Camping Le Capanne (Glamping)

Camping Le Capanne (Glamping)
7,7

Omschrijving
Camping Le Capanne in Toscane met schaduwrijke plaatsen is populair bij Nederlandse gezinnen met kinderen tot en met 12 jaar. De kids maken hier heel snel vriendjes. Ook het zwembad is op hen gericht waardoor ze heerlijk hun gang kunnen gaan. Of pak de de shuttle bus naar de Toscaanse kust. Dit is heel de dag door mogelijk.

We hebben een aantal aanbieders voor Le Capanne (Glamping) voor je op een rij gezet:

846 reviews over Camping Le Capanne (Glamping) in het Nederlands

Heerlijke plek om nogmaals naar toe te gaan.

Familie de Jong,
21-12-2018

Mooie en wijds opgezette camping in een rustige omgeving van Toscane. Erg vriendelijk, gastvrij en behulpzaam personeel; die je het gevoel geven dat Le Capanne voelt alsof je thuis bent. Camping wordt goed onderhouden en ziet er erg schoon en verzorgd uit. Het animatieteam doet er alles aan om je kinderen een vakantie te geven; die ze niet snel zullen vergeten.

Gereisd met jonge kinderen in april 2018

Fantastisch, ik kom ieder jaar terug

Harry Heikens,
13-12-2018

Een geweldig camping waar ik al vele jaren kom. We huren altijd een van de mobile homes, maar er is ook een grote keuze aan mooie, schaduwrijke plaatsen voor tenten en caravans. De camping is prachtig aangelegd met veel groen: prachtige oude bomen en veel bloeiende planten, die allemaal zeer goed worden onderhouden. Het zwembad is geweldig en ook voor mensen met een hond zijn er goeie voorzieningen, zoals een speelwei voor honden. Het personeel is erg vriendelijk en bijzonder attent, bijvoorbeeld om een storing of een probleem op te lossen. De camping ligt niet ver van zee (ca 3 km) en er gaat een shuttlebusje. De ligging is erg gunstig ten opzichte van de toeristische steden zoals Volterra, Sienna, Luca. Er liggen bovendien veel kleinere mooie oude stadjes in de buurt, zoal het wijnstadje Bolgheri. Er zijn diverse types mobile homes in allerlei prijsklassen, van basic tot zeer luxe. Ik vind Le Capanne een echte aanrader!

Gereisd met partner in juli 2018

Fantastisch. Een echte aanrader!

Suzanne Verbeek,
12-12-2018

Deze camping is al meer dan 15 jaar voor mij de plaats om te ontspannen. Een prachtige camping die op alle gebied mooi verzorgd wordt. Alles is zeer schoon en het personeel is erg vriendelijk. Er is een prachtig zwembad en veel steden zijn makkelijk te bezoeken zoals Pisa, Florence, Rome, Volterra, Sienna, Bolgheri, Pistoia. Te veel om op te noemen. Het strand is op 3km afstand en bereikbaar met een shuttle bus van de camping.

Wij huren altijd een mobile home en die zijn van alle gemakken voorzien en lekker ruim.

Geen toeristische discotheek camping, maar een pareltje van rust in Toscane.

We gaan in 2019 zeker weer. Een echte aanrader:-)

Gereisd met partner in juni 2018

Tony & Bianca,
12-12-2018

Wij komen al heel wat jaren op deze geweldig fijne camping. Toen de kinderen klein waren met onze eigen caravan en nu ze niet meer mee gaan huren we een mobile home. De ligging is erg centraal, je kunt veel plaatsen en bezienswaardigheden bezoeken. Camping is goed onderhouden, en elk jaar investeert men in iets nieuws. Het is meer een camping voor gezinnen met kleinere kinderen. Leuk animatie programma in een mooie eigen ruimte. Mini golf is mooi aangelegd. Wij genieten vaak van de heerlijke gerechten die op de kaart staan in het restaurant. Reserveer wel een tafel in het hoogseizoen. Mooi zwembad en een speciaal gedeelte voor de kleintjes. Wij blijven voorlopig nog elk jaar terug komen. A presto !!

Gereisd met partner in augustus 2018

Fijne camping voor basisschoolkinderen

Kippie,
3-10-2018

Mooi en goed verzorgde camping. Fijn personeel. Mooi zwembad met goede badmeesters. Streng met een knipoog en grapje. Goed restaurant. Sanitair vinden wij wat tegen vallen. Niet echt schoon in het hoogseizoen. Haren in de hoeken en rioolvliegen gezien. Douchestraal is ook niet echt goed (alleen bij het sanitairgebouw bij het zwembad geweest). Sanitair heeft echt een update nodig. Vieze toiletten niet gezien. Voor de wat oudere basisschool kinderen is er leuke animatie. Voor uitjes is de auto nodig. Goede WiFi. Zelfs Netflixfilms gedownload. Maar wij stonden toevallig naast de WiFi-paal. We hebben andere verhalen over de WiFi gehoord. Camping vonden wij wat aan de prijzige kant met ongeveer €80,- per nacht voor 4 personen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Topcamping in Toscane

GN,
8-9-2018

Geweldige mooie overzichtelijke familiecamping aan de kust in Toscane.

Wij hadden een staanplaats SPL (splended) welke voorzien was van een koelkast, hoe handig is dat! Verder was deze plek nagenoeg volledig in de schaduw en omheint met een haag. Laatste twee punten is soort van standaard op Le Capanne. Het zwembad is ideaal voor jonge kinderen, onze zoon van 7 kon bijna overal staan. Daarnaast hebben ze het zwembad voorzien van een zachte bodem. Sanitair was schoon enigszins aan een opknapbeurt toe. Het restaurant op de camping was meer dan goed.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Leuke camping voor gezinnen met een mooi zwembad. Ook geschikt voor kinderen boven de 12. Zoon van 16 had een hele leuke vriendengroep. Genoeg leuke plaatsen om te bezoeken: Pisa, Florence, Lucca, Siena, Bolgheri etc. En een prachtig strand op 15/20 minuten rijden in Vada.

Sanitairgebouw (zeker vlakbij het zwembad) zou wat vaker schoongemaakt mogen worden.

Boek absoluut geen accomodatie van de touroperator op deze camping. De staat van de tenten is heel slecht, slechte bedden, mini koelkast, roestig rek voor keukenspullen, niet werkend gasfornuisje. De tent was ook niet schoon en stonk. Tenten staan ook op een veldje achteraf zonder WiFi.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Geweldig!

Wendy,
29-8-2018

Genoten van een heerlijke camping. We gaan al jaren naar Italië maar er zijn weinig campings die kunnen tippen aan deze. We gaan met eigen caravan en hadden een grote plek. Afgeschermd met bosjes waardoor veel privacy. Veel schaduwrijke plekken. Heerlijk zwembad met grote ligweide waardoor veel ruimte om een plek te zoeken. Sanitair altijd schoon en meer dan voldoende beschikbaarheid. Erg veel Nederlanders (is voor de één een voordeel, voor de ander een nadeel). Met kinderen ouder dan een jaar of 11/12 is de camping wat minder interessant. Voor jongere kinderen is het top. Vriendelijk personeel, goed restaurant, wat wil je nog meer?

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Heerlijke ontspannen vakantie gehad op deze mooie, groene, middelgrote camping. Stacaravan Exclusive select via Nederlandse TO was aan krappe kant maar prima. Goede ligging, alles op kleine loopafstand. Zwembad wat aan kleine kant, maar leuk genoeg voor jonge kinderen. Goede faciliteiten (o.a. grote speeltuin, kidsclub, bar, supermarkt en 2 restaurants) lekker eten (wij geen lange wachttijden meegemaakt in hoogseizoen) en met name geschikt voor gezinnen met kinderen tot ongeveer 12 jaar. Veel Nederlandse gezinnen dus snel vriendjes gemaakt. Auto nodig om wat van omgeving te zien, maar vonden wij geen probleem. Kiezelstranden nabij vermeden en lekker naar baai van Baratti op 30 min gegaan. Zand, langzaam aflopend en rustige zee. Volterra, Polpulonia, Bolgheri zijn leuke plaatsjes om even doorheen te lopen en wat te eten. Grote supermarkten in Cecina op 10 min. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad met mooi weer in een mooie omgeving.

Fijne vakantie gehad!

S-E,
20-8-2018

Dit is een grote camping voornamelijk bevolkt door Nederlanders. Het zwembad is erg fijn. De bodem en randen zijn zacht, dus ideaal voor kinderen. Bovendien is het nergens echt diep. Fijn dat er een pendelbusje naar het strand gaat. Helaas is het strand niet heel bijzonder. Het was er erg druk , rommel op het strand en weinig plek i.v.m. privéstranden rondom. Ook is de zee al snel erg diep dus niet ideaal met kleine kinderen. Voor 1 dagje wel leuk om te doen. Wil je een dagje weg dan zul je wel even de auto in moeten. Op ongeveer een uurtje rijden liggen Volterra en Pisa. Andere bezienswaardigheden liggen verder weg, maar zijn wel de moeite waard. Supermarkten (Lidl, Coop) kun je vinden in het nabij gelegen Cecina. (20 min )

Op de camping is ook een winkeltje maar deze is duur en wij vonden het brood daar niet zo lekker. Verder lekker relaxt en ontspannen, ondanks de drukte daar.

Wij hebben een hele fijne vakantie gehad!

Selectcamp

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Capanne (Glamping) in Bibbona / Marina di Bibbona, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Capanne (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.