Tijdelijk €25 aanbetaling

EuroParcs Ruinen

We hebben de beste aanbieders voor Vakantiepark EuroParcs Ruinen voor je op een rij gezet:

6.7VoldoendeScore uit 433 reviews

Vakantiepark info

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer vakantiepark info

Landclub Ruinen vlakbij Ruinen is een ruim opgezette camping met oog voor kindvriendelijkheid. Zo zijn er veel speelplaatsen te vinden, is er animatie voor alle leeftijden en is er een binnen- en buitenzwembad. Fietsen doe je door het Dwingelderveld. Er is een Schaapskooi vlakbij of bezoek het Sprookjespark pretpark in Zuidlaren.

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

433 Reviews over EuroParcs Ruinen

• 3L.Nijland15-01-2023

Nooit meer Europarcs

Betreft investeerderspark - voor de betalende gast is het zeer onder de maat! Nieuw huisje op veel punten niet in orde, wat behoorlijk van invloed was op het verblijf! Overige faciliteiten waren of niet open of onder de maat. Mooie omgeving, jammer dat zo'n investeerders club deze plek weer opeist! Absoluut niet voor herhaling vatbaar!

• 1Activiteiten
    • 1Onderkomen
  • 5Rolf25-10-2022

Een nogal uitgestorven spook park

Een spiksplinter nieuw huisje en een bosrijke omgeving is leuk, maar als de rest zwaar onder de maat is, heb je eigenlijk weinig aan een vakantiepark.

+nieuw huisje, goed geïsoleerd +rustig gedeelte van het park +genoeg te doen in de omgeving...

-horeca was dicht, want geen personeel... -veel te krappe openingstijden van faciliteiten die wel geopend zijn -straat met greppels oversteken zonder verlichting -geen animatieteam -10 minuten douchen en je boiler is leeg, leuk met 2 kids... -zwembad veel te klein, want het dient ook als zwembad voor de gemeente Ruinen en omgeving...

Misschien in de zomervakantie een leuk park als het lang licht is of als je een kampeerder bent die graag minimale tot 0 faciliteiten wil, maar voor de rest zwaar onvoldoende. Wel beter gewend van Europarcs...

• 1Activiteiten
    • 8Onderkomen
  • 9Janny26-08-2022

Super vakantie

Fijn park. We verbleven in een velthorst 4 persoons. Wat een fijn chalet en van alle gemakken voorzien. De omgeving is erg mooi. We hebben heel veel gefietst. Echt een aanrader. We hebben zelfs nog een paar dagen bijgeboekt.

• 9Activiteiten
    • 10Onderkomen
  • 7Sabrina20-08-2022

Mooie plek! Maar…..

We hadden een erg mooi plekje met privé sanitair. Bij ons was het privé sanitair gelukkig prima! (Plekje 31) Ik lees verhalen over de een smerig sanitairgebouw, ik ben er maar een keer of 3 geweest, maar toen zag het er keurig uit. De camping (of inmiddels meer park) is duidelijk in aanbouw. Het is sinds kort van Europarcs en wordt helaas meer park dan camping. Wij wonden het binnenzwembad met 2 kinderen van 4 en 6 erg leuk! Indoortje is klein maar fijn, een lichtje in de leuke glijbaan zou fijn zijn voor de kinderen, nu durfden ze er nauwelijks in. Op de een of andere manier was de indeling van de camping niet handig voor ons. De kinderen gingen er niet echt zelf op uit en een grote centrale speeltuin ontbreekt. Er is een erg leuke kabelbaan met airtrampoline en waterpomp waar gespeeld kan worden, maar dit ligt net niet handig. De midgetgolfbaan was erg leuk! Al met al… leuk voor een keertje, mede door de mooi omgeving.

• 7Activiteiten
  • 9Familie Van der Tuin19-08-2022

Mooie, ruime camping

Camping is zeer ruim opgezet met een gedeelte voor de huisjes en 't gedeelte voor de camping. Wij zaten op de camping en hebben ons verblijf als zeer plezierig ervaren. Genoeg activiteiten op de camping, kinderen waren veel in het binnenzwembad en de binnen speeltuin. Ook de midgetgolf was erg leuk. Buitenzwembad is ook erg mooi. Sanitair werd bij ons meerdere keren op de dag schoongemaakt. Wij vonden het prima. Goede afwasmogelijkheden en een wasmachine en droger (tegen betaling).

Al met al echt wel een aanrader. Zeker ook omdat je in de omgeving prachtig kunt fietsen. En leuke eetgelegenheden hebt.

• 9Activiteiten
    • 9Onderkomen
    • 6Eetgelegenheden
  • 4Hans14-08-2022

Nooit meer naar dit park

Campingplekje was super. Alleen de rest van het prive-sanitair en de andere velden was bijna leeg. Volgens de webesite waren deze plekken verhuurd. Ze hebben bijna 3 weken leeggestaan. ( wij hebben er 4 weken gestaan ) Europarcs is deze fijne camping aan het onbouwen naar alleen huisjes en safarietenten en de campingplkekken worden hiervoor opgeofferd. Weer een ( echt ooit leuke ) camping vernietigd. Voor kinderen tot 10 jaar is het geweldig. Ben je ouder dan 12 dan heb je hier ( op het super bosbad Ruinen na ) niets te zoeken. Mini restaurant ( snackbar ) was pas de laatste 2 weken geopend tot ongeveer 20 uur. De omgeving is zeker prachtigmaar naar Europars Ruinen ga ik nooit meer. Veel te duur voor wat je krijgt.

• 5Activiteiten
  • 7Rianne Bimmerman13-08-2022

Fantastische

Wij hebben de solo retreat 4 geboekt ( voor 4 personen) wij zelf hebben een heerlijke vakantie gehad. Alleen zou ik het niet aanraden om daadwerkelijk met zijn 4e in dit huisje te zitten. Wij waren met zijn 3 waarvan 1 kleintje van bijna 2 jaar. Netjes ontvangen door europarcs en erg beleefd personeel. Het park zelf heeft nog wat opstart probleempjes, zoals horeca personeel die niet goed zijn opgeleid maar wel erg beleefd. Onze douche liep over, een betere schoonmaak na verbouwing is ook handig, de vlekken in de keukenkastjes waren de vingers van de monteur. Wellicht een idee om aan het huisje toch een kleine overkapping te plaatsen zodat je bij “slecht” weer toch buiten kan zitten. Voor de rest al met al een fantastische vakantie gehad, buitenzwembad is echt een aanrader!

• 2Activiteiten
    • 6Onderkomen
    • 7Eetgelegenheden
  • 2Gezin08-08-2022

Spijtig maar nooit meer, sanitair zeer smerig.

Voor de overname in januari 2022 was dit een vriendelijke, hygiënische en fijne camping. EuroParcs gaat voor het snelle geld. Campinggasten zijn niet meer belangrijk en krijgen geen aandacht. Zolang het uiterlijk vertoon maar aanwezig is dan vinden ze het prima. De hygiëne was om te huilen, soms 2 dagen geen schoonmaak en als we geluk hadden dan kwam er een ingehuurde schoonmaker om half 11. Het restaurant is om te huilen, incompetent personeel, slechte keuken en slechte tijden in het hoogseizoen. (Sluitingstijden om 20:00 kan echt niet) De animatie werd om de week "ingewisseld" met als dieptepunt de ingehuurde animatie die te druk met zichzelf was dan met daadwerkelijk het animeren. (Op verzoek van ouders luisterden ze uiteindelijk wel naar tips.) Het parkmanagement heeft nog veel te leren (of heeft niets geleerd). Voor ons was dit hier de laatste keer.

Reviews uit 2021 zijn niet meer van toepassing.

Spijtig maar wel de realiteit.

• 7Activiteiten
    • 1Onderkomen
  • 9Annemarie07-08-2022

Heerlijk!

Heerlijke vakantie gehad. Schoon huisje en super mooi park (boomrijk) met leuke animatie. Heel fijn park met kleine kinderen. Zandbak voor het huisje, fijn binnenzwembad en binnenspeeltuin waar kinderen veilig kunnen spelen. Het mooie buitenzwembad is om de hoek. de parkwinkel heeft een beperkt aanbod en het restaurant is niet de gehele week geopend. In de omgeving is de Drentse Koe echt een aanrader. Ook een fijne fietsomgeving. We hadden super weer en dat maakte onze vakantie ook echt. De huisjes (drentse kap) zijn namelijk wel klein. Wij noemen het luxe kamperen. Zouden zeker volgend jaar weer boeken, ware het niet dat de prijzen voor 2023 extreem omhoog gaan. Wij kijken terug op een hele fijne vakantie.

• 10Activiteiten
    • 7Onderkomen
    • 6Eetgelegenheden
  • 5Gezin25-07-2022

Teleurstellend

Van een florerende camping Landpark Ruinen naar een teleurstellend Europarcs park. De prioriteit ligt duidelijk bij verhuur van de huisjes. Toiletgebouw dat niet regelmatig wordt schoongemaakt (bij geluk 1x per dag) en waar we keer op keer over moeten klagen, maar echt schoon wordt het niet. Een restaurant dat de naam restaurant niet mag dragen, kwaliteit en bediening zijn beneden alle niveau. De animatie, binnenbad en midgetgolfbaan zijn prima !

• 8Activiteiten

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar