Hotel TUI BLUE Falésia

• Sauna
Meer hotelinfo

244 reviews over Hotel TUI BLUE Falésia

• 8Patrick07-09-2019

Goede relaxte vakantie met een super service

Geweldige vakantie gehad in dit mooie hotel. Aankomst was netjes en vlot. Niet apart in een zitje zoals je ergens leest. Hotel kamer was netjes en super schoon! Complimenten aan de housekeeping. Eten is prima, genoeg keus en vers. Veel keuze uit vis! Het vlees was redelijk vaak hetzelfde. Keuze bij glutenvrij en low carb viel wel mee net als vegetarisch. Maar goed ze hebben het wel dus niet zeuren😉. Middags en avonds lekkere verse soep. Brood keus vooral ochtends genoeg, middags ligt er nog wat van de ochtend. Genoeg ligbedden bij het zwembad, voor €25 kan je een daybed huren. Wij hebben dat 4 x gedaan en geen spijt! Auto huren is nodig als je wat wil zien van de Algarve. Elke avond wordt je zelfs bedient aan tafel wat je wilt drinken. Dat komen we niet vaak tegen.Chapeau! Entertainment is mwah. Adult only is relaxed, geen muziek bij het zwembad dus echt rust. Overal vriendelijk personeel. Geweldig hotel en zeker voor herhaling vatbaar

• 2018
    8C. van Egmond24-09-2018

Fantastisch verblijf

Geweldig hotel aan prachtige kust. Ruime schone kamers. Maaltijden in buffetvorm zijn heerlijk en gevarieerd. Lijnbus en Hop on Hop of bus stoppen vlakbij om bv naar Albufeira of Villamoura te gaan. Hotel is voor 16 + en dat is zeer aangenaam. Wij waren er voor de tweede maal en met veel plezier

Suely T, Asst General Manager, 26-09-2018

Dear Guest,

Suely T Inhouse Marketing & Social Media Guide

• 7Atie den Braven23-09-2018

Prachtige kust in de Algarve. Pak je auto en ga op pad!! Hou je van vis, zit je hier goed!! Restaurant Tarvertino.

Suely T, Asst General Manager, 26-09-2018

Dear Guest ,

Thank you very much for choosing to stay at TUI BLUE Falesia.

We are absolutely delighted to learn that we met your expectations on all aspects and that you enjoyed your stay with us.

Kind regards,

Suely T

Inhouse Marketing & Social Media Guide

• 10Fotofo63vis11-07-2018

Super hotel

Het begon al met de ontvangst begeleid naar tafeltje met drankje en begeleid voor invullen formulier, wij kregen kamer 2001 een gewoon super kamer met zeezicht, rechts zicht op zwembad, achteraan zicht op optredens eten ongelooflijk veel keuze niet weten wat eten, personeel zeer vriendelijk ik kan geen enkele opmerking geven

Suely, Asst General Manager, 20-09-2018

Dear Guest ,

Kind regards,

Suely T Inhouse Marketing & Social Media Guide

• 9P.Brinkman22-04-2018

Geweldig 👍👍👍

Kan ik kort over zijn ,top hotel vriendelijke en geweldige staff niks te veel mijn vrouw had een rolstoel nodig dus ff moeilijk maneuvreerbaar mochten gelijk een plek uitzoeken voor het verblijf .goed bereikbaar voor rolstoelen kwam ik ook gelijk achter .👍👍👍

Suely, Asst General Manager, 01-05-2018

Thank you in advance for writing us about your amazing experience in the TUI BLUE Falesia. It is always fantastic to have such wonderful comment about our hotel. We are very happy to hear that the food in the restaurant and also the large and comfortable rooms was to your liking. We always work extremely hard to provide the best service. Once again thank you for this review and we hope definitely to have you back in near future.

• 8Familie Kuik- van Vliet18-04-2018

Fantastische tijd in Portugal

Wat een schitterend hotel. Ligt op loopafstand van het kleine centrum met eettentjes en een strandje. Wij hebben genoten van het restaurant met vollop keus, de fijne enorm grote bedden en de heerlijke tuin bij het zwembad. We vonden het bijzonder om bij binnenkomst te worden ontvangen met een glaasje champagne en dat de incheck niet aan de balie werd gedaan maar bij een zitje in de foyer. Het gaf ons een sterren gevoel. Kortom wij hebben genoten tijdens ons verblijf hier. Enige minpuntje zou zijn dat er ‘s avonds voor hollanders niet veel te doen is omdat dat wat er werd georganiseerd vooral op Engelsen is afgestemd.

Inhouse Marketing & Social Media Manager, Asst General Manager, 01-05-2018

Dear Gast,

Thank you so much for your detailed review on Zoover and for choosing our hotel for your holidays. We are very glad to hear that you have enjoyed so much our hotel facilities. Thank you for your kind words and for recommend our hotel to other members. Once again thank you for this review and we hope definitely to have you back in near future.

Best Regards, Suely T

• 9Mclc02-04-2018

Fantastish

Alles was in orde! Hadden een kamer die heel goed gelegen was! We hadden zicht op zee!

Inhouse Marketing & Social Media Manager, Asst General Manager, 14-04-2018

Beste gast,

Hartelijk bedankt voor uw positieve feedback over uw verblijf met uw gezin in TUI BLUE Falesia. Het is fijn te horen dat u een ontspannende week bij ons heeft doorgebracht. We zien er alvast naar uit u binnenkort weer in ons hotel te mogen begroeten.

Met vriendelijke groeten, Suely T

• 8R.Schaafsma17-03-2018

Goed hotel.

Hotel Tui Blue Falesia vonden we een zeer schoon en goed onderhouden hotel. Wij hadden een standaard kamer met zeezicht geboekt, we kregen een kamer op de 3e verdieping met half zeezicht en een grote palm voor ons balkon. De kamer was prima met goede, niet te harde bedden, voldoende kastruimte, mooie badkamer met grote aparte douche. Op de kamer stonden 2 flessen met water klaar en deze werden aangevuld, koffie en theezakjes met een waterkoker en een leeg koelkastje. Iedere dag schoonmaak en handdoeken wissel, de badlakens voor het zwembad kon je elke dag omruilen bij het zwembad. Het zwembad was niet verwarmd, dus best wel koud, het binnenzwembad met bubbelbad was lekker (gratis). We hadden half pension, het ontbijt was uitgebreid, het diner was eveneens uitgebreid maar weinig variatie. De trap naar het strand naast hotel PortoBay is lang en vermoeiend, het strand zelf is mooi, je kan in een uurtje naar Vilamoura lopen.

Inhouse Marketing & Social Media Manager, Asst General Manager, 14-04-2018

Dear R.Schaafsma,

Kind regards, Suely T

• 2017
    10Jill14-11-2017

Geweldig hotel, fantastische locatie

Wij zijn onlangs teruggekomen van Sensimar Falésia in Olhos d'Agua in de Algarve. Wij verbleven hier van 5-8 november 2017 en hadden uitzonderlijk mooi weer. We hebben alle dagen volop zon gehad en konden heerlijk bij het mooie zwembad en op het fantastische strand liggen.

Het hotel doet redelijk groot aan maar het voelt niet massaal. Overal kun je een lekker hoekje voor jezelf vinden en wat opviel is dat het in het hotel heerlijk ruikt! Het supervriendelijke personeel stond ons al op te wachten met een drankje en we kregen de mooiste kamer van het hele hotel (kamer 3010, met zeezicht op de allerlinkse hoek naar zee toe gekeken - hier heb je namelijk frontaal zeezicht en zijzeezicht zodat je op het prachtige lange Praia Falesia strand uitkijkt).

Wij hadden halfpension geboekt en ik ben een redelijk lastige eter maar het eten was in 1 woord fantastisch. Vers bereid en werkelijk keuze uit alles wat je je maar kunt bedenken. Ook hebben wij 2 keer geluncht op het buiten terras en dit was super én goedkoop!

De kamers zijn heel mooi en sfeervol ingericht en het enorm grote bed lag echt heerlijk. Geen enkele kamer heeft een bad, maar wel een supergrote lekkere douche. Het enige minpuntje wat ik mij kan bedenken over dit fantastische plekje is dat het zwembadwater en de jacuzzi (zowel binnen als buiten) wel iets warmer had gemogen.

Wij hadden reviews gelezen over een enorme trap die naar het strand gaat en dit klopt. Het is meer een wandelroute via trap maar juist superleuk. Deed een beetje jungle-achtig aan en voor mensen die misschien wat minder conditie hebben zijn er steeds bankjes om even uit te puffen. Wij vonden de trap echter heel erg meevallen en hebben hem meerdere keren per dag gelopen. We hoorden ook overal vogeltjes fluiten.

Het langerekte strand wat je links van de trap ziet liggen is prachtig, maar ga juist naar rechts op de trap. Dan kom je in je eigen privé baaitje met prachtige zandstrand en kliffen en rotsen. Overdag, wanneer het eb is, kun je voor de rotsen via de zee naar het andere strand lopen. In de namiddag wanneer het vloed wordt kun je via de trap van het ene strand naar het andere strand komen.

Wij vinden dat autohuur wel een must is als je wat van de omgeving wilt zien. Olhos d'Agua is klein met een paar tavernes en een paar winkeltjes maar dat is het wel een beetje. Met de auto hebben wij lekker rondgereden en hebben we andere leuke plaatsjes bezocht. Wij (moeder en dochter) houden erg van shoppen en we waren helemaal in ons hum bij Algarve Shopping in Guia en op de dag van vertrek zijn we in Faro nog in het enorm grote Forum Algarve Shopping beland (natuurlijk bijna onze terugvlucht gemist).

Wij gaan zeker nog een keer terug, en dan zeker ook naar dit hotel!!

Inhouse Marketing & Social Media Manager, Asst General Manager, 01-05-2018

Dear sydbromley35,

First of all thank you for choosing TUI BLUE Falesia for your holidays in the Algarve and also thank you for your loyalty to our hotel. Thank you so much for your review about our hotel.We are absolutely delighted to learn that we met your expectations and appreciate your positive feedback concerning the service and hospitality of our staff.

Nothing would please us more than to welcome you back again soon.

Suely T

Met vrienden

• 8Costa 402-10-2017

Sensimar: hotel voor koppels

Hotel moeilijk te vinden met huurwagen. Er zijn immers meerdere hotels met de naam Falesia. Voor al die hotels zijn er richtingwijzers, behalve voor de Sensimar Falesia. Mooi hotel. In de bar en het restaurant overal tafeltjes van 2: duidelijk een hotel voor koppels. Als je geen koppel bent, kan je aparte lakens vragen voor op het grote bed. Dat grote bed neemt wel veel plaats in in de kamer. We hadden een mooie kamer met zeezicht. Ook de badkamer was in orde. Binnen in het hotel goede wifi, op het balkon minder en in de tuin helemaal niet. Het eten was lekker. De voorgerechtjes in aparte schaaltjes en glaasjes waren wel zeer klein. Het waren eerder aperitiefhapjes. Hier mocht wat meer keuze zijn. Warme gerechten waren een enkele keer lauw. Bij all in zijn veel dranken niet inbegrepen, meestal alleen de nationale merken. Bij het zonnen aan het zwembad is er nergens zeezicht, in de tuin een beetje.

Met vrienden

21 tips over Hotel TUI BLUE Falésia

• theo, 06-02-2012

Als het laag water is kan je via de trap naar beneden en dan langs de rotsen (rechts) naar het dorp zodat je niet via de trap weer omhoog moet.

• suzanne lemaire, 19-06-2014

Als ik één tip mag geven neem een kamer op de tweede of derde verdieping, want dan heb je zicht op zee. Durf de trappen te doen van een nasstgelegen hotel; het zijn er maar 135, is te doen en het strand loont de moeite...Ook prachtige uitzichten...

• Helmy Peverelli, 23-07-2012

Voor de wat oudere mensen, het strand is bereikbaar via een lange trap, als je slecht ter been bent, is dat niet makkelijk.

10 vragen over Hotel TUI BLUE Falésia

• Pandelaers, 06-12-2015

Voldoende plaats aan het zwembad

Kan er mij iemand vertellen hoe het er aan toe gaat in de maand juli met het al dan niet leggen van handdoeken in de morgen. Is dit toegelaten of niet

• C, 27-08-2015

zijn er strandhanddoeken gratis te verkrijgen

zijn er strandhanddoeken gratis te verkrijgen

• Conny, 12-08-2015

kluisjes

zijn de kluisjes inbegrepen in de all inzon nietwat kost het

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension, Logies-ontbijt
  • Eten en drinkenDiner, Gastronomisch eten, Lunch
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • RokenToegestaan
  • Adults onlyJa

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 km, 14 minuten lopen, 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand toegangToegang via trap
  • Strand faciliteitenBetaalde strandbedden, Handdoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig
  • Verblijf voor kinderenNiet gratiis

• Soort gerechtenGerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lactosevrij, Portugees, Steaks, Vegan, Vegetarisch, Vis / Seafood

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, Strijkbenodigdheden, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Late check-out mogelijk
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Post service, Stomerij, Strijkservice, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeerplaats