header
Friuli

Ontdek het echte Italië in Friuli

Deze kleine provincie in Italië smeekt om ontdekt te worden voor natuurliefhebbers. De heuvels en bergen, die worden geflankeerd door prachtige stranden, bieden dagenlang plezier en ontspanning in de buitenlucht. Bezoek grotten of een natuurpark, of zoek de gezelligheid op van steden als Trieste en Udine. Wat zou jij willen ontdekken?

Inspiratie voor Friuli

4x doen in Friuli

Waterpret en kasteelbezoek

Top 4 bestemmingen

Trieste

Begin jij je dag het liefst met een goede kop koffie? Trieste is één van de meest befaamde koffiesteden ter wereld. Ideaal om te bestellen nadat je net de imposante haven hebt bewonderd. Of je bestelt hem op het geweldige Piazza Unita d’Italië, toch wel het bekendste plein van Trieste. Onderweg passeer je prachtige historische bezienswaardigheden.

Grado

Het liefelijke badplaatsje Grado heeft de vakantieganger veel te bieden. De uitgestrekte zandstranden en lokale wellness cultuur lenen zich uitstekend voor een heerlijke relaxvakantie. Vaar met een bootje door de lagune of huur een fiets, waarbij je allerlei historische overblijfselen passeert. Gevarieerd genieten!

Udine

Deze stad is meer dan een goede uitvalsbasis om Venetië te verkennen. Al jaren komen vakantiegangers af op de schitterende architectuur en gemoedelijke sfeer. Wandel door de historische straten en sta stil bij kerken met prachtige fresco’s en de nog altijd zichtbare Romeinse stijl. Uitpuffen doe je op het gezellige Piazza della Liberta plein.

Lignano Sabbiadoro

Op zoek naar locatie voor een leuke strandvakantie met kinderen? Dan is Lignano Sabbiadoro jouw plek. Het kilometerslange zandstrand zorgt voor eindeloos speelplezier. Hebben de kinderen daarna nog energie over? Dan biedt het spectaculaire aquapark uitkomst. Heerlijk samen een ontspannen vakantie beleven doe je hier

Genieten met het gezin

Camping Tenuta Primero

Deze toegankelijk camping is ideaal voor een onbezorgde gezinsvakantie. Binnen een paar stappen sta je met je voeten in het zand, maar ook daarvoor is er met het groots opgezette zwembad en de leuke speeltuinen genoeg te bleven voor jong en oud. De campingplaatsen zijn ruim en de beboste omgeving nodigt uit tot ontdekken.

Camping Sabbiadoro

Ook deze camping is met faciliteiten zoals een buitenzwembad, leuke speeltuin en een uitgebreid animatieprogramma geschikt voor een heerlijke vakantie met het gezin. Te koud om in de zee te zwemmen? Het verwarmde zwembad biedt uitkomst. De camping en het sanitair is goed onderhouden. Dus zoek een mooi plekje uit en genieten maar!

Camping Pino Mare

Omgeven door een prachtige rij groene bomen die de camping van het strand scheidt, ligt Pino Mare dat werkelijk van alle gemakken is voorzien. Want of je nu wilt zwemmen, sporten, jezelf op een massage wilt trakteren of uitgebreid gaan eten bij het uitstekende restaurant: hier is het allemaal binnen handbereik.

Camping Aquileia

Verscholen in het groen van Aquileia ligt deze gelijknamige camping. Met campingplekken onder oude loofbomen kom je gelijk in Italiaanse sferen. De vriendelijke eigenaren zullen je hartelijk begroeten waarna je niet kunt wachten om een duik te nemen in het uitnodigende zwembad. Het gezellige centrum is op een paar minuten lopen te bereiken.

Vakantiepark Villagio Turistico Europa

Genieten wordt wel heel eenvoudig bij Vakantiepark VIllagio Turistico Europa. Met een privéstrand en spectaculair waterpark zul je geen omkijken hebben naar je kinderen. Geen zin om te koken? Dan kun je terecht bij één van de twee prima restaurants. Beoefen watersporten of kom tot rust op een ligbedje. De keuze is aan jou.

4x doen in Friuli

Waterpret bij Parco Aquasplash

Op vakantie met kinderen die geen genoeg kunnen krijgen van water? In Friuli doe je ze geen groter plezier dan met een bezoek aan het spectaculaire Parco Aquasplash. Ze zullen moeite hebben met kiezen uit al die stoere glijbanen, en jij om ze aan het einde van de dag weer mee naar de accommodatie te krijgen. Plezier gegarandeerd!

Kasteelbezoek: Castello di Miramare

Wanneer je Trieste inrijdt kom je vrijwel als eerste dit kleine en idyllische kasteel tegen. Parkeer je auto gratis voor de slagboom en wandel rondom het kasteel door de elegant aangelegde tuin. Dit kasteel is ook een populaire trouwlocatie. Dat zegt eigenlijk al genoeg.

De tastbare oudheid in Aquileia

Wanneer je geïnteresseerd bent in de Romeinse oudheid kun je je hart ophalen in Aquileia. Vandaag de dag wonen er nog maar enkele duizenden mensen terwijl dat tijdens de Romeinse periode een veelvoud was. Tijdens een wandeling door het plaatsje passeer je het ene na het ander pareltje uit vervlogen tijden. Neem zeker ook je camera mee.

Een dag op het water

Het is ook te gek om de mooie natuur van Friuli vanaf het water te worden verkennen. Wat dacht je van een ontspannen dagtocht op een zeilboot? Al varend doe je de mooiste plaatsen aan en word je getrakteerd op de mooiste panorama uitzichten. Met meer dan twintig aanleghavens zul je geen moeite hebben om een boot te vinden.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Waardering

Sorteren

vakanties Friuli

Reviews over accommodaties in Friuli

goede camping met ruime plaatsen en behulpzame fam

Hanny & Ton
    16-8-2018

wij hebben een prachtige grote kampeerplaats gehad. ( 15 juli - 20 juli 2018 )

Er zijn 2 restaurants. Het restaurant buiten de camping werd door ons zeer goed beoordeeld. Echte italiaanse gerechten.Zwembad, sanitair, alles goed.

Erg leuk.

H.hermans
    2-8-2018

Rustige camping voor diegene die rust zoekt, een grote standplaats wil met schaduw en vriendelijke mensen. De meeste mensen zijn op deze mooie camping op doorreis, wij waren er 2 weken en hebben een prachtige vakantie gehad. PRIMA zwembad , goed sanitair en verder geen vertier, heerlijk ! Voor bijzondere bezoeken moet je wel iets verder gaan ( behalve het strand ) maar dan heb je ook wat : Slovenië, Venetië, trieste. Winkels (Lidl ) 15 minuten verwijderd en een leuk plaatselijk supertje tegenover de camping. (Mensen die hierover negatief reageren kunnen beter in Nederland blijven ).

Geweldige agriturismo camping

Kim
    31-7-2018

Geweldige agriturismo camping. Super leuke en nette plaatsen onder de druivenranken, naast de rozemarijn en salie struiken. De camping is onderdeel van het landgoed van het hotel. Er is een heel leuk zwembad, met peuterbadje met fijne ligstoelen, bedjes en parasols. Een heerlijk restaurant met typisch Italiaanse keuken. Er wordt paardgereden en er zijn wat boerderij dieren. Wij hebben met ons dochtertje van 2 enorm genoten van ons verblijf. Een aanrader!

Mooie rustige camping

Ingrid
    15-7-2016

2 keer achter elkaar naar deze camping geweest. Het lijkt alsof ze nooit volgeboekt zitten maar met kleine kinderen is dit juist ideaal. De stacaravans zijn top, wij hadden een plekje pal naast het zwembad dus de kinderen konden er zelf heen lopen (en vanaf het terras zelf nog een oogje in het zeil houden). Zwembad is klein maar heerlijk overzichtelijk, nooit te druk en geen gekeet om ligbedjes. Animatie is leuk, en terwijl de kinderen zich vermaken kun je zelf onder toeziend oog een hapje eten en een glaasje prosecco drinken. Leuk voor 's avonds is het nabij gelegen plaatsje Grado. Nadeel: op 5 min. lopen van het strand wat op zich top is (met beach bar en langzaam aflopend) maar het ligt aan een moeras waardoor het water troebel is, de grond modderig en het sterft (ja echt HEEL erg) van de muggen. De receptie dames mogen wel een cursus gastvrijheid volgen.

Friuli scoort een 7,6 uit 10, op basis van 303 reviews