Sorteren

Reviews over accommodaties in Santo Antao

Genoten!

Peter
    18-11-2018

Het Casa Laranja appartement is modern ingericht naar een hoge standaard, het heeft een geweldig panoramisch uitzicht op de zee en de bergen en maakt over het algemeen een goede indruk. Het appartement ligt op loopafstand van vele restaurants, kleine winkeltjes en de prachtige waterkant met de vele vissersboten. De eigenaar stuurde ons veel extra informatie voordat we aankwamen. Onze gastdame Jessica verwelkomde ons hartelijk in Ponta do Sol en was zeer behulpzaam voor de duur van ons verblijf. Al met al hebben we de tijd bij Casa Laranja erg genoten. Een echte aanrader.

Geweldig rust aan zee

Djon
    25-9-2017

Enorm genoten op Questel BronQ, een mooie locatie aan zee omringd door ruig berggebied. Samen met Bany hebben we een schitterende wandeling gemaakt, door de omgeving kregen we z'n kick dat we uiteindelijk ruim 6 uur hebben gewandeld richting Selada de Moche. Echt een mooie wandel omgeving met een prachtige uitzicht!

Het eten was top en de service uitstekend met een huiselijke tintje.

Bany bedankt voor de gastvrijheid en de mooie wandeling. We komen zeker nog een keer langs.

Djon & Eugenia

Een uniek verblijk in een unieke omgeving.

rudi
    17-3-2017

Wij hebben enkele dagen in dit nieuwe resort verbleven. In die omgeving is was het toen die periode nogal winderig. De negen bungalows zijn top, vanuit je bed zie je zowel de zee als de bergen. Ook het ontbijt was zeer goed. Uitbater Ben (Nederlandstalig) levert goede service: Een dame had haar voet gebroken tijdens een wandeling, Ben heeft haar persoonlijk vergezeld naar de kliniek (1 uur rijden), 's anderendaags naar Buureiland Sao Vicente naar een meer gespecialiseerde kliniek (ganse dag onderweg) en ten slotte enkele dagen later voor de repatriëring heeft hij de mensen weer mee weggebracht naar Sao Vicente.

Minpuntjes: Er waren niet veel gasten en het zwembad was nog niet klaar, misschien door de reisperiode in januari (ook veel wind). Het hotel bevindt zich wel in een mooie setting maar het is wel afgelegen waardoor je eigenlijk 's avonds alleen maar in het hotel kan eten. Tenzij dure taxi!

Het resort is wel goed gelegen om de gekende kustwandeling te maken: je kan dan 's morgens met de goedkope 'taxi collectief' naar Ponto do sol rijden en naar je hotel wandelen. Andersom is er nl in cruhinza geen collectif in de namiddag en ben je overgeleverd aan de 'taxi-maffia', die wel tot 50 euro vragen.

Toen we na ons verblijf vertrokken en het bedrag voor de taxi weer de spuigaten uitliep heeft Ben ook weer bemiddeld om een normale taxiprijs te bekomen.

Je kan in de omgeving ook een paar andere mooie wandelingen maken.

Er is ook een mooi strandje naast het hotel maar tijdens ons verblijf was de zee te wild.

Geweldig

Familie Fleur
    23-10-2016

Wij waren hier id zomer van 2014. Wat een prachtige plek. Nadat je een flinke klim moet maken om bij het pension te komen heb je een adembenemend uitzicht over het dal. Gelukkig hebben ze dragers voor de koffers. Wij zijn hier een week geweest en helaas de eerste dagen deelden we de badkamer. Wij wisten dit niet dus geef het tevoren aan als je het niet wil. Dit is het enige minpunt. Heel veel pluspunten: Super gastvrouw, geeft tips over de omgeving, weet hier enorm veel over te vertellen en kan super lekker koken. Zij kan heel goed de beroemde 'Cachupa' lekker klaarmaken. Leuke sfeer, het gezamenlijke avond-eten, andere mensen te ontmoeten en hun ervaringen te horen en tips te krijgen. Hebben met andere gasten excursie naar de krater gemaakt en nog lokale stokerij en proeverij bezocht. Excursie vanuit pension, busjes ed wordt geregeld. Super ontbijt met papaya, bananen, home made marmelades, kaas, joghurt, broodjes en crackers. Wat een prachtige wandelingen hebben we in de omgeving gemaakt en alles met de aluguer ( kleine busjes) die af en aan rijden en super goedkoop zijn, je kan ook een aluguer tevoren bellen, ook niet duur, die brengt je dan als een soort van taxi ergens naar toe. Cabo Verde mensen zijn hele vriendelijke, lieve mesen, wij komen hier zeker terug.

Zeker doen ! Fantastisch !

Greet Beugels-Michiels
    18-4-2016

Als kers op de taart van onze reis op Santo Antoa verbleven we in het Questel-Bronq Resort nabij het pittoreske dorpje Cruzinha.We werden aangenaam en zeer vriendelijk ontvangen door de Nederlandstalige Ben,de manager en bezieler van het Resort.Dit rustiggelegen resort aan de kust,met een geweldig uitzicht over de bergen en de oceaan, heeft 9 mooie,ronde,ruime en gezellige kamers.Zeer netjes en comfortabel.De eetzaal,ook met panoramisch zeezicht,wordt gerund zoals thuis.Het ontbijt is prima,en het avondeten een gezellige en lekkere verrassing.Eten wat de pot schaft,rekening houdend met allergieën en smaken.Ben vertelt gepassioneerd over de streek,de mensen,wandelingen en de natuur .Er is ook een buitenzwembad in opbouw.Wij hopen dat Ben in zijn droom en project zal slagen,in deze mooie maar primitieve omgeving.Wat hij al gerealiseerd heeft,is zowieso een huzarenstuk.Knap .