Pinhao

Reviews over Pinhao

Fantastische plek aan de Douro

Maurits ,
    30-4-2014

Het centrum van het portwijngebied, zo kun je Pinhao wel noemen. Mooi gelegen aan de oever van de Douro. Wijngaarden rondom. Leuke sfeer. Het stationnetje is een snoepje. Met 24 prachtige tegeltableaus, natuurlijk over de wijnbouw. Met de trein rijden langs de Douro. Of varen met een cruiseschip over deze prachtige rivier. Dit is eens wat anders dan de Algarve.

Gereisd met vrienden in april 2014

Leuk plaatsje

kummu,
    13-6-2012

Leuk klein plaatsje dat centraal in het Douro-gebied ligt.

Mooi hotel (Vintage House). Leuk stationnetje.

Aan de boulevard een paar leuke terrasjes. Een enkele keer legt er een rivier-cruiseschip aan.

Wel veel toeristen die het plaatsje bezoeken, maar we hadden verwacht dat het toeristischer zou zijn.

Gereisd met partner in juni 2012

Bezienswaardig station

Rinus,
    12-9-2011

Pinhao is een plaatsje in het centrum van de Douro vallei, het is een schitterende omgeving met wijnterrassen tegen de hellingen, in het plaatsje zelf is het stationsgebouwtje op het spoorwegstation een grote bezienswaardigheid vanwege de prachtige, met azulejo tableaus versierde gevels.

Gereisd met vrienden in maart 2007

op doorreis

antony,
    6-10-2010

Rustig klein Portugees dorpje in het hart van de port-streek aan de Douro. Het treinstationnetje is de trekpleister. Schitterende uitzichten op de rivier en over de tegen de hellingen van de Douro gelegen druivenplantages.

Gereisd met partner in september 2010

Pinhao ligt in de dourovallei

E. van den Hooff,
    21-8-2007

Pinhao ligt in de dourovallei. Het stationnetje heeft prachtige azulejo's. Hiervandaan een treinreis langs de douro maken tot aan Pocinho is een aanrader. Pinhao is een rustig portugees dorp met diverse restaurantjes en winkeltjes van waaruit prima dagtrips in de omgeving gemaakt kunnen worden. Porto en Braganca liggen op 2 uur rijden.

Gereisd anders in augustus 2007
Pinhao scoort een 8,3 uit 10, op basis van 11 reviews