Pescara

Reviews over Pescara

Voor elk wat wils

roos_ophoven,
    6-11-2012

Pescara is een leuke plek in Italië in elk seizoen.

In de zomer kan je genieten van het prachtige strand en de zee.

In de andere seizoenen kan je er lange wandelingen langs de kust, over het strand of over de autoloze wandelstraten midden in de stad maken.

Je kan kilometers langs de kust op fietsen, mooi vlak.

Pescara is een ideale uitvalsbasis om de regio Abruzzo te verkennen.

De luchthaven ligt op enkele kilometer van het centrum.

Prijsvechter vliegt op Pescara. Je kan er goedkoop geraken.

Je kan er ook goedkoop reizen met de bus en de trein.

Ook de shoppingliefhebbers kunnen hier hun hartje ophalen. Er zijn zeer veel winkelstraten.

Je kan er heerlijk eten en drinken in de talloze restaurantjes.

Er is altijd een gezellige drukte in de stad.

Voor de mensen die van cultuur houden, zijn er enkele musea.

Gereisd met partner in oktober 2012

Voor als je even aan italie toe bent

heidi17,
    3-8-2012

goedkope vlucht bestemming. makkelijk en snel middenin de stad en vlakbij het strand. van goedkoop tot luxe alles bij de hand. elke avond wel een feest in een strandtent. op het strand alles tot in de puntjes geregeld. kilometers lang. groot ondiep stuk zee.

Gereisd met vrienden in januari 2012

Weinig toeristische bestemming met fraaie kustlijn

Renzo & Charlotte,
    8-3-2012

Cultuur snijven, lekker eten en mooi weer tussen Italianen. Weinig toeristen, maar daardoor des te aantrekkelijk. Uitstekend weer en vooral in de heuvels ten noorden van Pescara erg mooie plekjes, olijf- en wijngaarden.

Gereisd met partner in augustus 2011

geweldig!

annnn,
    6-10-2011

Heerlijke bestemming voor een strandvakantie. Je kunt er heerlijk uit eten, super veel keus qua restaurantjes. Bevolking spreekt slecht Engels maar is heel vriendelijk en probeert je alles uit te leggen. Om uit eten te gaan goedkoop, zeker de drankjes. Je hebt drukke boulevard gedeelte bij het treinstation en aan de andere kant van de voetgangersbrug ook nog een stuk. Hier kan je bij de marina leuk kijken en stukken goedkoper eten! Met de bus ben je in 2 uur in Rome. Uitstapjes naar Sulmona en nog andere bergdorpjes. Strand loopt heel langzaam in zee af, zandstrand. Wel heeel erg veel beddenverhuur, maar een paar stukjes waar je kunt liggen op je handdoekje, maar is wel mogelijk als je zoekt, sowieso bij de hoofdingang.

Gereisd met partner in augustus 2011

Pescara heeft alles....

Ties,
    16-9-2011

In september een week strandvakantie gehad in Pescara.

Wat meteen opvalt is dat dit een normale Italiaanse stad is, en geen toeristische trekpleister. Het is een badplaats voor de Italianen zelf.

Aan de noordzijde van de rivier zijn de meeste winkels, waar je uitgebreid kunt winkelen. Corso Umberto is de hoofdwinkelstraat, maar alle zijstraten zijn er niet minder om.

De boulevard is ten noorden van de rivier 2,7 km lang en er bevinden zich tientallen restaurantjes aan de kant van het strand (wel allemaal dezelfde menukaart). Ten zuiden van de rivier bevinden zich ook nog restaurants maar in mindere maten.

Het strand is een typisch Adriatisch strand, overal waar je kijkt staan parasols, het oogt druk maar dat valt wel mee.

Door de golfbrekers verder in de zee, is de zee kalm en helder. De eerste 50 meter zijn ondiep (max. 1 meter) en ideaal voor kinderen.

Al met al zeer zeker de moeite waard als je niet tussen de massa's buitenlandse toeristen wilt liggen.

Gereisd met partner in september 2011
Pescara scoort een 8,1 uit 10, op basis van 17 reviews