Camping Le Capanne (Glamping)

Camping Le Capanne (Glamping)
8,1

We hebben een aantal aanbieders voor Le Capanne (Glamping) voor je op een rij gezet:

816 reviews over Camping Le Capanne (Glamping) in het Nederlands

Heerlijk

Ronald
21-5-2018

In de meivakantie 2 weken op camping Le Capanne verbleven, een stacaravan van de camping geboekt. Zeer gastvrij ontvangen en die gastvrijheid bleef er ook de gehele 2 weken. Het is een wat kleinere camping m.n. gericht op kinderen tot een jaar of 12 maar alles is wel aanwezig. Prima zwembad met grote ligweide en op de camping kun je ook heerlijk uit eten. Behalve stacaravans zagen we dat ze op de camping ook mooie ruime plekken voor toercaravans hebben. Al met al hebben we erg genoten van en op deze camping!

Fantastische (maar wel dure) camping

Christina
9-3-2018

Wij hebben een hele leuke tijd gehad op camping Le Capanne. Onze kinderen (5,7,8 jaar) hadden meteen contact met andere Nederlandse kinderen. De animatie was zeer uitgebreid.

Het zwembad was groot, schoon, rand was van zacht materiaal gemaakt. De waterglijbaan viel wat tegen, daarop kwam je nauwelijks vooruit. Grote pre is de zeer ruime ligweide. Er was voor iedereen plek genoeg. Het sanitair was ook schoon. Een enkele keer hing er geen toiletpapier. De campingwinkel was prima, er stond elke ochtend wel een mega rij (tot buiten) voor het brood. Klein minpuntje was de snelweg, waardoor je voortdurend het geraas van auto's hoort. Dat stoorde mij een beetje, maar misschien dat het een ander minder opvalt. Het restaurant vonden wij zeker geen aanrader! Duurde veel te lang, kreeg eten om de beurt. Maar, bovenal was ons verblijf bij La Capanne helemaal top! We hebben er een hele leuke tijd gehad.

Heerlijke camping!

Marieke
12-2-2018

We hebben een heerlijke tijd gehad op de camping! We zaten in een stacaravan van de camping. De caravan was wel wat verouderd maar het was wel allemaal schoon.

De camping is heel fijn. Onze kinderen van 6 jaar konden hun eigen weg gaan op de camping, omdat het niet geel groot is. Er waren heel veel kinderen van hun leeftijd. Er is veel animatie en het zwembad is groot. Het enige kleine minpuntje was dat het water niet heel diep is. Volwassenen kunnen overal staan. De kinderen konden niet overal duiken. De grote grasweide is fijn. Als je een bedje wilde moesten we wel altijd om 10.00 bij het zwembad zijn. Dat was voor ons geen probleem.

Als je als ouders zelf ook een relaxte vakantie wil moet je zeker naar deze camping gaan!

We gaan eigenlijk nooit terug naar dezelfde camping maar dit jaar gaan we weer terug naar Le capanne. We hebben nu een grote tent geboekt. Die zagen er erg mooi uit.

Mooie camping

Linda
27-12-2017

Hele leuke camping! Animatieteam was erg leuk met de kinderen, heel divers en voor ieder wat wils. Iedere week een leuke markt op het plein van de camping. Mooi zwembad en heerlijke ligweide. Eerste deel van de week was het behoorlijk druk, laatste week was er volop plek rond het zwembad.

Winkeltje prima, met iedere dag lekkere broodjes. Restaurant perfect gegeten en goede wijn (niet onbelangrijk :-) )

Prachtige omgeving en genoeg te doen.

Al met al een heerlijke vakantie gehad!

Verzorgd, sfeervol park

Patricia
25-11-2017

Mooi verzorgde camping, nette stacaravans (als je ze via de camping zelf huurt zit er beddengoed bij!), prettige sfeer op de camping. Enige nadelen: in het hoogseizoen een flinke mierenhoop in het zwembad, vaak geen bedje meer te krijgen rondom het zwembad (maar je kan natuurlijk ook gewoon op het gras gaan liggen) en weinig in de directe omgeving, ook niet te doen om op de fiets naar het plaatsje of het strand te gaan (drukke, doorgaande weg zonder fietspad).

Geweldig, van alle gemakken voorzien

Cindy
24-11-2017

Heerlijke camping, fijn zwembad, lekker eten in het restaurant en bij de afhaal.

Alleen maar Nederlanders. Dichtbij het strand, supermarkt en prima uitvalbasis voor mooie trips naar Volterra, Pisa, Luca etc.

Topcamping waar alles klopt!

Paul Raaijmakers
7-10-2017

We hebben afgelopen zomer in het hoogseizoen met onze tent 3 weken op deze zeer geslaagde camping gestaan. Alles lijkt er te kloppen. Leuk en veilig zwembad met glijbaan. Gezellig, lekker en zeer betaalbaar restaurant. Heel gezellig pleintje met minidisco en andere activiteiten voor kids. Veel Nederlandse kinderen. Daarnaast is de zee vlakbij met een prima strand. Je moet echter niet naar deze camping gaan als je oudere kinderen (vanaf 12 jaar) hebt. Alle activiteiten zijn gericht op jonge kids en het zwembad is op het meest diepe gedeelte slechts 1,30 meter diep. Dat is echter weer net te diep om kinderen zonder veel zwemervaring alleen te laten zwemmen. Aangezien er geen bedjes aan het zwembad zelf zijn, betekent dit dat je dan zelf mee het zwembad in moet. Maar op de camping kun je de kids rustig alleen de camping over laten lopen of steppen, want het is een overzichtelijke en redelijk kleine camping. De Toscaanse omgeving is verder uiteraard prachtig qua natuur en cultuur!

voor gezinnen met kleine kinderen

H.v.d V.
13-9-2017

mooi en nette camping voor gezinnen met kleine kinderen tot 12 jaar.

Jammer dat er maar 1 keer in de week s'avonds wat te doen was. Daardoor een aanrader voor mensen met kleine kinderen maar voor ons saai .

Le Capanne is een middelgrote camping die op een paar kilometer van de zee ligt. Enkele keren per dag rijdt er een gratis mini-busje op en neer naar het strand. De camping richt zich vooral op gezinnen met jonge kinderen (ik zou zeggen tot ongeveer 12 jaar). Voor deze leeftijdsgroep is er een actief animatie-team, voor de oudere is er eigenlijk niets. Het zwembad is onverwarmd (geen probleem) en max 1.40 meter diep. Zelf verbleven in een stacaravan. Was allemaal prima voor elkaar. Opvallend wat mij betreft een (overwegend nederlands) laantje met huurtenten vlakbij het zwembad. Deze tenten stonden wel heel erg dicht op elkaar aan een kind-onvriendelijk kiezelweggetje. Als u overweegt een tent te gaan huren is het raadzaam te informeren waar deze staan. Dat voorkomt wellicht een latere teleurstelling. Voor ons was het een prima vakantie op een camping met verder een leuk winkeltje en een prima restaurant.

super genoten

Tilburg
31-8-2017

weer genoten van het mooie Toscane met 2 kids van 5 en 8 jaar

Middelgrote camping met alle faciliteiten die genieten nodig heeft. wel veel Nederlanders maar waar niet tegenwoordig

verder grote plekken voor de tenten en caravans en is het nieuwe gedeelte met de tenten en stacaravans super .

zwembad mooi en zeer netjes en zeker voor kinderen tot jaartje of 12 meer dan goed.

rondom zwembad grasvelden waar je goed kunt liggen en een bedje geen must is.

bedjes niet in overvloed en de schaduwplekken niet zeer talrijk.

stranden genoeg in de buut en op 15 min rijden de mooie stranden van Cecina.

Animatie leuk en voldoende voor de kleinere kinderen van 20.30 tot 21.30 uur

schitterend minigolfterrein ( helaas wel kosten aan verbonden)

personeel meer dan vriendelijk en overal een rustige camping.

al met al zeker de moeite waard nog eens terug te gaan.

tip probeer te boeken bij de camping zelf, dan kun je kiezen waar je wilt zitten en zijn de plekken net wat beter vaak

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Capanne (Glamping) in Bibbona / Marina di Bibbona, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Capanne (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Capanne (Glamping) scoort een 8.09 uit 10 op basis van 862 reviews.