Camping Le Pianacce (Glamping)

Camping Le Pianacce (Glamping)
8,1

We hebben een aantal aanbieders voor Le Pianacce (Glamping) voor je op een rij gezet:

453 reviews over Camping Le Pianacce (Glamping) in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Een aanrader!

René
10-7-2018

Mooi tegen heuvel gelegen camping met veel schaduw door bomen.

Typisch een terassen camping. Wij huurden een stacaravan op een plek met voldoende privacy.

Leuk zwembad en restaurant. Strand met de auto goed te bereiken. Parkeren zal in het hoogseizoen wel een probleem zijn.

Heerlijke vakantie

jessica lindeman
29-6-2018

Heerlijke vakantie gehad in de Hybride lodge, echt een aanrader. Wij hadden een goede plek bij het zwembad en winkel. Zwembad schoon en zalig voor de kleine kids (1 en 3 jaar) vaak afgehaald heerlijke pizza's en binnen 5 min klaar. Weinig speelruimte voor kids rondom het huisje maar maakte voor ons niet veel uit. Er was een leuke speeltuin. ieder avond mini disco vond onze zoon geweldig. Witte stand bij vada was heerlijk, 30 min rijden. Kleine dorpjes in de buurt waar je makkelijk heen kunt met kleine kids.

mooie en goed onderhouden camping

ww
22-6-2018

Mooie beplante camping. Eerder kleine plaatsen en soms moeilijk te bereiken door smalle doorgang. Auto kan hierdoor niet steeds op de standplaats zelf worden gezet. Goed restaurant. Wel eerder langere afstand tot strand. prijs is voorjaar is goed maar in hoogseizoen overdreven duur naar mijn mening.

Heerlijk verblijf gehad

Lin
16-5-2018

Ik vond het een mooie camping, in de natuur en met mooi uitzicht. De verschillende zwembaden waren schoon en gevarieerd aanbod.Restaurant ook 3x lekker gegeten en gastvrij. Supermarkt is prima, douche en wc's altijd schoon.Nadeel wel dat het shuttlebusje naar strand& station in het laagseizoen niet rijdt. Auto is dus echt noodzakelijk.

Super camping, echt een aanrader!

Ismael
15-5-2018

Geweldige camping, op een mooie locatie. Uitstekende voorzieningen, vooral voor kinderen uitermate geschikt. Wij hebben een touroperator tent geboekt met Annie en Tonnie als beheerders. Buitengewoon goede service van hen, zeer vriendelijke innemende mensen. Kortom, absoluut een succes. Vooral de kleine heeft genoten door de zwembaden die eerder een pretpark gevoel geven dan een camping ervaring. Aanrader!

leuke kindvriendelijke camping!

Fay
27-4-2018

De camping was heel leuk voor kleine kinderen. Genoeg te beleven, leuk zwembad, animatie. Dichtbij het strand voor wat afwisseling.

Enige nadeel is terrassen camping dus als je een stacaravan hebt is het een klim naar boven en naar beneden.

Relaxte Camping

Maarten Thijssen & Karen van Dinteren
19-11-2017

We zijn een gezin met drie kinderen (7, 5 en 1 jaar). We hebben daar een lodgetent gehuurd met prachtig uitzicht op het plaatsje Castagneto Carducci. Er heerst een ontspannen sfeer op de camping, niet massaal, maar ook niet klein.

Veranda is wat krap, binnen is meer ruimte. Zwembad is ideaal voor kleine kinderen, onze jongste dochter heeft zich helemaal kunnen uitleven in het peuterbad wat nieuw is. Restaurant heeft een prachtig uitzicht op zee, eten is er prima. Wel jammer van de wespen. Het is een terrassencamping, het kan zijn dat je moet klimmen! Wij zaten qua hoogte halverwege en dat was goed te doen (ook voor de kinderen).

In de omgeving genoeg toerisme en badplaatsen. Stranden in directe omgeving zijn niet geschikt voor heel jonge kinderen, omdat het wat stijl afloopt. Vada is dan een goed alternatief. Daarnaast ook kleine knusse middeleeuwse plaatsjes.

Voor de wat grotere en bekendere plaatsen (Pisa, Luca, San Gimigiano, Sienna) zit je al gauw een uur in de auto.

Aanrader deze camping

Henk
6-10-2017

Leuke verzorgde terassen camping.

Wij zijn hier eind augustus/begin september geweest.

Wij hadden een safaritent op plek 32 waar je leuk van je af kijkt. Camping is erg steil maar wij vonden het tot onze plekken geen probleem. Kan me voorstellen als je nog veel hoger zit (dan heb je wel mooier uitzicht en soms zeezicht) dat we het misschien pittig zouden vinden, maar naar onze tent geen probleem. Plek 33 + 34 zitten er achter met meer privacy maar dan kijk je wel direct tegen de bosjes aan. Receptie erg vriendelijk. Wij vonden de animatie leuk voor onze kids van 4 jaar oud (kinderdisco was elke avond feest). Zwembad is leuk met mooi spraypark, maar geen weide om aan te liggen, waardoor je wel afhankelijk bent van de bedjes. Helaas staan er om 9:45 al mensen in de rij die "handdoekjes gaan leggen", erg jammer dit. Daardoor hadden wij 's middags vaak geen bedje terwijl er wel heel wat leeg waren. Erg jammer dat de camping hier niets aan doet! Zet er minimaal een bord neer dat het verboden is dan kun je mensen daarop aanspreken. Ik vraag me ook af of het zwembad niet te klein is midden in het hoog seizoen. Op loopafstand is via een steil bergpad het leuke stadje Castagnetto Carducci te bereiken, erg leuk oud idylisch plaatsje met veel leuke terrasjes, smalle straatjes en restaurantjes! Het looppad hierheen hebben wij ook met onze 2 kinderen van 4 jaar oud gedaan wat opzich prima ging, maar niet met slippers en neem een zaklamp mee. Helaas was na een flinke regenstorm het pad wel flink omgeploegd en was het niet zo goed meer te doen. Het strand was ook super, wij hebben een paar stranden aangedaan en de mooiste en rustigste strand vonden wij via een tip van Zoover. Het is wel afgelegen, weinig voorzieningen maar wel lekker rustig en schoon. Dit is het strand langs de kustweg vanaf San Vincenzo naar Piombino in het Parco Rimigliano. Als je San Vincenzo uit rijdt rijdt je op een gegeven moment langs een bos aan je rechterhand. Hier je auto parkeren en via een korte wandeling via het bos kom je bij het strand. Wij gingen altijd naar strand "nummer 1" dit is het eerste strand na Dog Beach (waar de eerste betaalde parkeerplaatsen beginnen), als je vroeg gaat kun je nog net gratis parkeren hier langs de weg (buiten de blauwe vakken). Wij zijn al 2x in Toscane geweest maar we vonden de omgeving hier toch wel het mooist, echt typisch Toscaans. Veel leuke kleine stadjes die je kunt bezoeken en veel glooiende heuvels vol met wijngaard en olijfbomen. Ook mooi is de 4 km lange cipressenlaan (Viale dei Cipressi) die Castagneto Carducci met Bolgheri (leuk plaatsje) verbindt. Campiglia Marittima is ook een leuk stadje. De weekmarkt in Cecina is ook een aanrader (wel bijna alleen maar non-food), schijnt een van de grootste markten te zijn in de omgeving. Ook leuk om Volterra te bezoeken, de route er heen is ook erg mooi (rij binnendoor via Bolgheri). Wij houden ervan om op vakantie lekker uit eten te gaan met het hele gezin en vonden de restaurantjes Enoteca castagnetana, Vecchio Forno en Trattoria Guido 1935 in Castagnetto C. erg leuk en lekker met betaalbare culinaire gerechten en goede service. Ook restaurant Osteria Caccia Al Piano is aanrader, deze ligt langs de provinciale weg naar Bolgheri, hier eet je culinaire tussen de olijfbomen, mooie locatie unieke ervaring. Wij zijn ook bij 2 restaurantjes in Castagenetto wezen eten waar je uitzicht over zee had maar dat was meteen een stuk minder qua eten en de bediening slecht. Voor lekker eten moet je dus voor geen uitzicht op zee kiezen want dat restaurant loopt toch wel vol en daardoor doen ze minder hun best voor je en mindere kwaliteit eten. Verder is het ook leuk harlopen rondom de camping, je kunt flink klimmen naar Castagnetto of door de wijngaarden lopen beneden aan de berg. Ook gaat er een busje naar het strand van de camping elk uur geloof ik en je kunt fietsen (gewoon+electrisch) huren op de camping. In Donoratico (10 minuten rijden ofzo) zijn 2 grote supermarkten. Overal in de omgev

Zeer onvriendelijk geholpen

Gerda
30-8-2017

Mederwerkers receptie hebben ons totaal niet geholpen en waren ook heel onvriendelijk.Wehadden een stacaravan geboekt bij touroperator en er werd gewoon aangegeven dat dat de reden was. Touroperator gaf aan dat de camping zelf de indeling van stacaravans regelt en dat daar geen afspraken over zijn. Medewerkers camping bijna boos op ons en zeker niet behulpzaam. Stacaravan was dus van de camping zelf, zeer verouderd en veel schimmel aanwezig. Lekkende airco, deur toilet/douche wou niet dicht, er ontbraken allerlei zaken: glazen, bestek, borden, koekepan, rek voor het bed van de hoogslaper. Warm water hadden we ook de eerste paar dagen niet.

Fraaie camping

loomen
19-8-2017

Heerlijke camping met veel schaduw. Het zwembad was gaaf en het gezeur over ligbedden wat overdreven. Beetje geduld en je hebt een ligbed. Het sanitairbebouw was zo goed als nieuw en onderaan was het inderdaad wat minder maar ook oke.

In de buurt veel te zien. Mooie stranden en mooie dorpjes en ook de wandeling naar boven is een aanrader.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Pianacce (Glamping) in Castagneto Carducci, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Pianacce (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Pianacce (Glamping) scoort een 8.14 uit 10 op basis van 535 reviews.