Aljezur

Reviews over Aljezur

Schattig klein Portugees dorpje

Matthea,
    20-7-2014

Aljezur heeft een kleine overdekte markt met verse (mooie!) vis uit zee en groenten en fruit direct vh land. Verder een paar leuke, kleine cafeetjes met vriendelijk personeel en, handig, een grote Intermarché.

Gereisd met partner in juli 2014

Een wat slaperig stadje op een mooie plek

cageti168,
    4-6-2014

Aljezur bestaat uit twee gedeeltes, gescheiden door een vallei. In het oude deel staat een Moorse vesting uit de 12e eeuw. Hier is ook de dagelijkse groente, vis en vleesmarkt. Het nieuwere deel heeft een 18e eeuwse kerk als middelpunt. Hier staat ook een grote Hypermarche supermarkt (elke dag open). Ook wordt hier 1 maal per maand een rommelmarkt en 1 maal per maand een huishoudelijke markt gehouden. In Aljezur zijn verder voorzieningen als banken, een aantal restaurants en een apotheek.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

Mooie regio

Aagje,
    7-4-2014

Een kronkelweg leidt je langs de westkust tot in Alzjezur: een klein stadje met een hoog gelegen historisch deel en een nieuwer centrum met enkele winkels. In april zeker niet toeristisch, al vind je er wel zaken om te eten of iets te gaan drinken. wat vooral de moeite is, is het natuurpark waarin het ligt en de talloze prachtige stranden. De moeite voor natuurliefhebbers, wandelaars, fietsers en surfers.

Gereisd alleenreizend in april 2014

Leuke stad en schitterende omgeving

Peter,
    26-6-2010

De Zuidkant van de Algarve mag dan mooi zijn, maar kust bij Aljezur is werkelijk schitterend. De rotskusten zijn erg mooi en ook de kleine strandjes. We hebben ons wel verkeken op de hoogte verschillen, dus fietsen op hellingen van 14 % is wat te veel. Ook zijn er voldoende leuke en goodkope restaurantjes rond Aljezur. Een echte aanrader. Bevolking is ook bijzonder vriedelijk en behulpzaam. Voor jongeren is er niets te beleven, buiten de stranden en enorme branding

Gereisd met partner in juni 2010
Aljezur scoort een 7,7 uit 10, op basis van 18 reviews