Camping Romita (Glamping)

22 reviews over Camping Romita (Glamping) in het Nederlands

Aanrader!

Hetty
21-8-2018

Kleine camping met een prachtige ligging van een aardige Italiaanse familie. Caravan en camperplaatsen wel langs weg waar 's ochtends vroeg veel gebruik van gemaakt wordt door mensen die naar hun werk gaan. Dit geeft wel enige overlast. Fijn zwembad met prachtig uitzicht (geen badmutsen) wel jammer dat de douche bij het zwembad heel weinig water geeft, niet zo hygiënisch. De douches in het sanitairgebouw zijn heel krap en achter klapdeurtjes. Je achter de klapdeurtjes afdrogen was qua ruimte een hele tour.

Het dorpje Tavarnelle val di Pesa ligt op ongeveer 4,5 km afstand. Heerlijke restaurantjes, ijssalon en de plaatselijke bar voor lekkere koffie.

Prima ligging om alle bezienswaardigheden en mooie steden in Toscane te bezoeken.

Let op dat je op de snelweg de afslag Tavarnelle neemt en NIET afslag Bargine (niet te doen met caravan).

Wij hebben een fijn verblijf gehad op deze camping ondanks de kleine minpuntjes.

Geen camping voor kinderen

Jan
18-8-2018

Romita is een mooie terrassen camping met een goede ligging voor bezoeken aan verschillende steden in de Toscane (Luka, Sienna, Florence). Jammer genoeg geen camping voor kinderen vanwege geen speelmogelijkheden en hele strikte zwembadregels (niet springen in het zwembad, geen ballen oid, niet teveel geluid maken). Dit werd de hele dag in de gaten gehouden waardoor de kinderen zich constant op hun hoede voelden. Dus vooral een aanrader voor mensen die voor hun rust komen.

Geen Italië gevoel

Annemiek
14-8-2018

Camping waar veelal Nederlanders staan. Je krijgt niet echt het gevoel dat je in Italië bent. Geen terras aanwezig om 's ochtends een kopje koffie te drinken. De camping ligt wel heel rustig maar Florence is best nog een eindje weg.

Douches waren schoon maar douchen achter klapdeuren is niet fijn.....

Personeel was niet echt vriendelijk.

Kleinschalige camping op mooie plek

Natalie
9-8-2018

Wij hebben hier een paar dagen gestaan met de caravan. Vanuit Romita kan je zo Siena en Florence bezoeken. In Tavernelle zijn verschillende restaurantjes waar je heerlijk kan eten. ‘s Ochtends namen we samen met de kinderen een duik in het zwembadje om vervolgens richting een stad te gaan en dan begin van de avond weer terug om weer even af te koelen in het zwembad. Wij hebben genoten. Voor de kids prima voor een paar dagen maar op zich niet ingericht op kinderen. We hebben het heerlijk gehad!

Super fijne camping met prachtig uitzicht!

Marloes
21-9-2017

Hele fijne, rustige, kleine camping!

Goeie plaatsen met wat schaduw van olijfbomen en grond/grinderige ondergrond en wat gras. Overal toegang tot elektriciteit.

Kraantjes verspreid over de camping.

Prima zwembad (simpel, maar voor mij voldoende) op een locatie met het mooiste uitzicht van de camping. Het was ook erg rustig bij het zwembad (weinig geluid/rumoer).

Mogelijkheid tot brood bestellen.

Geen campingwinkeltje of restaurantje, maar een goede supermarkt op 4 km afstand in Tavernelle Val di Pesa.

Mooie omgeving. Ligging centraal om Siena, San Gimignano, Florence, etc te bezoeken.

Douchejes vond ik inderdaad ook wat wennen met die klapdeurtjes, maar is prima te doen. Niet altijd lekker warm water. In een hete zomer niet erg, maar als het rond de 20 graden is, is echt warm water wel lekker. Wordt wel goed schoon gehouden.

Wij hebben er genoten!

uitrusten en cultuur

toerist
10-9-2017

naar deze streek en camping kom je om te rusten en te genieten van de culturele rijkdom. Ligging is centraal tov alle Toscaanse highlights. Campingplaatsen liggen tussen de olijfbomen. Uitzicht is adembenemend. Mooi onverwarmd zwembad + nieuw sanitair dat goed proper wordt gehouden.

Vriendelijke ontvangst. Men spreekt Engels.

Minder goed: 2 van de 5 toiletten zijn hurktoiletten die gewoon niet worden gebruikt. Jammer van de ruimte die ze innemen. Douches zijn te krap en voorzien van klapdeuren met boven en onder een grote inkijk. Bovendien hebben maar 2 van de 6 douches warm water. Geen winkeltje op de camping en aan het zwembad wordt de frisdrank enkel verkocht per grote fles. Al bij al toch positief.

een pareltje!! Zeker een bezoek waard!

Corinne
14-8-2017

We gaan zelden voor een tweede keer naar dezelfde camping, maar omdat het vorig jaar zo ontzettend goed bevallen was, hebben we ook deze zomer 10 dagen op Romita gestaan. Ook nu voelden we ons er weer heerlijk thuis en hebben we genoten!!!

Veel van de positieve zaken staan al in eerdere reviews:

de hartelijke, familiaire ontvangst, de prachtig gelegen plekken ( caravans boven / tenten op de terrassen), een heerlijk zwembad(je) om af te koelen, gezellige zitjes en ligbedden, broodjes service, de gemoedelijke sfeer, de fantastisch centrale ligging, zodat je heel Tocane kunt ontdekken, het uitzicht etc etc.

Aanvullend is het misschien wel goed te noemen, dat er bij de afwas nu warm water is; wel prettig!

Ook zijn de grote koelkast en de vriezer vrij te gebruiken voor mn. tentkampeerders, evenals de waslijnen.

Voor komend jaar zullen de douches worden verbouwd; de doucheruimte zal ruimer worden en er zal bij alle douches warm water zijn.

Ook heeft de familie grond naast de camping aangekocht, waar ze een overzichtelijke parkeerplaats willen maken, zodat de auto's niet meer, zoals nu, een beetje kriskras over de camping geparkeerd staan.

Kortom, er wordt door de familie steeds gewerkt aan een nog fijnere camping!

Wij vinden deze camping echt een pareltje!!!

Wat een geweldige camping in een oase van rust.

Sandra ten Dolle
13-8-2017

Geweldige kleine camping met een formidabel uitzicht.

Klein en overzichtelijk, schoon, mooi zwembad, superleuke eigenaren........zeer behulpzaam

Heel centraal gelegen tussen Sienna, Florence, San Gimignano, Volterra etc.

Geen camping voor gezinnen met kleine kinderen !

Er is geen speeltuin en het zwembad is alleen geschikt voor mensen die overdag aan het cultuur snuiven zijn en aan het eind van de middag even lekker willen afkoelen.

Plaatsen voor tenten liggen op etages, auto's staan er niet bij .

Plaatsen voor caravans staan boven het zwembad onder de olijfbomen op grind.

Klein huisje waar je gekoeld drank kunt kopen, brood kan bestellen, maar ook lekker kunt zitten met een drankje om van het uitzicht te genieten.

Douches zijn erg klein( 2 warme en 4 koude), maar bij warm weer is dat geen probleem.Gewoon niet veel spullen meenemen.

Geweldig, echt een aanrader

LKG
10-8-2017

Prachtige camping met nog mooier uitzicht. Wij kregen een ruime plek voor onze grote tent. Sanitair nieuw, de douches wennen snel (klapdeuren, maar is echt prima), vriendelijke eigenaar, dame bij receptie kan goed Engels. Mooi zwembad. Perfecte ligging om deze omgeving te ontdekken. Ga een avond eten bij de buren "Aia Delle Oche", absoluut de moeite waard. Ik zou deze camping iedereen aanraden.

Super plek

Mark de Jong
8-8-2017

Heerlijke camping,

In het hart van Toscane. De kinderen vermaken zich heerlijk. Mooie plekken voor caravan's, vouwwagen, camper en ter plaatsen op het terras. Heerlijk uitzicht op het Toscaanse landschap. Steden op rijafstand, Florence, Siena, Lucca. Dagje strand ook bereikbaar!

Heerlijk aan t zwembad met n koud flesje wijn! Kortom heerlijk genieten! Met de koninklijke familie als buren!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Romita (Glamping) in Tavernelle Val di Pesa , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Romita (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.