Camping Fossalta

124 reviews over Camping Fossalta in het Nederlands

Super leuke camping

Rens
7-8-2018

Super mooie camping de top lake plekken zijn echt fenomenaal met prachtig uitzicht over het meer

Gemoedelijke, mooie camping! We werden zeer gastvrij ontvangen en mochten een plekje uitkiezen. De man in het golfkarretje dacht goed mee waar we het meeste schaduw hadden. De plek was heel ruim! Het sanitair was erg schoon. Het zwembad was heerlijk en er waren genoeg bedjes voor iedereen :) Het enige wat jammer is, is dat het zwembad op het heetst van de dag dicht is (tussen 13.00 en 15.00 uur). Bij de receptie staat een infopunt waar je naar toe kunt voor uitjes. Ze regelen dan een reservering voor je (restaurants, canyoning, bootjes huren enz.).

Gaan zeker nog eens terug

Hans
11-6-2018

Prima camping, met voor italiaanse begrippen ruime plekken. Fijn zwembad, met toezicht. Sanitair wordt goed schoongemaakt. Zoals alle campings aan deze kant vh Gardameer een fikse afdaling/klim naar het meer. Als je wat minder ter been bent ga dan niet hoger dan straatnr. 8 staan. Leuke bar en goede kampwinkel aanwezig. Prima wifi. Vriendelijk en behulpzaam personeel.

Altijd genieten!

Iris
30-4-2018

Fantastisch!

Prachtige camping aan een prachtig meer!

Ik ben hier meerdere jaren geweest in de zomervakantie, eigenlijk altijd heerlijk weer gehad. Er is genoeg te doen in de omgeving!

Vooral het toiletgebouw is super schoon wat voor mij een meerwaarde is aan deze camping. Super vakanties gehad, en ga hier zeker nog vaker terug komen!

nooit meer

Emilio 3
12-9-2017

het is een mooiweer camping, voorderest kan je weinig in de omgeving wat betreft wandelen, of je moet langs de ss willen lopen/fietsen,ondanks de "grijze golf" blijft er te veel geluid op de camping, denk aan mensen met muziek/tv, hebben maling aan andere campeerders, vaak en meestal en continue duitsers,als er een waterleiding defect raakt wordt dit niet gerepareerd en ken je een rot end lopen met je jerrycan, douches zijn geschikt voor mooiweer, als het rotweer is en je moet wat meer aantrekken heb je tekort aan 2 haakjes, ja kan niets neerleggen, de hoofdreden om hier te staan was het mooie weer de eerste 2 weken met +30 graden daarna werd het een mindere week maar toch veel beter dan iseo of ledromeer met maar 15 graden, volgende keer toch iets anders

Mooie camping maar wat een herrie!

Wouter
6-9-2017

Overbevolkt gebied. Alleen maar file en hordes mensen. Iedere avond herrie van alle kanten. Vreselijk!

Prima, vriendelijk ontvangst

Fam. Winter
1-9-2017

Na bezoek van volle campings was hier nog wel plaats. Nette camping. Wij stonden bovenaan echter alleen last van de jeugd qua lawaai 's nachts. Dat was jammer. Verder schoon sanitair en vriendelijk ontvangst. Konden zelfs stroomkabel lenen.

Camping Fossalta is een grote camping, maar dit voelt helemaal niet zo. Het is gemoedelijk, het personeel is buitengewoon vriendelijk en wij voelden ons er direct thuis. Het zwembad is prima en zwemmen in het meer vonden wij, ook onze beide honden, ook heerlijk!

Hele nette camping, geen mega-camping

Schot
20-8-2017

Keurige camping welke leuk te overzien is (geen mega camping).

Hadden gereserveerd en aangegeven een grotere caravan te hebben. Bij aankomst kregen wij een hele nette, ruime plaats toegewezen. Hadden ook prive sanitair gehuurd. Prive sanitair is top en erg ruim (douche, wc, bidet en wasbak). Ook het gewone sanitair was netjes, alleen waren er naar onze mening wel weinig douches voor hele camping (mensen stonden vaak in rij voor te douchen).

Ook weinig afwasplaatsen (4) per sanitairgebouw. Daar tegenover staat dan weer wel dat het afwaswater en water voor doen van wasjes heel warm was (pluspunt).

Animatie was niet schreeuwerig aanwezig en geen last van.

Wel hoorde je (maar dat was bekend) tot 23.00 uur van zowel camping links als rechts iedere avond de animatie/vertier. Na 23.00 uur viel er dan een heerlijke stilte over camping.

Looppad om bij meer te komen is steil en niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn of in rolstoel zitten.

Kampwinkel heeft 's ochtends verse broodjes en ook best een ruim assortiment eten en drinken.

Vlak voor Peschiera liggen 2 supermarkten tegen elkaar (Migro en Famila). Wil je perse naar een Lidl, dan zit er een grote in Peschiera, maar dan moet je dus wel stapvoets (file) Peschiera door want Lidl zit vanaf camping gezien aan verkeerde kant van Peschiera. Wij kozen daarom na 1x Lidl bezoek voor Famila.

Wij vonden het een erg leuke camping en zeker op het veld waar wij stonden ; gemeleerde bezoekers, stonden tussen Nederlanders, Duitsers, Denen, Noren, Engelsen. Kortom: geen Nederlandse enclave op dit stuk.

Met 4 personen met streekbus naar Verona geweest. Bus stopt voor camping en je stapt voor de Arena uit. Kosten voor dit retour EUR 27,20 voor 4 volwassenen tezamen. Heel relaxed en geen parkeerstress. Streekbus ook betaalbaar naar andere plaatsen.

Let op: campings flyeren met "gratis shuttlebus". Deze is inderdaad gratis, maar dan wel verplicht op terugweg een bezoek aan wijnboer, schoenenfabriek enz.

Wil je dit niet, neem dan gewone streekbus, kost weinig en geen verplichtingen.

Enige jammer van camping (maar was ook van te voren bekend); geen eigen restaurant. Je moet dan over strandje naar naastgelegen camping of stukje verder lopen. Wel 2x per week Pizza foodtruck op camping en pizza telefonisch te bestellen die dan binnen half uur worden afgeleverd.

Op de bonnefooi hier naar toe gereden. We werden vriendelijk ontvangen en met een golfkarretje rond gereden om een plek uit te zoeken. Stonden in strasse 10.

Is nog een echte camping, maar een paar stacaravans. Wel veel gasten die er al tientallen jaren komen. Diverse nationaliteiten.

Is een terassencamping aan het gardameer met zwembad en kleine winkel. Geen restaurant. Elke avond wel vertier, vonden onze kinderen geweldig. Complimenten voor de animatie.

Is een levendige camping, dit past ook bij de omgeving, maar om 23 uur is het stil.

Sanitair is schoon, maar in het seizoen te weinig.

Wifi is perfect!

Van hieruit Lazise en Verona bezocht, ook het naastliggende waterpark. Erg leuk.

Markt in Lazise is belachelijk druk. Grote supermarkt bij Peschiera en Lidl in Lazise.

Camping is vergeleken met de overige campings langs het gardameer klein en gemoedelijk de oude baas van 90 jaar zit bij de slagboom en begroet iedereen die binnenkomt, dagelijks maakt hij met zijn auto een rondje op de camping.

Voor ons is de omgeving echter te druk, te toeristisch.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Fossalta in Lazise, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Fossalta zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Fossalta scoort een 8.29 uit 10 op basis van 124 reviews.