Camping Pian d'Amora

84 reviews over Camping Pian d'Amora in het Nederlands

Nooit meer

S.j. Amoraal
8-9-2018

Safari tent viel ontzettend tegen.

Oude versleten tent. Koelkast was meer een vrieskast, omdat het klepje van het vries gedeelte ontbrak.

De boxspring bedden zijn prima in orde

Dit is écht een mooie camping, de ligging op terrassen, onder de kastanjebomen, in de heuvels (waardoor redelijk koel), zo tref je het niet vaak in Toscane. De Italiaanse Belg in zij Piaggio (ben zijn naam helaas vergeten) is de gastvrijheid zelf, terwijl hij 'alleen maar' ondersteunend personeel is. Heeeeel veel Nederlandse bezoekers, wellicht vanwege de Nederlandse eigenaar. Prima en gezellig maar voor mij reden om toch nog wat verder te kijken volgend jaar. Verder prachtig dorpje op loopafstand en in omgeving mooie wandelingen te maken.

Ga niet voor je rust

J.P. Oudmaijer
25-8-2018

Het is een mooie camping op een mooie locatie. Maar wat erg vervelend is is dat paden dwars over je campingplaats lopen. Daarbij is het tot heel laat erg veel lawaai. Kinderen worden tegenwoordig niet meer gecorrigeerd door hun ouders. Dus voor rust en privacy moet je hier niet naar toe

Prima camping, goede voorz. met aandachtspuntjes.

Fam. Timmer
19-8-2018

Mooi gelegen camping met schoon sanitair, prima plaatsen evt. voorzien van gemakken als electriciteit, koelkast etc.

De pizzeria op de camping was goed en niet duur. Pizza en drinken voor 6 personen voor ca. € 75,-

Tip voor tentkampeerders: Neem rotspennen mee.

Puntjes van aandacht:

Zwembad: Oogt nieuw en is mooi maar de combi van zout water met chloor en een ruwe rand zorgde bij onze kinderen voor schaafwonden en huidirritaties waardoor ze de 2e helft van de vakantie minder gingen zwemmen.

Sanitair: Schoon maar wat mankementen aan sloten en kledinghangers in de douches.

Wifi: De wifi is goed maar de achterliggende internetverbinding minder waardoor internet (iig op onze plek) slecht was.

Dit was ons eerste bezoek en we hebben een fijne vakantie gehad. De algemene indruk van de camping was dan ook prima.

Een aanrader!

Vissers
6-8-2018

Mooie terrassencamping met kleinere plekken. Hierdoor voor caravans en campers minder geschikt. Veel schaduw en lekker rustig. Van de weg die de camping opdeelt hebben we, muv af en toe een piaggio of een vespa, geen hinder ondervonden. Zwembad is wat klein voor de grootte van de camping. De hellingen en trappen zijn steil, zodat je met getrainde kuiten huiswaarts keert. Het sanitair is netjes en wordt goed schoongehouden, evenals het terrein. Het restaurantje op de camping is een aanrader!

Super mooie omgeving

Fam de Vos
9-8-2017

De omgeving is heel erg mooi, de camping is mooi opgebouwd op terrassen met bovenaan een heerlijk zwembad.

Het restaurant op de camping is zo goed dat er veel plaatselijke bewoners komen eten (daardoor wel reserveren) met heerlijke tiramiSUPER.

De plaatsen zijn erg klein maar wel met schaduw.

Echt een camping voor kampeerders

Rik Meijer & Sheila Everwijn
5-8-2017

Als geboren kampeerders kom je soms op plekken waar je direct op je plaats bent. Pian D'amore was precies dit voor ons. Na sluiting van de receptie aankomen en toch je plekje kunnen vinden. Op de top van een berg naast een rustiek dorpje, alwaar de vergrijzing flink heeft toegeslagen. Daarmee is de camping niet saai en oubollig, maar wel rustig en voor mensen die een tegenstelling zoeken van hun dagelijks leven.

Op zondag alsnog een zeer enthousiast ontvangst van eigenaar Jens. Al direct weet je dat je bij hem nooit om een vraag verlegen hoeft te zitten. Zeer behulpzaam en kent zijn camping en omgeving zeer goed. De camping is voorzien van basis faciliteiten, die prima zijn onderhouden.

Als tip zou ik meegeven als je wil boeken dat je rekening houdt met de grote van je tent versus de grote van de plek. Er zijn veel verschillende maten plekken en niet elke tent past. Wederom zou ik bij twijfel Jens vragen.

Geen gezellige camping!!

Lyn
31-7-2017

Prijs kwaliteitsverhouding is niet goed; koud water bij de douches en afwas en eigenaar is geen gastheer. Ook de status van de speeltuin was slecht en de kampeerplekken heel erg zanderig, ongelijk en scheef!

Heerlijke plek in een wonderschone omgeving

Patricia
13-7-2017

Wij zitten in een safaritent van de touroperator en hebben daardoor wel meer privacy en ruimte dan de 'echte' kampeerders. De prijs/kwaliteit van de tent laat wel te wensen over maar dat is de verantwoordelijkheid van de touroperator en heeft niks te maken met het beleid van de camping zelf. De omgeving is prachtig, de camping schoon en gezellig. Door de terrassen is de camping niet heel erg efficiënt maar ik hou wel van het wat rauwere ipv aangeharkte grasveldjes. Voor kleine kinderen is er genoeg te doen en te ravotten. Jens en zijn medewerkers zijn constant bezig alles piekfijn in orde te maken en te houden en dat lukt ze goed. Het restaurant heeft prima eten maar mist wat mij betreft wel wat sfeer. Deze is overigens van andere eigenaren.

Prachtig gelegen, vriendelijk,ontspannen sfeer.

Harry Boekwijt
13-6-2017

Wel handig om eerst telefonisch je komst aan te kondigen en/of te reserveren , vooral v.w.b. campers en caravans zijn maar een beperkt aantal plaatsen op de "bovenste rij" beschikbaar. De terrassen daaronder zijn écht alleen geschikt voor tenten. Gelukkig maar. Hier heb je nog het gevoel van authentiek kamperen. Tussen ca. 12:00 en 17:00 is eigenaar Jens en zijn vrouw niet aanwezig. Op de deur van de receptie (trapje af vanaf de parkeerplaats) staat voor gereserveerde plekken aangegeven welke dat zijn. Restaurantje op camping niet duur en goede prijs/kwaliteit. Eigenlijk geen negatieve aspecten. Warm aanbevolen voor rustzoekers.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Pian d'Amora in Coreglia Antelminelli , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Pian d'Amora zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.