Camping Adriano Village (Glamping)

Camping Adriano Village (Glamping)

6.5Voldoende

Italië, Emilia Romagna, Punta Marina Terme

6.5Voldoende

• 5.7Eetgelegenheden
  • 6.6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Adriano Village (Glamping) voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
Meer camping info

Gelegen aan de Adriatische kust op een bosrijk terrein vind je Camping Adriano Village. De camping is dankzij haar zwembad en leuke animatie ook geschikt voor kinderen. Op het terrein is er de mogelijkheid om te eten. Het strand bevindt zich op loopafstand en binnen 20 minuten sta je in pretpark Mira Beach. Ook Cervia is de moeite waard.

146 reviews over Camping Adriano Village (Glamping)

• 2018
    6D.c.01-08-2018

Nooit meer

Zwembad is mooi en schoon, ligbedjes zijn er voldoende. Voor een klein bedrag ben je verzekerd van een fijn bedje. Personeel is niet echt vriendelijk, komt weinig spontaniteit vanaf.
    Muziek staat loeihard zelfs na 23.30 savonds . Bedjes aan het strand zijn redelijk prijzig 22 euro voor de 1ste rij. Restaurant niet bijzonder. Wij komen niet meer terug, de min punten wegen niet op tegen de plus punten. In de omgeving is niet veel te beleven.

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

8Jeroen29-07-2016

mooie complete camping op loopafstand van zee

Wij verbleven op deze camping van 12 t/m 24 juli 2016. Mooie camping met mooi zwembad (geen glijbaan aanwezig), zwembad toegankelijk zonder badmuts wat in Italië niet altijd gebruikelijk is, de badmeesters blazen wel gauw op hun fluitje als je een kunstje uithaalt of in het water duikt dus er is niet veel toegestaan maar dit is dan ook wel weer prettig. Animatie is er volop, wel gericht op de Italiaanse gasten/kinderen en begint 's avonds laat en is om 0:00 uur afgelopen, dus stuiteren in bed van de muziek is incl.! Onze kinderen van 3- en 6 jr. hebben hier dus niets aan gehad, het gros van de gasten is Italiaans, aardig wat Denen en Belgen en weinig Nederlanders, vonden wij prima zo. Verder een kapsalonnetje aanwezig voor het snelle knipwerk, ijssalonnetje en pita snackbar bij het zwembad en een betaalbaar groente en fruitwinkeltje voor o.a. heerlijke watermeloen ook een Spar supermarktje met personeel zónder glimlach waar je prima je broodjes kunt halen, op 5 minuten rijden van de camping is ook een Lidl supermarkt waar je voor "normale" prijzen je boodschappen kunt doen, altijd beredruk hier, blijf rustig, je hebt vakantie. Wij verbleven in een lodgetent, de tent zag er vast mooi uit toen hij ooit nieuw was maar het voldeed echt prima, het is ons goed bevallen. Het wordt niet warm in de tent, ook de (heet)water voorziening is echt top te noemen en de indeling is ook prettiger t.o.v. een stacaravan, het is alleen luidruchtiger, de buren hoor je natuurlijk heel goed met alles wat ze doen en ook; jawel (daar heb je hem weer) de animatie t/m 0:00 uur, maarjah het is vakantie! Wij waren bang voor een muggenplaag maar wij zijn echt minimaal tot bijna niet gestoken, dus dat viel dan weer mee. Wifi is met vlagen goed bij het wifi punt voor bij de ingang én zwembad, maar kan het ook tijden niet doen, dan dus geen wifi :o) maar vonden wij geen hoofdzaak. Dus wil je 100 % goede wifi? Kan je echt niet zonder? mmmmm, jammer. Restaurant vooraan de camping is ons ook prima bevallen maar voor grote portie's moet je hier niet zijn. Als je weg oversteekt vanaf de camping loop je via de bevriende buurcamping richting het strand en ja inderdaad de bedjes zijn duur en is overal op deze site te lezen maar als je het strand op loopt, je gaat 30 meter naar rechts en je kunt zonder problemen overal je handdoek neerleggen in het zand, geen probleem, wij hebben niet perse strandbedden nodig. De zee is heerlijk van temperatuur en loopt mooi vlak af, ideaal voor kleine kinderen, krabbetjes en mosselen vangen is ook leuk voor de kids! In de omgeving is weinig te zien, het is er niet zo mooi als in Toscane maar dat wisten we vooraf, wij gingen voor zon, zee en strand. Wat wel de moeite waard is zijn de stadjes Cervia, Cesina en Forli waarvan Cervia er toch wel echt uitspringt. Rimini zijn we ook geweest, leuk maar niet bijzonder. Venetië is 3 uur rijden i.v.m. wegen-net en vonden wij te ver weg. In Punta Marina Terme zijn we zelf niet wezen kijken, dus geen oordeel over het stadje zelf. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad maar hebben alles wel gezien in deze omgeving en gaan volgend jaar weer ergens anders heen.

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Ursula18-07-2016

Hele leuke familiecamping

Mooie camping, dichtbij het strand en met een leuk zwembad. Wij hadden een lodgetent, deze stonden midden op de camping onder de bomen. De camping heeft een superleuk animatie team dat elke avond shows opvoert, van behoorlijk hoge kwalieit. (wij zijn op andere campings geweest in Italie en daar was het beduidend minder). Mooi strand, vlak aflopend in zee. Buiten de camping is er niet zoveel te doen, een klein dorpje vlakbij. Voor de grotere jeugd is er een voetbalplek. Echt uitgaans gelegenheid voor de jeugd is er minder. Wij hebben ons er met 3 oudere kinderen en 1 jonger kind prima vermaakt.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2016

• 10Frits27-10-2015

Gezellige Italiaanse camping

Stacaravan van Al Fresco was prima. Goed schoon een prima ruimtes. Heerlijk buiten op de veranda. Zwembad is keurig netjes. Betalen voor bedje of stoeltje bij zwembad is prima. Zo heb je geen last van die inhalerige handdoekleggers. Strand op loopafstand is top. Zeer fraai strand met heerlijke zee. Ideaal voor kindjes omdat het heel langzaam afloopt. Supermarkt op 3 minuutjes rijden vanaf de camping. Ook op de camping zelf is de supermarkt prima en niet te duur. Groente en fruitstalletje met heerlijk vers fruit.

Camping is echt Italiaans. Veel Italianen die een seizoensplek hebben. Animatie in de avond voor kinderen is echt erg leuk en professioneel. Wel luidruchtig tot 23.30 uur, maar dat hoort ook wel een beetje bij Italianen.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juni 2015

• 10Mario11-08-2015

Mooie camping

Wij hadden op deze camping een stacaravan gehuurd, via touroperator. De caravan voldeed naar wat ons is beloofd. De caravan was erg netjes en compleet, grote veranda, nette plek.

Strand op loop afstand idiaal voor kleine kinderen het water loop langzaam af. -nadeel is dat de bedjes huur aan het strand erg prijzig zijn . 20,- euro per dag voor 2 bedjes en parasol.

Zwembad en camping erg netjes bed huur in het zwembad (2,- euro per bed)

optie was om de caravan zelf schoon te maken of te laten doen tegen vergoeding (65,-)

Nadeel is de de entertainment erg laat begint voor kleine kinderen namelijk 21.00 uur

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 8Annet Smit03-08-2015

Wij gaan daar nooit meer heen...

Prima camping, veel italianen! De camping was niets op aan te merken maar de omgeving was vreselijk saai...In het zwembad mocht je niet veel, als je dan 3 puberende jongens bij je hebt vinden ze het al snel saai. Op het strand was geen bedje te krijgen, allemaal gereserveerd (er lag geen mens) we moesten het maar verder op zoeken. Toen dachten we nou dan gaan we op het stukje strand liggen tussen de zee en de bedjes in....mocht ook niet!! Toen was ik er al snel klaar mee!! Verder zaten we in een lodgetent, prima tent maar ze staan veels te dicht op elkaar! Als je je schuifdeurtje open deed keek je de overburen zo in de ogen, er zat misschien een meter tussen de balkonnetjes. Verder grensden de slaapcabines aan elkaar (zat ook een meter tussen) dus als je pech had en je buurman snurkt... Je moest zelfs fluisteren anders konden de buren zo je gesprek volgen...nee voor ons geen camping Adriano meer!!

• 7Eetgelegenheden

• 10mooie27-07-2015

Prachtige mooie camping

Hallo Wij zijn 2 weken op de camping geweest en is zeer goed bevallen . Mooie camping en hele erg schoon. Personeel is erg vriendelijk. De accommodatie viel ons erg tegen .Wij hadden geboekt via touroperator en kwam in een stacaravan terecht van andere verhuurder. Er zat geen Dvd, Radio, tv , ligbed en het 3 de kinderbed op de slaapkamer ontbrak. Wij hebben gelijk een klacht ingediend . Het personeel van deze verhuurder was zeer ontvriendelijk en spreek allemaal frans . Bij aankomst moest je 200 euro borg betalen waar wij niks van af wisten .Het einde van de vakantie moesten we de caravan schoonmaken en dan kreeg wij ons borg weer terug. Voor ons geen touroperator en verhuurder meer . Verder is het een supercamping. Strand op loop afstand.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9Van der marel25-07-2015

Een hele leuke gezellige camping

Een leuke gezellige camping ,goed onderhouden ,personeel was vriendelijk en behulpzaam . Niet al te grote camping met redelijk veel vaste itialiaanse gasten maar totaal niet storend. WiFi is aanwezig en gratis min punt het zit niet direct aan het strand maar je moet een drukke weg oversteken en langs een bospad om op het strand te komen.

Zwembad was goed maar op de foto lijkt het groter dan wat het werkelijk is. Je mis een Wedstrijdbad.

De accomodaties waren redelijk schoon gemaakt door het personeel.

• 9Corine21-07-2015

Heerlijke strandvakantie.

Geboekt bij touroperator, Goedkoop 1100 euro 2wk.Prima caravan met heerlijke airco. Zeer dicht bij zwembad. Iets te dichtbij misschien want ook entertainment vond daar plaats. Maar aan de andere kant,met 2 kinderen van 14 en 17 de perfecte plek, je bent dan zo waar je wezen moet. Op sommige momenten animatie bij het zwembad, niet de hele dag door. Vanaf 19.00 avondanimatie bij het podium, tot 00.00 dan is het meteen ook doodstil op de camping. Voor het strand een weggetje oversteken en dan stukje pijnbomenbos. 2 ligbedden met parasol 14 euro per dag. Ga niet zomaar liggen als je een leeg bed ziet want dan krijg je het hele strand over je heen. Er is namelijk een heel reserveringssysteem. Te regelen bij strandwachten die er hele dag rondlopen en de boel keurig schoonhouden. Leuk strandtentje voor een heerlijke cappucino. Op camping zelf maar 1 restaurant, lekker eten maar niet echt heel bijzonder. Heerlijk zwembad. Grotendeels italianen die er het hele seizoen staan, vonden wij gezellig

• 7Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 7henk15-07-2014

Druk in het weekeinde

Camping Adriano bij Ravenna is een grote en vrij drukke camping. Vaste plaatsen van Italianen staat tussen de toeristenplaatsen. Vooral in het weekeinde komen de Italianen met hun kinderen naar de camping en dan kan hetr lawaaiig zijn. Sanitair is goed, maar wel enigszins verouderd. Zwembad is groot en mooi, maar wel ondiep. Maximale diepte is 1.20 m. Voor ligbedden moet worden betaald € 2,- per dag per persoon. Wifi is gratis, maar alleen vlakbij de receptie heb je bereik en dan nog is het signaal behoorlijk zwak. Een digitale krant downloaden lukt soms niet of kost zeker een kwartier. Strand ligt op plm 500 m en is goed te voet bereikbaar. Omgeving is niet heel erg interessant, op Ravenna na. DAt is aardig vanwege de beroemde mozaïeken.

• 6Staat v/h sanitair

• Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar), Youth Club (vanaf 14 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin, Waterpark

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinRookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Karaoke
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Tours, Wasserette

• Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages

• Autovrij parkJa