Camping Belsito

Camping Belsito
7,9

189 reviews over Camping Belsito in het Nederlands

Een meer dan fijne camping

Els Carton, 27-3-2018

Een heerlijke plek om ieder jaar weer naar terug te reizen.

Vanaf 2009 komen wij telkens terug op deze meer dan fraaie camping.

De camping ligt heel centraal om allerlei Stedentrips te maken, de plaatselijke markten, wijnboerderijen etc. te bezoeken.

En ja, het kan wat stoffig zijn op de camping, ' helaas' hangt er geen douche bovenop de berg om zo af en toe de gehele camping te besproeien:-)

Onze ervaring is enkel goed, goed, goed. Lees dan ook soms met verbazing de zogenoemde 'minpunten' van de camping.

Maar een ieder heeft zijn eigen beleving van vakantie vieren, rekening houden met elkaar en omgaan met elkaar.

Voor ons in ieder geval: We zullen er ook dit jaar weer zijn!!

Mooie camping, gemoedelijke sfeer onder de gasten

Ingeborg, 11-3-2018

We hebben het erg naar onze zin gehad op deze camping. Hij lag gunstig t.o.v. een paar mooie steden. We hadden een plek op het gedeelte boven. Dat zou ik wel aanraden, want de plekken beneden leken ons een stuk minder aantrekkelijk (krap, passerende auto's van campinggasten). Door de droogte waren veel plaatsen vrij stoffig.

Het zwembad was erg mooi met uitzicht rondom. Vanaf onze kampeerplaats hadden we ook een mooi uitzicht. De plaats was wel aan de kleine kant, waardoor hij uiteindelijk helemaal overdekt was. Tussen de plaatsen was geen ruimte voor een spelletje o.i.d.

Vervelend vonden wij hoe de Italiaanse eigenaar zich gedroeg toen wij een keer per ongeluk iets te snel over de camping reden. Hij kwam als een gek op de scooter achter ons aan en ging tegen ons tekeer, terwijl we direct sorry zeiden. Hij bleef agressief en dreigde ons direct van de camping te sturen.

Tot slot: wel wat aan de dure kant, maar de moeite waard.

fijne camping

Herman, 19-10-2017

Samen met mijn vrouw en Vrienden in September 3 weken gekampeerd, wij stonden op een plek met eigen toilet.

Wij kunnen ons niet vinden in de vorige reactie, wij vonden juist iedereen heel aardig en behulpzaam, Roberto de eigenaar spreekt naast natuurlijk Italiaans ook Engels en kwam bij ons heel aardig over, de Nederlands sprekende gasten kunnen prima terecht bij de eveneens aardig en behulpzame Nederlands sprekende receptioniste ,(vorig jaar waren we voor het eerst op deze camping, mijn vrouw moest toen ivm voedselvergiftiging (een ei uit Nederland) een week worden opgenomen in het ziekenhuis in Pistoia, we hebben toen erg veel aan haar gehad).

De eigen toiletten zijn keurig schoon en met bril en altijd warm water, bij onze buren hadden ze problemen met de douchekraan, er werd direct opdracht gegeven aan de dorps lootgieter en het euvel was in no time verholpen.

Het restaurant is prima en op het eind van de middag een lekker biertje drinken op het terras is aan te bevelen, perfecte bediening door 2 jonge aardige (ook Engels sprekende) dames en als de Italiaanse kok zich laat zien dan kun je die ook in het Nederlands aanspreken (hij heeft een tijdje in de buurt van Eindhoven gewoond).

Zelfs de klusjesman is heel aardig en groet elke 80 keer per dag als ie langskomt, wij gaven hem de titel "Principe sul trattore blu" (prins op de blauwe trekker).

Sinds 2017 binnen een afstand van 5 minuten een steakhouse, cijfer 10.

Aan de overkant een Olijfolie fabriek waar ze vanuit de hele omgeving de olijven tot olie persen, hoewel de machines niet in actie zijn (seizoen werk) is een bezoek zeker waard (vragen bij de receptie wanneer).

Ondanks het mindere weer toch een perfecte vakantie gehad.

Zou er zo weer naar toe gaan

Gerda, 5-10-2017

We vonden bijna alles goed, de camping, het restaurant, de zwembaden en de omgeving, veel plaatsen met eigen sanitair. Het kantoorgebouw is wat gedateerd maar altijd netjes

Wij komen al jaren, dat zegt genoeg!

Wes en Gerda Moraal, 3-10-2017

Navigatie uit naar boven! Anders kom je in Alto op smalle paden!

Wij vinden het een prima camping met prima personeel.

Het sanitair is niet nieuw, maar werkt prima.

Het restaurant is goed van kwaliteit. De dames van de bediening bijzonder aardig.

In de omgeving heb je alles op korte afstand. Florence, Pisa, Lucca, Siena enz.

Dat het hek dicht gaat (13.00 15.00 hr.) is niet handig.

Zoals door anderen al genoemd, geen wc brillen en koude douches als de zon niet heeft geschenen ivm feit dat alles draait op zonne energie. Als het redelijk weer is dan is het water lauw. Volgens receptioniste onmogelijk. Verwees me na 2e koude douche naar eigenaar Roberto.

Deze "Roberto" brieste al direct dat dit onmogelijk was, systeem zou overschakelen etc. Uiteindelijk samen getest. Douche bleef koud tot deze eigenaar Roberto 3 x de knop naar ijskoud draaide en 5 min liet doorlopen. Toen werd de douche warm en was ik een "grazy stupid Dutch men" en een "Catzo" en zo volgde er nog wat verwensingen.

Wij zijn dezelfde dag nog vertrokken, eerder dan gepland en hebben bij de receptioniste (NL's) nog gevraagd of het normaal is dat je je betalende klant zo uitscheld en voor schut zet voor de andere gasten echter zij stond aan de kant van haar werkgever.

Wij zijn vertrokken en keren ondanks de leuke plaats nooit meer terug naar deze verschrikkelijke camping.

Heerlijke camping

Maarten (Gilze), 16-9-2017

Middelgrote camping met verschillende terrassen. Wij stonden met onze 4 persoonstent op fantastische, vrij ruime standplaats op tweede terras. Heerlijk rustig maar wij waren er wel in het naseizoen. Heerlijk kindvriendelijk zwembad op derde terras. Fijn restaurant met heerlijke pizza's en pasta's. Geen dorpje/stadje op loopafstand. Verse broodjes in winkeltje. Schoon en fijn sanitair. Wij hebben genoten en raden deze camping aan. Montecatini Terme de moeite waard om te bezoeken.

Een terrasse camping met nederlands talig eigenaar. Centraal gelegen in toscanne. Vooral boven bij het mooie tweede zwembad goede plaatsen voor tenten. Warm Water om te douchen is na 21:00 uur op omdat het water wordt verwarm dmv zonnepannelen. Dames van het winkeltje waren erg gezelig waardoor je het italiaanse gevoel naar boven kwam. Lucca en florance met detrein bezoeken is aan te raden. In lucca fietsen over de stadmuur en van te voor een bezoek aan de dom( katedraal van florance) reserveren. Pizza op de camping erg goed en hellaas de mix grill wat minder(droog)

Een nette schone camping waar heerlijk 2 of 3 weken kan staan om uit terusten

Voor ons geweldig!

ES, 25-8-2017

Wij reisden op de bonnefooi en na een aantal campings die ons minder goed bevallen waren, hadden we onze hoop op Belsito gevestigd. Eigenlijk hadden ze maar plek voor 2 nachten, maar bij aankomst bleek dat we langer konden blijven en ze keuze hadden uit een 5-tal plekken. We hadden een plek op het 3e terras aan de rand van de camping en hebben het uitstekend naar onze zin gehad. De camping heeft kleine, middelgrote en grote plekken. Als je aangeeft dat je met een grote tent komt, zijn er dus ook grotere plekken. We zaten in een heerlijk rustig 'straatje' (meer een pad) met Nederlanders naast de olijfboomgaard, dichtbij het grote zwembad en met uitzicht. We zijn uiteindelijk 12 dagen gebleven (daarna was onze plek gereserveerd) en hebben het uitstekend naar onze zin gehad. Naast de bekendere plekken in de buurt is ook Montecatini Terme zelf de moeite van een bezoekje waard (doe dat niet tijdens siesta want dan is alles dicht). De Nederlandse receptioniste op de camping is fijn, je kunt er prima je was doen, broodjes bestellen voor in de ochtend, kleine dingetjes halen in de camping winkel en friet of pizza halen aan de bar van het zwembad of restaurant. De Osteria op loopafstand is de moeite waard om uit te proberen (lekker Italiaans) en vergeet ook de olijfcooperatie aan de overkant niet (dat is nog eens andere olijfolie dan uit de Nederlandse supermarkt). Kortom: voor ons was het een aanrader. Wij denken er met veel plezier aan terug.

Kanttekening: er zijn een aantal plaatsen op de camping waar je minder gelukkig staat, zoals rondom het bovenste sanitairblok en bij het zwembad (daar hoor en ruik je de zuiveringsinstallatie). Ook zijn er een aantal plaatsen die geen of nauwelijks schaduw hebben. Toen wij er waren was het 33 tot 40 graden en dan heb je die schaduw echt wel nodig.

Uitstekende ligging en geweldig zwembad!

Martijn, 24-8-2017

Prima camping en goede uitvalsbasis om Toscane te verkennen.

Pluspunten van de camping:

* prima zwembaden, waarvan het zwembad boven helemaal top is.

* gastvrije eigenaren

* plekken met prachtig uitzicht

* locatie in Toscane is uitstekend (Florence (uurtje met de trein), Lucca (half uurtje), strand (45 minuten, marina di Vecchiano), Siena (1,5 uur via Chianti route)

* broodservice en kleine kampwinkel

* sanitair is schoon

* er wordt gewerkt met zonne-energie (met als kanttekening dat daardoor de douches in de ochtend niet altijd even warm zijn)

Mindere punten:

* grootte van de plekken verschilt nogal en zijn niet allemaal even groot (blijft Italië), maar Trudy informeert je goed.

* Plek 343 is geen aanrader. Je zit een beetje ongelukkig (geen uitzicht en net boven het toilet/afwashok waarvan - door de constructie van het dak - alle geluiden rechtstreeks naar plek 343 worden geleid. Trudy had overigens vooraf gewaarschuwd dat we niet helemaal blij zouden zijn, dus de camping kan ik niets verwijten. Ik had toen nog geen rekening gehouden met campinggasten die om 00.00 uur zouden gaan douchen of afwassen. Verder had ik ook niet echt rekening gehouden met een relatief grote groep tieners die elkaar 's avonds opzochten (wat prima is) maar die enkele avonden rond een uur of 01.00 ging napraten bij het toiletgebouw.

* toilet zonder bril/wc papier, maar na een dag ben je daar wel aan gewend.

* de zwembaden zijn de grote trekpleisters. Als tip voor de eigenaren: een klein speeltuintje in de buurt van het zwembad boven is raadzaam. Nu valt er voor kleinere kinderen niet veel te doen, anders dan zwemmen. Het speeltuintje bij het restaurant is voor kleinere kinderen die boven staan iets te ver weg.

Maar niettemin: we hebben ons goed vermaakt.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Belsito in Montecatini Terme, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Belsito zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Belsito scoort een 7.87 uit 10 op basis van 199 reviews.