WebsiteLink naar websiteWeer vandaag23°5°
7,4

Omschrijving
Camping Village Altomincio Family Park is ideaal voor gezinnen met jonge kinderen. Het zwemparadijs met speeltoestellen, glijbanen en de splashdance is zeer geliefd. Minder geschikt als je komt voor culinaire hoogstandjes of de Italiaanse pizza’s. Al zijn er aan het Gardameer voldoende alternatieven. In 20 minuten sta je bijvoorbeeld al in Lazise.

We hebben een aantal aanbieders voor Altomincio Family Park voor je op een rij gezet:

1431 reviews over Camping Altomincio Family Park in het Nederlands

Grote, langgerekte camping. Faciliteiten zitten veelal dichtbij elkaar aan de linkerkant. Het nieuwste gedeelte van de camping zit echter helemaal rechts. Als je bij touroperator boekt, kom je daar dus terecht. Hoewel de caravan uitstekend was, is de ligging echt waardeloos. Om bij het zwembad (of supermarkt of receptie) te komen moet je een eind (heuvel af) lopen en een weg oversteken. Het pad dat heuvel af gaat is niet echt geschikt voor kinderwagen/buggies. Er rijdt ook een treintje. Deze zit echter propvol in het hoogseizoen :-(

Het zwembad is prachtig, maar te veel klein in het hoogseizoen. Elke m2 is bezet. Luchtbedden, banden etc zijn ook allemaal toegestaan. Daar liggen beide zwembaden dus vol mee. Voor kleine kinderen eigenlijk gewoon gevaarlijk dus. Handdoekleggers staan om 07.30 voor het hek te dringen om hun plekje te claimen. Restaurant is redelijk, maar lang wachten op eten en zonder reservering geen plek.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Voor ons veel te massaal.

Dieverke,
7-1-2019

Als de camping de helft was geweest was het waarschijnlijk een topvakantie geweest. Onze tent stond op ruim een kwartier lopen van winkel en zwembad en de berg die je dan op en af moet doet afbreuk aan je vakantie plezier. Bij aankomst hebben we ruim een uur moeten wachten om in te kunnen checken ondanks de 18 balies!!! Het zwembad is leuk en uitdagend voor wat oudere kinderen, maar veel te klein voor de camping. Het handdoeken leggen om 9.00 is amusant om te aanschouwen, maar reuze irritant want om 10.00 is er geen lege stoel meer te vinden, terwijl meer dan de helft wel 'leeg'is. Ondanks de 4 bordjes waar in zes talen staat aangegeven dat het reserveren van ligbedjes niet toegestaan is, neemt niemand de moeite om te handhaven. In de winkel sta je smorgens voor broodjes wel 20 minuten in de rij, de rest van de dag valt de drukte wel mee. De klimroute boven het zwembad is leuk en uitdagend en de nl animatie vonden onze kinderen ook leuk

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

leuk concept maar ...uit zijn jasje gegroeid

Robin dv,
30-12-2018

Wij sluiten ons aan bij de mening dat de camping uit zijn jasje is gegroeid. En we hoorden dat er nog meer camping plekken zouden komen. Wij zijn in 2011 voor het eerst geweest en er is een groot verschil met nu:

Handoekjes race bij opening zwembad. Binnen 5 minuten de eerste 3 rijen vol bij beide zwembaden. Lange wachtrijen voor de glijbanen. Overvolle zwembaden in de middag. 1m2 per persoon... Lange wachtrijen bij take way. Supermarkt heel vaak lege vakken. Soms wel een kwartier zoeken naar een parkeerplek. Golfkarretjes die hard rijden en voorrang nemen en je van de weg duwen. ....en dat allemaal voor ruim 1800 euro voor 10 nachten.

Zou zo terug willen!

Fam. K.,
28-11-2018

Wij hebben hier ruim 2,5 week verbleven en hebben een hele fijne tijd gehad. Er zijn 2 ondiepe zwembaden, waardoor onze kinderen (1 en 2 jaar) heerlijk "vrij" konden spelen. Om naar het zwembad en de faciliteiten te gaan had je wel een treintje nodig (anders 20 min lopen). Het treintje stopte aan het einde van ons laantje (wij zaten in het nieuwere hoger gelegen gedeelte). Het treintje was voor de kinderen heel leuk. Soms deden we een extra rondje zodat de ander rustig kon koken :-D Wij hadden een buggy mee, even inklappen en het past prima!

De serengetitent is luxe en nieuw. De bedden lagen heerlijk en de klamboe is écht geen overbodige luxe. Wij vonden het heel fijn dat het een autovrij park is. Wel lag onze tent tegenover de parkeerplaatsen. Wij hebben daar (over het algemeen) geen last van gehad behalve als er auto's 'snachts wegreden. Dan hadden wij het licht van de koplampen soms in de tent. Dit mocht de pret niet drukken.

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

Geweldige camping met veel keus

F,
8-11-2018

Heerlijke vakantie met 4 gezinnen. Zeker een aanrader. Zwembad is heerlijk voor kleine kinderen. En ondanks dat we op de heuvel zaten was dit geen probleem. Treintje reed elke 10 minuten en in de avond was het juist heerlijk rustig.

Zou zo weer terug gaan.

Gereisd met vrienden in juli 2018

Geweldig familie park/camping voor jonge gezinnen!

Susanne Bijster,
6-11-2018

Het park is in een rustige omgeving.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

Bella italia, het was mooi!❤

Marianne Keunen,
3-11-2018

Je komt op het mooi verzorgde camping overal goed verzorgde tuinen, paden , geen uitgedroogde oase , wel een grote camping maar dat weet je als je boekt, alles staat duidelijk aangegeven , ze komen aan je auto , de bagage met een golfkarretje ophalen echt geweldig ( autoloze camping )

Top zwembaden , heel veel te doen voor kinderen , aan elke leeftijd is gedacht

En veel keuze, van eetgelegenheden, an simpel , afhaal mogelijkheid, tot een restaurant en werkelijk fantastisch ijssalon.

Over de gehele camping rijdt een treintje zodat je makkelijk van a naar b komt , dit mocht je wat veraf van de campingwinkel liggen .

Super familie camping!

H Kleine-Mulder,
30-10-2018

Hele leuke familiecamping! Zwembad is erg leuk. Het park is netjes en schoon. Ze hebben een lager en hoger gedeelte, maar er rijdt een treintje! De mobile homes staan wel dicht op elkaar, waardoor je je buren soms goed kunt horen.

Onze kinderen van 10, 12 en 14 jaar hebben zich prima vermaakt. Mobile home was prima.

Supermarkt op camping met redelijk wat producten.

Pizzeria met lekkere afhaalpizza tegen prima prijs. Buffet vonden wij wat minder.

Wat grotere supermarkt nog geen 10 minuten met de auto.

Ook Gardameer is dichtbij.

super!

familie both,
26-9-2018

Wij zijn net terug gekomen van deze mooie camping. Wij zaten heel centraal, vlakbij het zwembad en vlakbij de supermarkt van de camping. De supermarkt is behoorlijk duur maar voor de iets wat kleinere boodschappen hebben ze er vanalles. In de nabijgelegenheden dorpjes heb je de aldi of de lidl voor de goedkopere boodschappen. Dit is een erg leuke camping voor kinderen, leuk animatie team met een mini disco 's avonds, mn dochter van 3 was er niet weg te krijgen. Wij komen zeker nog een keer terug!

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

Absolute aanrader

Manon,
24-9-2018

Wij zijn afgelopen augustus 2 weken met 6 personen naar Altomincio Familiy Park geweest. Ons gezelschap bestond uit 3 volw (2 65+ers en 3 kinderen van 8, 10 en 12 ).

Wij hadden (bewust) geboekt bij een kleinere touroperator. Dit is ons uitermate goed bevallen. Erg goede service. Zij hebben ca 15 stacaravans op deze camping, maar wel op de beste plekken. Vrij uitzicht (over de daken van andere caravans) en fantastische ligging. Alles op loopafstand, geen gedoe met het treintje en ook ver genoeg van de animatie om er 's avonds niet gek van te worden. Er zijn veel caravans op het terrein met een beduidend mindere ligging.

Het zwembad met de glijbanen is geweldig, ook voor tieners. Bij minder warm water koelt het water wel snel af. Omgeving is prachtig. Meerdere supermarkten in de buurt. Animatie is leuk, maar niet hoogstaand. Afhaalmaaltijden zijn oke. Hele camping goed verzorgd en schoon.

• RokenToegestaan
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Altomincio Family Park in Salionze di Valeggio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Altomincio Family Park zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.