Sorteren

vakanties Valle d'Aosta

Reviews over accommodaties in Valle d'Aosta

Heerlijke camping voor mensen die van bergen houde

Hanneke
    6-9-2018

De camping ligt fantastisch: om je heen de bergen die je direct vanuit de camping kunt gaan verkennen. Vlak bij de camping een heerlijke rivier om te spelen en dammetjes te bouwen. De tochten om de camping variëren in lengte, moeilijkheid en hoogte. Maar elk jaar ontdekken wij weer nieuwe routes. De een nog mooier dan de ander. Het is de enige camping waar wij voor de tweede keer terug zijn gekomen. P.s. en de eigenaren zijn top!!

Topcamping met alle voorzieningen & mooie omgeving

StijnM
    25-8-2018

Een prachtige camping met heel vriendelijk, relaxt en behulpzame medewerkers. Voldoende sanitair over het hele terrein waarvan de staat wel verschilt. Een winkel met voldoende keuze, elke ochtend verse broodjes en fantastische koffie in de bar. Voor de kinderen is er genoeg te doen. Zwembad, klimmuur of een kanpvuurtje bouwen in een van de vele vuur/BBQ plaatsen.

Als je een avond geen zin hebt om te koken kan je op de camping bij de “tavola calda” ook een warme maaltijd kopen. De camping is verder een fantastisch uitgangspunt voor verschillende wandelingen of fietstochten (evt met de gehuurde elektrische mountainbikes van de camping)

Topplek in Aosta en de Gran Paradiso

Gerardce
    21-8-2018

Prima plekken, vrij ruim voor Italiaanse campings, sommige heel ruim, een charmant geheel. Voor je gevoel ligt de camping midden in het (kleine) dorpje. Met een supermarktje (alles verkrijgbaar), gelateria, pizzeria heb je alles wat je wenst in Italië op loopafstand.

Zwembad is wat klein maar gezellig. De pingpongtafel bied de kids vertier. Sanitair wat basic maar meestal schoon en beschikbaar. Leuke mix aan nationaliteiten met genoeg Nederlandse vriendjes.

De camping ligt geweldig midden tussen 4 zijdalen, beter kan eigenlijk niet. Een scala aan wandelingen en natuurschoon. De natuur is puur en overweldigend. Je kan bij de supermarkt goede wandelkaarten kopen.

Tip: bij Courmayeur de lift omhoog, dan heb je het beste uitzicht op de Monte Bianco en het massief. Ook bij Aosta de lift omhoog biedt prima wandelingen.

Onbetaalbaar uitzicht

Trienke
    20-8-2018

Net als 5 jaar geleden een heerlijk verblijf hier gehad. Prachtige ligging, vriendelijke en zeer vehulpzamr eigenaren. Handige campingwinkel en nu ook afhaalmaaltijden verkrijgbaar!

Prima camping, capaciteit van faciliteiten beperkt

fam. Horsten
    17-8-2018

Wij zijn 2,5 week op deze camping geweest met onze dochters van 9 en 7 jaar in juli, toen het nog niet zo druk was. Sanitair wordt goed schoongemaakt, maar het aantal gewone wc's (er zijn ook hurk-wc's), douches en wascabines is te beperkt, zeker als de camping vol is of er grote groepen zijn, zoals NKBV. Prima zwembad met toezicht, maar beperkte openingstijden. Helaas geen speeltuin, wel overdekte recreatieruimtes (zonder kookgelegenheid). Beperkt aantal watertappunten.

Eigenaar is beperkt aanwezig en spreekt voldoende Engels, andere medewerkers niet. Hij heeft veel tips voor de omgeving. Voor wandelingen in het hoofd- en de zijdalen ligt de camping erg centraal.

Voor Italiaanse begrippen ruime plekken. Vooraan en rechts op de camping is voldoende schaduw. Kersenbomen zorgen mogelijk voor vieze vlekken op de tent.

Ambachtelijke ijswinkel aan het einde van de hoofdstraat is echte aanrader. Pizzeria en kleine winkel op loopafstand.