• Type accommodatie

Reviews over Pompei

Absolute must

Frank
    29-4-2018

Dit moet je gezien hebben, als je ergens de indruk wil krijgen van hoe een romeinse stad eruit moet gezien hebben. Grote site, je hebt uren nodig om nog maar een beetje de hoofdzaken gezien te hebben, maar uiteraard zéér de moeite. Kom vroeg, dan kan je nog vlakbij parkeren en doe je het eerste deel nog zonder te veel vertraging.

imke2307
    5-8-2016

Als je in de buurt bent van Napels/amalfi is dit een must. Geweldig om te zien hoe ver ontwikkeld de Romeinen waren.

Mooi maar je kunt beter nog een jaar wachten.

Paul de Rooij
    15-7-2016

Vanwege grootschalige renovatie zijn veel toplocaties voor de komende maanden of langer afgesloten voor het publiek. Dat maakt de prijs wel erg duur. Sommige locaties zijn 45 minuten voor sluitingstijd al niet meer toegangkelijk voor publiek.

Goed bewaard

givago
    12-1-2016

Pompei is een stad die in 79 na Chr. bedolven werd onder de as en de lava van de vesivius,waardoor hij redelijk goed bewaard is gebleven.We namen in Sorrento de trein naar Pompei ,aan de ingang (13€) krijg je een info boekje en een plannetje.Je kan dan de route volgen waardoor je bijna alles ziet;daar mag je toch 4 uur voor uittrekken.Je kan hier nog over de 2000 jaar oude straten lopen,Er zijn huizen die nog redelijk intact zijn,met beschilderde wanden en plafonds ,mozaiek vloeren,een theater,een forum,de villa misteri enz..

Momenteel is ong.80% van de stad blootgelegd.Neem zeker een flesje water mee,op de site zijn er voldoende fonteintjes om je flesje te hervullen. Ook goed schoeisel is een must. Heel mooie uitstap

Dam
    21-9-2014

Italiaans gedrag is chaotisch en asociaal. Bezoeken aan Napels, Sorento, Pompei en de Amalfi kust zijn echter grandioos

Pompei scoort een 8,8 uit 10, op basis van 34 reviews