Fogo

Reviews over accommodaties in Fogo

geweldig

j rotgans,
    14-4-2016

prachtig hotel,schoon en goed ontbijt.

eigenaresse is vriendelijk en behulpzaam

Kleinschalige luxe!

Jacqueline,
    22-12-2013

Voor ons bezoek aan het eiland Fogo hebben wij tijdens onze rondreis over de Kaapverdische eilanden één nacht in dit hotel overnacht.

Hotel Xaguate is een klein opgezet hotel, luxe maar niet op veel gasten tegelijk berekend, althans (nog) niet toen wij er waren. Zo bleek er bij bijna elke volgende gast aan het diner een nagerecht minder op de kaart te staan, wat eigenlijk ook wel weer bijdroeg aan de charme van dit kleinschalige hotel.

De kamers zijn prima, het diner en het ontbijtbuffet kwalitatief zeer goed. Vooral buiten op het terras en aan het zwembad is het heerlijk zitten met uitzicht over zee. Het hotel zelf ligt op een mooie rode rots en is een perfecte startbasis voor een bezoek aan Fogo, het nabijgelegen stadje São Felipe en de Cha das Caldeiras vulkaan.

Het verblijf op Fogo, in São Felipe en hotel Xaguata is voor ons een onvergetelijke ervaring gebleken...

Fantastisch hotel op een bijzonder eiland

Jeroen,
    4-1-2011

Eigenlijk een veel te sjiek hotel voor Fogo, waar toerisme nog nauwelijks is ontwikkeld, maar stiekem wel heel erg lekker. Het hotel ligt schitterend op een rots boven zee, aan de rand van het stadje São Filipe.

Prima, schone kamer en goed ontbijtbuffet. Voor Europese begrippen zijn de kamers misschien doorsnee, maar het was veruit de beste die wij in Kaapverdië hadden.

Vooral het zwembad met uitzicht over zee is helemaal top. Gelukkig is het gevuld met zeewater, want drinkwater is erg schaars op Fogo: sommige inwoners moeten kilometers lopen voor hun drinkwater.

Bien Bien bien

SS,
    20-4-2009

leuk, warm, vriendelijke mensen, maar erg aanhankelijk

Prachtig Hotel!

Marc van Lanen,
    6-1-2009

Zeer meer hotel, zeker naar kaapverdiaanse begrippen.

Gelegen aan een (overdag) druk pleintje in het centrum van sao Felipe.

De kamers zijn lekker ruim wat nog eens versterkt wordt door de hoge plafonds. Alles is keurig afgewerkt, ook de badkamer is groot.

Wij hadden hier altijd warm water. Elke kamer heeft een kleine koelkast. Bedden zijn wat hard maar liggen goed.

Ontbijt is prima. Echte aanrader dus wanneer je het eiland Fogo bezoekt.