Livigno

Reviews over Livigno

Sneeuwzeker, betaalbaar en internationaal

Diana S.,
    25-2-2019

Reis is wat duurder dan gemiddeld door Zwitsers tolvignet, autotrein en tol voor de tunnel bij de Italiaanse grens. De autotrein en enkelbaans tunnel kunnen ook behoorlijk op oponthoud geven. Het dorp is belastingvrij en trekt toeristen vanuit heel Europa en zelfs daarbuiten, zomer en winter. Veel pistes tot in het langgerekte dal, gratis skibus en onderaan de diverse gondels gezellige internationale après ski-tenten. En het is Italië dus je kunt er heerlijk eten. Doe je dat in het dal en niet bovenop de piste dan is het ook nog eens prima te betalen. Voor niet skiërs zijn er heel veel belastingvrije winkels, wandelpaden, langlaufloipes, een overdekt zwembad, sneeuwscooters op het meer, huskytochten, enz. Wij komen er al jaren.

Gereisd met vrienden in Fri Feb 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Aanbevelenswaardige bestemming!

Spitje,
    25-1-2019

Na vaak getipt te zijn over deze bestemming, afgelopen december maar eens wezen ontdekken. Na een relaxte en snelle aanrijroute (goede verbinding) in ons hotel ingecheckt, skipassen geregeld en dorpje verkennen. Blijkt ook nog belastingvrij te zijn, wat een aangename bijkomstigheid is. De volgende dag het skigebied, wat uit twee afzonderlijke delen bestaat, wezen ontdekken. Dat het skigebied door een dal gescheiden is, levert geen probleem op. Men rijdt met meerdere bussen, meerdere routes om je bij de verschillende gondels en stoeltjesliften af te zetten. Gemiddelde wachttijd zo’n 10 minuten, dus ook dat valt best mee. De skigebieden zijn voorzien van brede, niet al te moeilijke pistes. Dus voor ieder niveau meer dan voldoende skimogelijkheden. Over het eten en drinken kan ik heel kort zijn, dat is in Italië eigenlijk altijd goed, hier dus ook. Kortom, een bestemming die zeker de moeite waard is om een of meerdere keren te bezoeken.

Gereisd met vrienden in december 2018

Mooi skigebied maar niet voor tochten.

Conny,
    29-1-2018

Livigno is een gezellig dorp. Als je een vergevorderde skiër bent moet je hier niet naar toe gaan. Er zijn 2 skigebieden. Niet zoveel berghutten op de piste om te eten. Mooie brede pistes. Bereikbaarheid is zeer goed te doen. Wel moet je rekening houden met extra tol en een beetje geduld omdat je 150 km binnendoor moet rijden.

Gereisd met partner in Fri Jan 12 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Bijzondere plaats, hoog gelegen, belastingvrij

Jan,
    13-5-2017

Het dorp is belastingvrij, met mega veel (luxe) winkels en uitstekende restaurants. Een langgerekt dorp met toch ook veel oude historische gebouwen. De pistes zijn vooral blauw en rood en tot laat in het seizoen open en kun je ook naar het dorp afdalen. (dorp ligt op 1800 meter) Aantal bijzonder goede restaurants op de berg. Gratis busvervoer naar de diverse dalstations. Je moet er wel rekening mee houden dat het dorp via een Toltunnel bereikbaar is (retourticket 45 euro) en als je via Zwitserland reist (snelste route) mogelijk de autotrein moet nemen omdat de pas gesloten is (40 euro enkele ticket).

Gereisd met oudere kinderen in Sat Apr 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

veel funparken

Mirjam,
    27-2-2017

Bij motolino vooral rode pistes, niet veel zwarte pistes. In Livigno blauw en rood en 1 of 2 zwarte pistes, Als je een beetje kunt skiën, ben je in 1 dag rond aan beide kanten. Maar nergens is het druk of staan er mensen te wachten voor de lift. Op een paar plekken na, waar je maximaal 10 minuten moet wachten, wij waren er in de voorjaarsvakantie. Overal vind je funparken met uiteenlopende ramps, slides en jumps voor verschillende niveau's. Zelfs met 8 gr boven nul blijft de sneeuw goed. 's nachts wel -10gr. 80%kunst sneeuw. Leuk gebied, aardige mensen. €4 voor een biertje of fris op de piste. Niet goedkoop dus. Een flesje water is wel goedkoop.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2017
Livigno scoort een 7,7 uit 10, op basis van 98 reviews