Foligno

Reviews over Foligno

mooie stad

Conny
    21-7-2014

Foligno is een erg mooie stad met prachtige kerken en paleizen. Bezoek de roze kathedraal, de Santa Maria Infraportas kerk met schitterende fresco's en sla zeker het mueseum Palazzo Trinci niet over! Wij hebben genoten van deze stad!

Gereisd Met partner in mei 2014

Foligno, Casale Maroggia

dick otten
    7-7-2013

Mooi Appartement buiten de stad Foligno. Met de fiets gemakkelijk in de stad te komen, omgeving is hier fietsvriendelijk. Foligno zelf is niet zo spannend, maar dit is een goed vertrekpunt voor diverse uitstapjes naar Assisi, Spoleto, Spello en Montefalco. De eigenaar van Casale Maroggia doet zijn uiterste best om je overal mee van dienst te zijn. Fietsen kun je bij hem huren. Euro 5,00 per dag.

Gereisd Met partner in juni 2013

Heel mooi stadje

lilianeoptroodt
    7-7-2011

We hebben half juni 10 dagen in Foligno gelogeerd. Het is een heel erg gezellig stadje, en een super uitvalsbasis om de omringende dorpen en stadjes te verkennen. We bezochten Canara, Bevagna, Spoleto, Spello, Asisi,Norcia, lago Trasimeno, en alle dorpjes rond het meer. Ook Montefalco is een aanrader, een klein uurtje rijden vanaf Foligno. Uitstekende restaurantjes, gezellige pizeria's en cafeetjes, kortom Umbrie is een hele mooie streek. Autovervoer is een aanrader, want je rijdt door het mooiste landschap. Kabbelende beekjes langs de weg, en vanaf de heuvelflanken een uizicht zoals een prentkaart. Kortom, heel Umbrie is een sprookje, met middeleeuwse stadjes en kerken, supervriendelijke mensen, en hemels eten.

Gereisd Met partner in juni 2011

Il Palazzo Trinci is de moeite!

Rita Verbraeken
    17-9-2008

Gebouwd tussen 1389 en 1407. Façade uit 19de eeuw. Van de rijke familie Trinci dat in de IIde W.O. zwaar werd beschadigd. In 1997, kort voor de aardbeving, was het na jaren gerestaureerd. Door de stevige trappenhuisconstructie stortte het gebouw niet in. Heeft een archeologische afdeling met sarcofagi, bronzen offerbeeldjes, mozaieken. De zaal van de reuzen (Sala dei Giganti) bezit fresco's van afgebeelde heersers uit Rome en de oudheid. De zaal van de liberale kunsten en de planeten werd door een meester uit Fabriano in de 15de eeuw met fresco's beschilderd. In de pinacotheek werken van Benozzo Gozzoli en van Niccolo Alunno. In de afdeling van steektornooien en steekspelen staat het origneel houten Quintanabeeld (17de eeuw). In het 2de weekend van juni worden feesten gehouden waarbij ruiters hun lans proberen door de ring in de hand van het Quintanabeeld (niet het originele) te steken. De verschillende wijken van de stad nemen er aan deel.

Gereisd Familie in juni 2007
Foligno scoort een 7,6 uit 10, op basis van 11 reviews