Hotel aan zee, KinderhotelWeer vandaag24°18°
8,3

Wat vakantiegangers zeggen

Ben je op zoek naar een clubhotel waar het altijd gezellig is? Riu Club Gran Canaria is the place to be. Het is een groot hotel waar het soms druk kan zijn, maar toch lijkt dit hotel niet massaal. In het hoogseizoen is dit een populaire bestemming onder gezinnen. Kinderen kom je hier dan ook veel tegen. Bepaalde delen in Riu Gran Canaria zijn alleen toegankelijk voor volwassenen. Toch betekent dit niet dat je hier geen kinderen zult zien. Wil je liever genieten van een vakantie met z’n tweeën? Kies dan voor een verblijf buiten het hoogseizoen.

Je vakantie op Gran Canaria begint meteen goed wanneer je uit het vliegtuig stapt. Riu Gran Canaria zorgt namelijk voor een privétransfer. Deze staat op je te wachten wanneer je bent geland en brengt je ook weer netjes terug vanuit het hotel. Geen volle bus en lange transfer dus en dat is toch wel een groot voordeel. Eenmaal aangekomen in het hotel word je met een beetje geluk ontvangen door de Nederlands sprekende receptioniste.

Ben je dol op lange en gezellige zomeravonden? Dan zit je goed in Riu Club Gran Canaria. Hier is het elke avond feest. Yvonne schrijft: ‘Avondshows zijn heel mooi en er is een (huis) orkest dat vroeg in de avond al begon te spelen. Goeie band in gepaste kleding.’ Waar je moet zijn om het gezellig te hebben? Op het terras. Hier is het heel de dag door fijn vertoeven. Je kunt hier ook gratis gebruikmaken van wifi. Voor je drankje moet je alleen even naar de bar lopen, want er zijn hier geen obers. Hou er rekening mee dat het nooit voor 23.00 uur stil is in dit hotel. De kamers zijn vrij gehorig dus dit kan vervelend zijn als je voor die tijd in bed wilt kruipen.

Ben je een zwemliefhebber? Riu Gran Canaria heeft meerdere zwembaden. In een van de zwembaden dobber je rond met uitzicht op zee. Reviewer Roos schrijft dat de ligbedjes bij dit zwembad al vroeg bezet zijn. Toch is er ergens anders altijd wel een plekje vrij. Voor een simpel hapje eten tussen het zwemmen en zonnen door kun je terecht bij de foodbar. Ook op het strand vind je een tentje waar je kunt eten en drinken. Lucia heeft hier genoten: ‘All-in is daar top, goed eten, alle alcoholische drankjes en zeker lekkere cocktails.’ Het privéstrand is een kwartiertje lopen.

Ligging

Hoort flaneren over de boulevard echt bij vakantie volgens jou? Tijdens een vakantie in Riu Club Gran Canaria heb je dit binnen handbereik. Caitlin schrijft: ‘Je stapt het hotel uit en je loopt een prachtige boulevard op met geweldige winkels waar vele vrouwen veel plezier kunnen beleven.’ Loop je de boulevard af? Dan eindig je op het strand.

Met de boulevard, winkels en het strand op loopafstand zit het met de ligging van Riu Gran Canaria wel goed. Toch eens in de auto (of taxi) stappen? Rijd naar Maspalomas. Je bent slechts 3,5 kilometer verwijderd van het centrum van deze stad.

551 reviews over Hotel Riu Gran Canaria in het Nederlands

Gran Canaria

Joze van Dongen-Dirven,
24-4-2019

Gran Canaria is een mooi eiland waar veel te beleven is. Het hotel was mooi en schoon. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Gereisd met oudere kinderen in Thu Feb 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Fantastisch en genoten

Miranda,
18-4-2019

Waren met vrienden, was super gezellig en mooie locatie, goeie faciliteiten, eten, echt alles was top

Gereisd met vrienden in mei 2017

Fantastisch!!

Kelly,
18-4-2019

We hebben met volle teugen genoten! Alles was aanwezig voor een geslaagde vakantie: vriendelijk personeel, onderhouden kamers, alle soorten (merk)dranken... om nog maar te zwijgen over het royaal aanbod aan eten... de animatie wil ik in het bijzonder in de verf zetten... ons 5-jarig zoontje is dolverliefd op Laura Torres teruggekeerd naar België. De tweede keer in dit hotel en wij gaan zeker terug!

Gereisd met oudere kinderen in april 2019

Mgh Waltmans Witsenboer,
15-4-2019

Ruime kamer,ondanks dat hij niet gerenoveerd was. Ze waren bezig waren met renovaties hebben we geen hinder ondervonden.Eten was prima en variatie genoeg.Het zwembad was prima en bedjes genoeg.Lekker dicht bij strand en duinen.Voor het uitgaan en winkelen volop gelegenheid.De bushalte voor de deur,zodat je ook naar andere plaatsen kunt gaan.

Gereisd met partner in maart 2018

Top vacante

Boukje,
29-3-2019

Schoon en het eten was goed

Gereisd met partner in juni 2018

Top hotel

Th Wezeman,
22-3-2019

Zeer nette hotel. Schone kamers. Personeel zeer vriendelijk. Eten van zeer goede kwaliteit. Hebben voor dit jaar ook al weer geboekt. Dus dat zegt al genoeg.

Gereisd met partner in Sat Sep 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Super

A de balbiaan,
19-3-2019

Prima hotel Goed eten vriendelijke mensen en met taxi 4€. Zo op het strand

Gereisd met partner in januari 2019

Prachtig

Joni Smit,
8-1-2019

Mooi en groot hotel met vriendelijk personeel!

Gereisd met vrienden in mei 2018

Boven verwachting! Fantastisch hotel

Caitlin,
28-11-2018

Voor het tweede jaar op rij op Gran Canaria geweest. Vorig jaar in augustus rondje in Clubhotel Riu Gran Canaria gelopen om eventueel dit jaar naar toe te gaan en voor mij vond ik dit veel te druk, heel veel kinderen en harde muziek. Ik kom tenslotte voor een rustvakantie, logisch dat ik dan niet gelijk voor een ‘clubhotel’ zou kiezen. Echter heeft mijn partner mij overtuigd om naar dit hotel te gaan, ondanks mijn eerdere ervaring. Ik dacht: ik hou van kinderen, hopen dat ik op het verkeerde moment kwam kijken bij het zwembad, wij wilden tenslotte pas in september/oktober op vakantie gaan. En.... in één woord te beschrijven: GEWELDIG. Fantastisch hotel, niet té druk en heel erg vriendelijk personeel. Je stapt het hotel uit en je loopt een prachtige boulevard op met geweldige winkels waar vele vrouwen veel plezier kunnen beleven. Volgend jaar weer!

Gereisd met partner in oktober 2018

Leuk eiland! Alleen af en toe saaie plekken

Simone,
28-11-2018

Het is een super leuke en mooie locatie om op vakantie te gaan. Hier en daar wel is het eiland wel wat vergane glorie.

Gereisd met partner in Sun Jul 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

• De staf spreektDuits, Engels, Frans, Nederlands
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Infinity pool, Jacuzzi, Natuurzwembad, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 km, 15 minuten lopen, 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (10-13 jaar), Kids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenAziatisch, Internationaal, Regionaal, Steaks

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Ventilator
  • Huishoudelijke apparatuurGratis minibar, Kluis, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, Strijkbenodigdheden, Strijkijzer, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinDisco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette

• SaunaStoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportSurfen
  • BuitensportenFietsen, Golfbanen
  • BalsportenVolleybal
  • TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Riu Gran Canaria in Maspalomas, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Riu Gran Canaria zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.