7,8

Kleinschalig kamperen op Camping Le Pianacce. Kinderen bouwen hier al snel een band op met elkaar dankzij de kleinschalige animatie. Al zien sommige campinggasten de hoogteverschillen op deze camping als een minpunt, het geeft je wel een mooie blik op het Toscaanse landschap. Binnen 10 minuten sta je met je voeten in het zand vanaf de camping.

We hebben een aantal aanbieders voor Le Pianacce (Glamping) voor je op een rij gezet:

466 reviews over Camping Le Pianacce (Glamping) in het Nederlands

Dick veenenberg,
11-3-2019

Goede rustige aangenaame camping met goede accommodatie,voor ieder wat wils en zeer schoon.

Gereisd met partner in juni 2018

Leuke terrassen camping

Sigrid,
3-2-2019

Super camping, leuk waterpark zwembad voor de kinderen. Mooi gelegen op een heuvel. Leuke dorpjes in de buurt. Wij hadden hier een ongelofelijk leuke tijd

Iets minder geschikt voor minder valide.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

Camping is leuk maar afhankelijk van waar je zit

Martine van Oostrom,
23-12-2018

leuke camping, met prachtig uitzicht over zee. Sanitair bij het zwembad en vooral in het restaurant was vaak erg smerig. Leuk sfeervol straatje in het 'centrum 'van de camping waar het restaurant, ijswinkel, miniclub en winkeltje te vinden is. Kijk bij het boeken goed welke plek. Wij hadden een safaritent echt helemaal bovenaan de camping en dat is niet echt aan te raden met twee kleine kinderen. De plek zelf was klein en onveilig voor kleine kinderen, zij konden onder het hek door naar beneden vallen en er was weinig speelruimte of mogelijkheden om met andere kinderen te spelen omdat de weg zo steil naar beneden loopt. Safaritent zelf is wel heel luxe en fijn!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

ANWB camping

Top camping voor gezinnen met jonge kinderen

Gerdie Dunnink,
11-11-2018

Super leuke kind vriendelijke camping! Voor al het zwembad is ideaal voor kleine kinderen! Alles is netjes en bediening is vriendelijk en snel! Gewoon een top camping! 1 dingetje... het is een terrascamping🙈 goed voor de kuitjes dus!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Camping is absoluut aan te bevelen

Fam. Meijer,
28-8-2018

Zeer mooie camping en rustig gelegen tegen een berg. Wij zaten in een tent van een touroperator en zijn zeer tevreden. Met 2 kleine kinderen (4 en 6) een heerlijke tijd gehad. Zwembad was super voor de kinderen en ook het speeltuintje en animatie, heerlijke pizza's af te halen, heerlijke cappucino en supermarkten dichtbij. Camping is stijl, maar dit hoort ook bij het Italiaanse landschap (daarvoor gaan wij op vakantie). Al met al een geslaagde vakantie !

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Mooie camping, prachtige gelegen op een heuvel met uitzicht op de zee. Mooi zwembad, vooral voor kleine kinderen geweldig. Leuk dorp is via het wandelpad te bereiken. Vanaf de camping kan je heerlijk hardlopen op een weg tussen de olijfbomen door. Voor oudere kinderen (vanaf 10 jaar ongeveer) is er niet veel te doen met leeftijdsgenoten. Voetbalveld en tafeltennistafels liggen buiten de camping poort waardoor er niet een ontmoetingsplek is voor deze leeftijd. Animatie is alleen gericht op kleine kinderen.

Gereisd met oudere kinderen in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Met eigen kampeermiddel valt het tegen.

Judith,
19-8-2018

Le pianacce is een leuke, middel grote, terrassen camping. Met veel groen en dus schaduw , leuk zwembad en goed restaurant. De prijs kwaliteit verhouding klopt alleen niet. Ze hebben een gelikte website en een prachtige folder maar die verwachting zie je niet terug op de camping. Het was passen en meten om de vouwwagen met twee tentjes op een comfortplek te krijgen. De greep van de bij gehuurde koelkast was kapot. We stonden in de buurt van het toilet gebouw. Overdag en vaak ook 's nachts is het heel gehorig omdat het gebouw een open constructie heeft. Vrij vaak staan er auto's met draaiende motoren te wachten totdat kindlief een plasje heeft gedaan. De dampen trekken dwars door het tentdoek heen. Het toilet gebouw is gedateerd. Wc brillen zitten los, spoelknoppen doen het niet. De douches en afwasplaats zijn niet veel beter. Voor €40 p. Nacht zou het een prima camping zijn. Als je €75 per nacht rekend is het gewoon slecht.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

We waren door de vorige reviews uitgegaan van een behoorlijk stijle terrassencamping, maar het viel ons alsnog tegen (We hadden de bovenste stacaravan, nr 52). Hierdoor hadden we wel een super uitzicht! De stacaravan was niet erg groot, maar goed je leeft toch buiten. Gezien onze ervaring (in vergelijking met andere campings), vonden wij het de huurprijs niet echt waard. We hebben veel last gehad van muggen en steekvliegen. De supermarkt op de camping is (zoals vaak op campings) erg duur en het personeel niet echt vriendelijk. En we hadden regelmatig het gevoel dat 's ochtends het brood van de vorige dag nog werd verkocht. De rest van het personeel was wel erg vriendelijk en behulpzaam. Het zwembad was prima. De camping beschikt over een mooi voetbalveld. Omgeving was mooi, maar mooie plaatsen zoals Florence en Siena wel ver rijden. Al met al een mooie camping, maar wij zouden hier niet gauw weer naar toe gaan.

1 malig voor ons. Huren lijkt betere optie

Rikkienl,
17-8-2018

Wij waren met een vouwwagen op de camping. Om op je plek te komen heb je wel enige ervaring nodig. Eenmaal op plek sta je prima. Wij stonden vlak bij het toilet gebouw. Door de open dak constructie is alles wat binnen gebeurd helaas goed te volgen. Daarnaast is de straat ervoor langs de hoofdroute en staan er vaak auto's stil voor een plaspauze.. Rust is dan vaak ver te zoeken... Al met al kent het park op veel plekken wat achterstallig onderhoud en vinden wij de prijs/kwaliteit zeer matig. Ondanks late periode in het hoog seizoen nog steeds wel druk in het zwembad. Overigens is het voor de kleintjes een prima zwembad door het kindergedeelte! Campingwinkel werd weinig gebruikt door de belachelijke prijzen. Supermarkt in de buurt? Prik je tijd goed want het is daar vaak ontzettend druk tot nauwelijks te doen. (conad). Bosrijke camping en daardoor veel schaduw aanwezig wat wij prettig vonden. Al met al een magere voldoende. Kan beter.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Fantastische camping voor jonge gezinnen

Adrie,
15-8-2018

Mooie, rustige, groene en verzorgde camping. Bij aankomst werden we persoonlijk gebracht naar onze accommodatie. Top! Wij zaten in een safaritent op het hoogste puntje. Prachtig uitzicht en alle rust, maar ook wat geïsoleerd. De reuring van de camping krijg je dan niet echt mee. We hebben eerder op terrassencamping gezeten, maar dit was echt steil en een flinke klim. De tweede week begon het wel wat te wennen aan de kuiten;-) Het zwembad is schoon en over algemeen een ligbedje te vinden, soms was het even wachten en goed kijken wanneer er een bedje vrijkwam. Het landschap in Toscane is prachtig! Je kunt er goed fietsen ( heuvelachtig ) en hardlopen vanaf camping. Mooie historische stadjes bezichtigen. Voor tieners en jongeren vonden wij deze camping niet geschikt, geen jongeren aanwezig om gezellig mee te chillen. Voor gezinnen met kleine kinderen is deze camping zeker aan te bevelen!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Overige servicesWasserette

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Pianacce (Glamping) in Castagneto Carducci, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Pianacce (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.