Camping Internazionale Lago di Bracciano (Glamping)

Camping Internazionale Lago di Bracciano (Glamping)

6.5Voldoende

Italië, Lazio (Latium), Trevignano Romano

6.5Voldoende

• 5.6Eetgelegenheden
  • 5.6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Internazionale Lago di Bracciano (Glamping) voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

45 reviews over Camping Internazionale Lago di Bracciano (Glamping)

• 2019
    2Van der Kamp19-05-2019

Nooit meer

Verouderd sanitair. Zwembad te klein om te zwemmen en zeer verouderd. In de nacht blaffende honden waardoor geen oog dicht gedaan. Aan de overkant disco met geluidsoverlast. Moesten vooraf betalen voor 2 nachten. Zijn na 1 nacht vanwege slaaptekort door blaffende honden vertrokken en kregen t geld voor de niet genoten nacht niet terug. Onaardig meisje bij de receptie. Kom hier nooit weer!!!

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    8Gericke14-01-2018

Geweldig!

Mooie omgeving en een mooi meer. Leuke plaatsjes om het meer. Vriendelijk personeel.

Gereisd met partner in september 2017

• Oude reviews

7Bammel19-08-2017

Een no-nonsense camping met prachtige ligging

De camping ligt aan het meer van Bracciano en biedt daarmee een uitvalsbasis voor Rome. De treinrit naar Rome duurt ongeveer 45 minuten waarna op de metro moet worden overgestapt. Persoonlijk hebben wij deze rit 3x gemaakt en waren daarna helemaal gesloopt.

De camping heeft qua accommodatie niet veel te bieden. Het zwembad is echt heel erg klein en ook is er geen supermarkt aanwezig. 's Ochtends kunnen er bij de bar broodjes besteld worden, maar voor de 'grote' boodschappen moet u 4 km verderop in Trevginano Romano zijn. Hier bevindt zich dan wel weer een supermarkt die 24/7 open is en ook het plaatsje zelf is met haar boulevard zeker de moeite waard!

U moet in gedachten houden dat u met name buiten leeft. De caravans zijn wat gedateerd maar bieden met het gras eromheen wel veel ruimte. Na een restaurant biedt de camping zelf verder weinig. Het Bracciano meer maakt voor ons echter bijna alles goed. Het water heeft een heerlijke temperatuur, is helder en biedt een prachtig uitzicht.

Kortom, een zeer eenvoudige en rustig camping zonder al te veel poespas, maar zeker het bezoeken waard!

• 7Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8Tanja03-08-2017

beter kan bijna niet

Prachtige maar ietwat kleine schaduwrijke plek ( 10x5m) direct aan het meer. Er zijn veel grotere plekken beschikbaar maar die missen de fantastische ligging

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 7Ferdinand en partner04-01-2016

Fijne kleine + rustige camping direct aan het meer

Een hele fijne camping direct aan het Lago di Bracciano, een prachtig meer waar geen watersport is toegestaan. De camping is kleinschalig en in de periode dat wij er waren was het er zeer rustig. Het aangekondigde nieuwe zwembad was niet gerealiseerd (wij waren van te voren op de hoogte gesteld en kregen compensatie of konden gratis annuleren) en het oude was al gesloopt maar dit hebben we niet gemist omdat het meer een goed alternatief was. Zwembad was trouwens niet echt groot.

• 6Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2015

• 8Floris en Nienke08-10-2015

Prima camping

In juli 2015 hebben wij 8 nachten op deze camping gestaan met een tent. Bij aankomst mochten wij zelf een plek uitzoeken waardoor wij precies aan het meer kwamen te staan, super! Het was erg rustig voor het hoogseizoen. Dit was juist lekker want hierdoor stond je redelijk vrij en was er altijd een douche vrij.

Pluspunten: Het meer, sanitair, de afstand naar Rome (10 min rijden naar de trein, 45 min met de trein en uitstappen in hartje Rome)

Minpunten: De grond rondom het meer was in de ochtend nat, ook hadden wij weinig schaduw op de plek.

Ideale camping voor een bezoek aan Rome!

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Remon7225-08-2015

Heerlijke camping

De grootte, ligging en voorzieningen passen allen in wat wij verwachten van kamperen. Toiletgebouw en verdere camping is niet nieuw maar zeker netjes en schoon en passend binnen de sfeer van de camping. Super modern zou misstaan. De plaatsen nabij het meer zijn wel het mooist. Ook in hoogseizoen waren daar nog mogelijkheden. Een aantal plekken heeft echter niet de afmeting die ze op de site beloven, 70-80m2. Wij werden na aantal dagen geattendeerd op feit dat we twee plekken bezet hadden. Na praten en overwegen, mochten we wel blijven staan. Weer was fantastisch en ook voldoende te doen in omgeving. Dag Rome met de trein is goed te doen maar duurt langer dan elders geschreven, 20 min met auto en minimaal 45 min met trein. Al met al twee super weken gehad. Vergeet bijna te vermelden dat het zwembad inmiddels weg is gehaald. Er komt wel een nieuw begrepen wij. Kids vonden het even vervelend maar hebben genoten van het meer en zwembad is, in onze optiek, eigenlijk niet nodig.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 9Ruud10-07-2014

Super!

Heerlijke kleine camping aan het meer. Wij verbleven in een lodge tent en ik kan het aanraden: superschoon meer, lekker zwembadje erbij, mooie dorpjes, kastelen, voor €8 met de trein naar rome (geen overstap!).. echt vakantie!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2014

• 9vegertje106-06-2014

Prettige plek aan het Bracciano meer

Drie nachten doorgebracht en heerlijk genoten van zowel de plek als de eigenaren. Alles is bespreekbaar.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2014

• 8Mireille26-06-2013

Mooie camping om Rome te bezoeken

Wij hebben 5 dagen op deze camping gestaan om Rome te bezoeken. De plekken zijn ruim en over het algemeen in de schaduw gelegen. Het sanitair is oké, maar wel wat verouderd (op een aantal douches na). Schoonmaak van het sanitair kan ook beter, ik had nu het idee dat er alleen met een tuinslang het sanitair werd afgespoten. Doordat er maar een lage bezetting was, werd het niet heel vies, maar denk dat dit in het hoogseizoen wel anders is. Er is een restaurant aanwezig, maar hier hebben we geen gebruik van gemaakt. Je kunt op de camping beperkt levensmiddelen kopen. Brood (lekker!) kun je de avond ervoor bestellen. Het personeel is heel vriendelijk. Het zwembad was nog niet geopend en door de vele regen was er ook geen strandje te bekennen bij het meer. Helaas! De camping ligt niet op loopafstand van het dorp, maar met de auto ben je er zo. Dorp stelt niet veel voor, maar heeft wel goede supermarkten. Vanuit Anguillara (15 min met de auto) ben je met de trein (30 min) in Rome. Ideaal!

Gereisd met partner in juni 2013

ACSI Eurocampings

3 tips over Camping Internazionale Lago di Bracciano (Glamping)

• vegertje1, 06-06-2014

Wil je naar Rome is dit een prima uitgangspunt. Ongeveer een uurtje met trein en metro. Kaartjes kopen bij de tabacchi.

• Ruud, 10-07-2014

Neem voor de kleintjes waterschoentjes mee; het is geen zandstrand en er liggen wat kiezels aan de kant.

• ftj_hermans, 02-08-2012

Vanaf deze camping kun je makkelijk Rome bezoeken. In Anguillare gaat de trein naar Rome. Auto kun je daar makkelijk parkeren bij het station, of met de bus vanaf de camping naar het station kan ook. Let dan wel op de tijden! Bracciano zelf is ook een leuk plaatsje. In Trevignano Romano is het gratis gemeente museum een bezoekje waard. Vooral de kinderen vonden het skelet van de gevonden krijger uit de Etruskische periode erg interessant.

3 vragen over Camping Internazionale Lago di Bracciano (Glamping)

• Fam.uut Zeeland, 17-02-2013

vissen in het meer

Is er iemand die ons wat kan vertellen over de mogelijkheden om te vissen in het meer?

• Olof, 17-02-2013

openbaar vervoer vanaf de camping

Hoi, wij gaan van 2 juli t/m 11 juli naar deze camping. We willen ons vanaf de camping verplaatsen met het openbaar vervoer (bus en trein). Kan iemand ons vertellen of de openbaar vervoer mogelijkheden vanaf de camping toereikend zijn?

• Fam.uut Zeeland, 23-01-2013

Vissen in het meer

Kan iemand ons iets meer vertellen over het vissen in het Lago di Bracciano. Kan dit vanaf de camping? Heb je een vergunning nodig? Welke vis soorten kunnen er gevangen worden? Alle informatie is welkom

Rene

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis