Appartement Tenuta Madonninasterstersterster

• 9.3Hoeveelheid ruimte

Appartement info

Meer appartement info
Tonen op kaart

Tenuta Madonnina (Sicilië) is een kleinschalig landgoed waar je hartelijk wordt ontvangen. Het zwembad heeft genoeg ligbedden om te relaxen. De appartementen zijn ruim genoeg voor het hele gezin. Op de culinaire avonden eet je gezellig samen met de andere gasten. Vanaf hier heb je uitzicht op de Etna, de moeite waard om ook eens te bezoeken.

Contact

158 reviews over Appartement Tenuta Madonnina

• 2019
    9Jos, Muriel & Isis30-07-2019

Erg goed!!! Echte aanrader!!!

Rustige, ruime en zeer verzorgd huisjes met veel bezienswaardigheden, stranden en stadjes binnen 45 min. rijden. Complimenten aan Alessandro, hij is een visitekaartje voor de Tenuta!!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Tom van de Vliet27-07-2019

In één woord: TOP!!

Heerlijke plek, super goed en smaakvol modern ingerichte huizen. We hebben de Nederlandse eigenaren ook ontmoet. Heel leuk. Het beheer is bij Alessandro (Siciliaan die in Nederland heeft gewoond en nu met zijn vrouw en kindje op het terrein woont), in héle goede handen. Wij hebben vaak op deze manier vakantie gevierd - meestal in Toscane- maar het verblijf hier overtrof de ervaringen van de afgelopen jaren. Alles is perfect geregeld! Zelfs koffie, suiker, afwastabletjes, et cetera staat klaar als je aankomt. Een heel groot compliment aan Carla, Tom en Alessandro!! 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Heije en Francina20-07-2019

Tenuta Madonnina is een fantastische accomodatie!

Na een late aankomst werden we hartelijk ontvangen door onze gastheer Alessandro. De weg er naar toe was een belevenis op zich; in het donker en met een slecht werkende tomtom. Gelukkig bood de zeer goede routebeschrijvin uitkomst. Tenuta Modonnina is een schitterende accomodatie voor mensen die van natuur en rust houden. Vele mooie plaatsjes en bergdorpjes zijn met de auto goed te bereiken. Een tocht tocht door de bergen naar de noordkust is een echte aanrader. Tenuta organiseert iedere week een Siciliaanse avond. Wij hebben er tweemaal aan deelgenomen en heerlijk genoten van al het lekkers wat door de Siciliaanse kokkin is klaar gemaakt. Heerlijk gegeten en gezellige avonden met de andere gasten van het complex. In de directe omgeving kun je prachtige wandelingen maken langs de lavastenen gemarkeerde weggetjes. Het complex zelf is kleinschalig maar ruim opgezet. De appartementen zijn ruim en zeer schoon.

Gereisd met partner in juni 2019

• 9Karlijn30-06-2019

Heerlijk tot rust komen!

Zoek je de rust op, is dit een heerlijk plekje om te verblijven. Vanuit Casa Colonica een geweldig uitzicht op Castiglione di Sicilia en is kun je ook naar de Etna kijken. Het terras van dit appartement is erg fijn, grotendeels overdekt met een rieten zonnedak en voorzien van een grote tafel en prettige stoelen. Ook voor kinderen zeer veilig door het goede traphek en de hoogte van het balkonhek. Casa Colonica heeft naast het grote terras ook nog 3 balkons uitkomend op de keuken en slaapkamers. Hierdoor voldoende mogelijkheid om ook alles lekker open te kunnen zetten. De keuken is voorzien van een fijne grote koelkast met vriesvak en een goed fornuis en vaatwasser. De bedden waren van een goede kwaliteit. De enige tegenvaller vonden wij de douche omdat deze echt aan de krappe kant was. Een normale douchedeur i.p.v. een inklapbare deur zou al meer ruimte geven.

Het zwembad was erg fijn.Wij hebben een heerlijk relaxte vakantie gehad!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

• 10Marian Visker02-06-2019

Geweldige accommodatie

Lees de voorgaande reviews: alles is waar wat er geschreven wordt. Wij werden vorige week ontvangen door Alessandro. Hij weet veel van de omgeving, komt oorspronkelijk uit Sicilië maar omdat hij in Nederland gewerkt en gewoond heeft, spreekt hij goed Nederlands. Je kunt merken dat deze appartementen met liefde zijn neergezet en ingericht. Het uitzicht is fantastisch. Je kijkt zo op Castiglione di Sicilia.

Gereisd met partner in mei 2019

• 8Ilonka06-05-2019

Héérlijk!

Wat een fijne plek om vakantie te vieren. Erg mooi uitzicht vanaf Casa Colonica. Zeer vriendelijke en behulpzame mensen. Hele mooie omgeving. Ik zou graag nog een keer terugkomen! Het zwembad is nog wel ijskoud in april en voor onze dochter van 16 was er weinig aanspraak. Onze dochter van 8 jaar had wel veel speelmaatjes.

Gereisd met oudere kinderen in april 2019

• 9Lilian23-04-2019

Fantastisch!

Hele warme en gastvrije ontvangst!Heerlijke plek met uitstekend ingerichte appartementen. Lekkere bedden. Uitstekende plek als uitvalsbasis om dagtochtjes te ondernemen, of om tot rust te komen door heerlijk een dag(deel) op het landgoed te blijven en te genieten van het uitzicht wat nooit verveeld en op je eigen terras of aan het zwembad te genieten van de mogelijkheden van het landgoed . Ook voor kinderen hele leuke uitdagende plekken in de omgeving en erg kindvriendelijk ingericht. Heerlijk eten ! Ons verblijf voldeed ruimschoots aan onze verwachtingen!

Gereisd met vrienden in april 2019

• 2018
    8fam. van Logtenstein11-10-2018

Boven verwachting!

Heerlijk rustig gelegen huisjes met prachtig uitzicht en goede bedden. Het was schoon, de gastvrouw gaf een warm ontvangst, de siciliaanse diners zijn op en genieten. Het zwembad is ruim en schoon en er is voldoende plaats voor de gasten om in zon en/of schaduw te liggen. Speelgoed voor kinderen is aanwezig, dus dat hoeft niet mee in je koffer. Dit is een hele goede uitvalsbasis om met een auto de omgeving te leren kennen. Je begeeft je in een authentieke omgeving, niet te toeristisch, maar veel te doen.

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

• 8Hans09-10-2018

Geweldig

Prachtig landgoed, prachtige ligging, mooi uitzicht op de Etna en het dorp.

Gereisd met partner in september 2018

• 9Anouk en Ralph07-10-2018

Romantisch en luxe verblijf tussen de wijngaarden

Echt hele mooie huisjes met mooi uitzicht over de vallei. Zeer vriendelijke gastvrouwen- en heer. De Siciliaanse eetavond is een aanrader, heerlijk gegeten en gezellig. Vanuit deze locatie kun je makkelijk tripjes plannen naar de Etna en Taormina en andere mooie sights. Daarna kun je heerlijk bijkomen aan het zwembad.

Gereisd met partner in september 2018

7 tips over Appartement Tenuta Madonnina

• Karlijn , 30-06-2019

Ga eten bij President in Castiglione di Sicilia. Zeer vriendelijk familie restaurantje met terrasje buiten op een levendig plekje van Castiglione.

• Karlijn , 30-06-2019

Uitstapje naar riviertje is zeer de moeite waard. Wij hebben de auto vlakbij de Byzantijnse kapel gezet en vanaf daar verder gewandeld (ivm jong kind niet gehele route gelopen) Bij de rivier heerlijk kunnen picknicken. Route bij receptie verkrijgbaar.

• Nicole, 30-07-2012

De kiezelstranden van Taormina zijn een heerlijke plek, ondanks dat de stranden volstaan met bedjes om te huren. Taormina had niet echt onze voorkeur maar overige stadjes zijn heerlijk om te bezoeken. De bevolking is ontzettend aardig en omdat er geen massatoerisme is wordt je onderdeel van het 'Italiaanse leven'. De Alcantare kloof vonden wij een leuk uitstapje. En de Etna experience is zeer aan te raden. Het enige minpunt van Sicilie vinden wij het zwerfafval dat je overal ziet liggen.

2 vragen over Appartement Tenuta Madonnina

• Paul, 13-05-2016

Boodschappen?

Hallo, Weet iemand waar/of je goed boodschappen kan doen in buurt? Waar is een grote(re) Supermercato? Is er wellicht ook een 'hyper' mercato?

Bedankt!

Carla, 31-05-2016

Hallo Paul, ik weet niet of je inmiddels op Tenuta Madonnina geweest bent of nog gaat komen maar hierbij een paar suggesties m.b.t. winkels/supermarkten in de buurt. In Castiglione di Sicilia (3 min.) is een goede supermarkt (crai) waar de eerste benodigdheden te verkrijgen zijn. In Randazzo (15 min.) zijn een aantal grotere supermarkten o.a. de Lidl, ARD, die de hele dag geopend zijn. De Eurospin en A&O zijn tijdens de middag wel gesloten.

• Jolien, 18-01-2016

Airco

IS er ook airco in de appartementen?

Carla, 31-05-2016

De appartementen op Tenuta Madonnina hebben geen airco. Omdat het landgoed op 500m boven zeeniveau ligt (op de uitlopers van de Etna) en het ’s avonds altijd terug koelt, is een airco niet nodig. Wanneer het toch te warm is, zijn er in iedere slaapkamer ventilatoren. Daarentegen is er wel verwarming, zodat het ook in het (vroege) voorjaar en (late) najaar altijd binnen aangenaam is.

Appartement info

• Aantal personen5 tot 6

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad

• Balkon / terrasAanwezig
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Gratis bedlinnen, Wasmachine

• Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats

• WatersportDuiken, Snorkelen