Camping Pelso

Laatste review

Fantastische vakantie!

Heidi,
20-8-2018

Wij hadden een nieuwe stacaravan uit 2016 voor 6 personen op het nieuwe deel van de camping. Het is de enige camping aan het Balatonmeer waar het 3-kamertype (slechts enkele) wordt aangeboden. De stacaravan was goed gelegen op de camping en ook niet te dicht bij de buren. De stacaravan was heel netjes en alles was aanwezig. Veel plaats binnen en een mooi en groot terras, groenaanleg en nog jonge bomen. Voor Wifi en airco (echt wel aangenaam) betaal je extra, geldautomaat in de receptie. De jongeren op de receptie waren steeds heel vriendelijk en spraken vlot Engels. Fijn strand met opblaasbare speeldingen in het water. Er zijn ook twee kleine zwembaden, eentje voor de allerkleinsten en één waar je ook een dieper gedeelte hebt. Het zwembad mocht groter zijn, maar het is leuk om te kunnen afwisselen met het meer. Basisproducten in het campingwinkeltje en eetgelegenheid op de camping en het straatje ernaar toe. Je komt hier voor de rust, het water en de natuur. In de directe omgeving is er op Tihany en Balatonfüred na, niet zo veel te zien. Boedapest bezoeken kan op twee uur rijden. Wij vonden dit een prima camping.

Kenmerken

134 reviews over Camping Pelso in het Nederlands

Fantastische vakantie!

Heidi,
20-8-2018

Nooit meer naar deze gribus.

Sjakie,
6-8-2018

Erg slechte camping begon al aan de poort met een zeer onvriendelijk onguur security type. Zonnebril op zijn voorhoofd,slechte tanden,sigaret achter de oren.

Al schreeuwend en telefonerend werden we gesommeerd om eerst op de parkeerplaats te gaan staan.We hadden een pelso mobile home in het bos onder de bomen totaal geen privacy.Er zaten wel 3 gezinnen op mijn bord te kijken en als het ging regenen veranderde de omgeving in een grote modderpoel.Nog nooit zoiets meegemaakt.Voorzieningen waren er niet zoals visstekken en wakeboardbaan terwijl dit wel stond aangegeven.De airco deed het wel goed dat is dan ook het enigste pluspunt van deze camping.Wifi was een zwaar drama terwijl ik wel 100 euro voor 4 man moest betalen.Het enigste waar ze op deze camping mee bezig zijn is geld binnen te halen om de boel draaiende te houden.

Niks is af en soms nog gevaarlijk ook voor kinderen en volwassenen.

Geen Pelso meer voor mij.

Super mooi voor herhaling vatbaar

Caroline,
4-10-2017

Mooie camping ,wij hadden een mobile home. Deze was nog vrij nieuw. Kleine winkel op de camping maar wel met alles wat je nodig hebt. Op de camping kun je lekkere pizza,s eten of meenemen. Net buiten de camping zitten een paar goede restaurants en niet duur. Er is een apart zwembad voor de kleinere kinderen.

Suncamp Holidays

Wel potentie maar niet op orde.

Jan,
2-9-2017

Afgelopen maand hier geweest met onze kinderen van 5 en 8 jaar, we zaten in een stacaravan van touroperator. Caravan nagenoeg nieuw maar absoluut niet schoon en inventaris niet compleet, ik vraag me af hoe deze er over een paar jaar aan toe zijn... Camping ligt aan het meer en je zou dus denken icm de nieuwe stacaravans potentie genoeg, helaas viel dit wat tegen. Als je aankomt bij de slagboom/ receptie heb je het idee dat je zo weer het oostblok in 1989 binnenloopt, overigens is het personeel best behulpzaam en doen ze hun best. Sanitair niet gebruikt want dat hadden we zelf. De campingwinkel is klein maar te herkennen aan de grote bergen vuilniszakken en containers vol vuil aan de achterkant. Boodschappen doe je in Balatonalmadi of Balatonfured (10 minuten). (afhaal) Restaurant op de camping nodigt niet uit, is ook vies en mensen eten hier aan de tafeltjes hun pizza rechtstreeks uit de doos. Eten doe je beter net buiten de poort in een van de 3 of 4 "restaurantjes" die daar zitten, prima eten en goed betaalbaar. De 2 zwembaden zijn erg klein en slecht onderhouden, kapotte tegeltjes en vies water. Ze zijn aan het bouwen op de camping, appartementen geloof ik... Ik denk dat deze camping met een goede frisse winkel, een leuk restaurantje en barretje heel leuk zou kunnen zijn maar op dit moment is het allemaal net niet. Indruk van ons is dat er wel iets gebeurt, maar meer dweilen met de kraan open. Wij gaan volgend jaar maar weer gewoon iets meer uitgeven, het is tenslotte maar een keer per jaar vakantie.

Slechte camping

Dewi,
27-8-2017

Wij hadden een stacaravan. Deze was heel erg mooi. Ook hadden we veruit de beste plek van de camping. De andere stacaravans stonden heel erg dicht op elkaar, zodat je geen privacy hebt.

Met de caravan zou ik hier nooit naartoe gaan. Kleine plekken en heel erg slecht en vies sanitair.

Het personeel was ook onvriendelijk en sprak geen woord engels. Achterstallig onderhoud op de camping

Wij hebben er zelf een leuke vakantie van gemaakt, maar ik raad niemand aan om naar deze camping te gaan, vooral met de caravan.

Veel geld voor weinig

Daniëlle,
21-8-2017

Sanitair is oud heel oud. Douches werken van de 4, 3 niet. Te smerig voor woorden. Tegels zijn kapot vloer is zeer vies, haakjes kapot ga zo maar door. Camping plaats is zonder water aansluiting en bij slecht weer heb je het water in je tent. Sta je vooraan dan heb je een zwembad in ipv een kampeerplek. De stacaravans staan heel kort op elkaar geen privacy. Je betaald heel veel geld voor een sta plek. Zwembad voor de kindjes is een ramp, water te vies of te veel chloor. Communicatie met de camping is vaak erg kortaf of ze begrijpen je niet. Oude personeel was veel proffesioneler. Camping is grof veel duurder geworden en dit terwijl je voor minder geld op mooiere campings kan staan. Omgeving is prachtig buiten de camping eten is goed en betaalbaar. Tip voor de camping maak eerst de boel in orde en vraag dan meer geld.

Wat een ranzig sanitair

Ann,
16-8-2017

De camping gaat nog wel. Niet hele grote plaatsen veel onder de bomen dus weinig mogelijkheid voor schotel tv. Bij het water speelgoed tegen betaling. Jammer. Het zwembad klein en sterke chloorlucht.

Nadat ik de afwas had gedaan in lauw water verwachtte ik later bij de douche al geen hoge watertemperatuur. De douche was lauw maar ach daar is overheen te stappen. De douche is werkelijk zo vies je zou spontaan smetvrees krijgen. Een goor beschimmeld douchegordijn heel veel spinnen met heel veel spinnenshit...de tegels zijn al lange tijd niet gereinigd enz. De schoonmaakster dweilt er lustig op los met een vies sopje en nog viezere dweil. Zo verplaats je het vuil alleen maar. Brrr. En dat voor ruim 35,- per nacht 2 volwassenen een kind en een hondje. Wifi moet apart betaald € 6,- p.d. dat hebben we niet gedaan.

Jammer hier komen wij zeker niet weer.

Mooie nieuwe chalets

Schut,
9-8-2017

Net terug van 14 dagen op camping Pelso.

De camping is mooi gelegen aan het meer, de 2 zwembaden zijn klein en niet goed onderhouden. De chalet 3 bedroom was nagenoeg nieuw en schoon, de bedden zijn kort! Hoewel de chalet geschikt is voor 6+2 personen waren er op de veranda maar 4 kuipstoelen en 1 tafeltje. Eten doe je net buiten de camping poort, lekker en goedkoop. Mooie omgeving en genoeg te doen voor de kinderen. Sanitairgebouwen zijn oud en dringend aan vervanging toe maar daar hoefden we gelukkig geen gebruik van te maken. Kampeer plaatsen zijn niet heel groot en in het 'oude' gedeelte vrijwel geheel schaduwrijk. Bij het 'restaurantje/bar' op de camping klinkt tot laat harde muziek, een plekje daar vlakbij met jonge kinderen is niet aan te raden. Gezellige boulevard in het nabij gelegen balatonfüred. Winkelen in Verzprem en de dierentuin met dinopark is ook een aanrader. Volgend jaar weer!

Wij zijn net terug van ruim 2 weken op deze leuke camping. We hadden een mooie stacaravan op het nieuwere gedeelte, heerlijk rustig, en alles werd netjes onderhouden. Onze kids (9 en 11) vermaakte zich prima op de camping en in het meer. In het meer zijn 2 glijbanen, voetbalgoaltje, basketbalnet. Tegen betaling kun je waterfietsen en spelen op de opblaasbare spullen. Neem zelf je luchtbedje, zwemband, opblaasboot enz. mee. Dan kun je heerlijk genieten op het Balatonmeer.

In de omgeving is vanalles te doen; dierentuin in Vesprem, aquapark in Balatonfured, rodelbaan en fietsen rond het meer. En natuurlijk een bezoek aan Boedapest.

Wij hebben een leuke tijd gehad op deze camping en gaan misschien nog wel een keer terug.

Camping pelso is waardeloos

Gina duindam,
3-8-2017

Eerste dag onze accommodatie was bezet...

Laatste dag moesten we 100 euro dokken vanwege dat we schade tegen een paaltje hadden gereden nou wij wisten van niks heel bizar ....vorl me genaaid.....het is dat bajatour in Boedapest FANTASTISCH was en het balatonmeer....maar voor ons geen overboekte camping pelso meer wat een oplichters.

Suncamp Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Pelso in Alsóörs, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Pelso zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.