Camping Le Capanne (Glamping)stersterster

Italië, Toscane, Bibbona / Marina di Bibbona

7.5Goed

• 7.9Eetgelegenheden
  • 7.4Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Le Capanne (Glamping) voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Jacuzzi
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Le Capanne in Toscane met schaduwrijke plaatsen is populair bij Nederlandse gezinnen met kinderen tot en met 12 jaar. De kids maken hier heel snel vriendjes. Ook het zwembad is op hen gericht waardoor ze heerlijk hun gang kunnen gaan. Of pak de de shuttle bus naar de Toscaanse kust. Dit is heel de dag door mogelijk.

920 reviews over Camping Le Capanne (Glamping)

• 8Nicole Franssen02-02-2020

Leuke camping voor kleinere kids

Wij zaten in een stacaravan die zeer verouderd was. De camping zelf was mooi. Animatie was super. Grote binnenspeel ruimte, luchtkussen, restaurant heerlijk eten en niet duur. Zwembad was ook erg leuk. We hebben niets gemerkt van ruwe vloeren. De kids (2, 4 en 5 jaar) hebben zich super geammuseerd. Strand is 10 minuten rijden of iets verder ligt with beach.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2019
    6J13-11-2019

Omgeving prachtig, camping viel tegen

Zeer grote plek (xl)met koelkast.
    Campingterrein netjes onderhouden. Sanitair niet van deze tijd. Klein en niet schoon. De zwembadbodem is te ruw. Kinderen Halen de voeten open. Voor de kinderen is er genoeg te doen. Leuke Minidisco. Animatieteam is enthousiast. Onze plek lag centraal en daardoor op een rumoeriger deel van de camping. Zijn gewezen op de halte van de bus. Hier hadden wij geen last van. Echter had men verzuimd te melden dat onze plaats direct naast de WiFi hangplek lag. 2300 uur stil is het beleid maar gebeurd niet. Tot diep in de nacht herrie. Dat heeft onze vakantie behoorlijk verpest. Probleem is bekend bij medewerkers maar er wordt nauwelijks opgetreden. Als oplossing werd, na enige tijd, aangedragen dat wij onze spullen wel mochten verplaatsen naar een andere plek op de camping. Hier hebben wij gelet op onze kampeeruitrusting voor bedankt. De omgeving is prachtig. Leuke dorpjes en lekkere stranden.

• 5Staat v/h sanitair

• 8DF17-09-2019

Leuk!!

Leuke camping! Fijn zwembad en leuke mini disco. 1e week sept. werd het al wat rustiger in het hoogseizoen zwembad waarschijnlijk druk, maar waar is dat niet. Er zouden iets wat meer schaduwplaatsen mogen zijn bij het zwembad. Gezellig pleintje met ijsco tentje en terras waar elke avond iets georganiseerd werd. Boek een mobile home rechtstreeks bij de camping en zorg ervoor dat je achteraan de camping op het pleintje zit. Veel groen en hele ruime plaatsen. Ons zoontje van 3 had zo wat vriendjes. Prima (afhaal) restaurant en bakker op de camping. Leuke plaatsjes in de omgeving zoals Pisa, Volterra, Livorno. Wij hebben een hele mooie en zonnige vakantie gehad!

• 5Arjan09-09-2019

Slechte hygiëne en lawaai van snelweg en spoor!

Vergeet alle reviews van voor 2019! Mensen die al meerdere jaren naar Le Capanne komen, vertelden ons dat het achteruit is gegaan en dat verbaasd ons niet.

• De vloer van het zwembad is veel te ruw, de kinderen hebben de tenen lelijk geschaafd.
    • De douches zijn A) veel te klein B) erg vies C) kleine waterstraal D) te weinig en daardoor wachtrijen.
    • Na een forse regenbui duurt het erg lang voor de straatjes worden opgeruimd.
    • Geen toilet bij het zwembad, het laat zich raden wat dit met zich mee kan brengen.

Eerste keer Toscane voor ons en zeker niet de laatste, alleen nooit meer op Le Capanne.... los van de bovenstaande opmerkingen vonden wij het jammer dat je voor de stads uitjes veelal dezelfde weg het binnenland in rijdt.

Laatste opmerking; Wij herkennen de reviews echt niet die aangeven dat het sanitair voor elkaar is!

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Christy06-09-2019

Heerlijke camping!

We hebben hier 2 weken enorm genoten. Ik herken ook absoluut de negatieve geluiden niet. Nu zaten wij in een stacaravan van de touroperator (Die wellicht wel een opknapbeurt kon gebruiken) en hadden we geen last van muizen zoals ik lees in de verhalen overde tenten. Onze ervaring met de campingmedewerkers is goed, altijd vriendelijk en behulpzaam, camping was heel netjes en schoon, zwembad was idd einde dag wat vol maar ja, het is maar net waar je last van hebt. Ze mogen idd wel wat aan de bodem van het zwembad doen, lijkt nu alsof er grind in ligt. Het restaurant is prima (wel reserveren), de minigolf ontzettend leuk en ook de bar en het pleintje met de fontein (waar je heerlijk ijs kan halen) is heel gezellig! Kinderen worden ook leuk vermaakt! Omgeving is prachtig, dus ga er lekker op uit met de auto. Hou bij het strand rekening met drukte met parkeren en in Marina di Bibbona met grind in de zee. Shuttle bus van camping is handig!

• 9Staat v/h sanitair

• 8MB05-09-2019

prachtige uitvalsbasis in nog mooier gebied!

boek een van de tombolo tenten die op de camping staan. prachtige ligging midden op de camping en super fijne accomodatie! camping is ideaal voor kinderen met jonge gezinnen, vrij kleinschalig, overzichtelijk en gemoedelijke sfeer! pleintje met restaurant en miniclub is fijn en wordt met regelmaat wat georganiseerd. zachte bodem in het peuterbad aanwezig, grotere zwembad is ook prima en heeft een fijne ligweide. en dan de omgeving! super fijne tijd gehad samen!

• 6Staat v/h sanitair

• 5Familie29-08-2019

Nooit meer

Tent geboekt via touroperator. Was eenmalig.

De camping is gedateerd. We hadden de camping geboekt mede door het zwembad. De zachte bodem van het zwembad hadden ze eruit getrokken. Er lag nu een keiharde grijze betonnen cement vloer in het zwembad. Hetzelfde geldt voor de douche koppen. Draai er even een paar fatsoenlijke douche koppen op als het seizoen gaat beginnen. Ook liet de receptie mij bij aankomst even 16 euro betalen voor WiFi terwijl de code overal stond opgeschreven.

De tenten van touroperator zijn werkelijk vreselijk. Ze stinken naar muizen verdelgingsmiddel en dat bleek ook achteraf want er zaten daadwerkelijk muizen in de tent. De tenten staan strak tegen elkaar aan zonder afscheiding. Je zit dus letterlijk bij je buren op schoot. En dan dat kinderachtige gezeik met een borg van 100 euro. Onmogelijk om schade aan die tent te maken maar je moet wel tijdens je vakantie afspraken maken om je geld terug te krijgen. Laatste keer dus.

• 5Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

• 5L19-08-2019

Goed verzorgd.. maar te druk en veel geluid

Grote camping en alles is goed verzorgd. Ruime kampeerplekken. Echter.. niet ons ding. Vonden het te druk. Einde vd middag zwembad overvol. Camping bijna alleen maar Nederlanders en heeeeel veel kinderen, die voor 23.30 nog niet stil zijn. Ook de 3 jarigen liepen nog rond en huilen uiteraard van vermoeidheid. Kinderdisco iedere avond tot laat en galmt over de hele camping met iedere avond zelfde nummers. Na een week echt genoeg van. Er zijn krekels. Uiteraard hoort dit bij het land. Maar het verschilt per camping. Mocht dit in je beslissing meetellen .. ze zijn er ;-) De camping ligt aan een doorgaande weg en is goed te horen, dus ook s nachts. Al met al. Camping zelf echt netjes en alles is goed geregeld.. maar te massaal en voor mijn gevoel moest ik bijna bijkomen na 1 week hier te hebben gestaan. Voor ons geen 2e keer en zoeken weer een kleinschalige camping op de volgende keer.

• 7Staat v/h sanitair

• 8Mar18-08-2019

Super fijne camping

Drie weken verbleven op deze heerlijke camping! Prachtige ruime kampeerplekken, met schaduw. Super schoon sanitair en nooit hoeven wachten. Wel meer geschikt voor gezinnen met jonge kinderen dan voor pubers. Echt een aanrader en mooie uitvalsbasis voor al het moois dat Toscane te bieden heeft!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 6Brit18-08-2019

Muizen

• mooie camping voor gezinnen met kleine kinderen. Wij verbleven in een stacaravan giglio paradise. Mooie caravans met veel ruimte daar omheen. Leuk kindvriendelijk zwembad en goede faciliteiten.

• wij kwamen er al snel achter dat er een muis in de caravan zat. Na dit gemeld te hebben, zijn er muizenvallen geplaatst. Al snel was de muis gevangen, echter na een aantal nachten slecht te hebben geslapen door veel geluid op, onder en ?in? De caravan bleek waarom: de muizen knaagden onder aan de caravan. Het leek alsof ze dit deden vanuit een kruipruimte. Ze liepen over het dak. Het leek elke nacht erger te worden. Uiteindelijk zijn we door gebrek aan slaap en omdat we het een enorm vies idee vonden 3 dagen eerder naar huis gegaan. Bij vertrek nogmaals vermelding hiervan gemaakt bij de receptie. Echter nooit meer iets van de camping hierover vernomen. Al met al was dit echt een domper op de gehele vakantie.

Selectcamp

81 tips over Camping Le Capanne (Glamping)

• Stephan Looijengoed, 11-06-2019

voor echt de beste pizza moet je bij restaurant Disapore zijn. Het is in Cecina, bij een tennisbaan. Ja je leest het goed een sportcomplex. Je rijd er zo voorbij midden in de stad. je betaald voor de duurste pizza 14 euro.De rest is goedkoper. Maar ze zijn het dubbel en dwars waard. google maps zet je voor de deur af parkeer gelegenheid genoeg en gratis. van tevoren reserveren is aan te raden. op tripadvisor laten ze veel zien over de bijzondere pizza's.

• M, 29-06-2014

Neem zelf je kaasschaaf mee! Die zijn niet aanwezig in de caravans!

• M, 29-06-2014

Goede tip om te overnachten in Zwitserland: op ca. 850 km in Meien (Wassen): appartement Furlaui. Prachtige ligging, particulier appartement wat echt enorm groot is. Vooral ideaal met kleine kinderen. Je kunt er zelf even wat koken, kinderen kunnen er rondrennen na een lange autorit en er zijn twee grote slaapkamers en een immense woonkamer. Ligging is bijna direct aan de snelweg. Even tien minuten de bergen in. Twintig km voor de Gotthard. Geweldige plek voor een schappelijke plek.

403 vragen over Camping Le Capanne (Glamping)

• Lon, 30-07-2019

Mobile home suite spa

We hebben een mobile home suite spa gehuurd. Hier zijn weinig of geen foto's van te vinden. Heeft iemand foto's van deze accommodatie?

Martine , 09-08-2019

Geen foto maar neem maar aan dat ze prachtig zijn. Ligging is geweldig en ze zien er jaloerdmakend uit!

• JK, 09-07-2019

Fietsjes mee ?

Heeft het zin om de fietsjes van onze kinderen mee te nemen zodat ze over de camping kunnen fietsen ? Kids zijn 5 en 7.. Of stepjes?

M, 17-07-2019

Ja dat kan zeker. Zie je wel meer.

• J, 04-05-2019

Hardlopen

Kan je hardlopen rond en om de camping?

mirko, 22-07-2019

jazeker, ik loop altijd naar de kust, maar ook landinwaarts goede paden

Camping Le Capanne (Glamping) info

• Aantal sterrenstersterster
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Jacuzzi
  • WaterparkAanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenSpeelruimte, Speeltuin, Waterpark

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa