• Type accommodatie

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Reviews over Pompei

imke2307, 5-8-2016
    Als je in de buurt bent van Napels/amalfi is dit een must. Geweldig om te zien hoe ver ontwikkeld de Romeinen waren.

Mooi maar je kunt beter nog een jaar wachten.

Paul de Rooij, 15-7-2016
    Vanwege grootschalige renovatie zijn veel toplocaties voor de komende maanden of langer afgesloten voor het publiek. Dat maakt de prijs wel erg duur. Sommige locaties zijn 45 minuten voor sluitingstijd al niet meer toegangkelijk voor publiek.

Goed bewaard

givago, 12-1-2016

Pompei is een stad die in 79 na Chr. bedolven werd onder de as en de lava van de vesivius,waardoor hij redelijk goed bewaard is gebleven.We namen in Sorrento de trein naar Pompei ,aan de ingang (13€) krijg je een info boekje en een plannetje.Je kan dan de route volgen waardoor je bijna alles ziet;daar mag je toch 4 uur voor uittrekken.Je kan hier nog over de 2000 jaar oude straten lopen,Er zijn huizen die nog redelijk intact zijn,met beschilderde wanden en plafonds ,mozaiek vloeren,een theater,een forum,de villa misteri enz..

Momenteel is ong.80% van de stad blootgelegd.Neem zeker een flesje water mee,op de site zijn er voldoende fonteintjes om je flesje te hervullen. Ook goed schoeisel is een must. Heel mooie uitstap

Dam, 21-9-2014
    Italiaans gedrag is chaotisch en asociaal. Bezoeken aan Napels, Sorento, Pompei en de Amalfi kust zijn echter grandioos

Toeristische trekpleister

Harald, 21-5-2014
    Bij het dorpje Pompei moet je eigenlijk door de toeristische marktkramen op weg naar het eigenlijke Pompei openluchtmuseum heenkijken. Wij zijn tijdens de meivakantie in Pompei geweest. Toen was het relatief rustig. Ik kan me voorstellen dat het in de zomer een toeristenval is. De charme van Pompei kun je zien door ook de Dom te bezoeken en mee te doen met de gewoontes (laat eten op de avond) van de Italianen zelf. En vergeet de siesta niet.
Pompei scoort een 8,7 uit 10, op basis van 33 reviews