header
Italië

Bella Italia!

Italië is het land van de romantische steden, adembenemende natuur en de gastronomische keuken. Of je nou met de auto langs veelbelovende plaatsen trekt of op zoek bent naar een zonvakantie in een rustige omgeving: Italië heeft het allemaal. Of wat dacht je van een vakantie in een van de betoverende skigebieden?

Inspiratie voor hotels in Italië

Hotels in Sardinië en Sicilië

Heerlijk overnachten doe je hier

Beste hotels in de regio

Zoals Toscane en Rome

Bezoek onontdekte plekjes

Vijf geheime steden

Proef de Italiaanse keuken

Meer dan pasta en pizza

Hotels in Sardinië en Sicilië

Hotel Hopps  - Sicilië

Viersterrenhotel Hopps ligt op het Italiaanse eiland Sicilië. Hier vind je een prachtige natuur met de vulkanen Etna en Stromboli, maar ook culturele schatten door de Griekse en Romeinse bezettingen. Het hotel ligt aan het strand en vlak bij het centrum van Mazara del Vallo. De kamers zijn pas gerenoveerd en van alle gemakken voorzien.

Hotel Casa Turchetti  - Sicilië

Op zoek naar een goede uitvalsbasis om het betoverende Sicilië te verkennen? Viersterrenhotel Casa Turchetti biedt alles wat je nodig hebt. Geniet van een gastvrij welkom, een geweldig ontbijt en kamers waarbij aan elk detail is gedacht. Vanaf het terras heb je uitzicht op Taormina en op de Etna. Wat wil je nog meer?

Hotel Eloro - Sicilië

Pal aan het strand ligt viersterrenhotel Club Eloro. Het beschikt over ruime kamers met balkon en een verfrissend zwembad. Het is een rustige locatie, maar je kunt de omgeving gemakkelijk verkennen met een huurauto. Zin in een lekkere hap? Dat doe je op ieder moment van de dag met uitzicht over het strand!

Hotel Club Pedraladda – Sardinië

Kleiner dan Sicilië, maar zeker zo betoverend is het Italiaanse eiland Sardinië. Ontdek prachtige stranden, pittoreske dorpjes en het bergachtige landschap. Vanuit driesterrenhotel Club Pedraladda kun je dit alles verkennen. Het ligt vlak bij een gezellig stadje en beschikt over ruime kamers, een zwembad en voor de kids is er een animatieteam.

Hotel Costa dei Fiori - Sardinië

Hotel Costa dei Fiori is een prachtig viersterrenresort in Sardinië. Op het privéstrand met zwembad is het heerlijk vertoeven. Het is een geweldig hotel als je van een rustige vakantie houdt, met de auto kun je makkelijk alle leuke plekjes van Sardinië verkennen. De kamers zijn ruim en er is aan ieder detail gedacht.

Beste hotels in de regio

Hotel Color - Gardameer

Het Italiaanse Gardameer is omgeven door schilderachtige dorpen en een prachtig landschap. Geniet van mooie vergezichten en ontdek de cultuurrijke omgeving. Viersterrenhotel Color is een goede uitvalsbasis om dit alles te verkennen. Het ligt zo’n tweehonderd meter van het meer en beschikt over ruime, sfeervolle kamers.

Hotel Ideal – Gardameer

Vanuit het zwembad uitzicht over het Gardameer? Het kan bij viersterrenhotel Ideal. Aan het zwembad kun je zelfs een vaste plek reserveren, dus geen handdoekje leggen. Er is een ruime keuze aan verschillende type kamers, deze zijn stuk voor stuk goed onderhouden. Het ontbijt is heerlijk en ook de omgeving is echt genieten!

Hotel Fattoria Giunasco - Toscane

Het romantische Toscane staat bekend om de sprookjesachtige landschappen, het lekkere eten en de betoverende steden. Voor wie een rustige vakantie in een gastvrij hotel in Toscane wil, is viersterrenhotel Fattoria Guinasco de ideale uitvalsbasis. ‘De accommodatie en de ligging zijn een sprookje’, aldus een reviewer op Zoover.

Hotel Il Defizio - Toscane

Bij driesterrenhotel Il Defizio zorgen de eigenaren dat je meteen het thuisgevoel krijgt. Volgens een reviewer op Zoover: ‘Dit is het beste hotel van Toscane. Als je niet voor dit hotel kiest, mis je wat in je leven.’ Geniet hier van een fijn zwembad, kamers die van alle gemakken zijn voorzien en lekker eten in een prachtige omgeving.

Hotel H10 Roma Citta  - Rome

Ontdek de oude binnenstad van het Italiaanse Rome en slenter door de smalle straatjes. Breng een bezoek aan de authentieke Romeinse bouwwerken of ga een middagje shoppen. Op zoek naar een geschikte uitvalsbasis? Boek dan een kamer bij viersterrenhotel H10 Roma Citta. De kamers zijn keurig schoon en de ligging is perfect.

Bezoek onontdekte plekjes

Bezoek onontdekte steden

Rome, Milaan, Venetië: stuk voor stuk prachtige Italiaanse steden, maar Italië heeft ook veel onontdekte plekjes. Matera is er daar één van. Dit romantische bergdorpje was het filmdecor van meerdere films. Een grote trekpleister is de ‘sassi’: de huizen die duizenden jaren geleden uit rotsen zijn gebeiteld.

Bezoek de wijnregio’s

Een andere bijzondere plek is Montalcino. Het ligt in de adembenemende regio Siena en staat vooral bekend om de heerlijke wijnen; Brunello en de Rosso di Montalcino zijn de bekendste. Zie je het al voor je? Overnachten op een plekje in de heuvels, vlak bij de wijngaarden, nippend aan een wijntje?

Onontdekte plekjes aan de kust

Ver weg van andere vakantiegangers ligt Tramonto. Dit plaatsje aan de Amalfikust is erg sfeervol. Ontdek de karakteristieke authentieke gebouwen en wandel door de gezellige straatjes. De locals zijn heel sympathiek en geven je een warm welkom.

Op wandeltocht door Campanië

Genieten van het uitzicht? Dat doe je tijdens een wandeltocht door Campanië. Ontdek de prachtige vergezichten en bewonder de Amalfikust. ‘Er zijn heel veel mooie routes. Maar eentje die echt voor jong en oud geschikt is, is de ‘il Sentiero dei Limoni’, het pad van de citroenen’, aldus een reviewer op Zoover.

Bijzondere souvenirs shoppen

Op zoek naar een uniek souvenir? Ga dan eens kijken bij Riciclarte Miniera in Campanië. Het is de werkplaats van een timmerman in hartje Napels. De vakman maakt prachtige dingen uit afgedankte voorwerpen die bij het grofvuil zijn geplaatst. Het is een geweldige plek om een uniek souvenir op de kop te tikken.

Proef de Italiaanse keuken

Ciochetti

Dat je heerlijk pizza’s en pasta’s in Italië kunt eten, weet je inmiddels wel. Toch zijn er nog veel meer gerechten in de Italiaanse keuken die je zullen verrassen. Wat dacht je van ciochetti? Het is te vergelijken met tapas. Deze kleine, vaak goedkope hapjes worden in traditionele wijnbars geserveerd. Hmm!

Focacci

De foccaci uit de supermarkt ken je waarschijnlijk wel, maar deze traditionele broodsoort smaakt het beste aan de Italiaanse Rivièra. In Italië wordt het brood nog echt op de haard gebakken en geserveerd met smaakvolle olijfolie.

Gelato

Wat is er nou lekkerder dan een ijsje eten in de brandende middagzon? Er wordt vaak gedacht dat de Italianen het ijs hebben uitgevonden, maar dat is niet zo. Toch kent de Italiaanse gelato een rijke geschiedenis en dat proef je!

Ossobuco Milanese

Ossobuco is een Milanese specialiteit. Het bestaat uit kalfsschenkel, vleesbouillon en diverse groentes. Dat alles wordt in witte wijn gekookt. Het traditionele recept stamt uit de 19de eeuw en wordt afgemaakt met citroensap, knoflook en peterselie. Smullen maar!

Caponata

De Siciliaanse keuken is alleen al bijzonder door de vele culturele invloeden. Een geliefd gerecht uit deze keuken is de caponata. Dit is een warme salade met aubergine als hoofdgerecht, afgemaakt met een zoetzure saus.

Sorteren

17.900

hotels Italië

Reviews over accommodaties in Italië

super hotel

Moni
    12-8-2018

Geweldig hotel in de stad Catselsardo. Klassieke stijl die we herkennen van de andere plekken op Sardinië. Geweldig uitzicht en er werken leuke mensen in het hotel. De roomservice is erg goed. Onze kamers waren altijd perfect schoon met elke dag schone lakens en handdoeken. In het restaurant hebben we eigenlijk ook niks gemist, ze hadden een goed menu. We hebben genoten, echt een gezellige plek.

super tijd

Lena
    12-8-2018

Dit is een erg gaaf hotel met een prachtig strand. Er is altijd wel een plekje waar je kunt relaxen. Er is elke dag animatie bij het zwembad tot middernacht. De beachbar heeft bier, wijn en frisdrank en een paar cocktails. Dat hoort allemaal bij de allinclusive. De kamers en het eten waren goed. Zeker een aanrader.

very nice

Denise
    12-8-2018

Erg leuke vakantie. Castelsardo op Sardinië is een magische kleine stad. Het is erg prettig dat de ligging van het hotel zo is dat het geen probleem is om de stad te bezoeken. Wij waren erg gecharmeerd van het zwembad met het programma van het animatieteam en het BBQ restaurant. Fijne en schone kamers, goede bar. We hebben een goede tijd gehad. We zien jullie volgend zomer weer.

Familie plek

Dirk
    12-8-2018

Super fijne plek voor een familievakantie. Het strand is direct bij het hotelgebouw. Er is een fijn kinderzwembad. Ook het zwembad met dieper water is prettig. De bar bij het zwembad en op het strand zijn beiden ok. Goede Italiaanse koffie. We waren ook erg tevreden over het eten. In dit hotel is alles ok en we bevelen het dan ook van harte aan.

Dit hotel ligt op de beste locatie die we ooit gez

Elena
    12-8-2018

Dit hotel ligt op de beste locatie die we ooit gezien hebben. Dit hotel ligt op de beste locatie die we ooit gezien hebben. Geweldig uitzicht van alle kanten. We hadden zelfs uitzicht van boven in onze kamer. Het personeel in het hotel is erg vriendelijk. Het was leuk met de animatie. De kamers waren schoon en het restaurant was goed. Aanrader. . We hadden zelfs uitzicht van boven in onze kamer. Het personeel in het hotel is erg vriendelijk. Het was leuk met de animatie. De kamers waren schoon en het restaurant was goed. Aanrader.

Italië scoort een 7,8 uit 10, op basis van 28869 reviews