Torremolinos

8.6Fantastisch

Op vakantie naar Torremolinos in de warmste regio van Europa? Deze populaire vakantiebestemming aan de Costa del Sol is een perfecte uitvalsbasis voor bezoekjes aan leuke dorpen en citytrips naar Málaga en Marbella. Kies een comfortabel hotel en geniet optimaal van je strandvakantie in Torremolinos.

Lees meer over Torremolinos

We hebben een aantal aanbieders voor Torremolinos voor je op een rij gezet:

vakanties Torremolinos

We hebben een aantal aanbieders voor Torremolinos voor je op een rij gezet:

Over Torremolinos

Torremolinos is een grote en levendige badplaats in het zuiden van Spanje op ruim 10 kilometer van Málaga. Torremolinos was een klein vissersdorp en is in de jaren '50 van de vorige eeuw uitgegroeid tot een van de eerste toeristische oorden aan de Costa del Sol.

In de stad vind je vele winkels, restaurants en barretjes. Ook de typisch Andalusische sfeer zie je nog terug in Torremolinos. Bezoek hiervoor bijvoorbeeld de oude visserswijk La Carihuela. Hier vind je typische visserswoningen, een levendige promenade en gezellige kleine straatjes. Het kilometerslange zandstrand en de heerlijke temperaturen maken Torremolinos bovendien tot een ideale bestemming voor zon- en watersport liefhebbers.

Weer & Klimaat Torremolinos

Dagen regen987863113899

Reviews over Torremolinos

• 10Rob Kempers25-02-2011

Fantastische dorp

Voorgaande bewering kan ik zeker niet staven, misschien heeft hij in een achteraf hotelletje gezeten, maar ik heb nog geen kustplaats gezien waarde boulevard en stranden zo goed schoon gemaakt worden, en de bevolking is heel vriendelijk zeker t.o.v Benidorm daar zijn ze inderdaad onvriendelijk. Lange wandel promenade met winkeltjes en restaurants, ook waar je goed kunt eten en tegen andere prijzen als Nederland en in Nederland doen ze geen mallemoer aan het schoonmaken van de stranden. Ook de omgeving is schitterend met mooie steden als Granada, Malaga (daar kan Amsterdam een voorbeeld aan nemen). Ronda ga zo maar door ik ga er zeker naar terug. Het blijkt ook wel want in het hotel kiomen mensen al 6 of medere keren in de winter.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 9Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in januari 2011

• 8Marij05-08-2013

Fantastische plek, voor ieder wat wils!

Heerlijk genoten, je kunt je hier prima vermaken. We zijn o.a. naar Malaga, Marbella geweest. Geweldig

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2013

• 8Corien Bastiaanse12-08-2013

prima plek

Torremolinos bied veel op het gebied van zon, zee en strand.

• 7Sfeer in stad
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8George van Eijmeren26-12-2016

Heel relaxed, vaak T-shirt temperatuur, fijn hotel

Wij hebben voor € 155 een Ford Fiesta voor vijf dagen gehuurd en reeds bij het reisburo in Nederland geboekt. Omdat ik tweemaal een slechte ervaring heb gehad met het huren via mijn creditcard en de "beruchte borgsom" en/of bedrag voor de brandstof, heb ik gezocht naar een autoverhuurder die echt alles verzekerde, dus óók banden, ruiten, onderzijde chassis, diefstal enz. een volle tank brandstof meegaf en GEEN creditcard als eis stelde. Ik heb deze autoverhuurder in Marbella gevonden met een dependance bij Malaga airport (Een kleine kantoorcontainer bij het BP benzinestation). Een tijd afgesproken en daar de auto opgehaald en na vijf dagen óók weer terug gebracht. Wij zijn na het inleveren van de auto, met de metro doorgereisd naar Malaga een prachtige stad. Dit halen en brengen van de auto ging prima door de metrotrein te nemen vanuit Torremolinos naar halte Aeropuerto Malaga en dan een wandeling van circa 700 meter naar de autoverhuurder. Maar de auto huren bij aankomst op de airport bij het begin van uw reis kan natuurlijk óók, de verhuurder houdt dan de aankomsttijd van uw vlucht in de gaten. Ik vond dit heel relaxed, we kregen een schone mooie auto en geen gezeur bij de inlevering (met volle tank weer ingeleverd door te tanken bij het BP tankstation op 20 meter afstand). Eenmaal een huurauto genomen ? Maak dan de fantastische kloofwandeling "Camino del Reij" nabij de plaats Ardales prijs € 10 per persoon. Vanaf de parking een korte wandeling naar een donkere tunnel die u naar de hoofdingang brengt, beslist een zaklantaarn meenemen voor in de tunnel ! Het robuuste niet gladde houten wandelpad is hoog tegen de kloofwanden bevestigd en is óók veilig voor jonge kinderen. Een pittige maar prachtige natuurwandeling van 7100 meter lengte met soms trapjes op en af. Wij zijn inmiddels beiden 77 jaar jong en nog redelijk goede wandelaars, dus echt heel zwaar is de wandeltocht niet. Aan het einde brengt een bus v.h. openbaar vervoer u weer naar uw parking. Niet geschikt voor mensen met hoogtevrees ! En niet bang zijn voor heel grote roofvogels die hoog boven de kloof rondcirkelen bij zonnig weer en goede thermiek.....wachtend op iemand die toch naar beneden mocht vallen !!!

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn
    • 5Stranden

Gereisd met partner in december 2016

• 8annnn20-11-2016

Gezellige boulevard

Gezellige boulevard met veel restaurantjes en winkels.vooral het nieuwer deel. Strand mooi met veel bedjes te huur. Snel met de trein in Málaga.

• 8Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met vrienden in oktober 2016

• 8daniel ronsse25-02-2017

Mooie wandelboulevard

Direct aan zee goed voor te wandelen ,maar voor wat oudere personen is het centrum wat moeilijker bereikbaar door de vele Trappen( wel gedeeltelijk met lift)

• 8Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in februari 2017

• 4Lavatera18-02-2017

Niet mijn ding

Als het niet voor familiebezoek was, zouden we beslist niet naar Torremolinos gaan...

• 5Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 3Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 4Stranden

Gereisd met partner in november 2016

• 7Nel22-01-2014

Prima plaats om te vertoeven.

Voor mensen die van het strand houden, prima.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 5Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in januari 2014

• 9Lilian15-02-2016

Heerlijk

Torremolinos is niet geschikt voor jongelui, er zijn geen disco's etc. en dat zorgt er meteen voor dat het een rustige omgeving is. De zee is zeker niet veilig voor kleine kinderen, omdat het strand heel steil afloopt. Wij komen hier al tien jaar. De wijk Carihuela is erg gezellig, veel Nederlandse toeristen, zelf kiezen wij voor Bajondillo, net voorbij de rots, is rustiger en op loopafstand. Bovendien kan je vanuit deze wijk heel makkelijk met de lift naar het centrum, dat ligt bovenop de rotsen. (liftingang vanaf boulevard het straatje bij appartementen Bajondillo in) en hoef je niet zo te klimmen als vanuit Carihuela. 's Avonds geen vertier of muziek op straat, maar je mag elk hotel in lopen en daar 's avonds iets drinken en van de muziek of show genieten. Langs de hele boulevard (7 km. lang naar Benalmádena) zitten restaurantjes en winkeltjes. Gezellig centrum. Malaga is zeker de moeite waard om met de bus naar toe te gaan.

• 10Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn
    • 10Stranden

Gereisd met partner in januari 2016

• 8j verduin06-05-2014

gezellig

in april goed toeven.. prima prijs goed in verhouding

Gereisd met vrienden in april 2014

10 van de 1063 reviews gezien