Camping Le Pianacce (Glamping)

Camping Le Pianacce (Glamping)stersterster

7.3Goed

Italië, Toscane, Castagneto Carducci

7.3Goed

• 7.7Eetgelegenheden
  • 6.7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Le Pianacce (Glamping) voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Kleinschalig kamperen op Camping Le Pianacce. Kinderen bouwen hier al snel een band op met elkaar dankzij de kleinschalige animatie. Al zien sommige campinggasten de hoogteverschillen op deze camping als een minpunt, het geeft je wel een mooie blik op het Toscaanse landschap. Binnen 10 minuten sta je met je voeten in het zand vanaf de camping.

560 reviews over Camping Le Pianacce (Glamping)

• 2019
    6Gosens03-12-2019

nooit meer

Online een stacaravan comfort select geboekt, vreselijke caravan. smerig en toe aan vervanging, zelfs aangegeven door eigen personeel op de camping.. onderdelen missen in de caravan zoals een magnetron... gaten in de vloer en koud water uit de kraan.. nooit meer... en dan voor dat geld!! schandalig.. verder mooie camping, flinke klimpartij als je hoger ligt, je loopt niet even heen en weet naar het zwembad met de kinderen... Aardig personeel, mooie omgeving

• 7Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

• 6Annemarie27-11-2019

Niet voor herhaling vatbaar

Wij huurden een sta caravan van Roan, de Excellent Lounge. Qua locatie prima, maar weinig ruimte rondom de caravan. Vrijwel direct tegen de buren aan. Let op: deze caravans staan vrijwel tegen het sanitair blok aan, onze buren hadden last van de geur. Als je van plan bent deze caravans te huren, kun je beter een andere camping zoeken want voor het bedrag wat je hiervoor neerlegt is het dit niet waard. Camping oke, niet de mooiste die we hebben gezien. Animatie is leuk maar inderdaad vrij luidruchtig wanneer je er vlak bij staat. Genoeg ligbedden bij het zwembad, er zijn alleen Nederlanders die menen vanaf 's ochtends hun handdoekje te moeten leggen om vervolgens een aantal uren niet in het zwembad te zijn. Gezinnen die 5 bedden op rij vasthielden terwijl ze nergens te bekennen waren. Badmeester is vooral met zichzelf bezig, let in ieder geval niet op de gasten in het zwembad. Pluspunten: pizza in het restaurant en de omgeving

• 5Staat v/h sanitair

• 1Ilonka23-09-2019

Bedwantsen en muizen en geen service

2weken in augustus verbleven we hier in xxl open air Spa. We zijn eerder weggegaan vanwege bedwantsen en muizen. Weinig glamping aan dus. Erg jammer want het was een leuke camping maar totaal geen service. Toen we er achter kwamen dat het geen muggenbulten waren maar bedwantsen ontdekten we ook overal muizenkeutels in de tent. Meteen bij de receptie gemeld. Er kwam een schoonmaakster de tent afnemen met een sopje ammoniak en iemand met twee muizenvallen. Daar moesten we het mee doen. Helaas konden we niet meteen weg omdat 1 kind ziek was. We zijn nog 2 dagen gebleven. Maar elke avond een dode muis in het keukenkastje is niet prettig en elke avond met je zaklamp op zoek naar bedwantsen is ook niet wat we hadden verwacht. Toen onze dochter beter was meteen naar huis. Geklaag bij de receptie leverde niets op we moesten de manager maar mailen. 5 e-mails gestuurd en via Facebook maar geen een reactie ontvangen.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 8Marry29-08-2019

Geweldige vakantie gehad.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op Le Pianacce. We zaten in een huurtent, één hoogteniveau onder het zwembad. Fijn wel, want deze terrassencamping heeft echt flinke hoogteverschillen. Voor ons geen probleem, maar zeker niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn.

Onze kinderen van 10, 8 en 5 hebben genoten van het zwembad en de waterspeeltuin. Het kan er druk zijn, maar als je 's ochtends op tijd komt, heb je nog keuze uit de stoelen. Er wordt hier niet veel aan 'handoek leggen' gedaan.

De animatie is vooral fijn voor jongere kinderen. 's Ochtends knutselen en aquagym, 's middags voetbal of waterpolo en 's avonds de mini-disco met aansluitend een show, karaoke of iets dergelijks. Bij onze tent hoorden we de muziek wel, maar vonden dit niet storend. Als je een hele stille camping wilt, dan is dit geen camping voor jou.

In het restaurant kun je goed eten met mooi uitzicht. Het winkeltje heeft een behoorlijk aanbod.

• 9Eetgelegenheden

• 7Vera15-08-2019

Prima

Fijne vakantie gehad. Hoop klimmen (camping ligt op een flinke heuvel) en animatie gaf tot laat in de avond lawaai. Niet gewend van een camping (eerder van all inclusief hotels).

Accommodatie was super (Toscana), prima met airco en prachtig uitzicht.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 9Jaap & Sylvia12-08-2019

Heerlijke vakantie gehad!

Wij zaten in een safari tent (Glenya nr. 63), deze ligt vlakbij het zwembad op een perfecte locatie. Enige nadeel kan zijn dat je achter de mini club/disco zit, dus hou rekening met rumoer en muziek tot 22:00/22:30. Wij hebben dit totaal niet als vervelend ervaren! De camping organiseert veel activiteiten voor de kinderen zoals, voetbal, waterpolo aqua gym etc. David doet dit erg leuk!

De omgeving is erg mooi en de Italianen zijn erg vriendelijk! Je kunt een heerlijk ijsje eten in Bolgheri wat tevens een leuk typisch Toscaans dorpje is. Of een boot huren bij Rent a Boat Baratti. Kortom wij hebben twee heerlijke weken gehad op Le Pianacce!

• 7Staat v/h sanitair

• 6Boudewijn11-08-2019

Harde muziek tot laat in de avond

De faciliteiten zijn goed op orde. Sanitair is schoon en netjes. We werden alleen gek van de harde muziek tot laat in de avond. Meerdere mensen hebben dit aangegeven bij de receptie, frustrerend dat hier niks aan gedaan werd.

• 6Eetgelegenheden

• 9Familyof409-08-2019

Hele fijne camping

Hele fijne camping voor gezinnen met kleinere kids. Zwembaden zijn top. Elke dag weer schoon. Leuke animatie meiden. Personeel van de camping stond altijd klaar voor je. Wij hadden een top Glamping tent, compleet in de schaduw wat je ook wel nodig had. Zat zelfs airco in de tent. De omgeving is prachtig. Erg leuke plaatsjes in de omgeving, wijnboertjes, leuke Osteria's waar je heerlijk kunt eten en fijne stranden (Baretti, Vada).

Het is wel echt een terrassencamping, dus hou rekening met een stevige klim (en dan bedoel ik echt steil). De speeltuin hebben we om die redenen niet eens bezocht. Ondanks de pittige klim elke dag, zouden we hier zeker naar terug willen!!

• 9Eetgelegenheden

• 9Astrid05-08-2019

Een aanrader!

Wij zaten in een ingerichte tent, gehuurd via touroperator. De tent was nieuw en we troffen het met veel ruimte voor de tent. De camping ligt heerlijk onder dennenbomen, dus veel schaduw. Winkeltje is goed, zwembad was voor onze kinderen van 8 en 10 geweldig! Het enige minpunt voor ons was dat de animatie soms erg luid was en af en toe wel tot half 11 door ging. Strand op 10 minuten rijden en gratis parkeren. Wij zijn vanuit Cecina met de trein naar Pisa geweest en ook dat is een aanrader. Kortom, deze camping is echt geweldig!

• 6Marie21-07-2019

Mooie camping, vies zwembad

De locatie is prachtig tegen de heuvel. Mooi verscholen onder de bomen op terrassen, het ruikt er naar naaldbomen en je hoort de krekels vrolijk tjierpen. Het restaurant is een aanrader, heerlijk eten. Het uitzicht op zee is erg mooi ‘s avonds. De campingwinkel heeft brood ‘s morgens en ook verse vleeswaren, ook top.

Leuke kinderdisco & kidsclub.

Maar de zwembaden vielen ons erg tegen. Het ziet er prachtig uit. Maar het water vonden we vies en vol chemicaliën. Toen er poep in dreef, werd dit niet verwijderd maar er werden nog meer chemicaliën toegevoegd. Heel druk in juli, te veel mensen, te weinig bedjes. Het is toch wel fijn om als gezin 1 bedje te hebben. Er is op bepaalde tijden een badmeester. De toiletten zijn vies en stinken.

Medische hulp is er niet als er iets gebeurt.

Voor- of naseizoen is het hier vast heerlijk.

Voor grotere kinderen (boven de 10 jaar) is er weinig te doen op de camping.

• 3Staat v/h sanitair

ANWB camping

46 tips over Camping Le Pianacce (Glamping)

• Coen, 22-09-2013

Eten Bolgheri. Heel gezellig, veel restaurantjes in diverse prijsklassen. Wij vonden restaurant la Taverna del Pitorre geweldig. Niet goedkoop maar wel heel lekker.

• Martine, 06-08-2013

Het stand tussen San Vincenzo en Piombino.

• WB, 04-09-2013

In de omgeving is een mijn die je kunt bezoeken in Campiglia Marittima. Was leuk voor de kids. Ook Populonia is leuk en Carducci zelf.

86 vragen over Camping Le Pianacce (Glamping)

• Nicky, 16-02-2020

Horren en plek centraal type cosy

Hebben de stacaravans van selectcamp/vacanselect horren in de ramen?? En welke nummers zijn centraal bij de speeltuin en spraypark?

• Julien2011, 14-10-2019

Comfort plek

Hallo, iemand ervaring op de comfort plekken? Hoe groot zijn ze ongeveer en welke plek kunnen we het beste kiezen (voorkeurspelling).

• Ym, 14-11-2018

Sanitair

Hoe is het Sanitair op de camping?

Camping Le Pianacce (Glamping) info

• Aantal sterrenstersterster