Hotel Quinta do Lorde

Luxe hotel, KinderhotelWeer vandaag21°16°
Hotel Quinta do Lorde
7,2

12 reviews over Hotel Quinta do Lorde in het Nederlands

Geweldig hotel op een prachtige ,rustige plek

Helma van de Wiel,
27-1-2018

Boek een fly/drive als je niet afhankelijk wil zijn van bussen .

Fantastiche accommodatie

Brenda,
14-10-2017

Prachtig complex, wij hadden een heerlijke ruime suite met uitzicht op zee. Heerlijke locatie waar wel een huurauto nodig is want het is nogal afgelegen.

5 sterren zeker niet, helaas...

Mike K.,
24-8-2017

Net terug van 12 dagen Madeira in het hotel Quinta do Lorde. Het is een groot complex opgezet in de vorm van een dorp tegen een berghelling. Het ligt in het uiterste oosten van het eiland en er zijn - op de jachthaven na - geen andere faciliteiten of dorpjes in de buurt. Het is hierdoor absoluut aan te raden om een huurauto erbij te boeken, er is anders niets te beleven.

Nagenoeg de helft van het complex is overigens ongebruikt, staat volledig leeg.

De kamers zijn verdeeld over diverse gebouwen met meerdere etages, al dan niet met (zij) zeezicht. Er zijn 3 zwembaden verdeeld over het terrein, 1 aan de kust waar de vloed zorgt voor verversing (gevuld met zeewater) en 2 reguliere zwembaden. Het water in de "gewone" zwembaden is onverwarmd dus dat is wel even een aandachtspunt voordat je er al te enthousiast inspringt...

Het hotel ligt in de aanvliegroute van het vliegveld waardoor er de gehele dag - vanaf 07.30 uur in de ochtend - vliegtuigen laag over het complex vliegen richting de luchthaven.

Wij hadden een kamer die uitkeek op de jachthaven wat op zicht een leuk uitzicht bood. Na 2 dagen echter viel de airconditioning uit waardoor de temperatuur op de kamer ver boven de 30 graden uitkwam. Meer dan 5 dagen meldingen maken bij de receptie en diverse "monteurs" verder resulteerde in een heel vaag lauw briesje op de achtergrond en een kamer van nog altijd rond de 30 graden. Ik heb het reclameren opgegeven na deze 5 dagen want men zei glashard "it is working fine now". Balkondeur maar open 's nachts ter enige verkoeling en 's morgens vroeg gewekt worden door de vliegtuigen. Hierdoor wel lange dagen zullen we maar zeggen met heel veel tijd om het prachtige eiland te verkennen. De kamer is op zich best ruim en netjes te noemen maar de manier waarop je wordt afgescheept is geen 5 sterren lokatie waardig!

Het ontbijt was in het centrale paviljoen boven de receptie en uitstekend verzorgd, er was voldoende keuze.

Wij hadden half-pension geboekt gezien de geïsoleerde ligging van het hotel en de afwezigheid van dorpjes in de directe nabijheid. Dit is echter geen aanrader. Het hotel is voor het grootste deel gevuld met Franse toeristen die niet even willen wachten en al in het geheel geen rekening met mensen uit ander landen willen houden. Dit levert inhalige taferelen op.

Het avondeten was in buffetvorm in 2 sessies (17.30-20.00 uur en 20.30-23.00 uur), de keuze was niet erg ruim waardoor het na korte tijd een geplunderde indruk maakte. Het werd weliswaar geregeld bijgevuld maar door de beperkte keuze raakte het snel op. Ook de mentaliteit van de Franse "medebewoners" droeg veelal niet bij aan een prettige sfeer. Er was overigens een "dresscode" voor het avondeten (heren o.a. lange broek, geen badslippers en hempjes) maar daar hielden veel gasten zich niet aan. Dit leverde merkwaardige combi's op van net geklede gasten naast gasten die net van hun strandbedje afgerold leken. Er werd niets van gezegd en niet tegen opgetreden.

Drinken kon je apart bij een ober bestellen maar dat was een opgave op zich. Voordat je er één te spreken kreeg die hier tijd voor had moest je een behoorlijke aandachtsprestatie leveren. Personeel gaf aan dat men onderbezet was en het lastig bij kon benen. Of dit zo is was is lastig te beoordelen, de indruk was meer dat er geen enkele structuur te bekennen was waardoor personeel kris kras door de grote ruimte heen en weer liep en voor niemand tijd of oog had. Er werd door obers zelfs gehold door de zaal, met bestek en borden gesmeten en met een grote kar door de zaal gereden om de stapels afwas van de tafels erop te stapelen. Nee, het avondeten is beslist geen aanrader, had meer iets weg van een surrealistisch schouwspel.

Al met al een ervaring die bij ons gemengde gevoelens oproept. Het jammere is dat met wat meer aandacht voor de gast en een betere organisatie er veel meer te bereiken is. Het hotel richt zich primair op Franse gasten en deze "Franse slag" is zeker geen 5 sterren waard.

Geen schoon tafelgerei

Koos,
25-7-2017

Het is een groot ongezellig complex die voor de helft gevuld was, en andere helft die nooit gebruikt is, met grote kamers.

Ontbijt wordt genuttigd op tafellakens waar de dag(en) ervoor het ontbijt en avondeten op geserveerd is zonder te verschonen. Het ontbijt is matig en het avondeten wordt in twee shifts gedaan waarbij shift twee zit te graaien in de overblijfselen van shift een. Daarbij was het avondeten van matige kwaliteit en smaak. All-in en niet all-in loopt door elkaar en geeft veel verwarring. Wel of geen korte broek, wel of geen sandalen, er werden mensen weggestuurd en vervolgens mochten de volgende wel door.

Kortom een een hotel die zichzelf een 5-sterren hotel vindt maar niet meer dan een 1- hooguit 2-sterren mag geven.

Kortom boek dit hotel niet.

Heel erg rustig gelegen.

Ad,
21-7-2017

Een zeer ruim opgezet complex, waarbij een deel van het complex niet in gebruik is. Een auto heb je nodig om iets van de omgeving te kunnen ontdekken. Het eten is een grote teleurstelling, voor een 5* hotel is het een aanfluiting. De maaltijden worden in buffet vorm aangeboden, weinig variatie, en veel van het zelfde en van een laag niveau. Echt schoon is het niet in de ruimte waar de buffetten worden opgediend. De saladebar is het enige positieve te noemen.

Neem alleen ontbijt!

M. Beerents,
28-6-2017

Echt een prachtig maar heel groot hotel, kamers geweldig.

Als je slecht ter been bent is dit geen aanrader. Hotel ligt tegen een berg en een en al trappen om ergens te komen, voor iedereen een tegenvaĺler.

Restaurant verdient voor ons een 1!! Geen enkele dag schone lege tafels, overal gebruikt serviesgoed en etensrestanten. Duiven doen zich er goed aan.

Lopen maar 2 personeelsleden in grote restaurant (5*)!!

De manager maar 1 keer gezien en kijkt alleen maar rond.

Ondanks de mooi kamers gaan wij er niet terug

Beetje winderig omdat het op het uiterste puntje van Madeira ligt. Het hotel is een klein dorpje met veel hoogte verschil. Mensen die slecht ter been zijn kunnen wat moeite hebben met het lopen. Ontbijt en diner zijn goed verzorgd. Kamers netjes en schoon. Ruime parkeergarage, voldoende mogelijkheid tot excursies.

Een kamer met zeezicht maakt het verblijf af. Vanuit het hotel zijn mooie wandelingen te maken, maar met een huurauto krijg je een completere indruk van het eiland. Aan te bevelen is om een tweede categorie auto te huren, ipv een panda. Het hotel verzorgt een shuttle met de hoofdstad.

Ontbijt en diner uitstekend verzorgd.

Mochten we in de toekomst nogmaals naar Madeira gaan, dan kiezen we zonder twijfel weer voor dit hotel.

Mooi hotel goed eten

Lenie
25-6-2016

Dat je dicht bij het vliegveld zit en dat je heel de dag de vliegtuigen hoor,en dat je s.avonds niet veel te doen had

Wat een mooi Quinta

H.Prins
15-5-2016

5*waardig jammer dat het diner in buffet is.

Stip Reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Quinta do Lorde in Caniçal, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Quinta do Lorde zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.