Aparthotel Sol Barbacán

KinderhotelWeer vandaag24°16°
Aparthotel Sol Barbacán
9,1

Wat vakantiegangers zeggen

Sol Barbacán Gran Canaria is een aparthotel dat vooral is gericht op Nederlandse gasten. Je viert hier dan ook vakantie met veel landgenoten. Wel zo makkelijk voor de kids. Op je kamer zijn er dan ook verschillende Nederlandse zenders te vinden. Zo blijf je altijd op de hoogte van het nieuws. Ben je slecht ter been? Dan is Sol Barbacán Gran Canaria een minder geschikt verblijf. De taxi zet je namelijk niet voor het complex af, waardoor het een flink stuk lopen is.

Bij Sol Barbacán overnacht je in een ruime bungalow of een ruim appartement. Volgens reviewers hebben de bungalows een ideale ligging in de tuin van het complex. Bezoeker Anni schrijft dat het een prachtige tuin is met palmen, exotische bloemen en vrolijk kwetterende parkieten. Hierdoor waan je je in tropische sferen midden in een drukke straat. Maar volgens jullie merk je hier dankzij de tuin niks van. Wel schrijven eerdere gasten dat de schoonmaak niet altijd even goed is. Zo schrijft Margo: ‘De eerste 2 dagen werd het appartement niet goed schoongemaakt, daarna hadden wij een schoonmaakster die het perfect deed.’

Jullie schrijven vooral met veel lof over het eten en de service van Sol Barbacán Gran Canaria. Volgens jullie is er altijd genoeg keuze. Speciale dieetwensen? Ook dit wordt voor je geregeld volgens vakantieganger Anni: ‘De maaltijden zijn zeer uitgebreid en van hele goede kwaliteit in buffetvorm. De service is bijzonder goed, als vegetariër werd er elke avond gevraagd of ik voldoende keuze had, zo niet werd er in de keuken een gerecht voor mij bereid.’ Een keer wat anders? Laat je dan verwennen in het à la carte restaurant van Sol Barbacán. Op zoek naar een verkoelend drankje? Dan kun je terecht bij de vier bars van dit aparthotel. Wel schrijven jullie dat de drankjes aan de dure kant zijn.

Helemaal ontspannen doe je aan het zwembad. Aan een van de drie zwembaden is er volgens jullie altijd wel een ligbedje vrij. Terwijl de kids spetteren in het kinderbad komen de ouders helemaal tot rust in het adults only bad.

Ligging

Vanwege de ligging van Sol Barbacán Gran Canaria bij de bus- en taxihalte ben je zo in de gezelligste plaatsjes. Jullie schrijven dat er altijd wel taxi’s voor de deur staan. Voor 4-6 euro sta je midden op de bruisende boulevard El Faro waar je langs de vele gezellige winkeltjes struint. Op zoek naar een verkoelende duik? Na 20 minuten lopen sta je op het strand of pak voor € 2,80 de taxi.

Winkelliefhebbers kunnen terecht bij het shoppingcenter Yumbo waar je de grootste winkels en merken vindt. Tijdens een boottocht ontdek je de onderwaterwereld van Gran Canaria. Wie heeft als eerst de dolfijnen gespot? Volgens jullie is het ook zeker de moeite om een auto te huren en zo het hele eiland te verkennen. Rij bijvoorbeeld langs de Santa Ana kathedraal of bedevaartplaats Teror dat bekend staat om de historisch gekleurde huisjes.

578 reviews over Aparthotel Sol Barbacán in het Nederlands

Goed hotel met goede voorzieningen

Briggit Hendriks,
17-4-2019

Eind maart - begin april hier een weekje gelogeerd. Het was onze eerste keer op de Canarische Eilanden en in Barbacan. Prima locatie, dicht bij winkelcentrum, prima restaurants in de buurt, supermarkt ook aan de overkant. Taxi-standplaats vóór de deur. Barbacan zelf: hotel met appartementen en bungalows. Groot maar daar heb je geen erg in. Prima liften, zonder wachttijd. Wij zaten in een appartement. Dat was volledig ingericht, maar ze hebben echt wel een upgrade nodig. Veel oud meubilair dat inmiddels niet meer zo fijn zit. Douchekop vol met kalk, douchekop viel steeds van de muur. Bij het uitchecken kregen we de vraag of we nog een keertje willen komen: het antwoord is ja, maar dan moeten ze echt iets doen aan die oude meuk. Ik begrijp uit hun reactie dat ze dat zelf ook weten en dat het op de planning staat. Prima!

Top Top Top

Jolanda,
15-4-2019

Super Top locatie. Komen hier al een aantal jaar met heel veel plezier zeker sinds we de bungalows hebben ontdekt. Fantastisch!!!!

Gereisd met partner in april 2019

In een woord top

van arnhem,
1-4-2019

Zoek je rust ruimte animatie goed eten en drinken vriendelijk personeel en een goede nachtrust Boek dan zeker barbacan Voor ons de eerste keer maar komen zeker terug

Tjingo

Je moet er trappen lopen.

Blaauw,
23-3-2019

Voor minder mobiele mensen niet geschikt.

top vakantie

Jan Reinier de Jong,
10-3-2019

Voor de 6 keer weer naar Sol Barbacan. Een zeer plezierige vakantie gehad. De kinderen hebben het er naar de zin en dus wij ook. Veel gezinnen met jonge kinderen, maar ook oudere jeugd. Een echt familie park waar iedereen op zijn plek is. Soms wat druk in het restaurant, maar wel gezellig. Volgend jaar weer.

Gereisd met jonge kinderen in Fri Feb 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooie appartementen met goed hotel en zwembaden

Petrus Vogels,
22-2-2019

Het hotel heeft mooi ingerichte ruime appartementen. een keurig aangelegde binnentuin tussen de bungalows. Het V-vormig hotelgebouw ligt aan een druk verkeersplein, maar toch geen geluidshinder aan balkonzijde en bij zwembaden. Restaurant heeft mooie uitstraling, royaal buffet en zeker smaakvolle gerechten. Bediening was erg hectisch, veel te luidruchtig en kwam vaak onverschillig over. Naarmate zij ons herkenden werd de aandacht beter en raakte wij eraan gewend. De receptie en huishoudelijke dienst waren altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Op televisie Nederlandse zenders beschikbaar. We genoten van een mooi uitzicht!

Gereisd met partner in januari 2019
Geboekt bijvakantiediscounter.nl
Pedro Castro, General manager , 26-2-2019

Beste Petrus Vogels,

Bedankt om uw review te delen op Zoover. Wij waarderen enorm uw woorden over het apartement, de tuinen, het buffet, en de service van zowel de huishoudelijke dienst als van de receptie. Wat betreft uw opmerking over de service in het restaurant, wij danken u hiervoor en gaan dit zeker bekijken. De service en gastvriendelijkheid staan immers altijd op nummer één bij ons. Wij hopen dat wij u snel nog een keer mogen ontvangen in Sol Barbacan!

Met vriendelijke groet, Pedro Castro

Supergezellig verheugen ons al op de volgende keer

Fam van Dongen,
20-2-2019

Heel erg leuk voor ons is het steeds thuiskomen .kleinschalig en gezellig.staan voor iedereen klaar en je bent geen nummer.

Gereisd met partner in Fri Feb 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Beste Fam van Dongen.

Bedankt voor deze 10! Voor ons is het grootste compliment dat u vermeld dat op vakantie komen in Sol Barbacan voelt als thuiskomen. Wij hopen dan ook dat u ons snel opnieuw zal bezoeken!

Super hotel

Johannes,
10-2-2019

Dat het het animatie team super is de Kids en wij hebben ons zelden zo goed vermaakt

Gereisd met jonge kinderen in februari 2019

Beste Johannes,

Bedankt voor deze fijne review! Wij geven u mooie woorden zeker door aan ons animatieteam en hopen dat we u snel opnieuw mogen verwelkomen!

Perfect!

Andrea,
1-12-2018

Bij Sol Barbacan ben je echt gast. Je voelt je zeer welkom. Het is er heerlijk gezellig en alles is enorm verzorgd en heeft een bovendien een fantastische ligging, alles op loopafstand. Kortom, ik kom hier graag nog een keer terug

Gereisd met partner in januari 2016

Beste Andrea,

Bedankt voor deze leuke review! Wij zijn erg blij met uw opmerking dat u zich echt te gast voelde en zeer welkom in Sol Barbacan, dit is voor ons het allerbelangrijkste! Wij hopen dat u ons snel nog een keer bezoekt!

Geweldig, fantastische vakantie

Anni Kuiper,
17-11-2018

Sol Barbacan een mooi aparthotel waar je ook een ruime goed ingerichte bungalow kunt huren. Dagelijkse schoonmaak ! Prachtige tuin met palmen, exotische bloemen en veel vrolijk kwetterende parkieten. De maaltijden zijn zeer uitgebreid en van hele goede kwaliteit in buffetvorm. De service is bijzonder goed, als vegetariër werd er elke avond gevraagd of ik voldoende keuze had, zo niet werd er in de keuken een gerecht voor mij bereid. Groot zwembad, kinderbed en een zwembad alleen voor volwassenen. Ook is er een volleybalveld, tennisbaan en elke avond entertainment in het hotel.

Gereisd met partner in november 2018

Beste Anni Kuiper,

Bedankt om deze fijne review op Zoover te delen! Wij zijn erg blij dat u genoten heeft van uw vakantie in Sol Barbacan en in het bijzonder van de prachtige tuinen en de service in het restaurant. Wij kijken er al naar uit om u opnieuw te verwelkomen!

Aparthotel info

• Afstand tot strand2 km, 20 minuten lopen, 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand faciliteitenBetaalde strandbedden, Parasols aanwezig

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Glutenvrij, Lactosevrij, Lunchpakketten, Vegetarisch
  • Aantal cafés3

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • KeukenKitchenette

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesGeld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Autoverhuur, Begeleidingsprogramma, Fietsverhuur, Dokter, Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Openbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• BalsportenVolleybal
  • FitnessAerobics, Fitness
  • Tennisbaan2, Aanwezig
  • Tennisbaan informatieKosten, Kunstgras, Materiaalverhuur
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Minigolf, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Sol Barbacán in Playa del Inglés, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Sol Barbacán zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.