Vakantiehuis Quinta Corcunda

Tonen op kaart

Contact

501 reviews over Vakantiehuis Quinta Corcunda

• 10Leo & Klarie16-01-2020

Een heel geslaagde vakantie die naar meer smaakt.

Genoten van de ontspannen sfeer op de Quinta van Rob en Marga. De avonden in het door de houtkachel verwarmde, gezellige huisje. Overdag erop uit voor prachtige wandelingen, meteen vanuit de Quinta op pad of een half uurtje verderop rijdend in de prachtige omgeving, de verrelijker mee om de vele vogels te spotten.

Gereisd met partner in januari 2020

• 2019
    10Sylvia Smeets17-10-2019

Verborgen pareltje in de Algarve.

Dit was de 4x dat we op de quinta verbleven. Drie weken heerlijk genoten van ons verblijf in Casa Fazenda, de omgeving, de gastvrijheid van Marga en Rob, de rust maar ook van de gezellige avonden met de andere gasten. Niets moet, alles mag. Dit is voor ons vakantie. Volgend jaar is weer geboekt!

• 10Leonie13-10-2019

Fantastische plek!!

Wat een mooie vakantie hebben wij gehad bij Rob en Marga op Quinta Corcunda. Het huisje Fazenda had een heel mooi terras met prachtig uitzicht en heel veel privacy. Het huisje is gezellig ingericht. Toen we aankwamen stonden boodschappen in de koelkast, wat een service van de superlieve eigenaren! De Oost-Algarve is mooi en authentiek en zelfs in het hoogseizoen niet belachelijk druk. Leuk om met bootje naar de stranden te gaan. De kinderen hebben genoten, het zwembad was fijn, de bbq-avonden waren gezellig en de verjaardag van Rob was helemaal top! In de omgeving kun je heerlijk eten. Net als de vele anderen komen ook wij zeker weer!!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 10Adinda en RJ07-10-2019

Fantastische plek!

Voor de derde keer verbleven wij op de Quinta bij de liefste Rob en Marga. We zouden alle vertrekken wel willen uitproberen en na de vorige keren met veel plezier in Arte en de Lodge te hebben gebivakkeerd, kozen we deze keer voor Laranja. Wat een privacy en rust! De stacaravan ligt heel privé en heeft prachtig uitzicht. Je hebt een heerlijk terras met een gasbarbecue, lounge, eethoek én een privé zwembadje. Wat ons betreft perfect! Ook hebben wij genoten van de borreltjes met andere gasten op het gemeenschappelijke terras bij het grote zwembad. Tot volgend jaar!

• 9Charlotte05-10-2019

Heel relaxed en voor herhaling vatbaar!

Wij hebben 10 heerlijke dagen bij Quinta Corcunda gehad! De ontvangst van Marga en Rob is al een heel leuk begin van de vakantie, we voelden ons heel welkom. We waren met onze dochter van 1,5 jaar en alles wat wij voor haar nodig hadden was aanwezig in Casa Pao. Er is duidelijk over nagedacht en dit maakte de vakantie nog relaxter. Het voelt heel prettig dat je alles aan Rob en Marga kan vragen en dat zij ook veel goede tips hebben voor de omgeving. Zij zorgen echt dat je volop kan genieten van je vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in september 2019

• 9Brugse Schoane26-09-2019

heerlijk thuiskomen in een nieuwe wereld

De Quinta Corcunda is de uitgelezen plek om thuis te komen in het mooie groene en woeste Algarve. De uitbaters verwelkomen je me zo veel warmte dat je het gevoel hebt familie terug te ontmoeten. Rob en Marga staan voor het minste voor je klaar, maar laten je ook de nodige privacy om op je eigen stekje op het grote terrein, weg van alle andere kampeerders te genieten van het uitzicht, de rust en de stilte. Alle accommodaties zijn goed voorzien van sanitair en plonsen in het frisse zwembad op een hete dag is een zaligheid. De ideale uitvalsbasis om steden of natuur te verkennen.

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 10Annemiek en Kees17-09-2019

Vakantie op zijn best

Afgelopen week in Laranja heerlijk vakantie kunnen vieren. We zijn al eerder in een van de andere verblijven en de Lodge tent geweest maar ik denk dat we de volgende keer weer voor Laranja kiezen. Laranja zelf is wel iets compacter maar wel met vrijwel volledige privacy en toch in de nabijheid van de andere verblijven. Alles is aanwezig om heerlijk vakantie te vieren : het grote terras, het privé zwembad, een mooie aanvulling op de toch al heerlijke verblijven op de quinta. De omgeving blijft verrassen, elke keer ontdekken we weer nieuwe plekken of leuke restaurantjes. Ook door de contacten met de andere gasten is er veel informatie beschikbaar. Het weerzien met Marga en Rob is zo vertrouwd dat het leek of we ze vorige maand voor het laatst hadden gezien terwijl het best al weer een tijd terug was. Hopelijk is de volgende keer wat eerder.

• 9Frans van Schendel16-09-2019

Heerlijk!

Quinta Corcunda is een heerlijke landelijk gelegen plek. Een oude Portugese boerderij met smaakvol ingerichte accommodaties, voorzien van alle hedendaagse gemakken. Er is verder een lekker zwembad, jeux de boule baan, kroegje met biljard en volop wandelmogelijkheden vanaf de Quinta. Het strand is nabij evenals vele pittoreske plaatsjes als Olhao, Tavira, Sao Bras en Loule. Ook een iets vedere trip naar Sevilla is in een dag makkelijk te doen. Heerlijk genoten!

Alleen gereisd in september 2019

• 10Violet15-09-2019

Een plek om terug te keren.

Een heerlijk verblijf, bij gastvrije eigenaren. Iedere accommodatie heeft een ruim privé terras, maar er is ook ruimte om anderen te ontmoeten bij het zwembad. Kinderen kunnen vrij bewegen over het terrein en het is een ideale uitvalsbasis voor het ontdekken van de Algarve.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 10Peter en Inge15-09-2019

Geweldige plek met hele toffe eigenaren!

Een fantastische plek in het minder toeristische deel van de Algarve, heerlijk rustig en landelijk gelegen, maar niet heel erg afgelegen. Helemaal top dus. De eigenaren Rob en Marga zijn heel erg servicegericht, je merkt dat ze het fijn vinden om het jou als gast zo comfortabel mogelijk te maken. Hulde voor deze 2 lieve mensen! De verschillende woningen op hun terrein zien er allemaal top verzorgd uit. Wij verbleven in het huis " Corcunda", een geweldig huis met een heerlijk dakterras en ook nog een terras voor de deur. Hygiene is prima, inrichting mooi, bedden zijn goed. Al met al een echte aanrader!

40 tips over Vakantiehuis Quinta Corcunda

• Mayke Herberts, 30-11-2019

Quinta Corcunda, een met aandacht gerestaureerde, kleinschalige vakantieboerderij

Quinta Corcunda is een Portugese vakantieboerderij in de Oost-Algarve omgeven door een 4 hectare groot landgoed met wijdse vergezichten rondom. Zowel op de homepage als per accommodatie, hebben ze onlangs een video laten maken en op deze website gepubliceerd.

• Marianne Wissink, 15-06-2014

1) Je kunt ook de toeristische kust ten westen van Faro binnen een half uur bereiken. Vooral de tussen steile rotsen gelegen strandjes van Lagos zijn prachtig. 2) Maak een dagtrip naar de prachtige Spaanse stad Sevilla (slechts op anderhalf uur rijden). 3) De prachtige steden Lissabon en Evora zijn in een halve dag te bereiken en koester je daarna weer in de rust van de Quinta van Marga en Rob.

• Marianne Wissink, 16-06-2014
    • Bezoek de drukkere westkant van Faro. Vooral de strandjes tussen de steile rotsen van Lagos zijn interessant en kom dan weer tot rust in de tropische tuin van Rob en Marga.
    • Bezoek de prachtige Spaanse stad Sevilla (op anderhalf uur rijden)
    • Maak een ronde via Lissabon, Evora en Mertola en keer terug naar Rob en Marga

3 vragen over Vakantiehuis Quinta Corcunda

• Joseph, 05-05-2017

auto verhuur

Kun je vertellen waar of van welke verhuurder die gehuurde auto was.

• Saskia, 23-03-2017

Graag de aanhef van mijn review aanpassen

Er staat voelt al thuiskomen moet zijn voelt als thuiskomen De review van 22 maart jan en saskia

• I.Blom, 06-02-2014

uitgaan

Ben onder de indruk van alle goede commentaren. Maar is het ook voor ons gezin met 5 kinderen in de leeftijd van 14 t/m 21 jaar geschikt? De kinderen houden er ook van 's avonds af en toe naar een discotheek te gaan

Alexandra, 27-11-2019

Hallo Femke,

Hebben jullie de leuke baaitjes gevonden? Wij zijn ons al aan het oriënteren voor zomer 2020 alle tips zijn welkom Alvast dank voor een reactie

Groeten

Marko, 18-03-2014

Het blijft een schattig portugees dorps omgeving. De quinta ligt 5 minuten rijden vanaf het dorp, waar je wel een biertje kan drinken. Ik vraag me eigenlijk af of er überhaupt iets is als een discotheek. Hier en daar zijn wel wat lokale mensen actief, maar een actief uitgaansleven, nee dat is er niet.

Alexandra, 27-11-2019

Beste Emmy,

Hoe beviel deze plaats? Kun je eventueel een plaats aanbevelen? Wij hebben een kleine caravan en plannen volgende zomer te gaan - kinderen van 8 +10 Alvast dank voor je reactie

groeten

Jantien , 29-11-2019

Beste Emmy, Was plek 132 goed? Heb je nog meer tips voor ruime, schaduwrijke plekken? Vriendelijke groet, Jantien

Vakantiehuis info

• Aantal personenMeer dan 12