Reviews over Bialowieza

Camping bij het oerbos

Heidi,
    18-10-2013

Deze camping ligt prachtig bij het oerbos. Er zitten daar ook wisenten, helaas die niet gezien (wel sporen ervan). Maar verder toch een schitterende omgeving. Camping is netjes verzorgd, sanitair is ook redelijk. Gezellige sfeer omdat er heel veel nationaliteiten hier komen. Stroom is 16A, er is geen wifi. Gastvrouw spreekt klein beetje Duits en is erg vriendelijk.

Parkhotel, met ringslangen en grote karekiet!

joostvanbalkom,
    18-7-2013

Hotel van het Nationaal Park, waar niet altijd plaats is. Prachtig gelegen midden in het landgoed. Wandelend vanuit het hotel, loop je door weiden met de zeldzaamste bloemen en vlinders. De grote karekiet laat zich goed zien en nog beter horen en de ringslangen liggen net voor de houten brug te zonnen.

Het ontbijt is van de kaart, keuze uit drie soorten. Is er een congres? Het hotel is dan zo goed als vol.Dan wordt er een buffet geserveerd. Dit is goed. De kamers zijn niet groot, maar schoon met een goede douche. 3 pers. per kamer is mogelijk. Het hotel staat los van het restaurant. Personeel van het restaurant is vriendelijk en spreekt de talen. De oudere dames in het hotel spreken alleen Pools. Dus dit is een moeilijke conversatie. De prijzen zijn voor westerse begrippen laag, maar voor Poolse begrippen aan de hoge kant.

Goede plek om park te bezoeken

sandwich,
    7-9-2011

De camping heeft verouderd sanitair en is niet al te schoon. Wel een goed uitgangspunt voor bezoek aan het natuurgebied Bialowieska. Dat moet met een gids, die we besteld hadden via de camping voor 40 euro. We waren met 4 personen. Gids weet veel van de planten en paddenstoelen. Duur excursie 4 uur.

Eenvoudige kamers midden in het park!

Jolanda,
    27-5-2010

De guest rooms van het Bialowieza Nationaal Park zijn gelegen in een nieuw pand dat verrezen is op de plaats waar vroeger het paleis van de Tsaar stond, midden in het park en op loopafstand van "the restricted area" waar je alleen met een gids in mag. Je loopt door de paleistuinen over het weggetje waar ook de tsaar langs reed als hij ging jagen. De guest rooms zijn eenvoudig doch schoon en niet duur. In hetzelfde pand zijn ook het museum en het restaurant gevestigd. In het museum wordt je begeleid door een gids die alleen Pools spreekt en ook de informatieborden zijn allemaal in het Pools. Echt geen idee waar we naar gekeken hebben :) Wel vreemd vonden wij het, want er komen hier biologen uit de hele wereld om dit bijzondere oerbos te bestuderen. Het restaurant ziet er ongezellig goed en het eten is niet bijzonder. Ook hier spreekt niemand iets anders dan Pools, maar dan heb je tenminste het idee dat je echt op vakantie bent!

Prima hotel

Judith,
    31-8-2009

We hebben van tevoren geboekt en betaalden 50 euro per nacht voor 1 kamer. Uiteindelijk hadden we een gigantische kamer. Dus prijs/kwaliteit was prima. Het ontbijt was fantastisch, zoveel keuze heb ik nog nooit gehad.

Het hotel was behoorlijk modern, entree en balie zelfs hip.

Alleen het restaurant bleef behoorlijk achter, dat was sfeerloos. De keuken was wel prima. Maar de andere avonden hebben we elders gegeten. (1x Soplicowo (sjiek en prima), 1x parkhotel (simpel en prima) en 2x Unikat (knus en prima en heel goedkoop)

Lokatie is ideaal voor wandelingen en fietstochten etc.

Bialowieza scoort een 7,8 uit 10, op basis van 6 reviews