Camping La Quercia

Camping La Quercia
7,7

Omschrijving
Verblijf aan het Gardameer in Lazise op Camping La Quercia. Ontspan in het uitgebreide wellnesscentrum of speel tennis op een van de tennisbanen. Op deze camping geniet je van professionele shows en leuke animatie-activiteiten als minidisco en knutselen. De camping bevindt zich op een half uurtje rijden van Verona.
Laatste review

Topvakantie

Ricky Roex,
27-11-2018

We gingen vroeger met onze ouders hier op vakantie. Tegenwoordig gaan we met onze eigen kinderen. Wat een voordeel is, is dat je dicht bij Lazise zit. De camping heeft een zandstrand. Sanitair altijd goed verzorgd. Ook kun je er goed eten en iedere avond is er bij een restaurant een leuke voorstelling. Daarnaast is het ideaal dat meerdere ondiepe zwembaden zijn voor de kinderen.

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin

509 reviews over Camping La Quercia in het Nederlands

Topvakantie

Ricky Roex,
27-11-2018

Fijne camping met duidelijke regels en zeer milieubewust.

Leuke zwembaden en glijbanen, niet te massaal. Niet vol met ligbedden, dat vonden wij juist overzichtelijker, altijd wel een plekje vrij.

Strand mooi, uitzicht en zonsondergang zijn prachtig, tevens waterfietsverhuur.

Leuk Animatieteam met professionele shows! Voornamelijk musicals , helaas geen favoriet binnen ons gezin, wel de mini-disco👍.

Wij verbleven in een huuraccommodatie groep 16, mooie ligging , nette caravan met voldoende ruimte behalve de douche zeer klein.

Regelmatig gebruik gemaakt van de algemene douches, vaak ook praktischer na zwemmen.

Elke ochtend werden de prullenbakken geleegd wat een service, echt super !

Omgeving prachtig en genoeg te doen, veel mooie dorpen. Naar Lasize gaat ook prima via strand ong. 15 min. lopen. Vanaf Lasize gaat ook de veerboot.

Heel fraai, zeker voor het naseizoen

Robin Heijgen,
29-9-2018

Wat een prettige camping. Half september hadden wij verwacht aan het Gardameer de plaatsen voor het kiezen te hebben, echter: alles (bijna) vol.

La Quercia had plek. Mooie camping. Hele vriendelijke mensen, in de winkel, receptie, animatie. De camping doet vrij groot aan. 1200 plaatsen. Genoeg voorzieningen. Er wordt goed nagedacht over milieu zaken etc.

Strand aan is top, helaas is de eerste meter water steen en daarna 2 meter drek. Waterschoenen kunnen prettig zijn.

Winkel heeft broodjes voor een goede prijs. Ook veel andere producten.

Zwembad is schoon, bedjes erom. Angelo die elke middag met dezelfde energie allerlei entertainment bied.

Ik denk dat het in het hoogseizoen Héél druk is. Rondom zwembad, strand kan dan wel eens erg druk zijn. Ook aardig aan de prijs denk ik.

sanitair is netjes, wel heel heet water. Gebouwen worden vernieuwd, prachtig!

Wil je geen siësta? Ga naar een ander land, hoort erbij.

Mooie camping maar te duur!

Heidy,
27-8-2018

Voor de 2e keer op deze camping. Mooie schone camping. Personeel allemaal heel vriendelijk. Ook dit jaar was de animatie bij het zwembad weer goed geregeld. Angelo maakt er elke dag weer een prachtige show van. Onze plek was dit jaar aan de kleine kant en de Wi-Fi was zeer slecht. Wij hadden dit jaar een 2e auto mee, deze kon geplaatst worden op de onbewaakte parkeerplaats buiten de camping. Dat je hier voor moet betalen oke maar €18,= per nacht is ronduit schandalig!!

Mooi maar niet voor herhaling vatbaar.

Willem,
26-8-2018

Met vouwwagen op een comfort 1 plaats. Mooie camping echter weinig privacy op je plek. Prijs kwaliteit niet in verhouding. Campingwinkel was erg duur, we camperen al meer dan 20 jaar en dit was wel erg aan de prijs. Informatie bij inchecken was erg summier waardoor we verschillende activiteiten niet hebben gedaan. Sanitair erg netjes, prima in orde. Hoewel de rust op de camping prima was hebben we regelmatig tot diep in de nacht last gehad van de buurcamping. De overdreven rust in het zwembad tussen 13.00 en 15:00 is niet nodig, daar heeft echt niemand iets aan.

Viel ons wat tegen

Fam Bouman,
24-8-2018

2 weken in Maxicaravan Oleandri op La Quercia. Prachtige schone maxicaravan op een prachtige plaats. We vragen ons wel steeds meer af of de prijs/kwaliteitsverhouding in balans is. De prijzen stijgen ieder jaar maar er wordt niets geïnvesteerd in / op de camping. Het zwembad is niet meer in verhouding tot het aantal campinggasten. ’s Morgens om 10 uur was het bijna vechten voor een plaatsje aan het zwembad. Verder waren er veel mensen met oorontsteking, mogelijk veroorzaakt door het zwembadwater of het water in het Gardameer. Animatie is veelal gericht op kleine kinderen en voor de oudere jeugd is er weinig of niets te doen. Wij vonden het jammer dat er niets extra werd georganiseerd voor het zestig jarig bestaan van La Quercia. De ligging van la Quercia is uniek te noemen. Om hun 4 sterrenstatus te behouden zal er de komende jaren flink geïnvesteerd dienen te worden in faciliteiten op het park, daar de concurrentie niet stil zit.

Camping La Quercia - Communication managment, Owner, 30-8-2018

Beste meneer Bouman,

hartelijk dank dau u uw vakantie bij ons heeft doorgebracht.

We kunnen u mededelen dat in de komende jaren de zwembad zone vernieuwd wordt.

We danken u voor uw commentaar over ons animatie programma wat we aan het team hebben doorgegeven en dit jaar zijn er al nieuwe avond shows. Wat ons 60 jarig jubileum betraft hebben we veel geinvesteerd in het comfort van onze gasten. In al onze huisjes wordt beddegoed/haddoeken aangeboden alsmede wifi en we hebben nieuwe gebruiksvoorwerpen in alle maxicaravans.

Voor onze standplaatsen hebben we badhuis nr. 1 compleet gerenoveerd met 20 badkamers voor privè gebruik.

Zoals bij de wet is voorgeschreven worden onze zwembaden en water bronnen gecontroleerd.

Om ons 60 jaar jubileum met onze gasten te vieren hebben we verdeeld over het seizoen van april-september veell evenementen georganiseerd.

We hopen u volgend jaar weer bij ons te mogen begroeten.

Hartelijk dank.

Geweldige camping aan prachtig meer

Monique,
23-8-2018

Voor een gezin met kinderen echt een topplek. Geweldig animatieteam met supershows. Heerlijk gegeten in restaurant le theatre. Prima plekken. Als je de keus hebt; boek dan ee n caravan aan het meer met prachtig uitzicht en betere bedden. Waar wij zaten ( standaard caravan) waren de bedden erg slecht en klein. Al kwam er wel snel iemand van de receptie met een extra matras. Dus service is top!

Camping La Quercia - Communication managment, Owner, 28-8-2018

Dear Monique,

thank you for the nice review!

We are glad that you appriciated our service and that you enjoyed your holiday in our campsite.

We hope to see you again next year

Grazie

Geen waar voor je geld.

Rob,
22-8-2018

Dit jaar, na 5 jaar Piani di Clodia, weer eens gekozen voor La Quercia. Geboekt een comfort 4 kampeerplaats. Deze bevinden zich boven op de camping in een doodlopend gedeelte van de camping en redelijk ver van het toiletgebouw af. Echt het gevoel dat we op het voeteneind van de camping zaten. Toiletgebouw, groep 7, kan echt niet meer. Lekkende kranen, overlopende urinoirs en gewoon oud. Zwembaden te klein voor het aantal gasten van de camping en uitbreiding/vernieuwing zou geen overbodige luxe zijn.

Het is een vrij prijzige camping. De prijs/kwaliteitsverhouding is gewoon niet in balans. Verder vonden wij het een rommelig geheel, vooral bij de standaardplaatsen.

Gelukkig viel niet alles tegen op deze camping. Er zijn zeker ook postieve punten:

Ligging - top!

Strand - top!

Animatie - top!

Restaurant al theatro - top!

Ze mogen wel wat sneller vernieuwingen doorvoeren. Volgend jaar maar weer Piani de Clodia.

Camping La Quercia - Communication managment, Owner, 2-9-2018

Beste Rob,

Het spijt ons dat u niet tevreden bent over uw bij ons doorgebrachte vakantie.

Ieder jaar vernieuwen en investeren we in verschillende gedeelten van de Camping; dit jaar bijvoorbeeld zijn de badkamers groep 1 totaal gerenoveerd, vorig jaar groep 5 en het jaar daarvoor groep 4.

Wat de zwembaden betreft bedanken we u voor uw commentaar en informeren u dat we al vernieuwingen van de gehele zone op het programma hebben voor de komende jaren.

Voor het volgend jaar is de renovering van de receptie gepland (om de checkin nog sneller te laten verlopen), en nieuwe standplaatsen en huisjes staan op het programma door de vele aanvragen van gasten.

We beschikken over veel reserveerbare standplaatsen en in het bijzonder de Comfort plaatsen die zijn verdeerd over 3 zones van de Camping: Comfort 1 – dichter bij het meer; Comfort 3 - centraal gelegen; Comfort 4 –op boven gelegen gedeelte dichtbij de zwembaden om aan de wensen van onze gasten te voldoen. Voor de plaatsen dichtbij het meer raden we u ver vooreuit te reserveren omdat er veel aanvragen zijn.

We hopen nochtans dat u in de toekomst van onze vernieuwingen komt genieten

Hartelijn dank

Prima camping, wel duur

Jans,
20-8-2018

Afgelopen zomer 2 wk op comfortplek gestaan. Prima plekken, véél ruimte, wij hadden geen schaduw, maar er waren ook plekken mét schaduw.

-Ligging van de camping ideaal, goed te doen lopend naar Lazise.

-SUPER animatie voor de kids, heel enthousiast team. Daarentegen waren de badmeesters erg chagrijnig... De siësta in het zwembad (niet springen, geen glijbanen open) vonden wij heerlijk!

-Sanitairgebouw 5 netjes! Meestal schoon, maar weinig capaciteit, heel vaak in de rij gestaan... Overigens: kindersanitair was prettig.

-Lunchen op camping > lastig! Winkel 's middags dicht ivm siësta . Restaurants/bar/ijsbar alleen pinnen vanaf €10,-. Bar/restaurant prijzig! €5,- biertje. Supermarkt héél duur!

-Jammer dat om 10:00u het zwembad volledig vol ligt, rennend vliegen mensen naar de bedden om handdoeken te leggen > lachwekkend! Ook bij de shows: stoelen worden bezet gehouden met slippers! Geen plek als je niet een halfuur vooraf komt.

nooit meer

Familie Janssen,
20-8-2018

Camping erg schoon, handige milieu boxen in de mobile caravans (Oleandri). Alleen glasbakken (dicht bij onze maxi caravan) in ochtend geleegd, je schrikt je een ongeluk! De 2 zwembaden zijn te klein voor de vele mensen op de camping. Strand is wel mooi (tip: bedjes en parasols !!!!). Te weinig zitplek voor de show, alleen als je een tafel hebt gereserveerd om te eten dan kan je van de show genieten, maar dat is toch absurd. Als je zonder te reserveren even van de show wilt genieten (mits er plek is), dan moet je zelf je drankje halen. Ook dat je tussen 13.00 en 15.00 uur niet met auto van de camping af of op mag is 1 grote ergernis. Als je boodschappen gaat doen en in de file komt te staan door alle drukte, red je het soms niet om op tijd terug te zijn op de camping met alle gevolgen van dien. Dat is geen vakantie gevoel dat gehaast. Dit was onze 1ste keer maar niet meer. Voor jeugd weinig te doen in avond.

Camping La Quercia - Communication managment, Owner, 2-9-2018

Beste Fam. Janssen,

we hebben met belangstelling uw recentie gelezen die helpt onze service te verbeteren.

Juist in deze periode hebben we het verboden tussen bepaalde tijden de glasbakken te gebruiken om zodoende het geluids overlast te minimalisieren alomede hebben we geluidsbarrieres geplaatst in bepaalde zones.

Tussen 13 en 15 uur ‘s middags is het verboden voor voertuigen om in/uit te rijden (behalve voor nieuw aan gemeldden) zodat we de gasten rust en relax kunnen biden.

Het restaurant “Al Teatro”, tegenover het theater gepostioneered heeft een zone met reserveerbare tafels waar men kan avondeten en 2 zones aan de zijkant waar men van de show kan genieten en iets te drinken kan bestellen.

Voor de komende Jaren hebben vernieruwingen en uitbreidingen op het programma staan voor de zwembaden.

De jeugd kan zich gratis inschrijven bij de juniorclub die veel sportive aktiviteiten en toernooien aanbiedt. Voor wie ‘s avonds plezier zoekt kan in de onmiddelijke omgeving van onze Camping te recht in de ontelbare bars, discoteken en café’s met muziek, te bereiken met de bus of te voet.

We danken u nogmaals voor uw commentaar

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Quercia in Lazise, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Quercia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.