Santana

Reviews over Santana

Mooie tussenstop.

Arend Smit
    28-6-2017

Op Madeira staan de huizen niet echt in clusters bij elkaar maar verspreid over de dalen en (steile) hellingen. Als er dan een soort huizengroep ontstaat dan is het in vergelijk met andere vakantielanden niet of nauwelijks een dorp. er valt in Santana daarom weinig te beleven, zeker niet voor jongeren die willen stappen of uitgaan. Het geldt voor Santana net als voor Almelo waarover Herman Finkers zong : het stoplicht gaat op rood of op groen, in Almelo (lees Santana) is weinig te doen. Sterker nog, Santana heeft niet eens stoplichten!

Gereisd Met partner in juni 2017

Mooi gelegen,spectaculair uitzicht

Anneke
    21-6-2015

Meer voor mensen die goed ter been zijn. Al heeft het hotel wel liften. De kust van Santana kun je bereiken via een zeer steile teleferique/kabelbaan. De Santana huisjes zijn in centrum van het dorp gelegen, erg leuk.

Gereisd Met partner in juni 2015

santana

bfk
    6-11-2012

hier s winters is het vaak natter en koeler dan in funchal,er worden veel snijbloemen gekweekt,vlakbij is het prachtige wandelgebied van ribeira frio waar ook forellen gekweekt worden.leuk om gezien te hebben als verblijfplaats vindt ik Funchal leuker

Gereisd Alleenreizend in januari 2012

als je toch in de buurt bent

Conny
    15-5-2012

Als je toch in Santana komt tijdens een rondrit over het eiland moet je zeker even stoppen en naar de casas de colmo gaan kijken. De kleine huisje met hun rietgedekte daken die tot op de grond reiken zijn erg kleurrijk om te zien.

Gereisd Met partner in Tue May 01 2001 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Tegenvaller

Rinus
    5-10-2011

We hadden in Santana wat traditionele huisjes verwacht, maar dat was een tegenvaller, we hebben er in het dorp zelf niet eentje gezien, er is verder ook weinig te beleven. We reden vanuit het dorp de smalle weg omhoog door dichte laurierbossen naar het Parque de Queimadas, een soort heempark dat hoog en koel in de hellingbossen is gelegen, er staan wat bijzondere bomen en struiken in het park en tot onze verbazing stond hier ook een traditioneel oud huisje. Het is leuk om er even rond te wandelen en vanuit het park lopen veel gemarkeerde levada wandelingen de bergen in.

Gereisd Met partner in Sun Sep 25 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Santana scoort een 6,5 uit 10, op basis van 15 reviews