Tijdelijk €25 aanbetaling

Le Capanne (Glamping)

We hebben de beste aanbieders voor Camping Le Capanne (Glamping) voor je op een rij gezet:

7.5GoedScore uit 931 reviews
+114

7.5GoedScore uit 931 reviews
  • 8Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Le Capanne is een gemoedelijke familiecamping aan de westkust van Toscane. De camping is gelegen in de glooiende heuvels van Bibbona en er liggen tal van bruisende steden binnen handbereik. De camping wordt vooral bezocht door Nederlandse vakantiegangers en met name jonge gezinnen. Kinderen maken hier snel vakantievriendjes en amuseren zich in de speeltuin en het kindvriendelijke zwembad. Wil je meer weten over de faciliteiten van Le Capanne? Lees dan met ons mee.

Le Capanne (glamping) is een middelgrote camping die vooral gericht is op jonge gezinnen. Je vindt hier dan ook veel faciliteiten afgestemd op kinderen. Op de camping vind je bijvoorbeeld een grote speeltuin en een minigolfbaan. Ook kunnen de kinderen meedoen met de kidsclub die een gevarieerd animatieprogramma aanbiedt met leuke spelletjes. ’s Avonds kunnen de kleintjes zich uitleven tijdens de minidisco.Zelfs bij de aanleg van het zwembad is aan de kinderen gedacht. Het zwembad is voorzien van een zachte bodem en ook de randen zijn afgerond en zacht. Het zwembad is niet erg diep zodat ook kleinere kinderen makkelijk kunnen staan. Zonnebaden doe je op de aangrenzende ligweide waar vandaan je makkelijk een oogje kunt houden op de kids. Een aantal vakantiegangers vinden het zwembad wat aan de kleine kant, maar wel ideaal voor jonge kinderen.Le Capanne (glamping) heeft een kleine supermarkt waar je terecht kunt voor je dagelijkse boodschappen. Wil je lekker uiteten of een maaltijd afhalen? Dan kun je in het restaurant van Le Capanne terecht. Vakantiegangers die hier eerder verbleven, vinden de afhaalmaaltijden over het algemeen van wat mindere kwaliteit dan de gerechten in het restaurant. Tip: wanneer je in het hoofdseizoen verblijft, dan is het aan te raden om een tafel te reserveren in het restaurant.Verspreid over Camping Le Capanne vind je diverse sanitairblokken met toiletten, douches en spoelbakken. Het sanitair wordt goed onderhouden al vinden sommige vakantiegangers dat bepaalde sanitairblokken aan een opknapbeurt toe zijn. Ook merken reviewers op dat het sanitairgebouw bij het zwembad vaak wordt gebruikt en daardoor ook wat vaker een schoonmaakbeurt nodig heeft.

Accommodaties

Camping Le Capanne biedt verschillende accommodaties aan. Zo overnacht je hier bijvoorbeeld in een glampingtent, bungalowtent of stacaravan. Alle accommodaties zijn compleet ingericht en van alle gemakken voorzien. De camping biedt fijne schaduwplekken en de accommodaties zijn lekker ruim met voldoende privacy. Ook liggen er diverse sanitairgebouwen verspreid over de camping.

Ligging van Le Capanne, Bibbona

Camping Le Capanne ligt op loopafstand van de rustige kustplaats Bibbona. Hier vind je geen discotheken of uitgaansgelegenheden, maar wel een historisch centrum met authentieke pleintjes en straatjes. Ook heeft Bibbona een uitgestrekt kiezelstrand met een helderblauwe zee waar je fijn kunt snorkelen. Let wel op met kleine kinderen, want het strand loopt hier snel af in de diepe zee.Wil je met de kids liever een zandstrand bezoeken? Dan ben je met de auto binnen een half uur bij het strand van Baratti. Hier lig je heerlijk beschut in een mooie baai waar je geniet van een fijn zandstrand. Het strand loopt hier rustig af zodat kinderen naar hartenlust kunnen spelen in de branding van de zee.Voor een dagje erop uit liggen prachtige steden als Pisa en Volterra op ongeveer een uurtje rijden. Beide steden zijn zeker een bezoekje waard.Is deze camping echt iets voor jou? Prik dan snel een datum om Camping Le Capanne te boeken.

931 Reviews over Le Capanne (Glamping)

• 8Natascha09-09-2022

Een leuke camping met genoeg vertier in omgeving

Gezellige TOP camping. Wij hadden kampeerplek Nice met koelkast. Voor Italiaanse begrippen mega groot. Wij hadden achter ons het sanitair gebouw wat ideaal was. Door de heg door naar het toilet. Rustig. Zwembad prima en met grote grasweide. Enige nadeel weinig bedjes/schaduw. Tip: neem je stoel/parasol mee. Glijbaan is ok maar niet spectaculair.I n 2023 is het nieuwe glijbanenzwembad klaar. Zag er leuk uit. Kinds willen hierdoor volgend jaar terug. Animatie was niet Nederlands dus kids niet veel gebruik van gemaakt. Was ook niet nodig ivm de vele NL kinderen. Ze hebben een leuk voetbalveld waar elke ochtend training is en op vrijdags wedstrijdjes. Voor tennisbaan/midgetgolf moet je apart betalen. Restaurant is verrassend goed voor een camping. Doet niet onder aan de restaurants in stadjes. Wel vooraf reserveren. Het zit altijd vol. In de omgeving genoeg te doen (Pisa/Lucca/Bolgheri/klim- en aquapark/wijnhuisjes) Topvakantie hadden we!!!

• 8Staat v/h sanitair
  • 9Leuke camping in mooie omgeving21-08-2022

Een gemoedelijke camping in het leuke toscane

Wij hadden een nieuwe stacaravan met alles erop eraan. Heerlijk vertoeven in de hangstoel op de veranda. De camping is gezellig, veel bomen. Mooi groot zwembad met tentje in het midden om ijsjes en drankjes te kopen. Restaurant is heel goed! Wel reserveren. In de omgeving genoeg te beleven. Bolgerhi, lucca, Pisa, siena en het strand (witte strand). Strandje met pendelbus van de camping vonden wij heel druk/vol en bedjes waren heel maand augustus volgeboekt. Waterpark zit ook dichtbij en hebben onze kids de dag van hun leven gehad. Veel NLers op de camping dus kinderen genoeg vriendjes. De mini market op de camping heeft ook best een lekker assortiment. Kortom een heerlijke camlping om zeker nog eens heen te gaan.

• 7SC19-08-2022

Prima vakantie

We hadden een prima lodgetent gehuurd bij Roan. De tent was netjes, schoon en ruim. De tenten staan redelijk achteraan op de camping, maar dicht bij het zwembad (en bij het nieuwe zwem gedeelte dat in 2023 open gaat). Je hoort de provinciale weg weg, maar ons stoorde het niet. De plekken hebben voldoende schaduw. Nadeel: je mag de auto niet bij de tent kwijt. Wel als je zelf een kampeerplek huurt. Zwembad, midgetgolf en restaurant zijn echt prima. We hebben er heerlijke pizza's gegeten. De camping zelf is niet massaal, ook erg fijn. De speeltuin kan wel een opknapbeurt gebruiken en de animatie is erg Italiaans terwijl 75% op de camping Nederlands is. Het sanitair vonden wij erg tegen vallen. Niet altijd schoon! Ligging van de camping is prima. De bekende steden zoals Pisa, Lucca, Sienna en Florance liggen wel op een uur, of meer, van de camping af

• 5Staat v/h sanitair
  • 10Jo12-08-2022

Fantastisch!

Wat een top camping. We kregen bij aankomst gratis upgrade van onze chalet. Het zwembad is super, het chalet en camping heel schoon. Vriendelijke mensen, leuke avondanimatie. Onze kinderen ( van 6 tot 16 jaar) hebben allemaal genoten! Vada en Pisa zijn super om naar toe te gaan. Geen badmuts in het zwembad. Enige minpuntje vond ik dat er heel veel mensen aan het overgooien waren met een bal in het zwembad en dat gewoon echt onveilig voelde. Hoorde daar meer mensen over. Verder zijn ook opblaasbare attributen welkom. Echt leuk! Ze laten mensen zich echt op vakantie voelen. Niets moet, alles mag... heerlijk!

• 10Staat v/h sanitair
  • 9Annika van der Weide03-08-2022

Wij zijn net terug van 2 weken le Capanne, we hadden via de Camping zelf een stacaravan geboekt (giglio Paradise) een prachtige stacaravan met overdekte patio 3 slaapkamers en een vaatwasser. We stonden achteraan de camping, maar dit was prima aangezien we omgeven waren door ruimte en gras. Het zwembad is overzichtelijk en schoon. Het is super dat er een ligweide omheen is waar je zo een handdoek kunt neerleggen (zelf een parasol meenemen is handig). De animatie voor de kinderen was ook top, jammer dat er geen Nederlandstalig animatie lid was, maar met wat handen en voetenwerk lukt het ook jonge kinderen goed om contact te krijgen. Het restaurant was echt super goed, je moet inderdaad wel even reserveren als je zeker wilt zijn van een plekje. Kortom een top camping!

• 8Staat v/h sanitair
  • 7Kaatje01-08-2022

Mooie camping, maar geen schoon sanitair.

Deze camping heeft eigenijk alles; grote schaduwrijke plekken ( wij hadden nice), mooi zwembad dat wordt uitgebreid met extra bad met glijbanen in 2023, goed restaurant, prima winkeltje, oke animatie en bruisend centrum. Toscane is prachtig, binnen een uurtje rijden veel mooie steden en dorpjes ( Bolgheri). De enige maar is dat het sanitair niet schoon was. Ik snap dat de mensen hierin een grote rol spelen, maar drie x per dag schoonmaken is blijkbaar niet voldoende. Dus zoeken naar een schone wc en genoegen nemen met een douche met plukken haar...Dat vind ik niet passend bij de prijs die je voor de camping betaald.

• 7Eetgelegenheden
  • 6Danielle21-07-2022

Leuk voor een keer, wel aandachtspunten

Het is een prima camping voor een weekje. Wij stonden met onze vouwwagen idd onder de naaldbomen waardoor de tent helemaal onder de plak, naalden en vogelpoep zit (dit zijn niet een paar plekjes) Leuk zwembad, goed overzichtelijk, in de loop van de week werd het zwembad steeds viezer. Weinig ligbedjes die al om half 10 gekaapt zijn. De douches worden weinig tot niet schoongemaakt, vieze plukken haar van een paar dagen. Omgeving vonden wij erg mooi, Bolgheri is een aanrader, Pisa prima te doen, Livorno. Animatie was gezellig voor de kinderen. Lego kamer was iedere dag open vanaf half 4. Restaurant heeft goed eten.

• 5Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden
  • 8Ramona11-09-2021

Prima

Fijne camping, genoeg te doen voor de kids. Prima overzichtelijk zwembad, leuk speeltuintje bij het restaurant. Restaurant ook prima, idd reserveren omdat het druk is.

Wij hebben genoten op deze camping.

• 6Inge05-09-2021

Jammer van het sanitair

We hebben een hele leuke vakantie gehad. Mooie omgeving, mooi aangelegde camping met een fijne grote ligweide bij het zwembad. Daar had je bijna altijd een ligbedje door de strenge controle van de badmeesters tijdens de lunch. Leuke minidisco, begint wel pas om 21:15. Maar onze kinderen hebben genoten.

Een heel groot nadeel was dat de douches en wc’s echt niet schoon waren. Ik heb in 2 weken 1 keer schoonmaak gezien. Ik zeg het niet snel maar vond het hier toch wel slecht. Dat heb ik ook aangegeven bij de camping maar helaas geen reactie op ontvangen. Ik heb in heel de vakantie geen schone douche gehad. Er lagen altijd heel veel plukken haar. Soms nog van de dag ervoor. Het is verder echt een top camping, maar hierdoor komen wij waarschijnlijk niet snel terug. Heel zonde want de rest was echt top.

• 1Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden
  • 5Linda30-08-2021

Leek geweldig maar viel tegen.

Wij zijn een week op Le Capanne geweest. We sliepen in een tent van een reisorganisator die daar al klaar stond . De camping ziet er mooi groen uit en onze dochter heeft zich vermaakt bij het zwembad maar dan heb je het ook wel gehad. Inchecken verliep goed en vlot. Het water van het zwembad was ijskoud en niet echt schoon. De supermarkt op de camping stelt niets voor , het brood was er wel goed . Beter naar supermarkt in de buurt rijden Voor het restaurant moet je ruim op tijd reserveren want om 19:00u kun je bijna nooit terecht dus dan zit je rond 21:00 pas te eten of om 17:00 al. Eten afhalen is ook af te halen.Omgeving is erg ongezellig,. Animatie bijna alleen Italiaans en van slechte kwaliteit. Stelletje valse kraaien als je ze hoort zingen. De godganse dag veel vliegen bij je tent brrr. Je hebt er zo een stuk of 6 die gezellig op je lijf gaan zitten. Omgeving camping erg ongezellig, savonds is er niets te doen

• 5Eetgelegenheden

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar