Camping Rosselba le Palme (Glamping)

Camping Rosselba le Palme (Glamping)stersterster

7.7Goed

Italië, Toscane, Portoferraio (op Elba)

7.7Goed

• 7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Rosselba le Palme (Glamping) voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Rosselba Le Palme in Elba is een mooie terrassencamping met een enthousiast animatieteam. Vanwege de vele heuvels is deze camping niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Je kunt hier glamperen en naar het zwembad, met de kinderen naar de animatie of snorkelen. Verder kun je in de omgeving de natuur en gezellige dorpjes ontdekken.

211 reviews over Camping Rosselba le Palme (Glamping)

• 2019
    7Manon16-08-2019

Super vakantie

Hele mooie aangelegde camping veel privacy op de plekken. Bij aankomst laten ze je een aantal geschikte vrije plekken zien. Veel huur accommodaties maar niet storend. Leuk animatie team. Kinderen 10 en 12 hebben zich goed vermaakt voetballen iedere avond daarna door naar de ping pong. En in ook het zwembad. Leuk barretje bij de ingang. Prima campingwinkel. Veel Nederlanders. Leuk en lekker restaurant. Min punt vind ik de schoonmaak van het sanitair dat moet echt vaker en meer oog voor details. Elba zelf is echt heel mooi zijn 17 dagen geweest en geen moment verveelt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8A&I14-08-2019

Fijne camping op een fantastisch eiland

Fijne terrassencamping op een prima locatie om Elba te verkennen. Kampeerplaatsen zijn, voor Italiaanse begrippen, ruim ( genoeg voor onze vouwwagen) en schaduwrijk. Er is een prima winkel, een bar en een goed restaurant. Camping heeft een eigen strandje met bar op loopafstand (300m). Italiaanse (actieve) animatie, wij zijn er veel op uitgetrokken dus daar hebben onze kinderen geen gebruik van gemaakt. Erg fijn zwembad (badmuts verplicht) met voldoende ligbedjes en stoelen.

Sanitair is ok, schoon en warm water. Verbeterpuntje is dat er naast normale toiletten ook nog een aantal hurktoiletten is.

Bijzonder vriendelijk en behulpzaam personeel. Shuttlebus die je naar het strand of bootverhuur in Bagnaia kan brengen. Op de camping kun je ook (e-) fietsen huren. In de omgeving is veel te zien en te doen. O.a. Portoferraio, vele mooie stranden en een boot huren (aanrader).

Al met al prima camping op en fantastisch eiland.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Joyce R.24-07-2019

Heerlijke, zeer verzorgde camping

Heerlijke camping, ontzettend leuk animatieteam, zeer gericht op de kinderen en erg grappig. Het was veelal in het Italiaans, maar dat mocht niet deren. De camping zelf is netjes en verzorgd, met ruime plekken en zeer schoon sanitair. De zwembaden waren ruim en fijn, de glijbaan is op gezette tijden gesloten, maar dat geeft geen hinder. Het strandje kortbij vonden wij iets minder, erg klein en daar kon je niet fijn zitten. Maar er zijn genoeg andere stranden in de buurt. Elba is een redelijk klein eiland, dus als je veel wilt zien en ontdekken ben je wellicht redelijk snel uitgekeken. Wij wonen Portoferraio een erg leuk stadje om te bezoeken. Onze kinderen toen 13, 11 en 8 hadden er snel leuk contact en willen eigenlijk het liefst elk jaar naar deze camping terug.

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 2018
    5Jan16-12-2018

Niet gekregen waarvoor we geboekt hadden!

We hadden een gloednieuwe Zafiro met klimaatcontrole afzonderlijk regelbaar in iedere kamer geboekt. Bij aankomst bleek de caravan vies en oud en er was geen klimaatcontrole. We hebben direct gereclameerd. De eigenaar beweerde dat hij niet adverteerde met gloednieuwe caravans, terwijl de informatie toch echt op site stond. Deze informatie heeft de eigenaar de volgende dag van de site verwijderd. De caravan werd wel twee keer gereinigd, maar rust en schimmel kan niet weggewerkt worden.We mochten geen andere caravan, omdat alles volgeboekt was. Wel mochten we gratis eten in het restaurant. Na thuiskomst hebben we weer gereclameerd via de ECC, maar de eigenaar beweerde dat we niet geklaagd hadden over de oude caravan en dat we tevreden waren met de schoonmaak. Jammer dat de eigenaar zo'n onredelijke houding aanneemt, maar het personeel was heel lief en behulpzaam. Omgeving ook erg mooi, maar op deze camping komen we nooit weer.

• 5Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 7Heidi20-08-2018

Prachtig eiland is Elba

We zijn hier 2017 en 2018 op vakantie geweest voor het prachtige eiland Elba. Het is een mooie terrassencamping. Op 5 min lopen van het strand(kiezelzand strand) of een pendelbusje van de camping kan je brengen en halen. Bij aankomst op de camping zet hij je bij je plek af. Wij hadden een kenia tent van de camping gehuurt. Mooie ruime tent voor 5 personen en van veel gemakken voorzien. Veel ruimte bij de tent. Het toiletgebouw was dichtbij en werd niet heel goed schoongemaakt. Leuk zwembad voor de kinderen met zwembad. Voetbalveldje was niet verlicht savonds. Het restaurant op de camping, eten is goed maar personeel dit jaar niet heel erg vriendelijk en erg lang moeten wachten op drinken en eten en om een bestelling te doen. Vervolgens om af te rekenen sta je in de rij te wachten.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 5Tom B19-08-2018

jammer

leuk voor gezinnen met kleine kinderen, wij hebben ons vermaakt maar niet op de camping: personeel onaardig en te veel muggen (wij stonden boven op de berg), strand kon je met een pendelbusje heen, camping lig dus meer op de berg dan aan het strand

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Marley15-08-2018

Prachtig eiland en fijne camping

Mooie en verzorgde camping. Er waren veel nationaliteiten. Het eten in het restaurant was goed en het terras ligt aan een prachtig park waar de kinderen graag speelden na het eten. Het grote zwembad is prima, al leek het water niet altijd schoon. De zwembadterrassen zijn verouderd. Het peuterkleuterbad ziet er netjes en nieuw uit, compleet met speeldingen, zitzakken en aangrensende speeltuin. De camping ligt aan een leuk en rustig baaitje; zand en steenstrand. Voor onze peuter was dit net te ver lopen, oudere kids geen probleem. Veel mogelijkheden voor sportievelingen. Het nadelige van de camping vonden wij de kleine campingplekken en de hoogsteverschillen. En een uurtje tennis is 9 euro. Al met al zou ik de camping aanraden en wie weet komen we er nog eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Miranda14-08-2018

Super vakantie.

Mooie camping, bij aankomst werd de caravan m.b.v. tractor op zijn plaats gezet. We hadden een mooie grote plaats, dicht bij de receptie/supermarkt. De weg buiten de camping en de animatie 's avonds bij het zwembad hoorde wij niet. De aankomende en vertrekkende auto's die toch echt allemaal bij ons langs kwamen hoorden wij ook niet. Super vriendelijk personeel, al zijn ze bij de horeca af en toe humeurig ;-). Maar ze doen hun best met de drukte. Het eten is voor een "camping" echt wel goed. Zwembad leuk met de glijbanen, wel wat verouderd en badmuts verplicht. Supermarkt prima, ze verkopen er alles en zijn heel vriendelijk.
    Het enige minpuntje vond ik het wat verouderde sanitair, hier mogen ze echt wat aan doen. Sommige hokjes zo klein, dat alles nat werd. En toch wat vies her en der. Al blijf ik erbij dat dat komt door mijn voorganger en niet door de camping/schoonmaaksters zelf.

Maar dan Elba, wat een mooi eiland is dit!

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Lars14-08-2018

Niet eerder zo’n mooie camping gezien

We zijn al op hele mooie campings geweest zoals Lido Union, Continental lido, fornella, ca Pascalli, diverse yellow campings enz. Maar deze heeft ons zeer verrast. Op het gebied van ligging van alle accommodaties is het allemaal perfect. Elke accommodatie staat er echt super mooi bij.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Mirjam11-08-2018

Volgend jaar weer.

Leuke en mooie (terassen) camping. Voor de 2e keer hier geweest. Mooie plekken, sommige met uitzicht op zee. Zwembad is leuk en schoon. Verschillende glijbanen. Restaurant is goed en het barretje gezellig en snelle bediening. Busje brengt je naar het strand en haalt je ook weer op. Je kunt er ook lopend naar toe, ongeveer 5 min lopen. Animatie is enthousiast. Sanitair goed en schoon. Warm water met douchen en afwassen. Voor ons is dit zeker weer een optie voor volgend jaar. (Een medewerker zet je caravan/vouwwagen met een tractor op de plek)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

D-reizen

19 tips over Camping Rosselba le Palme (Glamping)

• Fam-H, 13-09-2013

Je kan er een koelkast huren.

• j_p_visser, 06-08-2013

In buurt (Portoferraio) is een grote supermarkt, dit is ongeveer 25 minuten rijden van de camping.

• Verbunt, 22-07-2013

Bootje huren en mooie stranden ontdekken, pyriet hakken, snorkelen

52 vragen over Camping Rosselba le Palme (Glamping)

• Wendy, 31-08-2019

Overtocht

voor de overtocht lees ik overal dat je een tijd moet opgeven waarop je over gaat, mocht je nou later of vroeger zijn is dat een probleem?

• Frank van Hooft, 10-08-2019

huren accomodatie

wij willen volgend jaar naar de camping maar is het mogelijk om bv 10 of 11 dagen een caravan te huren, of is het van zaterdag tot zaterdag/zondag tot zondag.

• Jantine, 08-01-2019

Glamptenten Vacanse Select en NL jeugd

Wij hebben een glamptent van vacanseselect gehuurd vanaf 1 augustus. Weet iemand hoe deze staan en heeft iemand een tip voor een tentnummer? Hebben ze uitzicht? Zijn er in het hoogseizoen veel Nederlandse kinderen? Wij gaan met onze dochter van 5 en zoon van dan bijna 8. Bedankt!

Camping Rosselba le Palme (Glamping) info

• WaterparkAanwezig

• Afstand tot strand400 m
  • Privé strandAanwezig
  • Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speelruimte, Speeltuin, Waterpark

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Karaoke
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Geldautomaat, Kluis, Krant, Ticket service, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen, Surfen, Vissen, Waterskiën, Zeilen