Reviews over accommodaties in IJsland

centraal gelegen

geo_strobbe_1, 11-3-2018

Pluspunt is ligging in het centrum, rechtover het concertgebouw harpa.

Kamers zijn aan krappe kant, maar wel goede matrassen. De badkamer is soms heel klein (wisselt naargelang verdiep/kamer). Wij logeerden daar een 2de maal en hadden een kleine badkamer met een plaatsbesparende douche die bestond uit een glazen wegdraaischerm; heel onhandig en ganse vloer onder water.

Restaurant op 8ste vd biedt mooi uitzicht op de baai en harpa. Ontbijt en betaalbaar avondmaal heel goed.

grootschalig

geo_strobbe_1, 11-3-2018

Hotel dat langs buitenzijde wat oudbollig aandoet, maar binnenin heel gezellig met aangenaam restaurant, en s morgens een uitgebreid ontbijtbuffet dat het beste was dat ik in ijsland gehad heb.

Ik logeerde hier 2 keer in maart 2018, niet-opeenvolgende nachten, telkens op een ander verdiep, en de kamers waren niet vergelijkbaar. Op 4de verdiep sliepen we heel slecht op een veel te zachte matras in een dubbelbed. Op 2de verdiep kregen we een moderne kamer met 2 enkel bedden, met supermatrassen. Kamers zijn wel ruim en volledig uitgerust met ijskast, kluis, wifi, tv.

Toen wij daar het avondeten wilden nemen, bleek er geen keuzemenu te zijn, enkel een buffet waarvan de prijs ongeveer 4500 kr (36€) per persoon was, dus duur. Omdat wij s middags al gelunched hadden, kwam dat voor ons slecht uit. Of dit alle avonden zo is, kan ik niet inschatten.

Ligt aan de rand van het centrum en heel slecht om het centrum Reykjavik te bezoeken, ondanks de gratis buskaarten die je kunt krijgen. Je kunt wel een mooie wandeling doen naar de nabij gelegen heuvel met "perlan" museum. Het achtergelegen vliegveld ligt s nachts gelukkig buitendienst, dus geen nachtlawaai.

Zeer centraal gelegen

Aad , 19-4-2014

Van ons appartement geen foto te vinden op internet. Was dan ook niet bijzonder. Het ligt echter fantastisch. In de winkelstraat. Nadeel is dat er de hele dag en nacht verkeer rijdt. Ook op spikes, wat veel herrie maakt.

Inrichting is Ikea. Op zich goed, maar erg klein. Iedere stap van de bovenburen hoor je, dus als ze vertrekken om 5 uur dus ook.

Op zich goed, maar zeker niet wat je verwacht aan de hand van de foto's. Er zijn diverse appartementen, dus zullen er ongetwijfeld ook andere, betere, zijn. Te voet is alles prima te belopen. Winkel om de hoek en van en naar vliegveld is ook goed geregeld.

IJsland scoort een 7,5 uit 10, op basis van 332 reviews