Camping Village Lago Maggiore (Glamping)

Camping Village Lago Maggiore (Glamping)
7,7

We hebben een aantal aanbieders voor Village Lago Maggiore (Glamping) voor je op een rij gezet:

142 reviews over Camping Village Lago Maggiore (Glamping) in het Nederlands

Super!

J, 6-3-2018

Als jong stel zijn hier hier twee weken verbleven. We hadden een grote tent en stonden pal naast het (vernieuwde, mooie en schone!) toilet gebouw. De plaatsen waren prima, we hadden een kleine auto die naast de tent kon staan. De camping was schoon, verzorgd en het personeel was erg vriendelijk. Het meer was op loopafstand en je had een pasje nodig om er te komen. Handig en het heeft een veilig gevoel omdat je zo het idee hebt dat niet zomaar iedereen op de camping kan komen.

Verder veel te doen in de omgeving. Voor ieder wat wils, hou je van een actieve vakantie zit je hier goed. Wij hebben de Mattarone bewandeld, zijn wezen canyoningen en je kunt er mountainbikes huren.

Wij hebben ontzettend genoten, ook van de prachtige Italiaanse stadjes in de buurt. Zeker een aanrader voor jong en oud!

Heerlijke camping voor families

Berkhout, 1-2-2018

Wij verbleven via touroperator op deze camping in de laatste week van het voorseizoen. We zaten in een moderne stacaravan met fijne veranda en airco. De grond om de caravans is bij de meeste plekken ruim en ze zijn opgezet in een kronkelend 'straatje', de kids kunnen hier dus leuk spelen binnen je gezichtsveld. De speelplaats van de camping, direct naast het ruime restaurant/bar met lekkere koffie en ijsjes (dus superhandig) is echt heel uitgebreid en veilig (weinig valgevaar). De glijbaan in het zwembad is helaas wel te steil voor kids tot 2 jaar. Animatie erg leuk, maar begint ook wel vrij laat. Wij hadden absoluut geen geluidsoverlast. Af en toe is er een leuk marktje op de camping. Ik denk dat het in het hoogseizoen rond het zwembad wel erg druk is, maar je loopt dan ook zo naar het meer achter de camping met 2 strandjes en lekker restaurant Pirolino! Minpuntjes: veel muggen en soms veel zwanen in het meer. Badmutsen in het zwembad zijn verplicht. Veel te doen in de nabije omgeving (Arona, de haven, de eilandjes incl Isola Bella, lago d'Orta, safaripark voor de kids, Stresa, bergtop met skilift voor prachtig uitzicht, dagtripje Milaan, etc etc.). Dorpje Dormelletto is niet meer dan een lintdorp met een fijne grote supermarkt (pal naast de camping!) en wat huisjes langs deze weg, maar je bent in 2 tellen in Castelletto Vicino langs de rivier of Arona (fijne Lidl!), dus dat is geen probleem! Camping is niet heel goedkoop, maar je krijgt er zeker wat voor terug!

Geweldig

Fam schoemaker, 18-11-2017

Super leuke camping en niet te groot,kinderen kunnen heerlijk hun gang gaan en als ouders heb je dan ook echt vakantie.

Zwembad is lekker om even af te koelen maar het privéstrand is veel gezelliger.

Wij komen hier zeker nog een keer terug.

Helemaal goed

Geert Peeters, 2-9-2017

Prima camping voor de hele familie, wij waren er met kinderen en kleinkinderen. Jongere zoon kwam via Malpenssa ook een paar dagen langs. Half uurtje vanaf de camping nog geen 20 km.Het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Camping is overzichtelijk, voor jonge kinderen heeft heeft precies de juiste afmeting, plaatsen zijn voor Italiaanse begrippen aan de royale kant. Mobilhome van (klein)kinderen voldeed prima en keurig schoon. Strandje(s) speeltuin, en restaurant netjes en schoon . WIFI ( goedkoop) alleen niet erg snel. Boodschappen direct buiten de camping te doen bij de groet supermarkt Il Gigante, tegenover deze zaak uitstekende ijssalon, zeker doen. Milaan op halfuurtje rijden parkeren aan de buitenkant van de stad parkeer garage bij metro station of ander openbaar vervoer probeer dat eens in bv. Amsterdam. Aanrader deze camping!

Drukke camping

Monique, 25-8-2017

Plek was prima mooi onder de bomen, veel lawaai van muziek op het bondi beach strandje. Veel lawaai op de camping 's morgens vroeg al vrachtwagens om de boel schoon te vegen om 6 uur beginnen ze ermee. Volgen jaar komen we niet terug. Ook lastig om op het strand te komen dmv een hek. De boot kon er niet door.

drukke, goed onderhouden middelgrote camping.

Helen, 24-8-2017

Zeer vriendelijk personeel bij receptie. Hadden een bungalow deluxe en was schoon en praktisch ingericht.

In en uitchecken verliep heel soepel en vlot.

Ligging naast het meer. Hierdoor wel overlast vd harde muziek vd strandtentjes.

Supermarkt naast camping erg handig. Verder weinig in dorp, maar Arona maar 4km verderop en dat is wel een leuk en gezellig dorp.

Tuin rondom bungalow fijn formaat. Vond de tenten van touroperators heel erg dicht op elkaar staan. Ook kampeerplekken erg krap en daardoor erg op elkaar en daar weinig privacy.

Voor oudere jeugd niet zo beel georganiseerd (maar ook niet gemist).

goede camping maar ongunstige ligging

Laura, 21-8-2017

De camping ligt mooi aan het meer. Er zijn twee strandjes en je kunt er voordeling bedjes huren. Personeel is erg aardig en behulpzaam. Appartementen zijn erg luxe. Zeker niet goedkoop.

Minpunten: behalve een supermarkt tegenover de camping is er niets op loopafstand. Een fiets of auto is noodzakelijk. Parkeren in Arona is lastig. Per fiets bereikbaar maar dan moet je over een drukke weg fietsen. De eerste uitgaansgelegenheid voor de jeugd is op 5 kilometer afstand. Er rijden geen bussen.

Bij het uitchecken wilde men ineens schoonmaakkosten in rekening brengen. Ik had zelf schoongemaakt zoals me in de bevestigingsmail was opgedragen. Toen moest ik ineens €10 afrekenen omdat ik twee borden gebroken zou hebben!

Leuke familie camping

Beltman, 14-8-2017

Goed ontvangst bij de receptie (vriendelijke mensen).

Wij hadden een sta caravan gehuurd, mooie plek (werd netjes onderhouden) en een nette caravan! Alles goed schoon en van alles voorzien!

Op de camping is een leuke speeltuin voor de kinderen, goed campingrestaurant (ook voor afhalen) en niet duur.

Een minpunt is het koude zwembad, niet heel bijzonder, maar bij warm weer een prettige verkoeling.

Het meer ligt achter de camping, alles op loopafstand. Op de camping ook rustig, mogen geen auto's rijden (bepaalde tijden wel) kinderen kunnen lekker spelen.

Voor de camping is een supermarkt (op de camping vanaf 8 uur broodjes en koffie) die al om 7.00-7.30 uur open is.

In de buurt zijn nog grote winkelcentra, leuke dorpjes te bezoeken.

Hele fijne vakantie!

Jet, 11-8-2017

Het Lago Maggiore is over het algemeen een iets minder touristisch meer dan bv het Gardameer. De camping is redelijk groot, veel Nederlanders. Wij zaten in een stacaravan van een touroperator. Goede accomodatie, de caravans liggen aan de kant van het meer (binnen 5 minuten lig je aan het meer) en niet direct in het drukkere 'centrum' van de camping (is ook maar 5 minuutjes lopen). Het is een apart stukje op de camping en heel netjes/ schoon, net als de accomodatie. We waren met 3 jonge kinderen en hadden een veranda met afsluitbaar hek, een redelijke tuin en de kinderen hadden we vanaf onze accomodatie eigenlijk aldoor in de gaten als ze met vriendjes speelden.

De gastvrouw en gastheer van de touroperator (Peter en Fenna) zijn heel vriendelijk en behulpzaam, echt oog voor de gasten, enorme vooruitgang met het stel wat er vorig jaar zat (toen we de camping voor de eerste keer bezochten).

Kinderen hebben zich super vermaakt aan het meertje en de speeltuin, zwembad niet bezocht, we vonden het meer een stuk leuker en rustiger.

"Horeca" ook prima, lekkere ijsjes en heerlijke pizza's. Enorme supermarkt naast de camping.

Kan nauwelijks nadelen bedenken, als ik iets zou moeten noemen dan is het dat er in Dormeletto verder niet veel te beleven is, daarvoor moet je toch de auto pakken om uitstapjes te maken (Arona, Milaan, Stresa).

Voor herhaling vatbaar

Harold Meijer, 7-8-2017

Via touroperator een tent gehuurd. Kwamen aan en alle goed geregeld. Wat opviel was dat het erg schoon was en bleef op de camping. Tenten staan dicht op elkaar maar heeft ook wel weer wat. Ze proberen de kinderen bij elkaar in de straat te plaatsen. Zwembad was niet bijzonder, maar goed genoeg. Meer is afgesloten middels een hek, perfect voor de kinderen. Animatie goed en mooie speeltuin met daar naast een retaurant. Kinderen kunnen mooi vrijuit over de camping lopen, veel kinderen in de leeftijd t/m 10 jaar. Oudere kinderen raad ik niet aan om hier heen te gaan. Zijn strandjes, linkerstrand is mooi voor de kinderen en is erg ondiep tot ongeveer 30 meter. Als ik toch 1 puntje mag noiemen, dat is een trekker is de douches, helemaal bij de kinderdouches. Verder perfecte vakantie gehad!!!!Mooie omgeving waar genoeg te zien en te doen is.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Village Lago Maggiore (Glamping) in Dormelletto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Village Lago Maggiore (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Village Lago Maggiore (Glamping) scoort een 7.72 uit 10 op basis van 158 reviews.