Camping It Wiidstersterstersterster

• 7.7Eetgelegenheden

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Op Camping ‘t Wiid in Friesland verblijf je in een huisje aan het water of gewoon met de eigen tent of caravan. Hier vind je schoon sanitair en een winkel waar je alles kunt halen wat je nodig hebt. Tip: huur een bootje bij je verblijf. De omgeving leent zich perfect voor actieve uitstapjes als varen, fietsen, kanoën en wandelen.

636 reviews over Camping It Wiid

• 2019
    7Esther28-08-2019

Mooie camping, maar zonder “ camping gevoel”

Mooie camping, prachtige omgeving, vriendelijke medewerkers. Minpunten : Er zijn te weinig sanitair gebouwen . Zonder fiets is dit niet te doen. Ook zwembad , winkel en in/ uitgang zijn niet op loopafstand . Mocht je wel gaan lopen dan is het niet prettig , want auto’s rijden onverantwoord hard over de lange hoofdweg. Nieuwe sanitair gebouwen zijn prachtig. Ik heb de cijfers gegeven voor oude sanitair gebouw dat het dichts bij onze plaats ( tussen stacaravans ) was

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10De Jong21-08-2019

Super leuke camping in mooie omgeving

Vakantie in eigen land is leuk als het weer een beetje mee zit, dus dat het erg fijn dat het lekker warm was, maar daar kan de camping niks aan doen natuurlijk! Maar hierdoor wel een super leuke vakantie gehad op deze camping. De camping is heerlijk gelegen aan het water in een mooi natuurgebied. Prima zwembad en natuurlijk zwemwater op loopafstand. Fijne boot en fiets verhuur en leuke speeltuin voor de kinderen. Ook uitgebreide horeca en erg aardig personeel. We verbleven in een chalet, die zijn prachtig en lekker ruim. Ze liggen fijn centraal op de camping en hebben geweldige wifi. In de omgeving is heel veel leuks te doen.

• 10Eetgelegenheden

• 9Norder18-08-2019

fantastisch

Met Hemelvaart hier geweest en toen besloten om hier ook met de grote vakantie heen te gaan waarom: ligging is gewoon perfect midden in een groot natuurgebied. Om te varen is het prachtig bootverhuur is niet duur en ze hebben mooie boten om mee op pad te gaan. In de omgeving kun je verschillende wandel en fietstochten doen. Camping is netjes wc worden meerdere keren per dag gecheckt. Wel zijn de afstanden wat groot als je achterop staat op de camping staat alle voorzieningen zijn aan het begin van de camping maar wij waren voorbereid nu, een fiets is erg handig op deze camping. We hebben meerdere keren wat eten opgehaald uit de snackbar dit was qua prijs en kwaliteit goed. De kans is zeer groot dat we hier volgend jaar weer heen gaan. Onze mening is dat dit 1 van de mooiste camping van Friesland is.

• 9Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Receptie It Wiid, Marketing, 19-08-2019

Bedankt voor uw leuke review! Daar doen we het voor...! Wij zien u graag snel weer eens terug op It Wiid.

• 6De Vries14-08-2019

Oké voor één keer.

Twee weken zijn wij op It Wiid geweest. Het was een geslaagde vakantie door het goede weer en de zeilboot die wij gehuurd hadden. Desondanks wil ik wel het volgende aangeven wat voor meniggeen bezwaarlijk kan zijn en waar It Wiid echt iets aan moet gaan doen. Wij hebben gekampeerd op veld X. Dit is het trekkersveld. Op zich prima, maar een waterkoker aanzetten gaat helaas niet, want dan klapt alles eruit en heb je geen stroom meer. Verder waren de toiletten onacceptabel ver weg en tussen 1.00-7.00 uur gesloten. Dit vind ik, zeker met kleine kinderen of mensen met een zwakke blaas, niet kunnen. Tevens was de douche niet zelf uit te zetten. Was je eerder klaar, dan bleef het water gewoon doorlopen... Voorbereiden voordat je gaan douchen is een pré, want anders ben je niet op tijd klaar. Er is wel een speciale plek voor kleinere kinderen om te douchen en te plassen, maar dat is bedoeld voor kinderen tot 6 jaar oid.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Receptie It Wiid, Marketing, 19-08-2019

Bedankt voor uw review! Het X veld heeft inderdaad een aantal plaatsen met maar 4 ampere. Dit veld wordt niet veel verhuurd en af en toe kom je hier in het hoogseizoen te staan als je niet gereserveerd hebt of zeer kort van tevoren. De douches zijn vast ingesteld om zo de doorstroom 's ochtends en 's avonds bij drukte te behouden. Hier is rekening gehouden met een gemiddelde douchebeurt. Voor de één net te lang, voor de ander net te kort. Het blijft lastig. Op dit moment houden wij dit systeem wel aan maar wij staan zeker open voor andere oplossingen. Iets waar wij ieder jaar wel weer over nadenken om het zo effectief en klantvriendelijk te houden. Bedankt voor uw input!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Landzaat13-08-2019

Leuk park

Mooie stacaravan aan het water Prachtig uitzicht. Vriendelijk personeel. Goed restaurant. Mis alleen nog op het terras live muziek. Wifi betaal je 20 euro per week voor . NIET DOEN !!!!! Werkt voor geen meter. Voor de rest mooi park.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Receptie It Wiid, Marketing, 19-08-2019

Bedankt voor uw review! Wat jammer van de WIFI. Wij hebben dit jaar veel geïnvesteerd in het nieuwe netwerk. Graag horen wij op welke plek u stond zodat wij dit voor de toekomst kunnen oplossen.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 7Kim13-08-2019

Wie weet nog een keer een weekend met vrienden Fam

Een mooie camping met schoon sanitair, winkel met voldoende keus, goed restaurant, vriendelijk personeel in winkel en restaurant, leuk zwembad en bootverhuur. Wij stonden op w en daarachter was het speeltuintje. Ons dochtertje van ruim 2.5 jaar wilde daar graag even zelf heen maar daar was het te ver voor en de toestellen waren best hoog en jemigde toiletten Waren echt te ver weg beide gebouwen dat was echt een nadeel. Grote camping met drie voorzieningen en ons dichtstbijzijnde gebouw stond op eenlaand met sta caravans die eigen voorziening hebben was echt niet logisch. Al zet 2 of drie toiletjes bij het veld voor de douche een stuk lopen is niet erg....

• 8Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Receptie It Wiid, Marketing, 19-08-2019

Bedankt voor uw review! Veld W ligt direct naast de speeltuin maar wellicht is uw dochter nog net te jong om alleen te laten gaan. Wij hebben helaas geen campingveld met eigen speeltoestellen. Wellicht nog eens in de toekomst.

• 7Gina van Gils12-08-2019

Twijfelachtig, ivm douches

Prima camping maar de timer in de douches zijn wel heel erg krap ingesteld. Te lang wachten met je hoofd vol shampoo op het volgende moment dat de timer weer ingeschakeld kan worden. Erg irritant. Diverse keren meegemaakt dat de douche helemaal niet werkt. Kun je je weer aankleden en naar de volgende douche. Wel schoon sanitair.

• 7Staat v/h sanitair

Receptie It Wiid, Marketing, 19-08-2019

Bedankt voor uw review! Ons sanitair heeft altijd onze aandacht. Op dit moment hebben wij de douches zo ingesteld dat je bij drukte doorloop houdt. Er is een gemiddelde douchetijd genomen. Voor de 1 te kort, voor de ander te lang. Het blijft lastig. Wij staan altijd open voor verbetering maar op dit moment heeft dit systeem nog onze voorkeur door eerder genoemde reden.

• 10Familie Hegeman12-08-2019

Voor herhaling vatbaar

Mooie en nette camping met alle voorzieningen

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Receptie It Wiid, Marketing, 19-08-2019

Wauw een 10! Bedankt voor uw review! Wij zien u graag weer eens terug op It Wiid.

• 9Ria en Toon Straatmans11-08-2019

Lekker rustige camping en toch van alles te doen.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 9Mirjam11-08-2019

leuke camping ook voor tieners

prima camping. veel te doen voor de kinderen. recreatie is wel gericht op de jongere kinderen. Wel zijn er activiteiten speciaal voor kinderen van 8+. Vooral het levend stratego viel in de smaak. Maar dat is geen probleem, want er zijn kinderen van alle leeftijden op de camping. dus ook voldoende tieners. Voor watersporten is de camping wel heel geschikt. Heel veel plekken aan het water. je kunt op de camping een bootje huren (sloep of zeilboot (valk). En in het hoogseizoen kun je ook (tegen betaling) flyboarden. Enige nadeel is dat wij op het trekkersveld stonden en dan is het een eind lopen naar het toiletgebouw. Een fiets meenemen is geen luxe. Want als je wel dicht bij de wc staat is het weer best ver naar het zwembad. De toiletgebouwen zijn dan wel weer heel modern en schoon. Ook is het best een grote camping. Maar dat voelt niet zo als je op een veldje staat. Zwembad is met een leuke glijbaan leuk voor kleine en grote kinderen.

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

8 tips over Camping It Wiid

• Wilma, 02-06-2014

pontje naar earnewald, daar lekker terrasje pakken. Of lekker op terras op naastgelegen bungalowpark.

• l.Sytsma, 22-07-2012

dagje Hindelopen schaatsmuseum

• derksenmaurice, 16-07-2012

Op Camping it Wiid is het slechts 4 weken per jaar werkelijk hoogseizoen (vakantie periode Noord )en zijn de faciliteiten geopend zoals men mag verwachten. Echter daar buiten is het een zeer saaie camping die ondanks vele beloftes en afspraken, niets maar dan ook werkelijk niets doet om deze na te komen. Zelfs als je er wat van wilt zeggen nemen ze je nog niet serieus, en ligt het allemaal aan de kampeerder. Het is een ideale camping voor rustzoekers en watersporters op de plaats zelf!

2 vragen over Camping It Wiid

• beertje, 09-09-2017

muggen

zijn er muggen

• ikke, 20-07-2016

sanitair

Er staat op de website dat er 2 nieuwe sanitair gebouwen zijn. Welke zijn dat, want er staan er drie op de camping.

Annigje, 01-09-2016

er zijn drie in totaal. De nieuwe sanitairgebouwen staan bij de velden A en Q.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig