantenservice staat voor je klaar
  • Zekerheid van ANVR en SGR

8.6Fantastisch

• All inclusive
  • Animatie

Op de kliffen van de badplaats Puerto Rico vind je Riu Vistamar Gran Canaria. Door de bergachtige ligging is het een hele klim om bij je accommodatie te komen, maar eenmaal boven geniet je van een prachtig uitzicht over zee. Judith schrijft hierover: ‘Onze kamer had uitzicht op strand van Amadores en in de verte hoogste berg van Spanje op Tenerife’. Als je slecht ter been bent is Riu Vistamar minder geschikt. Niet alles is namelijk per lift te bereiken.

Zoals je van Riu gewend bent, overnacht je ook bij Riu Vistamar Gran Canaria in een moderne, ruime en schone kamer. Het hotel is pas gerenoveerd dus alles is nog nieuw. Marlene schrijft: ‘Hele mooie kamers met een grote badkamer. Wij hadden een hoekkamer, dus uitzicht naar 2 kanten.’ De badkamer is volgens reviewers ook altijd schoon en vooral erg ruim.

Ook aan de sportieve vakantieganger is gedacht. Doe bijvoorbeeld mee met de verschillende groepslessen, trap een balletje op het voetbalveld, speel een potje (tafel)tennis of ga volleyballen. Je spieren train je in de fitnessruimte van Riu Vistamar. Jannet schrijft hierover: ‘Leuk voor jonge en oudere kinderen. Prachtig volleybalveld waar we dagelijks meededen met de wedstrijdjes. Leuk voetbalveldje voor onze zoon. Top dat er ballen liggen die je mag gebruiken. Ook bij de Ping Pong liggen de spullen op de tafels. Mooie sportbar waar je voor € 1,00 kunt poolen.’

Volgens eerdere gasten staat het vriendelijke personeel van Riu Vistamar Gran Canaria altijd voor je klaar. Al zijn de drankjes wel zelfservice, wat sommigen van jullie erg jammer vinden. Met problemen kun je altijd terecht bij de Nederlandstalige receptie. Dries schrijft: ‘Receptie heel vriendelijk en kunnen ook Nederlands. Zelfs als je vanuit de kamer belt neemt er iemand op in het Nederlands.’

Ligging

Binnen een paar minuten sta je met je voeten in het zand. Toch te ver lopen? Laat je dan vervoeren door de gratis shuttlebus van Riu Vistamar Gran Canaria. Hou er wel rekening mee dat deze maar een keer per uur rijdt. Voor meer gezelligheid loop je door naar het levendige centrum van Puerto Rico. Struin langs de toeristische winkels, terrasjes en restaurants. Of ga met de boot vanuit de haven naar Puerto de Mogán. Een echte dierenfan? Neem dan een boottocht langs het walvissengebied. Tijdens de 2,5 uur durende tocht spot je verschillende dieren.

Op excursie? Volgens reviewer A. Helmink is de VIP tour een aanrader. Vanaf de bergen heb je het mooiste uitzicht en zie je het eiland vanaf een andere kant. Voor de echte waaghalzen is een helikoptervlucht boven het eiland aan te raden. Vanuit de lucht geniet je van de azuurblauwe zeeën, de levendige badplaatsjes en de mooie natuurrijke omgeving.

527 reviews over Hotel Riu VistaMar

• 8Davy31-07-2020

Mooi gelegen hotel

De Corona maatregelen zijn duidelijk en worden dan ook door iedereen goed opgevolgd. Al bij al heb je er niet al teveel last van. We waren positief verbaasd dat er toch buffetten waren. Dit was gezien de goed toegepaste maatregelen ook helemaal niet gevaarlijk. De buffetten waren zeer uitgebreid voor ons als vegetariërs. We waren een beetje teleurgesteld over de zwembaden omdat we uitgingen van een infinity pool die er uiteindelijk (niet meer) bleek te zijn. Verder was het een beetje flauw dat we niet in het zwembad mochten spelen met een balletje (zonder daarmee iemand te storen) De kamers zijn enkele jaren geleden gemoderniseerd en mooi ingericht. Je heb vanuit vrijwel elke kamer zicht op zee. Aangezien het hotel bovenop een klip ligt, heb je dus een schitterend uitzicht! Als je naar het strand wil kan je best met de shuttle gaan. Deze rijdt voormiddag elk half uur en namiddag elk uur en is gratis.

Gereisd met partner in juli 2020

• 7Gezin09-07-2020

Niet helemaal wat we dachten

Eten is erg eentonig en vooral de lunch valt erg tegen. Als je van vis houdt zit je wel goed maar wij zijn vlees eters. Pasta en patat is koud, zit nergens smaak aan. Broodjes zijn voor verpakt vanwege Corona maar nu zijn ze taai en oud. Personeel is wel vriendelijk en de ligging is mooi. Vanwege Corona is alleen veel op het eiland dicht dus je kan niet even lekker ergens wat drinken of eten want dan kost het je zo een 30 euro voor de taxi en ga je 20 km verderop waar wel wat open is. 2 km van het strand maar je gaat wel steil omhoog dus een taxi of bus is wel aan te raden. Bus gaat wel weinig naar het strand. Bijv om 13 uur en dan 15 uur pas weer.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 2019
    9John31-12-2019

Goede vakantie gehad

Fantastische ligging en mooie kamer en lekker eten. Alleen het entertainment s avond vonden wij niet veel. Ook misten wij koffie/thee en ander drinken op de kamer

Gereisd met partner in december 2019

• 9Cisse Mommens28-11-2019

Fantastisch,lekker eten vriendelijke bediening

Gereisd met partner in november 2019

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 10peter genouw08-08-2019

een droom van een hotel

tophotel; zeer behulpzaam personeel, lekkere en uitgebreide restaurantkeuze, goede animatie, lekkere cocktails, makkelijk met busje naar het strand,verzorgde kamers,...niets negatiefs te melden over dit hotel.

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Jelle20-07-2019

Goed waar voor je geld

Hotel zelf is heel goed. Kamers netjes en schoon, personeel aardig en behulpzaam. Eten is goed en afwisselend, vegatariers hebben wat minder keus qua vleesvervangers. Restaurant Kai, waarvoor je moet reserveren is niet echt bijzonder. Zwembaden zijn netjes en je kan dichtbij drinken halen. Vervoer naar het strand gaat met een pendelbus die om het uur gaat, alleen smiddags terug gaat die of om half 2 of om half 4. Anders is er ook altijd een taxi die je voor rond de 3 euro naar boven brengt. Lopen kan ook, is wel een lange en steile wandeling. Omgeving is echt gericht op het massa toerisme. Stoor je je hier niet aan is het een prima plek, maar als je echt een dorpje zoekt met leuke straatjes is het niet de perfecte omgeving.

• 9Leo16-07-2019

Fantastisch verblijf, zeker een aanrader.

O.a Fantastische buffetten,geweldige animatie.

Gereisd met partner in mei 2019

• 8Cynthia29-06-2019

Prima hotel.

Mooi hotel op een rots met prachtig uitzicht! Lekker eten en drinken. Het is een groot hotel, maar de drukte is verdeeld over verschillende ruimtes (bijv. 3 restaurants, 3 zwembad terrassen, 3 bars), dus de drukte is niet storend. Je loopt niet "ff" naar buiten voor een wandelingetje, want dan moet je heuvels op en af. Maar de shuttle bus rijdt goed op tijd naar het strand. Het personeel is heel vriendelijk en lopen de benen onder hun lijf vandaan. De snacks in de sportsbar (broodje hamburger of hotdog) moeten opgewarmd worden in de magnetron. Maar in principe kun je de rest van de dag genoeg eten, maar als je 's avonds na 22:00 uur aankomt wordt je dus daar naar verwezen als maaltijd (bah). Het is vrij gehorig: de schoonmaakkarretjes hoor je goed.

Maar al met al een lekkere vakantie gehad.

• 5Dirk en Martine27-06-2019

nooit meer

Dit hotel is de naam RIU niet waard. De dresscode voor het avondeten waren slippers en shorts !!! Er stond wel iemand aan de inkom van het restaurant maar die liet dit gewoon toe. Het hotel ligt op een berg en men moest voor alles de lift nemen. Tijdens de "spitsuren" om naar het restaurant of zwembad te gaan had je wel geduld nodig. In het zwembad was het verboden om met een bal te spelen, daardoor was de animatie aangewezen om belachelijke spelletjes te spelen aan de rand van het zwembad. Voor personen die slecht te been waren is dit hotel niet aangewezen. Je moet flink klimmen om naar de bushalte te lopen en als je de bus niet neemt, ben je verplicht om een taxi te nemen. Het eten en de kamer waren OK.

• 9Kim12-06-2019

Zalig genieten

12 dagen genoten!! Overal supermooi uitzicht dat elke dag opnieuw blijft verbazen. Zeer lekker eten (ook het Aziatisch restaurant is een echte aanrader), lekkere cocktails, vriendelijk personeel, genoeg ligbedden. Genoten van de rust op de weekdagen. Het jammere is dat er in het weekend voor lokale mensen in het hotel verblijven die zorgen voor heel wat lawaai, drukte en toch ook wel overlast (maken rommel, dringen voor aan de bar). Dit verpest de rust op de weekenddagen wel in het hotel. Wij kwamen voor de rest dus voor ons was het geen enkel probleem dat er in de nabije omgeving niets te doen was. We zijn het hotel niet buiten geweest, we hadden daar alles wat we nodig hadden!

Hotel Riu VistaMar info

• De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand2 km, 5 minuten met de auto, > 20 minuten lopen

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette

• ParkerenBetaald
  • ParkeermogelijkhedenParkeergarage, Parkeerplaats