Camping Castell Montgri (Glamping)

7.1Goed

Spanje, Catalonië (Costa Brava en Costa Dorada), L'Estartit

7.1Goed

• 6.1Eetgelegenheden
  • 7.2Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Castell Montgri (Glamping) voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Kinderopvang
Meer camping info

Castell Montgri is een gezellige familiecamping gelegen in Noord-Spanje in de groene heuvels van L’Estartit. De Spaanse Costa Brava met een prachtig zandstrand ligt op wandelafstand van de camping. Ook biedt Camping Castell Montgri tal van mogelijkheden voor het bezoeken van authentieke dorpjes en bruisende steden. Wil je meer weten over deze veelzijdige vakantiebestemming? Lees dan snel verder.

Castell Montgri is een gemoedelijke terrassencamping die prachtig is aangelegd met veel groen en schaduwrijke bomen. De campingeigenaren zijn ontzettend vriendelijk en ontvangen je met open armen. Bij Camping Castell Montgri is van alles te beleven zodat zowel volwassenen als kinderen genieten van een heerlijke vakantie onder de Spaanse zon.

Qua schoonmaak en hygiëne zit het bij Castell Montgri wel goed. Vakantiegangers die eerder bij Castell Montgri (glamping) verbleven geven aan dat de sanitairgebouwen goed worden schoongemaakt. De toiletten zijn netjes en ook de douches zijn prima in orde.

Bij de gezellige supermarkt op de camping kun je terecht voor vers brood en je dagelijkse boodschappen. Wil je graag uit eten met het gezin? Camping Castell Montgri heeft een Grill restaurant en een Spaans restaurant waar je kunt proeven van lokale gerechten. Ook is er een snackbar waar je pizza’s, pannenkoeken en belegde broodjes kunt afhalen. Sommige vakantiegangers geven aan dat ze de kwaliteit van de afhaalmaaltijden beter vinden dan het eten in de restaurants.

Zwemfaciliteiten en animatie

Wie dol is op zwemmen en sporten, zit hier helemaal op zijn plek. Camping Castell Montgri beschikt over drie ruime zwembaden, die verspreid liggen over de camping. Voor de kids is er een kinderzwembad met glijbaan en de volwassenen hebben de keuze uit twee grote zwembaden. Een zwembad grenst direct aan een groot sportveld en een minigolfbaan. De camping heeft ook een eigen kinderboerderij waar de kinderen een ritje kunnen maken op een pony.

Nieuwe vriendjes leren de kinderen snel kennen bij de kidsclub van Castell Montgri (glamping). De animatoren bieden elke dag een gevarieerd programma aan met spelletjes en sportieve activiteiten zoals basketbal- en voetbaltoernooien. Ook ’s avonds biedt Castell Montgri een afwisselend programma met avondshows en live-muziek.

Accommodaties

Als vakantieverblijf kun je zowel een glampingtent als een stacaravan boeken bij Castell Montgri. De comfortabel ingerichte stacaravans zijn voorzien van een overdekt terras, een praktisch ingerichte keuken, twee of drie slaapkamers, een badkamer met douche en een separate toilet. Maar je kunt ook kiezen voor een verblijf in een compleet ingerichte glampingtent. Deze luxe tent bestaat uit twee ruime slaapcabines, een zitgedeelte en een badkamer met toilet.

Ligging van Castell Montgri, L’Estartit

Camping Castell Montgri ligt bovenop een heuvel in het gemoedelijke vissersdorp L’Estartit. Het is een typische bergcamping en vanwege de hoogteverschillen niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Het prachtige zandstrand ligt op 15 minuten loopafstand en bereik je via een mooie wandeling door de heuvels.

L’Estartit is een gezellig dorp met een sfeervolle markt, tal van winkels, restaurants en een schilderachtige haven. Ook is het dorpje een fijne uitvalsbasis voor het maken van dagtochten naar omliggende plaatsen als Torroella de Montgri. Dit typisch Spaanse dorp is nog niet overspoeld door toeristen waardoor je hier heerlijk kunt struinen langs kleine steegjes en pleintjes.

Ook Gerona is zeker een bezoek waard en ligt op slechts 40 minuten autoafstand van L’Estartit. Deze bruisende stad heeft een historische stadskern met een indrukwekkende kathedraal. In de talrijke restaurants die deze stad rijk is, kun je proeven van Spaanse specialiteiten met een koel glas cerveza op een zonovergoten terras.

Geniet samen van een heerlijke zonvakantie en boek je verblijf naar Castell Montgri.

714 reviews over Camping Castell Montgri (Glamping)

• 9Siel24-05-2020

Elk jaar opnieuw

Top camping Goede locatie

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd in juni 2019

• 2019
    8Hans van Houten24-09-2019

Voor ons te groot en te massaal. Wel schoon.

Een hele grote camping met vele voorzieningen. Tot s'avonds laat luide muziek, die over d gehele camping hoorbaar is. Wij vonden de omgeving niet erg inspirerend. Het strand ziet er goed uit. L Éstartit maakte op ons enigszins een desolate indruk.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 10Laura16-09-2019

Top camping

Sta hier al 25 jaar met veel plezier. Mooie camping met alles erop en eraan. Toiletgebouw beneden top altijd warme douche en schone wc. Ja soms ligt er wel eens wat of is hij vies maar dat doen de mensen zelf. Als er net schoongemaakt is en iemand is daarna zo goor om alles er onder te smeren is niet hun fout lijkt me. Pizza is top patat oorlog is top pannenkoeken zijn top (beetje duur) Supermarkt is super alles is altijd op voorraad. Zwembaden ook niks op aan te merken. Volgend jaar gaan we weer hoor. Hoop eigenlijk dat iedereen die negatief is lekker wegblijft is het lekker rustig voor ons want het is wel erggg druk

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 4Joyce27-08-2019

Tja...

Slordige camping die zeker geen 4 sterren waard is. We zaten in een tent van touroperator. Deze firma werd daar gerund door een paar tieners die het helaas niet goed onder controle hadden.

We zaten tegenover een toiletgebouw wat te vies was voor woorden...nog nooit meegemaakt. Snachts was het daar echt drama met aso jeugd wat daar rond hing en iedereen wakker hield. Helaas geen bewaking te zien. Gelukkig hebben wij er zelf een leuke vakantie van gemaakt omdat we in een mooie omgeving zaten. Maar deze camping Nooit meer!!

• 3Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 5Marianne26-08-2019

Voor ons niet meer

Pluspunten: - Ligging, het plaatsje l'Estartit is heel leuk, mooi zandstrand, leuke markt! - Omgeving mooi, ook andere strandjes en dorpjes bezocht. - Prima uitvalbasis voor bijv. dagje Barcelona of Gerona - Camping schoon en het groen wordt goed verzorgd - Goede mix van NL/ENG/FRA/ESP Minpunten: - Wij hadden de pech dat wij een stacaravan kregen die te smerig was voor woorden, en daarbij ook veel mankementen vertoonde. Deze werd verhuurd als een Deluxe, maar dat was echt een lachertje. Onze contactpersoon op de camping was een niet-Engels sprekende hittepetit waar geen goed garen mee te spinnen was, gelukkig m.b.v. een NL sprekende man wel iets kunnen regelen, maar de klacht ligt bij de touroperator, want dit was echt om te huilen - 3 zwembaden. Een kleintje met glijbaan, maar die was een paar dgn dicht voor onderhoud, een grote maar heel druk en geen schaduwplekken. Wel leuke vakantie gehad, maar voor ons niet meer deze camping :-(

• 2Staat v/h sanitair

• 8Bianca25-08-2019

Voor de 4e keer geweest zaten in mobile home van life style.Net huisje vlakbij de panorama bad. Mooi groot zwembad avonds entertainment na 0:00 moet het stil zijn.Was dit jaar erg rumoerig vooral waren dat Engelsen.Het is heuvelachtig maar dat weet je van te voren .Wij komen volgend jaar weer terug.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Fam. Roos18-08-2019

Erg leuke camping!

Wij hebben ons prima vermaakt op de camping! De kampeerplaatsen zijn ruim en in de omgeving is erg veel te doen. Leuke, oude stadjes en mooie baaien/stranden. Een groot voordeel dat de zwembaden tot 0.00 uur open zijn. Vooral het uitzicht vanaf het bovenste zwembad, la Bassa is erg mooi! Wij hopen volgend jaar weer terug te komen op deze camping!

• 8Staat v/h sanitair

• 2Aj15-08-2019

Vreselijk!

Vreselijk! Bij aankomst een smerig huisje van Selectcamp. Ga niet klagen dan heb je een Franse in je nek die over de zeik gaat. Tip neem schoonmaakmiddel mee. Airco die op halve kracht draait matrassen van 5cm dik. Dan het nog geen eens gehad te hebben over de mieren dat is een complete plaag ze lopen werkelijk overal in je huisje. Ook hier doen ze niks aan. Deze touroperator nooit meer! Vanuit Nederland krijg je ook geen hulp ze zeggen gewoon wij kunnen niks dien maar een klacht in. Panorama zwembad is mooi maar je mag niks alleen een balletje. Zwembad met glijbanen veelste klein gaat nergens over. Prijzen op de camping niet normaal schrik je dood. En je loopt je eigen de krampen heuvel op heuvel af. Nooit meer !!!

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 5Dennis14-08-2019

We komen niet terug door grootte en hoogteverschil

Heel mooie omgeving. Veel mooie stranden zoals El Golfet en Aiguablava en Canyelles petit, maar hier moet je altijd minimaal 40 min voor in de auto. Camping heeft zoveel hoogteverschil dat een normale fiets onbruikbaar is en mensen met de auto naar camping winkel gaan. Zwembaden heel mooi. Leuke shows, maar ook hier kom je zwetend aan door hoogteverschil. Voor mensen met kinderwagen lastig... Je mist eigen strand. Eten hoog friet van Piet gehalte...

• 4Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 7Van Verseveld11-08-2019

complete camping, veel jeugd, terrassencamping!

Complete camping, wel echt een terrassencamping. Dat viel ons wel tegen, het is een flinke klim van 15 minuten naar het hoogste (frisse)zwembad La Barca. Het grote zwembad (ook wel even een stukje naar boven via trappen en stukje omhoog lopen) is een groot gedeelte 3.50 diep. Er wordt veel met ballen gespeeld en er is een duikplank waar veel gebruik van wordt gemaakt. Wij zaten in een stacaravan, zonder airco, dus direct waaiers aangeschaft. Stacaravan voor 6 personen, met 4 personen prima. Wij hadden direct bij de camping geboekt. Mobile home, 6 personen, 26 m 3. Deze liggen op het gedeelte beneden. Het stapelbed is heel smal en hebben wij als kledingkast gebruikt. De supermarkt en het zwembad met de glijbanen is heel dichtbij. Heel veel jeugd op de camping, groepen na 12 uur naar het Engelse Plein in L'éstartit. Veel geluid tot 00.00 uur bij stacaravans. Lidl op 2 minuten. Strand gratis parkeren en ruim, L'éstartit leuk gezellig!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 km
  • Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Huishoudelijke apparatuurKluis, TV, Wasmachine