Cuneo

Reviews over Cuneo

Geweldige plek

H.ligtvoet,
    5-9-2018

Voor de 3e maal op camping Viora en nog steeds een geweldige plek.

Heerlijk rustig prachtig uitzicht en zeer ruime plaatsen.

Rob en Monique zorgen ervoor dat je je thuis voelt.

Het is ook een perfecte plek als start voor diverse tochten te fietsen, wel rekening houden dat de omgeving nogal heuvelachtig is.

Gereisd alleenreizend in augustus 2018

Geweldige camping voor rustzoekers!

Gert-Jan en Patrick,
    29-6-2018

Camping viora is precies zoals we het hadden voorgesteld. Midden in de natuur met een grote plek voor je tent. Het uitzicht is fenomenaal. Rob en Monique zijn twee hele lieve en aardige mensen. We werden hartelijk onthaald met een mooie map met informatie. Het sanitair is schoon en precies wat je nodig hebt. Dit is een camping die gewoon lekker basic is, verwacht hier geen entertainment of allerlei diensten en luxe. Maar als je opzoek bent naar rust en natuur dan zit je letterlijk voor je tent helemaal goed.

Tips:

-probeer de wijn van Rob en Monique erg lekker

- zoek eens een geocache van team viora

- neem de trein van Ceva naar Turijn en bezoek het Egyptisch museum (aanrader)

- rij de strada romantica (voer vooraf de route in je TomTom scheelt wat frustraties

Wij komen weer terug! Bedankt Rob en Monique voor deze leuke vakantie

Gereisd met partner in juni 2018

Subliem en uniek.

Anton en Karin Bakker,
    25-10-2017

Prachtige omgeving, geweldig goede camping,fijne en hartelijke campinghouders.

Rob en Moniek zijn in positieve zin uniek.

Gereisd met partner in september 2017

Leuke plek!

ES,
    21-8-2017

Wij kwamen vanuit Toscane en moesten even wennen aan deze minder toeristische en naar ons gevoel wat lege omgeving, maar wat hebben we het leuk gevonden! De camping wordt voor de helft bezet door vaste plaatsen met voornamelijk Italianen. Het was leuk om mee te krijgen hoe zij siesta houden en elkaar kennen. Ze waren bijzonder vriendelijk, net als de eigenaren. Dat het zwembad (met verplichte badmuts) tijdens de siesta dicht is, is voor ons wennen, maar past bij het land waar je te gast bent. De douches (€ 1,00 voor 6 minuten) zijn klein, maar verder prima. Je kunt lopend naar het dorp waar een Maxidiscount zit voor de dagelijkse boodschappen. Cuneo is een leuke en mooie stad in de omgeving (8 km afstand) om te bezoeken en je kunt naar Mondovi voor een outletcenter. De wandelingen in National Park Alpi Maritim vonden wij geweldig. Er zijn maar 2 korte wandelingen (1.15 uur en 1.45 uur enkele tocht) en het is flink stijgen (400 en 500 meter), maar geeft veel voldoening. Kaart op de camping verkrijgbaar en ook bij Toeristeninformatiecentrum in o.a. Entraque. .

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

prachtig uitzicht en rustig

Aniek Honsbeek,
    12-8-2017

Eigenlijk klopt het precies wat bezoekers schrijven.

Prima rustige camping, toen wij er waren veel Nederlanders. Ook een paar vaste plekken die inderdaad bezet worden door Italianen. Gastvrije eigenaren. Wij zijn door het slechte weer in de Jura (Frankrijk) hier terecht gekomen, en werden vriendelijk ontvangen. We hadden een mooie plek met uitzicht op de berg. Dorpje Peveragno is leuk, niet toeristisch, genoeg restaurants en leuke kleine winkeltjes waar je voor weinig veel lekkers en lokale producten kunt kopen. Vriendelijke mensen die hun best doen Engels te spreken en je te helpen. Nadeel van de camping is dat het zwembad tussen 12.30 en 15 uur, op het warmste moment van de dag, dicht is. Dat is echt een gemis. Badmutsen zijn overigens verplicht, maar dat vind ik dan wel weer hygiënisch. Er is geen barretje aanwezig, dat is jammer, maar in het dorp zoals gezegd genoeg leuke tentjes te vinden. Betreft blaffende honden klopt, die hoor je zeker in de omgeving. Maar niet storend dat je erdoor niet kan slapen ofid. Sanitair is prima, al is twee minuten douchen voor 1,- dan wel weer jammer, maar bij >30 graden is koud douchen niet eens zo heel erg ;-)

De camping ligt vlak bij een groot natuurpark (parco delle alpi marittime) waar je prachtig kan wandelen, de eigenaren kunnen je kaarten mee geven en aanwijzingen geven over de wandelingen. Ook in de buurt kan je prachtig wandelen. En er is nog veel meer te doen. Kortom een prima plek om het niet toeristische Italië te ontdekken!

Gereisd met partner in augustus 2017
Cuneo scoort een 8,7 uit 10, op basis van 13 reviews