Camping Trasimeno

ItaliëUmbriëPassignano (Lago di Trasimeno)

We hebben een aantal aanbieders voor Camping Trasimeno voor je op een rij gezet:

9FenomenaalScore uit 70 reviews

• 9Waardering

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Trasimeno is een camping vlak aan het gelijknamige Trasimeno meer. Doordat het geen hele grote camping is, is het er altijd netjes schoon en heb je altijd een plekje bij het zwembad. Voor de kinderen is er ook een klein speeltuintje. De hoofdstad van de regio Umbrië is Perugia. Deze middeleeuwse stad is nog niet zo bekend maar zeer de moeite waard.

Tonen op kaart

70 Reviews over Trasimeno

• 7karin14-10-2021

prima, maar saaie camping

In de omgeving is eigenlijk niks. Het dorpje is mooi, maar te ver om naar toe te lopen. (40 min) Het meer rook niet altijd even fris en er werd niet gezwommen. De pasta gerechten in het restaurant waren heerlijk. De pizza's zagen er erg goed uit, maar waren smakeloos. Sanitair was super netjes en het zwembad was heerlijk!

• 7Eetgelegenheden
  • 9Knijn30-08-2021

Top camping

Wij vonden dit een hele fijne camping aan het Trasimeno meer. Het personeel is erg vriendelijk en houdt alles goed in de gaten. Het sanitair wordt heel goed schoongemaakt en zelfs de bladeren op je veldje worden opgeruimd. De camping is een prima uitvalsbasis om de steden Siena, Rome en Florence te bezoeken. Het is een rustige camping en prima formaat plaats met over het algemeen voldoende schaduw. Het zwembad was prima, van het meer hebben wij geen gebruik gemaakt. Verbeterpuntje voor de camping: we miste wat algemene informatie bij aankomst zoals tijden waarop de slagbomen dicht gingen of uiterlijke tijd van vertrek. Let er op dat je niet het toilet of de douche neem in het donker onder het dakraam, iedereen kan dan namelijk meegenieten.

• 9Son24-08-2021

Super fijne camping. Relaxt, vriendelijk personeel

Hele fijne camping! Mooie plekken, personeel is heel vriendelijk! Pluspunten: vriendelijk, fijn zwembad, geen hysterische animatie, prima prijs, (€57 per nacht incl alles), goede service: gratis wassen, gratis fietsen. Las in andere reviews over steekmuggen. Niks gezien. Prima restaurant. Min punten: meer is niet wat je verwacht. Geen helder water. Maar tegelijk prima zwemwater en heel rustig. Kortom: aanrader!!

• 10Eetgelegenheden
  • 9Arja24-08-2021

Super camping !

Super camping direct aan het trasimeno meer. Ruim en schoon sanitair. Gratis wasmachines wat ideaal is. Leuk restaurant waar je voor leuke prijzen kunt eten. Heerlijk zwembad, eigenlijk altijd welbedjes vrij. Rustige camping op sommige dagen korte animatie momenten voor de kids. Prachtige omgeving, veel te doen ! Aanrader deze camping!Wij hadden een XL plek wat prima is bevallen!

• 10Karolien Schipper-Kuipers24-08-2021

Zeer goede en fijne camping, enorm aan te raden!

Deze mensen hebben het concept camping goed begrepen. Voor Italiaanse begrippen ruim opgezette en schaduwrijke plaatsen. Let wel er word soms door drukte plaatsten gecreëerd die eigenlijk geen plaats zijn, maar meestal tijdelijk van aard. Plaatsen 53, 54, 55 en 56 zijn zeer aan te bevelen. Het sanitair is nieuw en word 4x per dag schoongemaakt. Het personeel is uitermate vriendelijk, behulpzaam en meedenkend. (1 receptionist spreekt Nederlands) De camping word goed onderhouden door een vriendelijke onderhoudsmedewerker. Op de camping staan diverse vuilnisbakken die dagelijks geleegd worden. Er zijn diverse gratis faciliteiten zoals gratis wasmachines en droger, fietsen om naar het dorp te fietsen en tennisrackets. Er is met regelmaat animatie waar vrijblijvend aan meegedaan kan worden, zoals waterspelletjes bij zwembad, nutellaparty, popcorn en watermeloen uitdelen. Bij het afrekenen kregen we een fles wijn van de camping als bedankje.

• 9Mirjam04-08-2021

Top camping!

Top camping! Klein qua aantal plaatsen maar grote staanplaatsen (zeker voor Italiaanse begrippen). Tennis rackets, fietsen en wasmachines kun je zo gebruiken zonder betaling. Erg mooi, nieuw sanitair. Goed restaurant met 1 x in de week een thema menu. Als toetje de Sorbetto, hmmmm. Winkeltje voornamelijk voor het halen van broodjes. Perugia is relatief dichtbij en zeker een bezoek waard.

• 9Manfred03-08-2021

Prachtig verzorgde familiecamping!

Geen enkel nadeel op te noemen buiten de muggen en de muggen en de muggen en de muggen en de muggen….

• 9Fam. v. Veen03-08-2021

Wat een rust!

Kleine, vrij nieuwe camping. Ontzéttend vriendelijke en behulpzame eigenaren! Wij hadden een schaduwrijke plek met uitzicht over het Trasimenomeer en dat was werkelijk fantastisch! 's Avonds rond 22.30 uur stil. Makkelijk aan te rijden vanaf de snelweg. Supermarkten en dorpje binnen 5 minuten vanaf camping. Het meer zat vol met waterplanten, maar ook hier regelden de eigenaren voor dat er regelmatig gedregd werd door grote machines (2 x in de 8 dagen dat wij er stonden al). Heerlijk dat er geen animatie is. Goed zwembad, restaurantje op camping. Een aanrader!

• 10Bert21-07-2021

Fantastisch, schoon en zeer ruim opgezet.

Ik heb nog nooit zo'n mooie camping gezien. Diverse plaatsen zijn zeer schaduwrijk. Toiletgroep is super mooi en schoon, wordt diverse keren per dag schoon gemaakt wat ook te zien is. Het zwembad is uitstekend en netjes verzorgd. Kortom een camping zoals het er uit moet zien. aan de mensen die daar werken kan je zien dat ze plezier in hun werk hebben. Ik heb een paar keer gezien dat ze met alle plezier mensen assisteren die wat vergeten waren of problemen had. Mijn ervaring is dat deze camping een hele dikke negen verdiend met het liefst afgerond naar boven.

• 10Eetgelegenheden
  • 9Wim08-10-2020

Redelijk nieuwe camping met oude (schaduw) bomen.

In juni 2019 waren wij hier 4 weken met onze eigen caravan. Deze gereserveerde plaats met direct fantastisch uitzicht op het meer was net de enigste plek die geen schaduw van de oude bomen had. Maar het uitzicht, vooral 's avonds, was geweldig. Dus voor plaats 37-L je eigen schaduw meenenen. Van de 28 overnachtigingen in juni hebben wij maar 2 á 3 keer last gehad van vliegjes, het zijn geen muggen want ze steken niet en komen alleen in de avond een paar uurtjes voor. Er zijn zoveel mooie kleine plaatsjes in de nabij omgeving te bezoeken. Ook aan supermarkten is geen gebrek, allemaal in het plaatsje zelf die ook leuke terrasjes heeft. Zeker het bezichtigen waard en op korte afstand van de camping. Al het personeel van de camping is vriendelijk en behulpzaam. Het winkeltje voor met name brood op bestelling en het restaurant en uiteraard het zwembad is (redelijk) nieuw en heeft een moderne uitstralling. Het sanitair is super schoon.

Camping Trasimeno info

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiene

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar