Camping Orlando in Chianti (Glamping)

Camping Orlando in Chianti (Glamping)
7,9

We hebben een aantal aanbieders voor Orlando in Chianti (Glamping) voor je op een rij gezet:

251 reviews over Camping Orlando in Chianti (Glamping) in het Nederlands

De c(gl)amping ligt op een berg. Veel bochten om het park te bereiken. Iets om rekening mee te houden indien wagenziek.

Mooi park, zwembad wat aan kleine kant in het hoogseizoen. Erg druk.

Goede, prettige service! Met name NL georiënteerd. Enthousiaste animatieclub.

Cottage next: klein, maar fijn. Netjes onderhouden. Schaduwrijke plekken. Fijne veranda.

Leuk in de omgeving: Florence (met trein vanuit Figline, San Gimignano.

Leuk om te eten is de 1950 American Diner in Figline.

Een must om mee te nemen: muggenspray. Zeker ook als je wil mini golfen in Cavriglia!

Voor wie is geïnteresseerd: de kust is zo'n 2.5 uur rijden.

Nederlandse enclave bovenop een berg

van Dijk
8-8-2018

Deze camping is een en al Nederlanders, wij wisten niet wat wij zagen toen we aan kwamen rijden, een parkeerplaats voor de camping met alleen gele kentekens. De camping bestaat voornamelijk uit huisjes, er is maar een klein gedeelte voor echte campeerders. De ligging is prima, omdat Toscane mooi is maar wij vonden het te ver rijden om boodschappen te doen of om een plaats te bezoeken. Animatie is leuk, voornamelijk gericht op jonge kinderen. Het sanitair van de camping was slecht ; rondom het gebouw stonk het vaak, het sanitair was sterk verouderd en vies ; prijs kwaliteit verhouding was wat betreft het sanitair ver te zoeken. Het restaurant was gewoon goed, niets bijzonders. We stonden in de rij voor een tafeltje ( ja waar moet je anders eten als de rest op een half uur rijden ligt ...) De bediening was vriendelijk. Na de maaltijd moest ik weer in de rij staan om af te rekenen. De camping winkel : klein winkeltje en behoorlijk duur.

Prima camping!

Judith
5-8-2018

Twee weken verbleven in een stacaravan met onze dochter van 2, was een heerlijke vakantie! Ondanks het warme weer was onze plek koel dankzij de vele bomen/schaduw. Paar kleine ‘schoonheidsfoutjes’ in de caravan (kastdeurtje dat wat scheef hing, drukknop van toilet zat los), maar dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk zwembad, met ook een apart gedeelte voor de kleinsten waar onze dochter zich meer dan prima heeft vermaakt. Lekker eten in het restaurant, vriendelijke bediening. Animatieteam was ontzettend vriendelijk en betrokken, de minidisco en Spotty waren favoriet! Prima speeltuin en voldoende te doen in de omgeving. Je moet inderdaad een berg op om bij de camping te komen, maar dit is inherent aan de omgeving (geen Toscane zonder mooie, glooiende bergen) en wisten we van tevoren, hebben dit ook niet als probleem ervaren. Het assortiment van de campingwinkel was prima en voor de grotere boodschappen even naar de Lidl. Top vakantie!

Aanrader!

Marianne
5-8-2018

We zijn hier 1 week geweest. Prachtige camping met veel bomen, waardoor het op warme dagen heerlijk was bij de accomodatie. Er is een erg mooi zwembad met een fijne glijbaan. Het eten in het restaurant was prima. Het winkeltje op de camping heeft een ruim assortiment. Het personeel was aardig en behulpzaam. Het animatieteam was echt geweldig!!!! Er waren vooral veel kinderen in de leeftijd tot een jaar of 12, maar onze oudere kinderen hebben zich ook prima vermaakt. We hebben mooie uitstapjes gemaakt naar Radda, Greve, Sienna en Montepulciano. Het is inderdaad een stukje rijden naar de 'highlights' van Toscane, maar het uitzicht is overal even mooi. Prettig dat het een autovrije camping is.

Wij zaten in een wat oudere lodgetent met badkamer (hier en daar wat versleten, roest en kraakbedden), maar de meeste accomodaties (ook de nieuwere lodgetenten) zagen er prachtig uit!

Al met al een aanrader deze camping!

Stacaravan alles aanwezig wat je nodig hebt. Let op je hebt ook Type Midi (1,2, en 3) deze zijn kleiner en hebben een kleiner terras. Bedden niet top maar te doen. Camping aan zich mooi een schaduw vrij. Wel grindpaden die aardig steil zijn maar voor kinderen te doen. Leuk en lekker restaurant op de camping. Van uit de camping ongeveer 20 min rijden voor Lidell of Coop. Camping winkel voor brood en kleine dingen prima. omgeving mooi je kunt alle kanten op, maar hou rekening met reistijd van 20 min voordat je de berg af bent, maar je rijdt er erg mooi. Aanraders Radda in Chianti, Greve, Seine, San Gimignano. Florence (Firenze) met de Trein (5,80 enkele reis en kinderen 2,40) bij de receptie ligt voldoen info. Personeel en Animatie team erg vriendelijk. Camping bestaat voor 90 % in het hoogseizoen uit Nederlanders. Mooie zwembaden, maar wel veel opblaas krokodillen, flamingo ed, kan best druk zijn in het zwembad. Wifi alleen niet zo best.

Mooi maar niet met kleine kinderen

Brand
4-8-2018

Mooie camping . wij hadden een huurtent minpuntje met 2 kleine kinderen is het pad na deze tenten toe. Met een kinderwagen niet te doen en met de auto kan je er ook niet dicht bij komen. Ander groot nadeel is de speeltuin dit had gewoon vlak moeten wezen je ziet met regelmaat de kindjes uitgleiden en met de kinderwagen ook niet te doen. Route voor kinderwagens in zwembad helaas altijd geblokkeerd door bedjes dus erg kindvriendelijk. toiletgebouw erg vies vaak geen papier of w.c die niet doorspoelt.Ook 0 gelegenheid om met baby te douchen in doucheruimtes al met al met kleine kindjes totaal geen handige camping . Mooi maar onpraktisch ligt ook ver van alles af en dan heb je alleen het zwembad om je te vermaken op de camping

Leuke camping met kanttekening

Fam. Schoemaker
3-8-2018

Wij zijn kampeerders met (grote) tent. We hebben deze camping gekozen omdat we minder van 'massale' campings houden. Overduidelijk is deze camping vooral ingericht voor de 'glampeerders' die voor een ingerichte tent of huisje kiezen. De overige kampeerders moeten het doen met 1(!) toiletblok. En die is niet bepaald 3 sterren waard... Toiletten zijn stuk, spoelen niet door of zitten verstopt. Het is ook een ouderwets doortrek systeem (drukknop) die kleinere kinderen simpelweg niet ingedrukt krijgen... Overduidelijk wordt er ook niet meer geïnvesteerd in de kampeerders met eigen spullen. We vermoeden dat ze dit onderdeel van de camping aan het afbouwen zijn. Houd rekening met 'scheve' plaatsen op stenen (rotspennen mee!). Animatie is goed, schattig haast. De camping is prima voor kinderen tot 13 jaar. Bereid je voor op dat je niet vlot 'even de berg afdaalt' voor wat boodschappen. Als je je best doet kun je veel moois zien in de omgeving.

Entertainment hel!

BJ
2-8-2018

Vreselijk! Zitten er nu. Dinsdag aangekomen. Dachten dat er 1 avond feest was, maar nu is er een of andere krijsende volkszanger de hele avond aan het blèren. Helaas voor een week geboekt, maar denken eraan om ons verlies te nemen en te vluchten. Wat een herrie. Ook s’nachts veel lawaai. Kinderen kunnen niet slapen. Hel!

Heerlijke camping. Vooral geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Een erg leuk en actief animatieteam. (Nederlands) Personeel erg vriendelijk, altijd in voor een praatje. Goed restaurant. Mooie zwembaden. Niet al te grote camping (50 staanplaatsen, rest 'huisjes') . Ruime plekken voor je tent of caravan. Na 11 uur is het echt stil op de camping. Auto vrije camping. Kleine camping winkel met elke ochtend voldoende vers brood. Let op: neem contant geld mee. Pinnen gaat traag ivm de verbindingen. In de omgeving is voldoende te doen, hou wel rekening met wat langere reistijd, camping ligt afgelegen op een berg (750m).

Al met al een echte aanrader als je wilt genieten van rust en mooi weer.

Vacanceselect

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Orlando in Chianti (Glamping) in Cavriglia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Orlando in Chianti (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Orlando in Chianti (Glamping) scoort een 7.92 uit 10 op basis van 251 reviews.