Reviews over Lomba Da Fazenda (Sao Miguel)

Super!

Sandra,
    10-9-2015

Pakket reis via touroperator: landelijk Azoren, 15 dgn 4 eilanden met auto. Casas do Frade 4 dgn, Alles prima, route beschrijving van touroperator meegekregen. ( ook alleen maar hier) Alles aanwezig in huisje, incl wasmachine, goede keuken uitrusting, welkomst pakket waar wij 4 dagen van konden eten. Heerlijk rustig, de bedjes waren erg hard. Eigen parkeerhelling (beetje eng) trappetjes om er te komen, Aardige huisbaas, wacht je ook op. Kortom niks mis mee, zeker gaan. Enige minpunt is de late aankomst en in ons geval ook weer zéér vroeg vertrek, doet afbreuk aan je vakantie, maar dat staat los van het huisje:-)

Wat een gastvrijheid

Samantha Kornegoor,
    30-9-2012

Wij hebben 8 dagen bij Casas do Frade gelogeerd. Erg mooi en groot huisje. Afgelegen tussen de boeren. Wie van rust houdt is dit een ideale verblijfplaats. Het centrum van Nordeste is ongeveer 5 min rijden met de auto. Om ergens te komen op dit eiland heb je wel een auto nodig. De reistijd vanaf de luchthaven is ongeveer 50 min, in tegenstelling wat in de brochure van touroperator staat. De snelweg is inmiddels klaar.

Bij aankomst wachtte Antonio (de huisbaas) ons al op. Hij is een erg aardige man die goed Engels spreekt en alles graag wil uitleggen. Ook stond er een welkomspakketje klaar met vers fruit, brood, melk, kaas, vlees en sinasappelsap. Antonio komt ook regelmatig langs om te kijken of het goed gaat en of alles naar wens verloopt. Op een gegeven moment hadden we geen warm meer. Een telefoontje naar Antonio en met 5 min stond de tuinman op de stoep die even een gasbus heeft verwisseld.

Deze accommodatie is zeker een aanrader.

Fantastische lokatie

Peter en Lily Driesen,
    16-10-2011

Casas do Frade zijn een aantal zeer oude, compleet gerenoveerde vakantiehuizen in Nordeste. De eigenaar Antonio doet er alles aan om iedereen een onvergetelijke vakantie te bezorgen. De koelkast was bij aankomst gevuld en er lag vers fruit op de fruitschaal. De omgeving is agrarisch en het uitzicht prachtig. Een verademing om er wakker te worden. Het is erg rustig en een auto is een must! In Nordeste is een supermarkt en een paar restaurants. Er is een minimarkt in de buurt van de huisjes. Nachtleven is ver te zoeken evenals stranden. Wel een zwembad met open verbinding naar zee in Nordeste. Sao miguel is een prachtig eiland met veel uitkijkposten en overal goed onderhouden bbq-mogelijkheden.Momenteel wordt er een snelweg gebouwd om Nordeste te ontsluiten en zal de reistijd vanaf het vliegveld zo'n 45 min. worden. Kortom, we gaan zeker nog eens terug!

Onvergetelijk !!!

C. Riel,
    24-3-2010

Casas do Frade ligt in het dorpje Lomba da Fazenda. Het heeft ons hart gestolen. Het is een enige accommodatie, de locatie is grandioos en perfect gelegen om de westkant van Sao Migeul te verkennen.

Let op: het is er ERG rustig. Ook ietwat lastig te vinden, er staan 2 borden in het dorp, maar deze vallen niet goed op. Vaak staat Sig. Antonio zijn gasten beneden in het dorp op te wachten. Vlieg je met Sata, boek dan liever eerst een overnachting in de omgeving van het vliegveld. Deze vlucht komt 'savonds pas laat aan. Kleine supermarkt om het hoekje van de kerk (bij de Bar), grote supermarkt in Nordeste (4km). In de omgeveging 2 restaurants, goed voor een lunch en verder lekker zelf barbequen in de tuin. DOEN !!!

Lomba Da Fazenda (Sao Miguel) scoort een 7 uit 10, op basis van 1 reviews