• Type accommodatie

Jamaica

Reviews over accommodaties in Jamaica

Resort was prima

P en J, 27-1-2018
    Mooi verblijf en resort. Maar weinig in de buurt te doen. Excursies zijn belachelijk duur.

Grandioos

A. Hummel, 27-1-2018

Het all inclusive resort RIU was heel goed maar zeer luidruchtig en druk door de aanwezigheid van dollars strooiende Amerikanen en in mindere mate Canadezen. Deze mensen komen voor 4 dagen tot een week vakantie vieren en leven zich in die korte periode helemaal uit.

Als wij een strandwandeling maakten stond hij er iedere dag weer, in zijn eentje, op het strand van Mammee Bay, Ocho Rios, Jamaica, Jimmy(geen Sjimmy), een Jamaicaan van ver in de AOW leeftijd, wij noemden hem Jamaica Jimmy. Iedere keer als wij vanuit het resort een wandeling langs het strand maakten zagen wij hem het zand van het strand harken met zijn grashark. Harkte het aangespoelde vuil en zeewier bij elkaar en verzamelde het in zijn kruiwagen om het vervolgens achteraf op een hoop te gooien. We zwaaiden eerst een paar keer naar elkaar en maakte daarna een praatje. Wat ben je aan het doen vroegen we. Ik hark het vuil weg zodat jullie goed/netjes langs het strand kunnen lopen. O, en van wie moet je dat doen? Het bleek dat er geen opdrachtgever was maar dit voor Jimmy een manier was de dag door te komen. Zijn conversatie in het Engels was doorspekt met de bekende Jamaicaanse kreten “Yeaman” en “No Problem” en “Yea-Yea”.Tijdens een van de gesprekken pakte hij een stuk cactusblad, brak een stukje af en brak het open en begon de geleiachtige inhoud over mijn arm te smeren. Volgens Jimmy was dit beter dan zonnebrand en geneest wonden. Het bleek de gelei uit een aloë vera cactus te zijn. Slim als hij is vroeg Jimmy daarna of wij hem sodawater uit het resort konden brengen en misschien ook een Cheeseburger. Beide was verboden door het resort. Er liepen ook strandverkopers die hier om vroegen. Later vroeg Jimmy om sportschoenen. Nu had ik een paar “oude” Asics sportschoenen bij me, die eigenlijk aan vervanging toe waren. Wij besloten deze schoenen aan Jimmy te geven, thuis zou ik ze toch na aanschaf van nieuwe weggooien.Dus ’s-middags terug naar Jimmy met de schoenen en een paar korte sportsokjes. Eerst de sokjes bij hem aangetrokken, wilde niet eerst het zand van zijn voeten vegen. Voeten die hard van het lopen op blote voeten waren. Daarna de schoenen, had ook maat 9 (43) net als ik. Die man glom van voor naar achter en van boven naar beneden van trots met deze schoenen. Na deze ervaring en het plezier die Jimmy er aan beleefde besloten we het verbod van het resort aan onze laars(sportschoen) te lappen en brachten hem de andere dag een fles sodawater en een dubbele Cheeseburger. Wat opviel dat hij de sportschoen niet meer droeg. Waarom niet? Geen idee, heb ik maar niet gevraagd. Mogelijk bewaard hij ze voor zondags gebruik of heeft ze weggeven. Maakt ons niet uit, beter dan dat ik ze hier weggooi.

Jamaica scoort een 8,6 uit 10, op basis van 335 reviews