Camping Bella Italia

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Heerlijke vakantie voor alle leeftijden.

Alexander
17-7-2018

De camping is een klein dorp. Na de trage checkin, naar de bungalow. Het was wel een schok hoe slecht het sanitair is, zwaar verouderd.

De zwembaden zijn voor alle leeftijden, echt een aanrader! Nadeel zijn de handdoek leggers, maar de lifeguards halen deze niet aangeraakte handdoeken weer weg, TOP!

De restaurants zijn erg leuk, vriendelijk personeel, goed eten, je krijgt het eten heel snel, personeel gaat erg leuk om met kinderen.

Er zijn genoeg andere activiteiten om te doen op de camping, quad rijden, bootjes varen, klimmen, voetballen, volleybal, tennis, etc...

Directe ligging aan het meer, een aanrader om het meer op te gaan met een waterfiets of een boot te huren.

Neem ook het treintje naar het dorpje voor de leuke straatjes en de echte cappuccino.

De bungalows hebben veel meer privacy en speelruimte dan de caravans. Zou zeker teruggaan in een bungalow.

Het was een zeer gezellige camping, veel faciliteiten en de drukte rondom het zwembad viel mee (we hadden tenminste bedjes). Het enige wat tegenviel was dat de stacaravans waarin wij verbleven erg dicht op elkaar zaten. Er was weinig parkeergelegenheid waardoor de achterste auto's amper uit onze 'straat' konden rijden. Wij dachten meer ruimte te creëren door op het stoepje bij de caravan te parkeren, wat meerderen deden, maar we werden streng aangesproken door het personeel. Dit mocht niet, zelfs toen wij aangaven dat het anders te krap zou zijn door alle auto's. Daar hadden ze helaas geen gehoor aan. Erg jammer.

Back to basic it is.

Bosman

Back to basic!

Zwembad is prachtig en dan houdt het op. Op deze natuurcamping voert rust de boventoon. Prima maar iets te rustig voor ons. Pikdonker in de nacht, geen veld is recht, allemaal terrassen of bosgrond met wortels waar je op moet passen dat je niet struikeld. Het sanitair is echt slecht en niet onderhouden en heel smerig. Klein detail voor mensen met een caravan, de oprit is 25% een dikke 100 meter, bij de receptie meteen rechtsaf draaien het veld op zodat je vlak staat. Er zijn enkele plekken voor caravans beneden, want anders weer 25% omhoog. We hebben wat bestuurders zien worstelen die dag dat we er waren.

Prijs-kwaliteit verhouding is echt niet okee!

Top vakantie!

Thessa
15-7-2018

Top vakantie gehad. Leuke zwembaden, ideaal met kleine kinderen. Leuke wandelroute langs het meer. Goede restaurants met leuke prijzen! Wij hadden een stacaravan van touroperator, fijn gras rondom Dus de kinderen konden fijn spelen. Nederlands sprekende dames bij de entertainment voor de kinderen heel fijn. Ze hebben leuk geknutseld, gedanst, spelletjes in het water gedaan. Supermarkt op de camping is wel duur, maar een Lidl is heel dichtbij. In de ochtend wel op tijd bij het zwembad zijn omdat je anders geen bedje hebt. Mensen leggen hun handdoek neer en komen pas veel later terug, maar de handdoeken worden niet weggehaald.

Alleen in de rustige periode

Marc
15-7-2018

Het is een grote massale camping. Over het algemeen zijn de prijzen van de restaurants in orde. En is het wennen aan het kiezelstrand. Maar voor de rest is het van 6 uur in de ochtend (vuilniswagens) tot 12 uur 's nachts een enorme herrie op de camping. Tot rust komen zit er niet bij. Vooral het geluid van de animatie tot 11 uur staat keihard. Daarna gaat iedereen met veel kabaal naar zijn plekje zodat de vooral Engelse kinderen tot na 12 uur rond rennen en gillen. En elke ochtend is het in het zwembad handdoekje leggen. De camping is gewoon te groot en te druk.

Leuke camping met toffe zwembaden en leuke animatie. Wel tijdig bij het zwembad zijn, want anders ligt het er vol handdoeken (lees gereserveerde plaatsen). Prijzen op camping vallen al bij al nog mee. Restaurant zeer goed van prijs: bijv 8 euro voor een pizza. Boodschappen best doen in een winkel buiten de camping : Lidl en Aldi zijn vlakbij.

Wij zaten in een bungalow: basic, maar netjes. Alleen hoor je wel de buren als ze in de badkamer hun kraan openzetten. De stacaravans vond ik persoonlijk heel dicht op elkaar staan.

Wij waren daar met vrienden die een boot bij hadden: geen aanrader! qua administratie weten ze aan de receptie niks. Tot 2 keer toe onze rubberen boot gestolen die achterbleef aan de boei. Ondanks de water security... Jammer.

Voor de rest een super vakantie beleeft hier! De slechte reviews hier vind ik overdreven. Het water was aan de koude kant, maar viel zeker (lang) in te zwemmen!

Heerlijke ligging

Familie van der Meiden
4-7-2018

Plek is fantastisch, zwembad één keer geweest met de kinderen. Badmeester blijft dat fluitje maar gebruiken. Gardameer was heerlijk. Veel restaurants op de camping.

Fijne camping maar voor ons te groot

Linda
29-6-2018

Het is een mooie camping direct aan het Gardameer met vele faciliteiten voor alle leeftijden. Voor mij achteraf iets té groot, zeker met een 4 jarige vallen de afstanden dan tegen. Ik persoonlijk vind de indeling in straten niet gezellig maar dit schijnt de norm te zijn op Italiaanse campings. Fijne zwembaden, het water vond ik helemaal niet te koud. Ook in juni met helaas best veel minder (bewolkt) weer was het water wel fris maar niet te koud. De restaurants waren ook fijn, prima eten voor niet teveel.

De luxe lodgetent was heel fijn, nadeel was wel dat deze tussen de stacaravans mét airco stond en je daardoor last had van het geluid van deze aircoapparaten, een tentdoek houdt geen geluid tegen...

Veronique
25-6-2018

Wij hebbe geboekt via touroperator en verbleven in de stacaravan Venus. Deze was klein maar netjes en schoon. Ook het personeel van touroperator was heel vriendelijk en behulpzaam. Ze kwamen 2x per dag langs om te checken of alles oke was, dus ook al was er een probleem dan werd het meteen opgelost.

De zwembaden zijn echt heel leuk voor kinderen, ik vond het alleen een minpunt dat de bodem van het grote kinderbad echt super glad was. We hebben er max een uurtje gezeten en hebben zeker 5 ouders en kinderen onderuit zien gaan. De overige tijd hebben we doorgebracht aan het kleinere kinderbad, die had een wat ruwere bodem. Er mogen geen luchtbedden etc in de kinderbaden maar dat is logisch ivm het overzicht voor de lifeguard.

Een groot minpunt vond ik de animatie, deze begon pas om 20.30. Ze noemde het minidisco maar het was meer knoerharde top 40 muziek, dus niet iets waar ik mijn 2-jarige blij mee maak.

Prima vakantie

Vakantieganger
8-6-2018

Via touroperator een premium caravan geboekt. 1 woord: fantastisch. Super schoon, grote veranda, luxe stoelen. Ontbrak aan niks.

Zwembad super leuk voor de kinderen. Genoeg te doen en ondanks een compleet volle camping, meer dan genoeg ligbedjes. Ik vraag me dan ook af of onderstaande gasten een andere camping hebben bezocht.

Er is genoeg te doen op de camping, buiten de camping heb je de keuze uit 3/4 supermarkten binnen 1/2 km. Inderdaad duurde het inchecken bij elkaar een uur anderhalf. Wel vrij raar dat je voor een gigantische camping een relatief kleine receptie hebt. Ook het inleveren van het paspoort, geen last van gehad.

+ veel te doen voor kinderen

+ heerlijke pizza en een prima restaurant

+ leuk zwembad

+ camping mooi aangelegd

+ genoeg te doen in de omgeving

- echt een te kleine receptie

- te massaal.

Voor ons was dit een prima vakantie, alleen vonden we de camping te massaal

We hebben een aantal aanbieders voor Bella Italia voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Bella Italia in Peschiera del Garda, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Bella Italia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Bella Italia scoort een 7.55 uit 10 op basis van 2001 reviews.