Passignano (Lago di Trasimeno)

We hebben een aantal aanbieders voor Passignano (Lago di Trasimeno) voor je op een rij gezet:

Neckermann

vakanties Passignano (Lago di Trasimeno)

Neckermann

Reviews over Passignano (Lago di Trasimeno)

Slapend dorpje met vervallen boulevard.

Bert-Jan,
    14-8-2018

Passignano is een slapend dorpje. Weinig restaurants, een vervallen boulevard en verder weinig winkels. Tijdens de palio delle barche kwam de boel wel wat tot leven, maar ik zou mooiere plaatsjes opzoeken, zoals Montepulciano of Cortona

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Leuk stadje

TERRYN-HOLLEBEKE,
    10-7-2018

Gelegen aan het lago trasimeno, Je kan er 2 eilanden per boot bezoeken. De boottocht is leuk, het eiland is vlug verkend. Lekkere restaurants vooral 'del pescatore' was top, typische gerechten uit het lago zoals karper en paling. Ook Nonno cencio voor pizza's is top. Leuke terassen aan het meer met een zeer gesmaakte aperol spritz:)

Gereisd met partner in juni 2018

Een schattig, toeristisch vissersdorpje.

Flora van dalen,
    2-11-2017

Het is een klein dorp, maar heeft 4 supermarkten. Wij gaan altijd naar kapper Walther, echt een kunstenaar. Prachtig majolicawerk uit Deruta te koop. Leuke bars en restaurantjes, af en toe een concert op het plein. En niet te vergeten de Pallio op de derde zondag van juli, een echte happening met optocht en botenrace. Ik voel me hier thuis. Niet te vergeten alle tochten die je kunt maken naar Cotona, Arezzo, Umbertide, Perugia , Assissi, Orvieto, Siena te veel om op te noemen.

Gereisd met partner in juni 2017

Natuurschoon is prachtig, cultureel minder.

Manda,
    16-9-2017

Passignano ligt in Umbrië. Umbrië heeft minder cultureels dan Toscane waar het aan grenst. Maar het natuurschoon is er prachtig. Het is nog niet echt toeristisch dus ook het Engels is niet overal doorgedrongen. Ik vind dat charmant maar anderen storen zich daar aan. Verwacht geen stadje met veel terrassen en uitgaansmogelijkheden want die zijn er niet. Enkele restaurants, een supermarkt en drogist en dan heb je het wel gehad.

In het meer wordt bijna niet gezwommen of met plezierbootjes gevaren. Er gaan wel boten naar het eiland in het meer. Met dat zijn meer ponten voor heen en weer. Het eiland zelf stelt niets voor.

En misschien ook goed om te weten. De siësta hier is meestal van 14.00 tot 17.00 uur.

Gereisd met partner in augustus 2017

Fantastische centrale plaats

Tanja,
    22-8-2017

Kleine plaats met paar restaurants en genoeg activiteiten in de omgeving om te doen. Ligging met meerdere plaatsen om het meer. Niet echt meer om te zwemmen. Voor shopping kun je naar outlet en grote plaatsen. Wel supermarkten aanwezig

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017
Passignano (Lago di Trasimeno) scoort een 7,4 uit 10, op basis van 160 reviews