Camping Ville degli Ulivistersterster

8.6Fantastisch

Italië, Toscane, Campo nell'Elba (op Elba)

8.6Fantastisch

• 7.8Eetgelegenheden
  • 8.4Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Ville degli Ulivi voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

Campsite Ville Degli Ulivi is een leuke gezinscamping. Je vindt hier een mooi zwembad, leuke animatie, een campingwinkel, een speeltuin en een restaurant. Er kan geluidsoverlast op de camping zijn van muziek. De camping is dichtbij het strand gelegen. Wat leuk is om te doen is duiken via duikschool Sub Now. Ook kan er een bootje gehuurd worden.

68 reviews over Camping Ville degli Ulivi

• 2019
    9Astrid01-08-2019

Supercamping

Een rustige familie camping. Erg dicht bij het strand, mooi zwembad waar apart voor betaald moet worden 4 euro per dag, en erg veel schaduw. Geen auto’s op de camping die staan op de parkeerplaats.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Sandra18-07-2019

Mooie camping

Momenteel verblijven wij hier en ik moet zeggen dat de eerste indruk zeer goed is. Mooie mix van nationaliteiten, schone camping en dicht bij een zandstrand. Zwembad is ook mooi (verdeeld over 2 etages en de glijbaan is een hit) peuterbadje is vrij diep en de kleintjes kunnen ook zo het grote bad in, had misschien iets meer afgeschermd kunnen worden. Er moet voor het zwembad betaald worden (kinderen gratis) maar daarentegen is het nu in het hoogseizoen niet eens heel erg druk! Wij staan in het oranje gedeelte wat dichtbij het strand is en dat is ruim en stil. Bij het zwembad en het centrale plein heb je idd zoals in eerdere reviews meer geluidsoverlast. Plekken hebben veel schaduw. Camping is autoluw

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Wanda05-05-2019

Top tijd!

Super camping, niet al te groot met leuk zwembad en alles netjes onderhouden. Zwembad was al open eind april/begin mei en was geheel gratis in het voorseizoen. Vriendelijke mensen. Gratis fietsen te leen zodat je gemakkelijk even naar t dorpje kon fietsen (2km) voor een ijsje of boodschapje. Touroperator beheerder (Phil) was erg aardig en behulpzaam. Wij zaten in een grote safaritent. Super leuk en gezellig! Wel s nachts nog wat koud rond deze tijd. Nu al wat last van muggen dus in de zomer denk ik zeker! Wij hebben genoten!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 2018
    8Henk Hollemans18-09-2018

Leuk om Elba een keer gezien te hebben.

Reistijd oversteek naar Elba kan flink oplopen.

Gereisd met partner in september 2018

• 9Ine01-09-2018

Ideale gezinscamping maar niet als je rust zoekt

De camping is mooi, grote plaatsen en sanitair super schoon. Savonds van 21.00 -23.00 uur zaten wij in de caravan vanwege t lawaai. Kei harde muziek camping en kei harde muziek dichtbij sportveld. Wij stonden daar precies tussen in. 2 verschillende kei harde muziekstijlen tegelijkertijd. Wat n ellende. T is zomer en wij zitten savonds binnen. Dit terwijl in recensie stond dat deze camping zo rustig was. Maar eerlijk is eerlijk voor gezin met kinderen is dit werkelijk n top camping. Wij zochten rust en dat is niet gelukt. Overigens om 23.00 uur is t muisstil! Dat dan weer wel.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Carolien30-08-2018

Eén keer Elba, altijd Elba

Een top camping, voor kleine kinderen. Het eiland is het mooiste eiland dat ik ken

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juni 2018

• 8Goos02-08-2018

Prima camping met forse rekening

Gezellig camping met prachtig zwembad, goede service en goed restaurant. Loopafstand van het strand. Gratis gebruik van een fiets. Onze kinderen van 8 en 10 vonden de animatie leuk. Sanitair is waarschijnlijk verbouwd vorig jaar, want zag er prima uit. Het is wel van belang om te kijken waar je staat. Zoals op de meeste Italiaanse campings kleine plekken met weinig privacy. Achterop de camping grotere plaatsen maar ook weinig privacy. Minpunten vormt het geluidsoverlast van een naburig hotel/camping met elke avond muziek tot 23:30. En de prijs is toch echt te fors. Omdat er voor veel 'normale zaken' zoals zwembad en internet bijbetaald wordt, kom je bij normaal gebruik al snel op EUR80-EUR85 per dag (met vouwwagen en 4 personen).

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9S.02-08-2018

Mooie camping waar alles klopt

Ville degli Ullivi is een mooie autoluwe camping, vlak aan zee. De camping is geschikt voor tieners en kleine kinderen. Leuk animatieteam. Een gemixte samenstelling van nationaliteiten. Ook veel Italianen, maar ook genoeg Nederlanders voor de kinderen om vrienden te maken. Wij zaten met kleine kinderen op een plek naast het centrale plein. Overdag is dit super handig, 's avonds konden de kinderen niet voor 23.00 uur slapen. Volgende keer zouden we een plek verder naar achteren vragen.

Je moet betalen voor het zwembad. 8dgn = €25,00. Er zijn zelfs in de drukke periode bedjes genoeg.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Marieke12-05-2018

Fijne camping op een prachtig eiland!

Wij zijn in de meivakantie 2 weken op dit prachtige eiland geweest. Wij zaten in een mobil home van touroperator. Prima geregeld. De camping heeft alle faciliteiten die wij nodig hadden: een campingwinkel, restaurant, speeltuin, zwembad en aan zee. Het strand is prachtig! Ook de vele andere stranden zijn de moeite van het bezoeken waard. Wij hadden een beetje pech met het weer, maar ondanks dat hebben we ons prima vermaakt. Het voordeel van het voorseizoen is dat het nergens druk is, je makkelijk kan parkeren en het nog niet snikheet is. Ook is het dan makkelijker je kinderen in de gaten te houden, ipv op een overvol strand of in een overvol zwembad. Toen wij er waren, werd het achterste sanitairgedeelte vernieuwd.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• Oude reviews

8Anoniem11-08-2017

Fantastische camping op een schitterend eiland!

Prachtige camping aan de zee en op loopafstand van het plaatsje. Prachtig zwembad, waar wel apart betaald voor moet worden 😳! Daar zit ook de welness bij. Erg vriendelijk personeel!! Mooie staanplaatsen! Wij komen hier al jaren en genieten enorm. Er is echter ook een minpunt! Er zijn 2 sanitair gebouwen, waarvan er één echt hard aan vervanging toe is!!

• 4Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

7 tips over Camping Ville degli Ulivi

• morena, 19-07-2012

Je hoeft de bootticket niet persee online te reserveren, kan ook ter plekke er gaan boten om het half uur. In het hoogseizoen kun je wel beter een retourticket kopen. Wij hadden de terugweg alleen meteen plaats op de Moby, Toremar was de eerste 3 uur vol. Retourticket 4 pers. (1 kind onder de 11 jaar) en een auto kost ongeveer 200 euro in juli met Toremar. Marina di Campo is op loopafstand ( 15 min. lopen) van de camping Ville degli Ulivi en is wel gezellig. Minimaal 1 jaar van te voren boeken!

• Thijs Leeman, 21-10-2013

Als je naar een ander strand met auto wil vanuit deze camping, vertrek vroeg anders kan je niet parkeren

• peter tuinhof, 26-10-2013

koop een gids met alle baaien en stranden op Elba. Wanneer je het treft, zoals wij, kom je op de mooiste en rustigste strandjes.

Wat wij erg leuke vonden was het huren van een consoleboot (40pk zonder vaarbewijs mag in Italie) en daarmee het eiland rond varen

13 vragen over Camping Ville degli Ulivi

• Natalie, 06-05-2018

Sanitairgebouw

Weet iemand of het sanitairgebouw inmiddels is gerenoveerd? Ik zie in de reviews dat hier regelmatig opmerkingen over gemaakt worden.

Goos Eikelboom, 02-08-2018

Er zijn meerdere sanitair gebouwen, maar die gebouwen die ik heb gezien en gebruikt waren prima en zagen er redelijk nieuw uit.

• Kathelijn Plasmeijer, 23-12-2017

zwembad

Gaat het zwembad nu wel of niet dicht tussen 14:00 - 16:00 ?

En is de badmuts nog steeds verplicht?

Is het druk rondom het zwembad? of altijd nog wel een ligbedje te krijgen?

• Goos Eikelboom, 17-12-2017

goede kampeerplek

Ik heb de plattegrond van de camping bekeken. Wordt er niet veel wijzer van. We zoeken een ruimte plek met enige privacy. Niet te dicht bij het zwembad en animatie. Welke plekken zijn het meest geschikt?

Camping Ville degli Ulivi info

• Aantal sterrenstersterster