Camping Sägemühle

54 reviews over Camping Sägemühle in het Nederlands

Geweldig!

Fam. Krutzer
10-8-2017

Prachtige mooi middelgrote camping. Personeel vriendelijk behulpzaam en altijd tijd voor een praatje of geïnteresseerd in de gasten. Camping zeer schoon, zwembad prima, ook openingstijden waren top! Eten in restaurant erg lekker en wil je liever voor je tent eten, dan kan dat gewoon. Voor kinderen 2 mooie speelplekken. Vanuit de camping hele mooie wandeltochten gemaakt. Vergeet niet de app van de camping op je telefoon te zetten, heel handig voor wandelingen!

Wij hebben genoten van alle luxe, gezelligheid en de gastvrijheid!

Oude reviews (archief)

H.Hoek
2-10-2016

We komen al jaren op deze camping soms voor een week of langer. Vanaf de camping heb je een schitterend uitzicht om de prachtige bergen.

Camping is netjes en schoon. Personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Toiletgebouwen zien er netjes en schoon uit, als dit niet het geval is ligt dit vaak aan de mensen zelf. Alles wordt 2x per dag schoongemaakt waarvan 1x een grote beurt.

Voor de kleine jeugd is er prima vermaakt door middel van speeltuinen en een zwembad

Voor de grotere jeugd zou wat meer vermaak mogen wezen, om deze jongeren te trekken en dat men enthousiast blijft voor deze camping.

Zwembad is wat aan de kleine kant, maar voor ons voldoende en voor 0,50 eurocent kun je naar de andere camping 500 meter verderop daar is een groter zwembad waar je, je naar hartenlust kunt uitleven.

Restaurant hier kun je goed en betaalbaar eten, tevens kun je hier ook lekkere pizza's eten. Ook is het mogelijk om bepaalde maaltijden af te halen.

De gratis Vinschau kaart is TOP. Je kunt vrij reizen met bus en trein.

Voor fietsers en wandelaars is het een eldorado, met name is het een uitdaging om de Stelvio pas met de racefiets op te fietsen en je kan via 2 kanten weer terug of dezelfde weg naar beneden, of via de Umbraillpass.

De prijs van de camping voor een gezin met kinderen is behoorlijk pittig, maar je hebt er wel veel faciliteiten voor.

Kortom een camping waar je lekker tot rust kunt komen en genieten van de natuur.

Wat een prachtige camping

Ronald
29-8-2016

21 dagen hebben we verbleven op een Premium plek op deze camping met onze tunneltent.

Vanaf de camping heb je rondom uitzicht op prachtige bergen met op diverse pieken sneeuw en gletsjers.

De camping is heel netjes en wordt perfect bijgehouden door een tuinman.

Het restaurant is gewoon heel goed; helemaal niks mis mee, maar in het dorp zijn meer eetgelegenheden, die allemaal van goede kwaliteit zijn.

Het toiletgebouw bij het premiumdeel was perfect; er zijn alleen maar aparte badkamers compleet met wastafel, douche en wc. Alles werd 2 x per dag goed schoongemaakt. Zoals altijd zijn het de gebruikers, die er een potje van maken; in dit geval was het ondanks de goede douchecabines altijd een natte boel en gebruikten de dames de vloer om hun gekamde haren neer te gooien.

Verder top, nooit hoeven wachten en altijd warm water.

De premium plaatsen zijn lekker ruim en zoals gezegd netjes bijgehouden; wel even worteldoek meenemen voor je tentgrondzeil. Ze zijn enigszins door bomen en bosjes van elkaar gescheiden.

De andere plaatsen op de rest van de camping zijn wat krapper; zeker met een grote tent of caravan kan het weleens zeuren worden. Ook is het daar wat meer hutje mutje.

Voor de kleinere kinderen zijn er twee nette speeltuintjes met van alles en nog wat. Voor oudere kinderen is er inderdaad weinig te beleven (die zag je dan ook haast niet).

Het binnenzwembad is klein maar fijn; niet zo veel speeldingen, maar toch was het erg in trek bij alle kinderen.

Voor 0,50 euro kan je ook naar het leuke buitenbad op 500 meter bij camping Kieferhain (zelfde eigenaar); wel hadden we daar last van dasen.

Op de camping zelf geen last gehad van steekbeesten alleen veel vliegen.

De camping wordt hoofdzakelijk bevolkt door Duitsers en in de laatste week wat meer Italianen, Nederlanders zijn er niet veel.

De klacht over groeten kan ik deels beamen; de meeste Italianen zeggen niets, veel Nederlanders zeggen weinig, maar veel Duitsers waren wel vriendelijk. Aan de andere kant kom je dat wel vaak tegen op campings en heeft weinig met de camping zelf te maken, want het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.

Wel valt op dat de Italianen erg druk en aanwezig zijn en het niet te nauw nemen met de rust vanaf 22:00 uur, overigens was het de eerste twee weken vanaf 22:00 wel muisstil (ongelofelijk).

Er is een bouwplaats en als je daar naast zit, zal dat geen pretje zijn; wij zaten aan de andere zijde en hebben niets gemerkt.

Gratis is de Vinschau kaart en vrij reizen met bus en trein en vooral het laatste is helemaal top (vooral voor wandelaars ideaal).

Verder is de camping gelegen in een breed vlak dal met alle soorten fietsmogelijkheden, o.a. de mooie fietsroute naar Merano over een mooi aangelegd fietspad (en trein terug natuurlijk).

Voor de sportieve fietsers is dit de hemel. Mountainbiken, wielrennen, je kan alle kanten op; er zijn goeie kaarten te krijgen met voorbeeldroutes. Met natuurlijk de Stelvio met prachtige downhills voor de MTB.

Maar voor de wandelaar is het beslist net zo'n eldorado; de mooiste wandelingen in prachtige ruige bergen.

En ben je het zat, dan ga je met de trein naar de heerlijke stad Merano; vroeg vertrekken en na het diner weer terug, want dan is de trein lekker rustig.

We hebben een aantal aanbieders voor Sägemühle voor je op een rij gezet:

Wij hebben gekampeerd op deze mooie camping.

22-8-2016

Prachtige omgeving, het is een fantastische camping met zeer vriendelijk personeel, betaalbare prijs voor luxe, zeer goed verzorgd sanitair, uitstekend restaurant.

Mooie binnenzwembad en buitenzwembad op 10 minuutjes lopen.

Gasten zijn een mix van Duitsers, Oostenrijkers en Nederlanders, althans toen wij er waren. Hier kom je echt tot rust en heb je vele mogelijkheden om erop uit te gaan .Geweldige sfeer en ambiance, wij komen hier zeker weer!!

Net niet

alexreuvers
21-8-2016

Nette camping, leuk dorpje, mooie omgeving, maar net niet voor ons. Degelijk Duits, maar het mist het gezellige Italiaans. Volgende keer rijden we verder Italië in.

Nooit meer!!

Barbara
15-8-2016

Ik sluit mij volledig aan bij de beoordeling van Cristel! Onze plaats stond pal naast de bouwplaats en wij wilde daar niet staan, maar kregen geen andere plek en wilde we vertrekken moesten we de 10 dagen + toeristenbelasting wel betalen! Wij hebben een paar dagen later na aandringen een alternatief gekregen en dat was op hun andere camping. Totaal het tegenovergestelde van wat wij hadden en besloten dat niet te doen. De dame bij de receptie had ons verzekerd, dat er in het weekend niet gewerkt werd en tot onze verbazing was dat niet het geval en wilde ik graag met de eigenaar daarover spreken, maar hij had niet de behoefte om erover te praten. Ik vertelde hem, dat hij te gasten na ons moest informeren dat er een bouwplaats achter hun tent was en dat zij aan de hand ervan konden beslissen of zij wel of niet wilde komen. Leek mij wel zo netjes. Ik hoorde van andere dat de mensen na ons van niets wisten en ook erg teleurgesteld waren. Via Facebook heb ik een schandalig bericht van de eigenaren ontvangen en ben daardoor nog meer teleurgesteld. Je werkt een heel jaar voor een mooie rustige vakantie en dan krijg je met dit soort mensen te maken, die het belang van de gasten niet op de eerste plaats zetten.

De camping eigenaren zijn alleen op zoek naar financieel gewin. Naast onze plek werd een huis gebouwd, dit was voor onze aankomst bekend. De eigenaren vonden het niet nodig gasten hierover te informeren zodat je nog de mogelijkheid had gehad een alternatief te zoeken. Iedere ochtend begonnen de bouwvakkers om 7.15 uur tot 17.30 uur, harde geluiden waren onvermijdelijk. De eigenaren hebben in de drie weken dat wij er gestaan hebben niet eenmaal geïnformeerd hoe het ging. Het enige wat zij aanboden was 15% korting op de prijs. Bij het afrekenen werd tot mijn enorme verbazing geen korting geven op zaterdag en zondag omdat er dan niet gewerkt werd. Uiteraard was ik het hiermee niet eens en ontving ik deze alsnog. Maakt het niet minder dat je dan echt voor de gek gehouden wordt en dat men er niet is voor de gasten (maar de gasten er dus zijn voor hun financiën

Karin Wunderer, Geschäftsleitung, 15-8-2016

Sehr geehrte Frau De Vaal,

Ihre Bewertung finden wir ungerechtfertigt, denn diese spiegelt für uns nicht die Qualität unserer Ferienanlage wieder. Wir können Ihren Unmut wegen der Baustelle im Nachbargrundstück nachvollziehen. Deswegen haben wir vielen Gästen, die davon betroffen sind, Alternativen angeboten. Leider haben Sie das Angebot den Stellplatz zu wechseln nicht angenommen. Wir sind davon ausgegangen, dass es für Sie so passt, denn wir haben bis zum Tag ihrer Abreise nichts von Ihnen anderes erfahren. Sehr gerne hätten wir eine andere Lösung für Sie gesucht, damit Sie ihren Urlaub so verbringen können, wie Sie es sich vorgestellt haben. Bitte vergessen Sie auch nicht, dass wir Ihnen bei der Endabrechnung mit einem zweistelligen Preisabschlag entgegengekommen sind.

Wir nehmen sowohl positive als auch negative Rückmeldungen gerne zur Kenntnis und versuchen immer unser bestmöglichstes.

MfG, Fam. Wunderer

Luxe Camping, Saaie Sfeer

Jannick Martin Campman
26-7-2016

Het is vanuit een kwalitatief opzicht een uitmuntende camping.

Maar de sfeer op de camping is zeer tegenvallend.

De standplaatsen zijn echt net hokken dus het kampeer gevoel ontbreekt bij mij dan snel.

Er heerst een overduidelijk saaie sfeer, er is opvallend weinig geluid van leven te horen (buiten het gehuil van een baby, genies van de overbuurman of geluid van de bouwplaats achter de camping..)

Een oprecht vriendelijke glimlach of 'goedemorgen' zit er bij velen niet in.

Voor tieners en jongeren zo rond de 15 jaar is het ongeschikt vanwege het ontbrekende leven in het dorpje waar de camping bij ligt, en vanwege het gebrek aan medetieners/pubers (van welke nationaliteit dan ook)!

Voor de rest is het een camping van hoge kwaliteit maar de sfeer is zo slecht, dat ik het buiten mijn sportactiviteiten, weinig naar mijn zin heb gehad op de camping.

Direct aan de camping grenst een bouwplaats.

Van den Oever
25-7-2016

Mooie camping. In principe goede ligging, maar direct aan de camping is een bouwplaats. Je dreunt 's morgens vroeg je bed uit.

Camping zegt niet te weten wanneer de bouwvakkers op vakantie gaan.

Karin Wunderer, Geschäftsleitung, 15-8-2016

Sehr geehrter Herr Van den Oever,

Ihre Bewertung finden wir ungerechtfertigt, denn diese spiegelt für uns nicht die Qualität unserer Ferienanlage wieder. Wir können Ihren Unmut wegen der Baustelle im Nachbargrundstück nachvollziehen. Sie sind bei uns ohne Anmeldung zufällig angereist und haben sich den freien Platz für Ihre 3 Ferientage anschauen können. Wir haben angenommen, dass Sie den großen Baukran gesehen haben, der etwas in das Campinggelände hineinragt. Deshalb hätten wir auch Verständnis gezeigt, wenn Ihnen der freie Platz nicht zugesagt hätte.

Top camping maar eigenaars wat minder

linda
23-8-2015

Een aantal jaar geleden was dit de camping om heen te gaan, dit was nog voor de uitbouw en renovatie van het sanitair. Elke avond bij de bar een gratis drankje en gezellig kletsen met de eigenaar. Het was hem zelfs niet te veel gevraagd om onze familie met een busje naar solden te brengen zodat we daar vandaan naar de camping terug konden lopen. Nu een aantal jaren later is deze gastvrijheid volkomen verdwenen. Net zoals de vaste gasten uit België en Italië die hun vaste plaatsen hebben afgestaan. De camping is groter geworden en de voorzieningen zijn top. Weliswaar voelt het meer aan als een commercieel bedrijf dan als een plek om thuis te komen.

Jammer dat de ontwikkelingen de gastvrijheid in de weg zijn gaan staan.

We hebben een aantal aanbieders voor Sägemühle voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Sägemühle in Prato Allo Stelvio / Prad am Stilfserjoch, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Sägemühle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Sägemühle scoort een 8.47 uit 10 op basis van 81 reviews.