Aparthotel Sol Barbacán

• Kinderopvang
Meer aparthotel info
Tonen op kaart

Algemene informatie Hotel Sol Barbacán Gran Canaria

Sol Barbacán Gran Canaria in Playa del Inglés is een aparthotel dat vooral is gericht op Nederlandse gasten. Je viert hier dan ook vakantie met veel landgenoten. Wel zo makkelijk voor de kids. Op je kamer zijn er dan ook verschillende Nederlandse zenders te vinden. Zo blijf je altijd op de hoogte van het nieuws.

Vanwege de ligging van Sol Barbacán Gran Canaria bij de bus- en taxihalte ben je zo in de gezelligste plaatsjes. Taxi’s staan altijd klaar voor de deur. Voor 4-6 euro sta je midden op de bruisende boulevard El Faro, waar je langs de vele gezellige winkeltjes struint. Op zoek naar een verkoelende duik? Na 20 minuten lopen sta je op het strand of pak voor een paar euro de taxi en je bent er in een paar minuten.

Winkelliefhebbers kunnen terecht bij het shoppingcenter Yumbo waar je de grootste winkels en merken vindt. Tijdens een boottocht ontdek je de onderwaterwereld van Gran Canaria. Wie heeft als eerst de dolfijnen gespot? Het is ook zeker de moeite om een auto te huren en zo het hele eiland te verkennen. Rij bijvoorbeeld langs de Santa Ana kathedraal of bedevaartplaats Teror dat bekend staat om de historisch gekleurde huisjes.

Bungalows, kamers en faciliteiten

Bij Sol Barbacán overnacht je in een ruime bungalow of een ruim appartement. De bungalows hebben een ideale ligging in de tuin van het complex. De prachtige tuin kenmerkt zich door palmen, exotische bloemen en vrolijk kwetterende parkieten. Hierdoor waan je je in tropische sferen midden in een drukke straat. Maar volgens de vakantiegangers die in het aparthotel zijn geweest merk je hier dankzij de tuin niks van.

Over het eten en de service van Sol Barbacán Gran Canaria kan naar huis geschreven worden. De maaltijden zijn zeer uitgebreid en van hele goede kwaliteit in buffetvorm. Speciale dieetwensen? Ook dit wordt voor je geregeld in het hotel. Aan vegetariërs wordt elke avond gevraagd of er voldoende keuze is, zo niet, dan wordt dit in de keuken persoonlijk klaar gemaakt. Een keer wat anders? Laat je dan verwennen in het à la carte restaurant van Sol Barbacán. Op zoek naar een verkoelend drankje? Dan kun je terecht bij de vier bars van dit aparthotel.

Helemaal ontspannen doe je aan het zwembad. Aan een van de drie zwembaden is er altijd wel een ligbedje vrij. Terwijl de kids spetteren in het kinderbad komen de ouders helemaal tot rust in het adults only bad.

Ligging van het hotel

• Een bushalte staat direct voor de deur van het hotel.
  • Het strand ligt op 2 kilometer afstand, oftewel 20 minuten lopen. Dit is 5 minuten met de taxi.
  • Het centrum ligt op 300 meter, dat is 5 minuten lopen. Je vindt hier de veel winkels, restaurants en bars als Pacha Gran Canaria.
  • De golfbaan Maspalomas ligt op 1 kilometer afstand.
  • De luchthaven ligt op 30 kilometer afstand.

637 reviews over Aparthotel Sol Barbacán

• 10Sjaak van Tilborg30-01-2020

een super verblijf In een woord fantastisch

Was weer geweldig wij komen hier al jaren, huren altijd een bungalow Groot terras twee legbeden tafel 4 stoelen plus nog een groot dak terras In de bungalow is ook alles aanwezig de beden liggen super Het eten is ook perfect zeker A la cart ,het buffet heeft thema's voor ieder wat wils De bungalows zijn weer opgeknapt likje verf nieuwe meubels enz 21 juni zijn wij er weer voor 18 dagen

Gereisd met partner in januari 2020

• 10Fam. G.J. Smit24-01-2020

Volgend jaar weer!

Fantastische accomodatie. Wij hadden een 6 persoons bungalow met dakterras. Netjes schoongemaakt. Paar keer per week schone handdoeken. Het bed werd regelmatig verschoond. Heel vriendelijk personeel. Dicht bij winkelcentrum Yumbo, restaurants, taxi standplaats. Als je lekker wilt eten, ga dan naar El Duke, vda de Tirajana 28 Playa del Ingles . (zeer goede prijs/kwaliteitverhouding)

Gereisd met oudere kinderen in januari 2020

• 2019
    10Martin Christ25-12-2019

Super, iedere cent waard

We zijn een weekje in Barbacan geweest en hebben echt genoten. onze bungalow was zeer compleet ingericht , de keukeninventaris was compleet en zag er fris en verzorgd uit. De bedden waren lekker stevig maar niet te hard. De 3 zwembaden waren in deze periode niet druk maar er was wel een lifeguard aanwezig. Respect voor het aanwezige animatieteam, dat zich ondanks de soms weinige belangstelling 100% inzet toonde. Het ontbijt was uitgebreid en had heel veel keuze. In het restaurant hebben we genoten van a la card diner en van het buffet. Als er dan al een puntje van aandacht zou zijn: maak de overheerlijke, maar grote, voorgerechten iets kleiner zodat je na het hoofdgerecht nog toe komt aan een toetje. Wat we hel erg hebben gewaardeerd is dat we bij aankomst in onze bungalow een fles champagne, nootjes en wat zoetigheid vonden met een handgeschreven kaartje van de General Manager waarin we gefeliciteerd werden met onze 30 jarig huwelijk

Pedro Castro, General manager , 11-01-2020

Beste Martin Christ,

Bedankt om uw geweldige review te denle op Zoover! Wij zijn uiteraard enorm blij dat u genoten heeft van uw vakantie in Sol Barbacan en wij waarderen uw lovende woorden over ons animatieteam en ons restaurant. Wij zijn ook blij dat u de attentie op de kamer heeft gewaardeerd, we hopen u zeker snel terug te verwelkomen in Sol Barbacan!

Gereisd met partner in december 2019

• 9Rob02-10-2019

Gewoon echt goed.

Heerlijk relaxen, rustige sfeer. Vriendelijk personeel en goed eten. Net als wij komen veel mensen veel vaker hier terug. Appartementen zijn opgefrist ( bungalows nu mee bezig)en mocht je behoefte hebben zijn er alle Nederlandse tv zenders maar beter, genoeg animatie voor kids, en savonds in de loungebar voor de volwassenen. Ligt goed bereikbaar aan drukke weg, waar je geen last van hebt, weg van uitgaanscentrum. En supermarkt op 50 meter.

Pedro Castro, General manager , 10-10-2019

Beste Rob,

Bedankt om deze leuke review te delen! Wat fijn dat u zo genoten heeft van uw vakantie, dit is voor ons het allerbelangrijkste! Bedankt om onze gerenoveerde appartementen en nu ook bungalows te vernoemen, we zijn er erg trots op! Wij hopen u snel nog een keer te verwelkomen!

Gereisd met partner in september 2019

• 10I.D Mayer11-09-2019

Heerlijk

Heerlijk appartement. Na vele goede verhalen waren we voor het eerst in Barbacan en zeker niet voor het laatst. Zeer mooi complex, ruim appartement, schoon en erg vriendelijk personeel; van de receptionisten, obers, barpersoneel, badmeesters en de mensen die de animatie verzorgden. Dikke prima!! 3 zwembaden met overal voldoende ligbedden. Ontbijtbuffet en avond eten zeer gevarieerd en voor ieder wat wils, kwalitatief goed en op goede temperatuur en niet te vet zoals in vele andere resorts. Ligging ook goed, misschien voor sommigen iets te ver van het strand maar een wandeling van een kwartiertje na het ontbijt is ook wel lekker en anders een taxi, om de hoek voor nog geen 3euro. Uitgaanscentra zoals het Nederlands getinte Chapparel of Jumbo op 5 minuutjes lopen. We waren voor het eerst zonder kinderen maar volgend jaar vragen we ze mee.

Pedro Castro, General manager , 10-10-2019

Beste I.D Mayer,

Bedankt om deze geweldige review te delen! Wij zijn oprecht blij om te lezen dat u een heerlijke vakantie heeft gehad in Sol Barbacan en wij waarderen enorm dat u ons personeel heeft vernoemd, wij geven dit zeker aan hen door. Wij hopen u snel opnieuw te mogen verwelkomen!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Rikie Schutte28-08-2019

Wij komen al jaren bij Barbacan onze vakantie vieren! Dit jaar 18 dagen in Juni en ik ga met mijn schoonzus 15 September nog een weekje. We hebben het altijd naar onze zin,het personeel doet er alles aan om het je naar de zin te maken. In 1 woord GEWELDIG!!!

Pedro Castro, General manager , 04-09-2019

Beste Rikie Schutte,

Bedankt om uw mening te denle op Zoover! Wij zijn erg blij dat u al jaren in Sol Barbacan komt en ook steeds terugkomt, Bedankt om ons personeel te vernoemen, Wij kijken er naar uit u nu in september terug te verwelkomen!

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Maike10-08-2019

Top hotel

wat een top hotel. Wij zaten in een 2 kamer appartement. prima te doen met zijn vieren. Groot balkon met mooi uitzicht. Werd iedere dag schoongemaakt. Je kunt merken dat er veel nederlanders in dit hotel komen. Personeel spreekt (sommige een beetje) nederlands en het eten is ook nederlands georienteerd met ook andere mogelijkheden natuurlijk. Voor onze kinderen was dit super. We hadden alleen ontbijt inclusief, maar ook vaker in het hotel gegeten. Ontbijt was echt super. Heel uitgebreid en voor ieder wat wils. Animatie geen gebruik van gemaakt, maar wel leuk om te kijken. Ik vond de omgeving van het hotel niet top. Beetje rommelig. Tijd voor een pimp daar.

Pedro Castro, General manager , 27-08-2019

Beste Maike, Bedankt om Sol Barbacan te omschrijven als een top hotel! Wij waarderen uw woorden over het ontbijt en het appartement. Ook vinden wij het leuk dat u vermeldt en waardeert dat velen van ons personeel een aardig woordje nederlands spreken, Wat fijn dat u ook van de animatie heeft genoten door ernaar te kijken! Wij hopen u snel terug te mogen verwelkomen! Met vriendelijke groet, Pedro Castro

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Rita30-07-2019

Super!!!!

Met heel veel plezier kijken wij terug op een fantastische vakantie..Wij zaten in een bungalow....Een warm welkom..schoon..netjes..keurig!..Vriendelijk personeel..Eten was fantastisch..zwembad(en)..Top!..Elke dag schone handdoeken..schoon bed..zelfs het dakterras elke dag schoongemaakt..Wij kijken terug op een fantastisch verblijf..Tot..volgend jaar..Dan zijn we er weer!..

Pedro Castro, General manager , 27-08-2019

Beste Rita, Bedankt om uw geweldige review te delen op Zoover! Wij zijn ontzettend blij dat u genoten heeft van een fantastische vakantie in Sol Barbacan, en dan vooral van het eten, de schoonmaak en ons vriendelijke personeel. Wij kunnen dan ook niet wachten om u opnieuw te mogen verwelkomen! Met vriendelijke groet, Pedro Castro

Gereisd met partner in juni 2019

• 9Roy25-07-2019

Geweldige vakantie, jammer van de animatie!

Geweldig complex, super leuke vakantie, bungalow top!!! Animatie was net begonnen, dat was erg jammer. Er waren geen shows en alles was in de opstartfase. Hier kan de animatie zelf niets aan doen, maar het hotel had ervoor moeten zorgen dat dit in het hoogseizoen geregeld was. Je betaalt veel voor dit complex, dus ook voor shows en animatie. Dit moet tip top in orde zijn tijdens de zomervakantie!

Pedro Castro, General manager , 27-08-2019

Beste Roy, Bedankt om uw review te delen. Wij zijn erg blij om te lezen dat u genoten heeft van uw vakantie in Sol Barbacan en vooral van de bungalow. Betreffende de animatie, wij begrijpen uw suggesties en nemen hier zeker nota van. Toch hopen wij dat u heeft genoten van de vele activiteiten die zij aanbieden, alsook de professionele shows elke avond in onze Loungebar. Wij hopen u snel opnieuw te mogen verwelkomen! Met vriendelijke groet, Pedro Castro

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Swinkels20-07-2019

Top!!!

We hebben een top vakantie gehad! Onze bungalow had hier en daar wel wat mankementen maar het animatieteam maakte alles goed!!! Ray, Raffa, Joerijen, Alice en Jayce jullie zijn top! Onze twee jongens vonden het geweldig met jullie!

Beste Swinkels,

Bedankt om deze leuke review te delen! Wij zijn erg blij dat jullie een top vakantie hebben gehad in Sol Barbacan! Graag zou ik jullie vragen om de volgende keer de dingen die eventueel misgaan te melden in de receptie, zo kunnen wij zo snel mogelijk een oplossing zoeken om jullie zo goed mogelijk te helpen, de service voor onze gasten is voor ons van het grootste belang. Heel het team van Sol Barbacan en vooral het animatieteam kan niet wachten jullie terug te verwelkomen! Met vriendelijke groet, Pedro Castro

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

33 tips over Aparthotel Sol Barbacán

• Kim Leijten, 02-12-2013

Aqualand is een heerlijk park waar de je hele dag uitstekend kan vertoeven! Ook de market is een aanrader: op woensdag een kleine, op zaterdag een grote markt.

• Henk Willemsen, 06-03-2014

Als je zon op je balkon wil, dan wel aan de goede kant reserveren.

• lekkerkerker, 07-02-2014

huur een auto via tui ofwel Topcar vanuit nederland nieuwe auto volledige dekking en bijna de goedkoopste Supermarkr tegenover het hotel (waar je naar beneden moet lopen) slaat dubbele bedragen aan Als hij in de gaten heeft dat je het doorhebt dan gaat chaotisch doen en geeft iets gratis weg. Wij hebben 10 e na narekening teveel betaald, geen drama maar we gunnen hen geen nieuwe klanten.Overal waar zaken niet geprijst zijn kan je ervan uit gaan dat het onbetrouwbaar is.

83 vragen over Aparthotel Sol Barbacán

• Fam. Groot, 26-06-2019

Renovatie bungalows

Weet iemand of er al bungalows zijn gerenoveerd en zo ja welke?

• Esther, 23-01-2019

3-kamer appartement

Op de video ziet het er uit alsof de 2e slaapkamer die aan de badkamer grenst niet af te sluiten is, tevens lijkt het of je alleen door die kamer in de badkamer komt. Kan iemand hier iets over zeggen?

Lisette, 16-05-2019

Wij zitten nu in barbacan, 3 kamer appartement nr 29. Er zijn 2 slaapkamers apart te sluiten. 1 slaapkamer heeft een badkamer met bad en toilet ensuite. Wel een deur tussen slaapkamer en badkamer maar je moet wel door de slaapkamer heen om bij deze badkamer te komen.

De andere slaapkamer is gewoon een kamer. Tegenover de kamer zit een aparte badkamer met wc en douche.

• corine, 09-01-2019

kluis

Ik wil graag weten of er in de kluis een laptop past?

Lisette, 16-05-2019

Nee, helaas niet. Een iPad past erin maar laptop te groot

Aparthotel Sol Barbacán info

• Afstand tot strand2 km, 20 minuten lopen, 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand faciliteitenBetaalde strandbedden, Parasols aanwezig

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Glutenvrij, Lactosevrij, Lunchpakketten, Vegetarisch
  • Aantal cafés3

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • KeukenKitchenette

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Begeleidingsprogramma, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Openbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• BalsportenVolleybal