Camping Mar y Sierrastersterster

• 8.9Eetgelegenheden
  • 7.9Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Mar y Sierras is een rustige camping in Le Marche, Italië. Je hebt een prachtig uitzicht op het landschap terwijl je een hapje eet in het restaurant. Je vermaken doe je aan het zwembad, op het voetbalveld of dansend op de live-muziek in het weekend. Met 20 minuten rijden ben je bij de zee en in de omgeving zijn veel leuke steden en dorpen.

67 reviews over Camping Mar y Sierra

• 2019
    6Hans20-08-2019

Redelijk, maar geen 2e keer meer.

Wij zijn hier geweest in Augustus 2019 ( gezin met 2 kinderen en caravan ) We hebben hier een enkele dagen gestaan. Het is een mooi gelegen camping met diverse terrassen voor tenten, caravans, en campers. Let op: indien met caravan of camper, het is een vrij steile weg naar beneden en omhoog. De sta plaatsen zijn erg klein. Wat opvalt is dat er eigenlijk alleen maar Nederlandse gasten zijn. De Italianen die je bij het zwembad ziet zijn locals die een dagje komen zwemmen.

Het zwembad is niet groot maar netjes. Er is een mooie bar en restaurant waar je zeer goed kunt eten. Het uitzicht is prachtig vanaf het rerras en in de verte kun je de zee zien. Vanaf deze camping kun je diverse mooie plaatsen bezoeken.

Leuk om een keer geweest te zijn maar voor ons geen 2e keer.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Paul09-08-2019

Top camping. Rustig en gezellig!

Een heerlijke camping waar veel rust is. De ligging van de camping in De Marken is werkelijk prachtig...in de heuvels...met een fantastisch uitzicht. Dit uitzicht heb je vooral vanuit het heel gezellige restaurant, waar je voor weinig geld ook top kunt eten. We werden zeer gastvrij en in het Nederlands ontvangen door de gastvrouw en later ook door touroperator. De gemoedelijke sfeer op de camping was precies waar we naar op zoek waren. Er is geen animatie, maar wel een aantal keer in de week live muziek bij het restaurant. Ook is er geen winkel, maar een grote supermarkt (Famila) op 5 minuten rijden. In de buurt hebben we een fantastische tijd gehad in Fano, Torrette, Urbino en San Marino (1 uur rijden). In de Marken is het verder niet alleen heel mooi, het is ook erg goedkoop. Het gebied is nog niet ontdekt door toeristen, maar qua natuur zeker zo mooi als Toscane. Hoewel in Toscane wel veel meer te zien is.

• 10Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Geert Geerts29-07-2019

heel erg mooi en een goede uitvals basis voor dagt

zeer mooie camping met een prachtig uitzicht, mooi zwembad en omgeving war het nog zeer rustig is erg goed restaurant met plezierig personeel, kort om aanrader!!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Verbrugge25-07-2019

Heerlijke plek!

Ik beoordeel de camping, niet de acco van touroperator. Want die kunnen anders uitvallen maar het gaat uiteindelijk om de camping: Jeroen heeft ontzettend veel moeite gedaan om lastminute nog een plekje voor ons te regelen. We waren aangenaam verrast, een fijne camping: De lokatie is super, alle -voor ons- te bezoeken plaatsen “binnen handbereik”, max 70minuten rijden naar San Marino, Pesaro, Ancona, Fossombrone, Urbino.. s’avonds hapje eten in Fano of Senigallia, binnen een kwartier ben je met auto bij het strand. Parkeerplaatsen genoeg. Keurig verzorgde staanplaatsen, met uitzicht over de heuvels en de zee, voldoende schaduw en ook een zonnetje. Sanitair schoon. Heerlijk formaat zwembad met apart kinderbed wat ook fatsoenlijke afmeting heeft. Goede horeca, sfeervol terras! Geen winkel, wel s’ochtends lekkere verse broodjes van bakker. Een prettige camping in authentiek stukje Italia. Zie FB van camping mijn review voor meer info!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 10Levibel08-07-2019

Camping met allure

Schitterend gelegen camping. Uitzicht op de Adriatische kust. Heel goed restaurant en gastvrij team. Mooie badplaatsen op ca 6 km. Leuke Italiaanse dorpjes in de buurt. De glamping tent is een echte aanrader. Deze zijn van alle luxe voorzien.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 7Cenc18-01-2019

Muggen muggen en 41 graden... maar marken=paradijs

Mar y sierra is niet bijzonder, meer een doorreiscamping. Niemand blijft lang, jammer. Wij waren hier tijdens hittegolf “lucifer” het was overdag 41 graden en ‘s nachts 37 graden. Zonder muggenspray; op 1 avond 70 prikken. Tijgermuggen. Echter...... de Marken is de meest mooie streek van Italië! Mooier nog dan Toscane. Prijzen zijn overal zeer betaalbaar, kinderen zijn overal geliefd en welkom, eten is echt fantastisch!!!!!! Ga ook zeker naar wijnhuis guerrieri, helemaal top. En daarna eten bij locanda La cerasa! Mmmmmmmmm

Wij komen zeker weer naar de Marken, maar dan nog iets meer aan de kust, hopelijk geen muggen... en geen hittegolf, want echt... de marken is een paradijs!

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 2018
    8Karin06-08-2018

Prachtig gelegen rustige camping.

Prachtig gelegen rustige camping. Wij waren aan het begin van de zomervakantie en toen waren nog niet alle plaatsen bezet. De caravan die wij huurden stond in een rijtje van 8 met vrij uitzicht. De caravan was nog vrij nieuw en ruim. De camping heeft een heerlijk zwembad met voldoende ligbedden (je moet wel een badmuts op). Vanaf het terras bij het restaurant (waar je goed kan eten) heb je prachtig uitzicht over de heuvels van le Marche en op het dorpje Mondolfo. De zee is 20 minuutjes rijden en is voor kleine kinderen zeer geschikt, omdat het heel geleidelijk afloopt. Er is geen animatie op de camping en ook voor oudere kinderen wordt er niets georganiseerd. Daar staat tegenover dat er in de omgeving genoeg te doen is. Fano, Urbino, Corinaldo, Jesi en de grotten van Frasassi zijn een bezoek waard. Aanrader is het restaurant La Grotta di Tufo in het nabij gelegen la Stacciola, heerlijk authentiek Italiaans eten op het kerkpleintje.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 8EW NAGEL08-03-2018

Super

Schitterende ligging, prachtig zwembad en ook nog dicht bij zee. Mooie grote plekken; er is altijd iets te vinden om opmerkingen over te maken en dat is het niet schoonhouden van het sanitair helaas

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2016

• Oude reviews

9Nicole17-09-2017

Heerlijke vakantie gehad

Prima camping voor gezinnen met jonge kinderen. We zaten in de nieuwe stacaravans met airco. Dit leek vooraf een beetje overdreven maar met temperaturen die 's nachts nog rond 25-30 graden waren was het heerlijk. Het was een zeer nieuwe en complete stacaravan, een aanrader. Het enige vervelende was dat de douche temperatuur nooit constant was, het ging continu van heet naar koud en terug wat het douchen niet heel fijn maakte. Complete camping met mooi zwembad met meer dan genoeg ligbedjes en prima speeltuin naast de receptie. Verder een mooi voetbalveld onderaan de camping waar met name de jongens van jong tot oud zich vermaakten. In de omgeving is genoeg te doen, van leuke dorpjes tot mooie stranden. In het weekend op de camping live muziek in het restaurant (met uitzicht op de zee in de verte) met veel dansen en lekker eten. Italie op z'n best! Voor herhaling vatbaar!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8Christa en Rene09-09-2016

Op deze camping komen we al een jaar of acht

De camping is een terrascamping in een prachtig gebied gelegen. Het gebied, de Marche, is niet toeristisch, zodat je vaak tussen Italianen verblijft. De zee en het strand zijn gelegen op 10 km afstand. Het achterland bestaat uit golvende heuvels, pittoresque dorpjes en verrassend zijn de kleuren van het landschap op elk moment van de dag. Op de camping verblijven allerlei nationaliteiten, het is er in het algemeen rustig en zeer geschikt voor gezinnen met kleine kinderen. Er is geen campingwinkel, maar supermarkten zijn vlak in de buurt. Er is een prima zwembad met vriendelijke badmeesters. In het restaurant kun je redelijk eten, maar in de omringende dorpjes, Cerasa, Marotta en Mondolfo zijn ook prima restaurants. Het personeel op de camping is erg vriendelijk en behulpzaam. Wij waren erg blij met Nicole, een Nederlandse hostess die alle in en outs kent. Tot slot: de sanitaire voorzieningen zijn prima en worden goed onderhouden.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2016

9 tips over Camping Mar y Sierra

• famweistra, 01-08-2013

Indien je zelf badmutsen uit NL meeneemt scheelt dit geld. Vergeet ook de stalen rotspennen niet. Dagje strand is leuk (Blue Beach: strandstoel 5 Euro incl. gratis gebruik waterfiets of zeekano's!).

• famweistra, 01-08-2013

Neem zelf badmutsen mee voor het zwembad, dat is goedkoper. Vergeet ook niet stalen rotspennen mee te nemen voor tent! In het dorp San Constanzo (4km) vind je goede bakker met ernaast kleine levensmiddelenwinkel en café. Ook goed te doen met fiets. Wil je groter boodschappen doen dan is vlakbij een Lidl of supergrote Ipercoop met winkelcentrum.

• Hans en Ida Mulder, 01-08-2013

uitgebreide Italiaanse menukaart met pizza's en pasta voor lunch en diner. Ook prima eetgelegenheid in Stacciola (La Grotta di Tufo) en in bv Mombaroccio (nuovo casa), ook aan het vrije strand in Fano, (KI 6).

13 vragen over Camping Mar y Sierra

• JK, 13-09-2018

badmuts

moet je bij deze camping een badmuts op?

Willemijn, 02-08-2019

Wij zijn in de zomer van 2019 op de camping geweest en niemand droeg een badmuts, ook shorts zijn toegestaan.

• Willemijn, 12-08-2018

Safaritent

Het lijkt ons leuk om één van de 4 safaritententen te huren, heeft iemand hier ervaring mee? Staan ze allemaal op een mooie plek?

• Simone, 05-04-2018

Leeftijdgenootjes en evt 2de week bij boeken?

Wij hebben deze camping voor 1 week geboekt vanaf 7 augustus in de hoop dat er nederlandse leeftijdgenootjes zullen zijn voor onze zoon van 12 jaar! We twijfelen nu om evt 2de week erbij te boeken maar vragen ons af of dat het de moeite waard is....🤔

Camping Mar y Sierra info

• Aantal sterrenstersterster